Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

FAQ - 1.8Diesel / Turbo Diesel
Autor Wiadomość
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 4 Lut 2007, 13:07   FAQ - 1.8Diesel / Turbo Diesel

Podstawowa sprawa to posiadanie silnika np. z Mondeo, ktory trocje rozni sie od naszej starej jednostki jaka jest 1.8D a mianowicie:
-alternator znajduje sie z tylu a nie z przodu (przyda sie nam fabryczny z 1.8D)
-szersze kola pasowe , ktore to bedzie trzeba podmienic na te od 1.8D

Dalej przedstawiam co trzeba przerabiac:
-czerwonymi strzalkami oznaczylem sroby ktore nalezy odkrecic nastepnie zdemontowac kolektor dolotowy i jechac na zaspawanie otworu do recyrkulacji spalin z ktorego najczesciej wystepuja wycieki oleju pochodzacego z turbiny.
-zielone strzalki przedstawiaja miejsce mocowania alternatora w Mondeo, gorna strzalka przedstawia miejsce przykrecania lapy od naszego 1.8D.
-zolte strzalki pokazuja co musimy odkrecic i zdemontowac
-strzalka z * pokazuje fabryczna lape mocujaca silnik w Mondeo ktora i tak musimy zdemontowac

-zolte strzlki przedstawiaja kolejne elementy ktore odkrecamy i sa to w tym przypadku:
a) lapa
b) kola pasowe
c)pompa wpsomagania
-strzalkami zielonymi zaznaczylem przewody ktore beda wykorzystane podczas podlanczania jednostki do obiegu chlodzenia (weze pochodza z Mondeo)
-strzalka czerwona pokazuje przwod ktory bedziemy musieli zaslepic

-zolte strzalki pokazuja kolektor dolotowy ktory jest najlepszym z 4 rodzaji kolektorow.
-strzalki czerwone z * pokazuja miejsce po pompie wspomagania z Mondeo
-zielone strzalki dotycza ukladu rozrzadu ktory nalerzy kategorycznie wymienic wraz z napinaczami oraz rolkami prowadzacymi a jesli zachodzi taka potrzeba to rowniez pompe wody.

Natepny krok to odkrecenie 2 masowego kola zamachowego i zastapienie fabrycznym kolem z 1.8D oraz fabrycznym sprzeglem, na to wszystko mozemy zastosowac skrzynie 1.6D lub 1.8D... Nie polecam skrzynek z bezyniakow :!:

Do swapa nalezy wyciagnac prawie wszystko z komory silnika tj. :
-chlodnica
-wszystkie przewody gumowe (wczesniej zaznaczcie ktore gdzie przychodzily)
-zbiorniczek wyrownawczy wraz z przewodami
Kolejny krok to odpowiedni dobor Intercoolera, ja zastosowalem IC pochodzacy z Transita 2,5TDCI , rownie dobrze moze byc z Saab-a, z Focus-a, wazne zeby zostal umieszczony tak aby nie przeszkadzalo to zadnym innym podzespolom np chlodnicy.

Caly silnik po umieszczeniu go na "swoim" miejscu zapinamy pod fabryczna wiazke 1.8D, a filtr paliwa umieszczamy na scianie grodziowej tak aby znajdowal sie dosc daleko od kolektora wydechowego (nie musze tlumaczyc co moglo by sie stac).

Dodatkowo mozemy przerobic uklad wlanczania sie wentylatora na chlodnicy zeby w upalne dni podczas jazdy byl on caly czas wlaczony, a w normalne sam sie zalanczal.
old

Po wszystkim zobimy orurowanie silnika czyli:
-umieszczenie filtra powietrza i doprowadzenie przewodami gumowymi lub tez el. gumowe + kwasiak do turbiny
-wyjscie z turbiny do Intercoolera (dosc problematyczne ze wzgledu na mala ilosc miesca)
-wyjscie z IC do kolektora dolotowego
Dodatkowo mozemy zastosowac zegary takie jak:
-tep. oleju
-cisnienie doladowania (fabrycznie wynoszace 1 bar)
-cisnienie oleju
Ostatnia rzecz to uklad wydechowy ktory ma 2,5" o dobrze bylo by miec kawalek ukladu wydechowego z Mondeo zeby dalej modz modzic z wydechem...

Pozdrawiam i zycze udanego swapowania. :devil:
_________________

Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 2 Mar 2008, 22:45, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 16 Lut 2007, 22:05   

tomallus1 napisał/a:
A da radę modzić przy pompie i turbinie, tzn. czy można podnosić dawkę i doładowanie oraz czy dawka jest regulowana wraz ze wzrostem doładowaniai czy tą regulację też można zmienić?

Tak da sie ale T2 ktora jest zastosowana fabrycznie nie ma juz za duzego pola do popisu i niestety jest niezbedna wymiana na mocniejsza np. T25 , GT25 lub T3. wszystko zalezy od tego jakie cisnienie ma obecnie turbawka fabrycznie na 1997r ma 1 bar wczesniejsza wersja od 0,8 do 0,9bara najczesciej jest na poziomie 0,7 do 0,8 bara(zalezne od stanu, przebiegu oraz jak silnik byl eksploatowany).
Dawki paliwa ustawia sie na pompie a poniewaz pompa oraz wtryski wydola tak daleko az tlokow nie wypali ;) w porownaniu z TDDI mamy mozliwosc indywidualnego wysterowania oraz wyregulowania dawek, pomijajac fakt ze TDDI ma juz zmienna geometrie lopatek oraz ECU ktore dosc porsto "zawirusowac" .
Wiecej dokladnych informacji podam dopiero po testach ze swoja jednostka zeby nie narazac Was na wydatki lub ewentualne niespodzianki ;)

Pozdrawiam
_________________

Ostatnio zmieniony przez Fordon 6 Maj 2010, 19:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
gRuHa 


Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 34
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 46
Skąd: WuWuAaa!
Wysłany: 26 Lut 2007, 23:42   

Fordon, pozwolę sobie Ciebie poprawić...
TDDI nie ma zmiennej geometrii łopatek... ma regulację ciśnienia śrubą imbusową, ale jest to zmiana geometrii na stałe, czyli każdy już wie jakie są plusy i minusy...
dopiero TDCi 115KM (i 125KM) miało zmienną geometrię...

BTW czy do silnika z Fiesty nie dałoby rady przeszczepić właśnie turbo ze zmienną geometrią?? bo i tak dawka paliwa jest regulowana korektorem na pompie, więc możnaby wyeliminować turbodziurę...

kolejne pytanie to czy nie da się robić tego moda na podstawie silnika 1.8D dokładając do niego kolektory, pompę z kolektorem dawki, chłodniczkę oleju i chyba zmieniając pompę wodną??
_________________
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 27 Lut 2007, 11:58   

Cytat:
BTW czy do silnika z Fiesty nie dałoby rady przeszczepić właśnie turbo ze zmienną geometrią?? bo i tak dawka paliwa jest regulowana korektorem na pompie, więc możnaby wyeliminować turbodziurę...

Jesli chodzi o te TD-ki niestety nie da sie poniewaz czym to wysterujesz?? One nawet ECU nie maja (tzn. maja ale jak by nie mialy ;) ) w tym bol ze nie bylo by urzadzenia ktorze wysterowalo by w danym momencie na turbinie geometrie a zarazem regulowalu plynnie dawki paliwa itd.
Cytat:
kolejne pytanie to czy nie da się robić tego moda na podstawie silnika 1.8D dokładając do niego kolektory, pompę z kolektorem dawki, chłodniczkę oleju i chyba zmieniając pompę wodną??

Taki zabieg moze okazac sie drozszy...poniewaz potrzebowali bysmy:pompe wtryskowa z zaworem booster-a,inne wyjscie ukladu chlodzenia wraz z termostatem woskowym ktory odpowiada za obroty zimnego silnika,chlodniczka oleju wraz z magistrala na turbo, kolektory oba, dodatkowa rurke prowadzaca ciecz do chlodniczki oleju,pompa wody moze byc z 1.8D jak rowniez z 1.8TD nie robi, anglicy dali od wolnossaka ja mam zalozona od TD :) do tego dochodzi slpyw oleju z turbiny a trzeba wiedziec to ze splyw wchodzi do bloku silnika a nie do miski, miske oleju mozna dac od 1.8D niczym sie nie roznia ani wewnatrz ani z zewnatrz...
_________________

 
 
 
gRuHa 


Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 34
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 46
Skąd: WuWuAaa!
Wysłany: 27 Lut 2007, 18:08   

Fordon napisał/a:
Jesli chodzi o te TD-ki niestety nie da sie poniewaz czym to wysterujesz??

to onę są sterowane elektroniką?? wydaje mi się że mają zwykłą membranę i strowanie ciśnieniem tak jak w starszych TDI VAGa... chyba ze są sterowane tak jak EGR, że regulacja jest dokonywana sprężonym powietrzem, ale owo powietrze jest dozowane przez elektronikę...
Fordon napisał/a:
a zarazem regulowalu plynnie dawki paliwa itd.

tym już się zajmuje korektor na pompie wtryskowej, który reguluje dawkę w funkcji ciśnienia, więc tak na logikę to chyba dałoby radę tylko tym to załatwić, ale nie rpóbowałem więc nie wiem...
Fordon napisał/a:
slpyw oleju z turbiny a trzeba wiedziec to ze splyw wchodzi do bloku silnika a nie do miski

a są jakieś przeciwwskazania jeśli chodzi o spływ do miski??
w większości autek z turbo spływ jest właśnie do michy...
_________________
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 27 Lut 2007, 21:29   

Tak maja jakas tam elektronike, nawet sie w nia nie zglebialem, ma przeplywke na dolocie ktora i tak mozna rozbic o kant ass, ma wlasnie ten korektor na koniku gazu tez go wywalasz, pompa ma sterowanie z turbiny (cienieniowo) wlasnie zaworem boostera ktory czesto gesto nawala na membrankach i przepuszcza paliwo wtedy silnik glupieje i wpada na obroty, EGR tez jest sterowant cisnieniowo ale to sie od razu odlancza... Bez kompletnej wiazki nie ma co sie podchodzic, z reszta po co sie tak bawic jak mozna ze spokojem wysterowac turbine na Waste gate pod dane cisnienie robocze, dodatkowo stroisz pompe na odpowiednie dawki, a pompa ma taka wydolnosc az garow nie wypali na wylot... Im mniej elektroniki tym mniejsza awaryjnosc takiej jednostki, poniewaz kupujesz zegar Boost-u podpinasz sie nim przed kolektorem dolotowym i masz na bierzaco konrole, pompe wystroic moze dobry dieselman i tyle po krzyku...
Jesli chodzi o splyw do miski :he: jest ona w 99% przypadkow aluminiowa, to juz dochodzi koszt spawania alu, dalej trzeba tak doprowadzic splyw oleju zeby nie walil goracym olejem zaraz kolo smoka...Wole fabryczne rozwiazanie.
_________________

 
 
 
gRuHa 


Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 34
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 46
Skąd: WuWuAaa!
Wysłany: 27 Lut 2007, 23:20   

Fordon napisał/a:
z reszta po co sie tak bawic jak mozna ze spokojem wysterowac turbine na Waste gate pod dane cisnienie robocze, dodatkowo stroisz pompe na odpowiednie dawki, a pompa ma taka wydolnosc az garow nie wypali na wylot...

i spać spokojnie - to fakt...
swoją drogą ciekawe jakie ćiśnienie max. mozna uzyskać na tych wtryskach i na ile jest to efektywne jeśli chodzi o rozpylanie mieszanki...

Fordon napisał/a:
dalej trzeba tak doprowadzic splyw oleju zeby nie walil goracym olejem zaraz kolo smoka...

czyli ta chłodniczka to też tak bardziej dla picu tam jest??
czyli albo montuje się wszystko tak jak fabrycznie i ma sprawe w dupie dopóki się coś nie zepsuje (nie wiem tylko co mogłoby się zepsuć), albo trzeba dobrze zakombinować i dobrze uargumentować przed samym sobą, że obrana droga jest właściwa...
_________________
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 27 Lut 2007, 23:51   

Cytat:
swoją drogą ciekawe jakie ćiśnienie max. mozna uzyskać na tych wtryskach i na ile jest to efektywne jeśli chodzi o rozpylanie mieszanki...

Testy beda trwaly... mam razem 8 wtryskow do testow :devil: wiec zobaczymy co i jak pozniej podam dokladne wartosci do jakich wtryski rozpylaja a nie leja :)
Nie ma co szukac tu wartosci jak w TDCI :)
Cytat:
czyli ta chłodniczka to też tak bardziej dla picu tam jest??
czyli albo montuje się wszystko tak jak fabrycznie i ma sprawe w dupie dopóki się coś nie zepsuje (nie wiem tylko co mogłoby się zepsuć), albo trzeba dobrze zakombinować i dobrze uargumentować przed samym sobą, że obrana droga jest właściwa...

Chlodniczka tam dla picu nie jest a schemat chlodzenia wyglada mnie wiecej tak

Na przykladzie CVH 1.6RST.
Glownie chodzi o to zeby goracy olej nie byl sasysany przez pompe oleju poniewaz moze to doprowadzic do uszkodzenia silnika, kombinacje sa mozliwe tylko teraz pytanie jak daleko chce sie poprowadzic waz ze splywem oleju, tak aby bylo to logiczne i zeby bylo to dosc oddalone od smoka. :)
_________________

 
 
 
gRuHa 


Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 34
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 46
Skąd: WuWuAaa!
Wysłany: 28 Lut 2007, 00:45   

Fordon napisał/a:
Testy beda trwaly... mam razem 8 wtryskow do testow wiec zobaczymy co i jak pozniej podam dokladne wartosci do jakich wtryski rozpylaja a nie leja
Nie ma co szukac tu wartosci jak w TDCI

hmmm... nice :D
czekam z niecierpliwością :D
widzę, że mamy podobne zacięcie do szeroko pojętego "kombinowania", bardzo mnie to cieszy, bo mogę w tym momencie czerpać ze studni Twojej wiedzy :D

Fordon napisał/a:
Chlodniczka tam dla picu nie jest a schemat chlodzenia wyglada mnie wiecej tak

czyli mam rozumieć, że chłodniczka oleju jest chłodzona wodą z układu chłodzenia??
IMO lekki bezsens, bo chłodzimy olej mający temp. ok.120-140*C, cieczą o temp. 90*C, różnica temperatur niewielka, a pojemność cieplana i jednej i drugiej cieczy dość znaczna. Z drugiej strony to też nie można tego oleju tak strasznie ochładzać, bo by się nam nigdy silnik nie rozgrzał... a zatem po raz kolejny spotkanie z Horacym i szukanie "złotego środka"... :-P
gdzie BTW jest wprowadzany ciepły olej do bloku silnika?? w okolice jakiego podzespołu??
_________________
 
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 28 Lut 2007, 00:56   

olej zimny tez byc nie moze bo nie po to sie grzeje silnik i na rozgrzanym lepiej chodzi, aby go potem zaraz chlodzic do 10st. C...
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 28 Lut 2007, 08:18   

gRuHa napisał/a:
czyli mam rozumieć, że chłodniczka oleju jest chłodzona wodą z układu chłodzenia??
IMO lekki bezsens,


nie do końca:

jak wiadomo woda sie szybciej nagżewa niż olej przezco taki wymiennik ciepła (zwany chłodniczklą) najpierw przyspiesza nagżewanei sie oleju a potem obniza jego temperature.
W grungie rzeczy jest to całkiem mondre urządzenie.

Czasem Angole tez robią tak:

czyli najpierw wyjście na chłodnice oleju a zaraz za nia wymiennik ciepła.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 28 Lut 2007, 15:35   

Cytat:
gdzie BTW jest wprowadzany ciepły olej do bloku silnika?? w okolice jakiego podzespołu??

Jak bede mial chwile to zrobie dokladna fotke jak to wyglada itd. a puki co silnik siedzi w starej budzie tzn. lezy bo ploze pod skrzynia jakis idiota przyspawal :zly:
_________________

 
 
 
gRuHa 


Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 34
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 46
Skąd: WuWuAaa!
Wysłany: 28 Lut 2007, 23:11   

PumaRST napisał/a:
jak wiadomo woda sie szybciej nagżewa niż olej przezco taki wymiennik ciepła (zwany chłodniczklą) najpierw przyspiesza nagżewanei sie oleju a potem obniza jego temperature.
W grungie rzeczy jest to całkiem mondre urządzenie.

no faktycznie, ma to sens na tej zasadzie jak przedstawiłeś...
z tym że kolejne "ALE" to to że woda w dieselu nagrzewa się i tak dość powoli i to raczej właśnie ona nie pozwala się rozgrzać oliwce, która nagrzewa się szybciej ze względu na tarcie (mówię tutaj o warunkach bardziej zimowych)
_________________
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 28 Lut 2007, 23:48   

gRuHa napisał/a:
PumaRST napisał/a:
jak wiadomo woda sie szybciej nagżewa niż olej przezco taki wymiennik ciepła (zwany chłodniczklą) najpierw przyspiesza nagżewanei sie oleju a potem obniza jego temperature.
W grungie rzeczy jest to całkiem mondre urządzenie.

no faktycznie, ma to sens na tej zasadzie jak przedstawiłeś...
z tym że kolejne "ALE" to to że woda w dieselu nagrzewa się i tak dość powoli i to raczej właśnie ona nie pozwala się rozgrzać oliwce, która nagrzewa się szybciej ze względu na tarcie (mówię tutaj o warunkach bardziej zimowych)


to przysłoń chłodnice do połowy tekturą i bedzie sie woda rozgrzewac
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
gRuHa 


Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 34
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 46
Skąd: WuWuAaa!
Wysłany: 1 Mar 2007, 21:17   

PumaRST napisał/a:
to przysłoń chłodnice do połowy tekturą i bedzie sie woda rozgrzewac

spoko jak będę już miał co przysłaniać to napewno nie omieszkam :he:
_________________
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 3 Kwi 2007, 13:16   

Co by nudno nie bylo pokazuje jak jest rozwiazany splyw oleju z turbiny :)


oraz rozwiazanie w przypadku TD "chlodniczki" oleju...


:)
_________________

 
 
 
gRuHa 


Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 34
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 46
Skąd: WuWuAaa!
Wysłany: 3 Kwi 2007, 17:50   

miło, że odświeżyłes wątek :D
ja znalazłem coś TAKIEGO
IMO dość ciekawa sprawa...
_________________
Ostatnio zmieniony przez gRuHa 27 Maj 2007, 14:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
czarny 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Arek
Wiek: 47
Dołączył: 17 Kwi 2006
Posty: 53
Skąd: mikołajki
Wysłany: 15 Kwi 2007, 14:25   

witam!! mam 2 pytania
1 do pumy. ten filtr oleju to chyba z renault bo one mają takie malutkie.
2 do fordona i kolegów dizlowców. czy silniczek od sierry 1.8 td 75 km bedzie dobrze pasował w miejsce 1.8 d we fieście czy trzeba z mondeo lub escorta ??? i czy też można go wzmocnić i czt nie łatwiej go wysterować. z góry dzieki za odpowieć pozdrawiam

czarny
_________________
Jestem w trakcie przeróbek. Silnik juz jest 1.8 CVH, zawieszenie tez, zostaje karoseria
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 15 Kwi 2007, 22:31   

czarny napisał/a:
witam!! mam 2 pytania
1 do pumy. ten filtr oleju to chyba z renault bo one mają takie malutkie.
2 do fordona i kolegów dizlowców. czy silniczek od sierry 1.8 td 75 km bedzie dobrze pasował w miejsce 1.8 d we fieście czy trzeba z mondeo lub escorta ??? i czy też można go wzmocnić i czt nie łatwiej go wysterować. z góry dzieki za odpowieć pozdrawiam

czarny

sierra ma silnik ulozony wzdluznie a nie poprzecznie i jest zupelnie inny kolektor dolotowy jak i wydechowy a niezeli escort i mondeo...
sa dostepne 3 wersje tych TD-kow 75KM bez IC , 88KM z IC i 90KM z IC, jesli podkrecac takiego klekota to trzeba zwrocic uwage na turbine czy jest wyposazona w GT15 czy tez w T2...oznaczenia dla danych turbin w danym modelu forda...
Mondeo TD (93-) 1,8 D 452063-2 GAR TB0273
Mondeo TD (93-) 1,8 D 452124-4 GAR GT1544
Escort TD (96-) 1,8 D 452084-9,11 GAR GT1544
Escort TD (96-) 1,8 D 452084-4 GAR GT1544
Escort TD (93-) 1,8 D 452014-4 GAR TB0259

:-)
_________________

 
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 15 Kwi 2007, 22:40   

Fordon, ale ten silniczek powinien podejsc... niby (bo tylko w prospektach) byly fiestki td 75KM :he:
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - RDZA / KOROZJA
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 13 2 Lut 2019, 00:44
semimatt
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ o ubezpieczeniach aut
i innych kwestiach z tym związanych.
trzeci Ubezpieczenia i rejestracja aut 1 30 Sty 2011, 10:30
trzeci
Brak nowych postów Ogłoszenie: Car Audio - FAQ
Czyli zanim zapytasz - zajrzyj !
molu Car Audio i CB 11 6 Lis 2023, 11:05
Wizja
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - regulacja instalacji gazowej
Lokmen LPG 0 15 Cze 2008, 21:32
Lokmen


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.