Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

FAQ - 1.8Diesel / Turbo Diesel
Autor Wiadomość
zajcu200 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 48
Skąd: Rybnik
Wysłany: 18 Lut 2009, 20:53   

Ok dzięki

Ps ale czemu trzeba zmieniać koło zamachowe i sprzęgło?

Ew czy jak dam skrzynie biegów z 1.8TD to też trzeba koło zamachowe i sprzęgło zmieniać?
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 18 Lut 2009, 21:06   

Zeby zapiac skrzynie z 1.8D pod TD musisz dac kolo zamachowe z 1.8D i sprzeglo.
Skrzyni z 1.8TD nie zapniesz od tak, bo ma inny uklad wybierania biegow a za razem to juz nie IB gdzie sprzeglo kosztuje 320zl tylko MTX75 gdzie to sprzeglo to koszta ponad 1000zl
_________________

 
 
 
zajcu200 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 48
Skąd: Rybnik
Wysłany: 19 Lut 2009, 16:25   

Jeszcze jedno: czy cały układ wydechowy pasuje bez problemu?
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 19 Lut 2009, 17:51   

Nie uklad wydechowy nie pasuje wogole, chyba ze masz kawalek fabrycznego z escorta, a dokladnie potrzebujesz down pipe idacy od turbiny pod auto, dalej mozesz dac lacze elastyczne i reszte wydechu z 1.8D ale uprzedzam bedzie mulic od dolu obrotow.
Najlepsza sprawa jest zrobienie na koncu down pipe lacza elastycznego (plecionka) danie rury 2,25" pozniej jeszcze jedno lacze elastyczne i koncowy przelotowy tlumik, bedzie to lekko warczec ale tylko do mementu zalaczenia sie turbiny.
_________________

 
 
 
adik_19_06
[Usunięty]

Wysłany: 13 Kwi 2009, 09:58   fiesta mk4 1996 18d

Witajcie mam pytanko-żywot jednostki napedowej w mojej fiestce dobiegł końca :głowąwmur: -zerwał sie pasek rozżądu silnik 18d endura.naprawa by kosztowała około 1800 zł a i tak nie bedzie czym jechać.moge kupić za 1500 zł 18td endura z escord 1996 roku wersja angielska(cały samochód) -pytanie czy to będzie pasować czy będzie lepiej sie zbierać niż 18d ? Prosze o rade.
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 13 Kwi 2009, 16:29   

Tak pasuje plug&play, tylko musisz poprzekladac pare rzeczy z 1.8D do TD, wczesniej jest wszystko opisane.Czy sie bedzie lepiej zbierac to napewno, ale tez musisz zobaczyc czy to jest 75KM czy tez 90KM wersja.
_________________

 
 
 
kaka-piotr
[Usunięty]

Wysłany: 13 Paź 2009, 09:18   

Witam.

Mam pytanko.
Zrobiłem swap silnika 1.8d na 1.8 td ale jeszcze go nie odpalałem. Zastanawiam się co mam zrobić z elektroniką na pompie wtryskowej bo w starym była pompa Bosch a jest teraz Lucas czy to zadziała? Jak to rozwiązać ten problem?
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 13 Paź 2009, 14:37   

MK4 ma juz EDC wiec musisz czujniki przepiac z pompy boscha na Lucasa, tzn ten czujnik polozenia konika gazu, dalej czujnik wyprzedzenia katu wtrysku i na koniec przydalo by sie prawidlowo podpiac elektrozaworki :) Jesli mialem podgrzewac paliwa to go tez podepnij...
Ogolnie to ta "elektronika" nie robi nic poza wywalaniem bledow i paroma pomiarami, taki sam silnik zapinalem pod stara fiestez 91r gdzie byl tylko przekaznik do grzania swiec, czujnik temperatury i czujnik cisnienia oleju, auto jezdzilo i nadal jezdzi :)
_________________

 
 
 
kaka-piotr
[Usunięty]

Wysłany: 13 Paź 2009, 21:32   

No właśnie tu jest cały problem że nic nie pasuje z jednej pompy do drugiej, wiem że mozna przepiąć kable ale do tej elektroniki na pompie nad wyjściami do wtrysków idą trzy czarne kable i amen, co do czego to chyba sam Pan Bóg nie wie!!! A nie da się pozbyć całej tej elektroniki oczywiście zawór musi zostać ale reszta mi nie potrzebna. Jak to zrobić? Prubowałem odpalić ale nie podaje paliwa a zawór już działa tylko to coś z tyłu pompy chyba nie pozwala puścić cieczy JAK TO WYWALIĆ? POMOCY!!! ;-(
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 14 Paź 2009, 14:50   

Daj foto silnika i tych czujnikow,bo jak dobrze pamietam to Mondeo i essi z TD endura ma wtrysk sterujacy z czujnikiem polozenia iglic... Potrzebne sa foty, dalej zrobie ci rozpiske co gdzie podlaczac... jest jeszcze mozliwosc ze ktos przestawil kat wtrysku lub jest zle zlozony rozrzad... bo tak to ten silnik nic po za paliwem i grzaniem swiec nie potrzebuje...
_________________

 
 
 
kaka-piotr
[Usunięty]

Wysłany: 14 Paź 2009, 19:43   

Tak właśnie to jest ten silnik co mówisz z wtryskiem sterującym. Jutro wstawie fotki bo dzisiaj mnie śniegiem zasypało i nic nie grzebałem ale jutro ostro do roboty. A rozrząd był nie ruszany oczywiście poza wymianą pompy wody ale kół nie tknołem tak więc powinno być ok.
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 14 Paź 2009, 20:02   

No nie trzeba "tykac" same sie ruszaja dla tego zadam 2 glupie pytania:
nr1 czy zablokowales walek rozrzadu przed sciagnieciem paska bo pompa wodna w dieslu jest napedzana z pasaka ???
nr2 czy ten silnik byl odpalany zanim zostal zakupiony i czy go sluchales sam osobiscie jak pracowal ???
_________________

 
 
 
kaka-piotr
[Usunięty]

Wysłany: 15 Paź 2009, 21:38   

Tak blokowałem koła a silnik wyjąłem z anglika bo miałem całe mondeo, więc co do silnika jestem pewny na 100%. Ale jak sie nie myle to na pompie sa dwa zaworki jeden regulacji kąta wtrysku a drugi właśnie ten na tyle pompy od gaszenia. problem rozwiązałem w taki sposób: we Fieście jest immobilizer i w mondeo też był, to był cały problem bo po podłączeniu pompy z mundka do elektroniki fiesty immo mrygało i nie chciał zapalić, więc rozebrałem troche obie pompy i elktronike z pompy fiesty(Bosch) podłączyłem do pompy z mondeo(Lucas) i oprucz tego musiałem wymienić zawór od gaszenia bo w nim jest immobilizer, założyłem normalny i odziwo DZIAŁA!!!!!!!!!!!!!! Na tym kończę mój swap dziękuję za pomoc serdecznie. Mogę powiedzieć tylko tyle że warto się troche pobawić, jest lepiej troche inna jazda polecam. Taka moja uwaga co do sprzęgła ja zastapiłem ogryginalne o srednicy 210mm dociskiem i tarczą z fiesty 1.8 td 75 KM srednica 220mm pasuje do oryginalnego dwumasu a powieszchnia dolegania tarczy jest nawet trochę wieksza niż w mondeo (228mm). Pozdrawiam. :ok:
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 16 Paź 2009, 14:36   

No to teraz wypadalo by opisac Fieste w dziale nasze auta bo chetnie zobacze jak to tam upchales... szkoda ze nic o immo nie pisales wczesniej...
_________________

 
 
 
skola 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 37
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 111
Skąd: Siemianowice
Wysłany: 8 Sty 2010, 23:25   

Mnie interesuje z kąd wy wiecie gdzie co pod co podpiać że na końcu to wszystko śmiga ?? chciałabym zacząć moją przygodę właśnie z takimi modyfikacjami jak lub od czego zacząć ?? :ups:
_________________

 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 9 Sty 2010, 15:32   

Skad, hmmm najczesciej z wlasnego doswiadczenia a w zasadzie glownie ze swojego doswiadczenia... Zacznij od sprawdzenia stanu technicznego silnika, tj jaka jest kompresja, w jakim stanie masz uklad przeniesienia napedu, uklad zawieszenia np amortyzatory elementy metalowo gumowe, mozesz wzmocnic na dzien dobry caly uklad hamulcowy stosujac zestaw hebli z escorta MK7 z wentylowanymi tarczami i wiekszym zacisku o wiekszej stednicy tloczkow, dalej zrobic na nowych czesciach heble tyl zeby bylo to nowe i bardzo skuteczne, na koniec dobry plyn halulcowy, np Ferrodo Racing DOT5.1 lub Motoul RBF 600 lub 660 5.1 pelen syntetyk.
_________________

 
 
 
rapet 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 132
Skąd: Łaziska G
Wysłany: 7 Mar 2010, 20:08   

Mam pytanie

Gdybym miał silnik 1.8TD 90KM z całym osprzetem z Mondeo jaki byłby przypuszczalny koszt takiej wymiany jakbym komuś zlecił taką wymiane ??
_________________
"Codziennie rano, zaraz po przebudzeniu, sprawdzam, czy nie ma mnie na liscie najbogatszych ludzi swiata.
Jesli nie, to wstaje i ide do roboty."
Był Cougar 2.5 V6 170KM była Fiesta 1.8D 60KM jest Leganza 133KM
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 7 Mar 2010, 20:41   

No nie bedzie to tani biznes bo trzeba troche przekladac zabawek... najprostrzy sposob podzwon po mechanikach i uslyszysz ceny oraz odpowiedzi w stylu czy pan sie dobrze czuje ?? wiesz ogolnie rzadko kto sie podejmnie takiej zabawy... jak jeden dzownil po mechanikach lacznie z firma ktora u nas fordami sie zajmuje poddala sie, a chodzilo o przekladke z RS2K na 2300 ze scorpio :)
_________________

 
 
 
rapet 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 132
Skąd: Łaziska G
Wysłany: 24 Kwi 2010, 20:10   

Fordon ale np. daje tobie moją mk4 1.8d i silnik 1.8td 90KM z całym osprzętem co tam będziesz chciał jaki jest koszt twojej robocizny .Daje ci autko z 1.8d 60KM a odbieram 1.8TD 90-100KM . Ile czasu to zajmuje np.biore tydzień urlopu i sprawa załatwiona Głupie bo głupie pytania ,ale wiesz nie wiem czy robić samemu czy dawać komuś , a jeszcze jedno pytanko przed założeniem robi sie kape motora?? ;/
_________________
"Codziennie rano, zaraz po przebudzeniu, sprawdzam, czy nie ma mnie na liscie najbogatszych ludzi swiata.
Jesli nie, to wstaje i ide do roboty."
Był Cougar 2.5 V6 170KM była Fiesta 1.8D 60KM jest Leganza 133KM
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 24 Kwi 2010, 20:17   

rapet, takie coś to już lepiej na pw/tel załatwić, nie uważasz?
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - RDZA / KOROZJA
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 13 2 Lut 2019, 00:44
semimatt
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ o ubezpieczeniach aut
i innych kwestiach z tym związanych.
trzeci Ubezpieczenia i rejestracja aut 1 30 Sty 2011, 10:30
trzeci
Brak nowych postów Ogłoszenie: Car Audio - FAQ
Czyli zanim zapytasz - zajrzyj !
molu Car Audio i CB 11 6 Lis 2023, 11:05
Wizja
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - regulacja instalacji gazowej
Lokmen LPG 0 15 Cze 2008, 22:32
Lokmen


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.