Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

FAQ - 1.8Diesel / Turbo Diesel
Autor Wiadomość
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 5 Mar 2008, 23:58   

a wiec: skrzynia jest oryginalna z 1.8d sprzęglo i kolo zamachowe tez, wiazke elektryczna podpial z 1.8d nie zakladal tego komputerka(czy co to tam bylo w mondeo) silnik ma 90 koni z IC nie wiem jaka jest turbina wiem ze wiozl do sprawdzenia i powiedzieli iz jest wporzo....co myslisz??

[ Dodano: Czw Mar 06, 2008 00:01 ]
w popie cos regulowal zero efektow, probowal zalozyc stara z 1.8d ale rowniez tak samo!!

[ Dodano: Czw Mar 06, 2008 00:02 ]
nie mam przy sobie zdjec ale ogolnie silnik wstawil tak jak byl w mondeo czyli z IC na kolektorze....
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 7 Mar 2008, 16:16   

Ja nie powiem czy silnik ma 90KM czy 88KM...kwestia tego jaka jest pompa, jaka turbina i w jakim stanie jest silnik...
Sama pompa to go tylko zalac mozna i bedzie sie dlawic auto... podstawowa sprawa to posiadanie wskaznika boostu, oraz dodatkowy i dokladny wskaznik temp. wody... ;)
Najpierw zrobice tam luzniejszy wydech i podjezdzicie na hamownie... :) Tyle moge podpowiedziec...
_________________

 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 7 Mar 2008, 21:17   

wydech to juz jest tak luzny ze.... :-P czyli jezeli dobrze cie rozumiem to trzeba sprawdzic w praktyce jak z ta turbina tak?? jest jeszcze druga sprawa ze ic jest w oryginalnym miejscu na silniku, moze "powietrza" mu brakuje...co myslisz??
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 8 Mar 2008, 16:17   

Rkalitka napisał/a:
wydech to juz jest tak luzny ze.... :-P czyli jezeli dobrze cie rozumiem to trzeba sprawdzic w praktyce jak z ta turbina tak?? jest jeszcze druga sprawa ze ic jest w oryginalnym miejscu na silniku, moze "powietrza" mu brakuje...co myslisz??

Turbine rozpoznac idzie po zimnej stronie, GT17 ma aluminiowy kolniez, a T2 posiada plastikowy dolot przykrecany do zimen strony muszli...
Jaki Downpipe macie tam?? seria czy 3"?? i wydech jak macie tam rozwiazany ?? 2" czy 2,5"?? bo ja nie mam zadnego tlumika i jest hmmm dosc cicho...
Osadzenie IC w seryjnym miejscu jest troche pomylka bo w cieplejszy dzien bedzie "puchnac" silnik, sa tego plusy jak i minusy, bo do jazdy na co dzien jest OK bo turbina nie musi napelniac tak dlugo ukladu w porownaniu do tego co ja mam zrobione...
Jak chcecie dlubac dalej to pojedzcie na hamownie i dopiero zacznijcie dalej dlubac... kupcie MBC, wskaznik boostu. Dalej zrobcie mi foto tego silnika to bede mogl jakos podpowiedziec co dalej modowac i obowiazkowo jaka turbina bo nie chce miec na sumieniu waszej turbiny... :)

Pozdrawiam
_________________

 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 8 Mar 2008, 19:21   

kolnierz jest aluminiowy o ile pamietam... wydech to tylko jeden koncowy tlumik i tez jest cicho... zdjecia umieszczsze jak je zdobede a bede w domu na swieta dopiero!! co do tuningowania tego to najpierw trzeba dowiedziec sie dlaczego nie rozwija pelnej mocy....
a nie rozwija poniewaz brachola szwagier z mondeo i takim SAMYM td jest duzo szybszy niz nasz escort(ktory jest duzo lzejszy) wiec cos tuaj nie gra...
zdjecia gdy bede mial-dolacze konkretne dane turbo i reszty tez i moze wtedy latwiej bedzie cos ustalic... ;-|
 
 
 
Exodos
[Usunięty]

Wysłany: 18 Maj 2008, 11:39   

Wszystko pięknie ładnie, ale:

Cytat:
Natepny krok to odkrecenie 2 masowego kola zamachowego i zastapienie fabrycznym kolem z 1.8D oraz fabrycznym sprzeglem


Gdzie ty w 1.8 TD z mondka masz koło dwu masowe ? dopiero MkIII miały dwu masówki, MkI i MkIIgo nie miały.
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 18 Maj 2008, 12:14   

Polecam Auto date ;) i poszukaj a znajdziesz ze w zaleznosci gdzie bylo auto skladane i na jaki rynek puszczane byly MK2 wyposazone w 2 masy, fakt ze to jak trafic 6 w totka ale jest, tak samo tyczy sie 4 rodzajki kolektorow dolotowych, i 3 roznych zestawow sprzegla od dociskow, przez tarcze... sporo roznych glupot mozna sie dowiedziec z roznych zrodel zaczynajac od auto daty a konczac na wizycie w Płońsku w dawnej fabryce forda, dzieki takim przypadkowym delegacja mozna duzo wiedzy i innych rzeczy zdobyc.Baaa nawet powiem ci ze Endura - DE wystepowala bez "wtrysku sterujacego" tj. bez czujnika polozenia iglic wtryskiwaczy i tez jest to rzadkosc ale wystepuje :) roznych glupot sie mozna doszukac w Fordach wiec nie chce nawet sie wyklucac, bo nie o tym temat :)

Pozdrawiam
_________________

 
 
 
Exodos
[Usunięty]

Wysłany: 18 Maj 2008, 12:32   

Przeglądałem różne katalogi specjalnie i we wszystkich występuje tylko jedno koło zamachowe, o dwu masówce nie ma żadnego słowa.
 
 
Empi
[Usunięty]

Wysłany: 18 Wrz 2008, 11:54   

gdybym miał turbine od mondeo 1.8 td , kolektor ssący i kolektor wydechowy i zapał do pracy to co bym jeszcze potrzebował żeby uturbić moją fiestę 1.8 d ? Na początku pisze że jest potrzebny cały silnik od mondeo , a te części by nie wystarczyły?
Z góry thx
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 18 Wrz 2008, 16:59   

Na szybko odpowiem a pozniej zrobie drugie FAQ jak uturbic Diesla.
-kolektor dolot (ten co jest na fotach bo inne nie zabardzo chca pasowac)
-kolektor wydech wraz ze sprezarka obojetnie czy GT17 czy T2 (ale sprawna sprezarka)
-pompa oleju wraz z wymiennikiem ciepla (woda-olej)
-pompa wtryskowa z 88KM wersji lub z 90KM wersji
-kawalek ukladu wydechowego
-intercooler mile widziany ( nie musi byc ale dobrze by bylo)
-orurowanie miedzy turbo a kolektorem (opcja bez IC)
-pompa wody escort TD (ma jedno a nie jak mondeo 2 wyjscia)
Troche checi i napewno sie uda ale z jakim skutkiem tego nie wiem, a to dla tego ze nie wiem w jakim stanie masz silnik.
_________________

 
 
 
Empi
[Usunięty]

Wysłany: 18 Wrz 2008, 18:51   

Jakbyś zrobił drugi FAQ to już by było miodzio naprawde

tak sobie lookam jaki by był koszt mniej wiecej takiej inwestycji
i tak
kolektor ssący 50 zł
http://www.moto.allegro.p...deo_1_8_td.html

Kolektor wydechowy 60 zł
http://www.moto.allegro.p..._wydechowy.html

Turbina 300zł
http://www.moto.allegro.p..._bdb_tanio.html

pompa oleju 60zł
http://www.moto.allegro.p..._chlodnicz.html

pompa wtryskowa 350?
http://www.moto.allegro.p...8_td_lucas.html

pompa wody88 zł
http://www.moto.allegro.p...nowa_f_vat.html

600 + /nie liczylem orurowania i to jest koszt praktycznie minimalny

P.S. napewno by trzeba było wymieniać pompe wtryskową ?
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 18 Wrz 2008, 20:58   

Pompe wtryskowa trzeba zmienic bo nie wysterujesz paliwa w momencie wzrastania cisnienia doladowania.
Pompa ktura pokazales pochodzi z wersji 75KM (nie posiada boostera).
Wiecej info w innym temacie. :)
_________________

 
 
 
zajcu200 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 48
Skąd: Rybnik
Wysłany: 18 Lut 2009, 16:06   

Witam, mam takie pytanko

Mam okazję kupić fiestę Mk3 1.8D z zerwanym paskiem rozrządu, pytanie czy trzeba coś przerabiać jak chciałbym założyć tam silnik z escorta 1.8TD(92'-95')?
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 18 Lut 2009, 17:41   

Wszystkie roznice sa podane w tym temacie na stronie pierwszej oraz w temacie turbimy diesla. Na wszystko jest odp.
Jesli nie znajdziesz na cos odp to zapytaj. :)
Uwazaj na escorta bo sa 3 rodzaje kolektora dolotowego, oraz wersje 75KM z IC i bez IC oraz 88KM z IC :) ten 75KM nie ma boostera na pompie( pokazane jest to na foto w tym temacie)
_________________

 
 
 
zajcu200 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 48
Skąd: Rybnik
Wysłany: 18 Lut 2009, 17:48   

tzn. mi chodzi i tego najprostrzego 75km bez ic

ile rodzai w tym silniku jest kolektora dolotowego?
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 18 Lut 2009, 17:58   

3 rodzaje kolektorow dolotowych, i 2 rodzaje wydechowych oraz 3 rodzaje zaworu EGR. Mowa oczywiscie o FWD a nie o sierce w RWD.
_________________

 
 
 
zajcu200 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 48
Skąd: Rybnik
Wysłany: 18 Lut 2009, 18:10   

ale powiem szczerze nie interesuje mnie jaki jest tam kolektor tylko czy pójdzie te silniczek włożyć BEZ żadnych komplikacji.

Plan jest taki:

kupić wszystko jedno jaki silnik z escorta 1.8TD 75 km bez ic, wyciągnąć stary silnik z fiesty i zamontować "nowy" z essiego(skrzynia została by stara z fiesty 1.8D)

Pytanie czy to tam wszystko wejdzie pod maskę i czy silniczek będzie pasował na łapy?
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 18 Lut 2009, 18:26   

Pokazane jest wszystko na pierwszej stronie w rocniach oraz w temacie o turbieniu.
Wszystko pasuje poczytaj tylko.Jest na wszystko odpowiedz.Skrzynia kola pasowe itp.
_________________

 
 
 
zajcu200 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 48
Skąd: Rybnik
Wysłany: 18 Lut 2009, 18:42   

A mógłbyś mi to trochę wyklarować, bo tu piszą głównie o 1.8 TDI albo o uturbieniu 1.8D.

Przeczytałem cały ten temat ale konkretnek odp na swoje pytanie nie znalazłem.

Z góry dzięki za odp.
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 18 Lut 2009, 19:07   

Generalnie to zarowno 1.8D/ TD i TDintercooler to ten sam blok silnika i ma te same miejsca konstrukcyjne, czyli i miejsca na montaz wieszakow osprzetu jak i lape silnika.
Trzeba zmienic tylko kolo pasowe z TD na to z 1.8D, oraz kolo zamachowe, sprzeglo dajesz tez z 1.8D,instalacje podpinasz identycznie jak w 1.8D.Moto pasuje bez problemu i najwiecej miejsca zostaje z tylu (od strony sciany grodziowej).
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - RDZA / KOROZJA
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 13 2 Lut 2019, 00:44
semimatt
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ o ubezpieczeniach aut
i innych kwestiach z tym związanych.
trzeci Ubezpieczenia i rejestracja aut 1 30 Sty 2011, 10:30
trzeci
Brak nowych postów Ogłoszenie: Car Audio - FAQ
Czyli zanim zapytasz - zajrzyj !
molu Car Audio i CB 11 6 Lis 2023, 11:05
Wizja
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - regulacja instalacji gazowej
Lokmen LPG 0 15 Cze 2008, 22:32
Lokmen


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.