Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

FAQ - 1.8Diesel / Turbo Diesel
Autor Wiadomość
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 15 Kwi 2007, 23:53   

odyniec napisał/a:
Fordon, ale ten silniczek powinien podejsc... niby (bo tylko w prospektach) byly fiestki td 75KM :he:

Tak podejdzie przy lekkich kombinacjach z osprzetem, ale pytanie po co brac starego TD-ka z poczatku lat 90 jak mozesz kupic jednostke w lepszym stanie np z 96r majaca 90KM i 181Nm...
_________________

 
 
 
czarny 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Arek
Wiek: 47
Dołączył: 17 Kwi 2006
Posty: 53
Skąd: mikołajki
Wysłany: 21 Kwi 2007, 16:40   

witam!!! dzieki za wyjasnienie. wymiana kolektorów to zaden problem. chodzi mi o sam silnikczy podejdzie i czy nie ma różnic podłączeniu instalacji, czy czasem nie ma takiego triku jak w transicie. raz jest pompa sterowana mechanicznie a raz elektronicznie.. pozdrawiam

czarny!!!
_________________
Jestem w trakcie przeróbek. Silnik juz jest 1.8 CVH, zawieszenie tez, zostaje karoseria
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 21 Kwi 2007, 17:29   

Sierra ma sterowane wszystko mechanicznie , cisnieniowo lub podcisnieniowo, TD w Escortach i Mondeo sterowane sa za pomoca pseudo elektroniki, bez ktorej da rade to obejsc i podminasz dana jednostke pod swoja fabryczna z 1.8D roznica w nowszych TD to inna wtyczka czujnika odpowiadajacego za wlaczenie wentylatora, ja zrobilem tak ze sam wlaczam i wylaczam kiedy chce a dodatkowo w razie bym mi sie zapomnialo to czujnik pasuje od 1.8D wolnossacego ;) i podpinasz go fabryczne zlacze :) Silnik podejdzie bez zadnego ale bo to ten sam odlew bloku.
W razie potrzeby chetnie pokaze fotki co gdzie i do czego :)

[ Dodano: Wto Maj 01, 2007 00:52 ]
Roznice miedzy pompami wody 1.8TD a 1.8D... widac dosc dokladnie na foto ze TD ma 2 wyjscia a wolnossak tylko 1...

Dlasze roznice przedstawie pozniej :)

[ Dodano: Sob Maj 05, 2007 21:38 ]
Znalazlem opcje dla sknerusow... jak zrobic z wolnossaka TD-ka... ale no wlasnie jest to ale poniewaz nigdy nie wiadomo jak zachowa sie dany silnik pod doladowaniem...
1.8D wolnossak ma zaslepke w miescu technologicznym gdzie TD ma splyw oleju, dalej potrzebny wam bedzie caly osprzet silnika:od pompy przez wtryski po kolektory pompe oleju, przewody wodne...wiec tak czy siak lepiej kupic TD-ka :D
_________________

 
 
 
gRuHa 


Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 34
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 46
Skąd: WuWuAaa!
Wysłany: 27 Maj 2007, 15:58   

Fordon napisał/a:
1.8D wolnossak ma zaslepke w miescu technologicznym gdzie TD ma splyw oleju

coraz bardziej lubie to lenistwo forda :D
Fordon napisał/a:
nigdy nie wiadomo jak zachowa sie dany silnik pod doladowaniem...

co sugerujesz?? jakie mogą być skutki uboczne??
_________________
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 27 Maj 2007, 21:14   

gRuHa napisał/a:
Fordon napisał/a:
1.8D wolnossak ma zaslepke w miescu technologicznym gdzie TD ma splyw oleju

coraz bardziej lubie to lenistwo forda :D
Fordon napisał/a:
nigdy nie wiadomo jak zachowa sie dany silnik pod doladowaniem...

co sugerujesz?? jakie mogą być skutki uboczne??

Jednostka ktora jezdzila od fabryki bez turbo i ma XXX przebiegu dostanie obciazenie w postaci turbo moze sie posmarkac, ale nie musi...
I tak wolal bym od razu kupic TD-ka niz bawic sie w uturbianie, bo same czesci skladowe (niezbedne) do takiej zabawy moga wyjsc nam na rowno kosztorysem z uzywka TD, no i jeszcze ta loteria czy stary 1.8D nie padnie...
_________________

 
 
 
gRuHa 


Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 34
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 46
Skąd: WuWuAaa!
Wysłany: 27 Maj 2007, 23:33   

Fordon napisał/a:
Jednostka ktora jezdzila od fabryki bez turbo i ma XXX przebiegu dostanie obciazenie w postaci turbo moze sie posmarkac, ale nie musi...

jedyny powód jaki przychodzi mi do głowy to zmęczenie materiału, ale IMO ma to znikomy wpływ skoro jednostki zbudowane na tych samych podzespołach występowały w wersji z turbo i N/A, poprostu myślę, że tak nadmiarowo wykonane komponenty(przygotowane też pod turbo) nie miały większej szansy się jakoś tragicznie zużyć w silniku N/A...
ponadto jeśli nasz stary 1.8D ma ciśnienie sprężania trochę niższe od nominalnego (a nigdy nie będzie inaczej) to jeśli je trochę podniesiemy dorzucając turbo to na logikę niewiele przekroczymy serię (nie wiem o ile wzrasta ciśnienie) i przez to w niewielkim stopniu obciążymy silnik
wniosek z tego taki, że po uturbieniu trzeba na nowo dotrzeć silnik

Fordon napisał/a:
I tak wolal bym od razu kupic TD-ka niz bawic sie w uturbianie, bo same czesci skladowe (niezbedne) do takiej zabawy moga wyjsc nam na rowno kosztorysem z uzywka TD, no i jeszcze ta loteria czy stary 1.8D nie padnie...

tutaj jeszcze dochodzi kwestia możliwości warsztatowych...
bo jeśli ktoś dysponuje wyłącznie kanałem to wiadomo, że łatwiej będzie mu uturbić niż wyciągnąć silnik i wstawić TD (chyba że facet ostro ładuje na siłowni :P )
_________________
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 28 Maj 2007, 10:33   

:he: Z TD-ka nie wyciagalem garow wiec nie powiem czy 1.8D i TD posiadaja te same piescienie... najlepszym pomyslem bylo by wyremontowanie diesla i dopiero dokladanie osprzetu turbo, dalej docieranie na 0,6 do 0,7 bara ale tak czy siak czesci skladowe do turbo moga wyniesc wiecej niz kupno TD-ka juz przygotowanego pod obciazenie i jezdzacego pod obciazeniem...
_________________

 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 28 Maj 2007, 18:48   

a czy tłoki nie sa inne ?
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 28 Maj 2007, 22:51   

Tloki sa takie same... ford nawet nie pokwapil sie o odprezenie jednostki... pojemnosc w obu przypadkach to 1753cm³
_________________

 
 
 
gRuHa 


Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 34
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 46
Skąd: WuWuAaa!
Wysłany: 29 Maj 2007, 21:09   

Fordon napisał/a:
tak czy siak czesci skladowe do turbo moga wyniesc wiecej niz kupno TD-ka juz przygotowanego pod obciazenie i jezdzacego pod obciazeniem...

i znowu okazało się że masz rację
_________________
 
 
 
Piesek 


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 1226
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 29 Maj 2007, 21:20   

i tu Konrad jesteś w błędzie, jak jeszcze nie swapowałem silnika, to rozmyślałem nad dołożeniem turbo do swojego diesla. Mam znajomego który pracuje w serwisie forda i specjalnie sprawdzał czym się różni i z tego co mówił w pierwszy momencie skrzynia biegów się sypnie bo jest inna, potem dół silnika. Ale ta rozmowa była prowadzona 1,5 roku temu więc dokładnie nie powiem co i jak, tylko tyle z tego pamiętam.... ale wiem że to nie jest tylko uturbiona jednostka diesla
_________________
Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!!
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 29 Maj 2007, 22:09   

Piesek napisał/a:
i tu Konrad jesteś w błędzie, jak jeszcze nie swapowałem silnika, to rozmyślałem nad dołożeniem turbo do swojego diesla. Mam znajomego który pracuje w serwisie forda i specjalnie sprawdzał czym się różni i z tego co mówił w pierwszy momencie skrzynia biegów się sypnie bo jest inna, potem dół silnika. Ale ta rozmowa była prowadzona 1,5 roku temu więc dokładnie nie powiem co i jak, tylko tyle z tego pamiętam.... ale wiem że to nie jest tylko uturbiona jednostka diesla

Dol silnika wyglada identycznie to akurat porownywalem, skrzynia ze jest inna to tez wiem ale sie nie posypala o dziwo po mimo katowania dzien w dzien auta, nawet tlumiki drgan skretnych na tarczy sprzegla sa cale :yyy: wczesniej juz wypisywalem roznice miedzy 1.8D a 1.8TD... w ASO to im sie numerami bedzie roznic bo sa inne oznaczenia dla czesci 1.8D a 1.8TD. Wyzej tez pisalem ze to jest loteria czy po uturbieniu nie zrobi sie kaszana... mozliwosc uturbienia jest ale :he: nie wiadomo jak zachowa sie silnik ktory wczesniej nie mial takich warunkow pracy i nagle po ilus setkach tys. km dostaje turbine...
_________________

 
 
 
tomallus1 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/55KM
Wiek: 38
Dołączył: 02 Lip 2006
Posty: 10
Skąd: Rybnik
Wysłany: 31 Maj 2007, 17:24   

Diesla pod turbo się nie odpręża. W większości przypadków D i TD różnią się np. wolnossący nie ma natrysku oleju na denka tłoków (nie wiem jak w przypadku forda), mogą, choć nie muszą, mieć inne pierścienie, tłoki również.

Dzisiaj patrzyłem tak na swoją mułowatą fiestę (ładna jest) i myśląc o przyszłych cenach benzyny i chęci zmiany auta na dizla, pomyślałem o swapie na mondeowego TDka. W związku z tym mam kilka pytań:
1. Czy jest sens wkładać diesla, w miejsce gaźnikowej benzyny, duże różnice w budowie (mam bude po blacharce i malowaniu i ogólnie auto na piko belo, szkoda sprzedawać)?
2. Ile może to kosztować (silnik TD bez osprzętu, osprzęt z D fiestowego, skrzynia itp.)?
3. Najważniejsze, ile KM i Nm da rade wycisnąć z tej jednostki (sterowana całkowicie mechanicznie bez elektroniki) lub o jakich mocach wiecie, macie w TDekach?
_________________
Jednak z tej fiesty wcale nie taki muł, olej dalej żre, ale już jest pomalowana i w końcu nią śmigam
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 31 Maj 2007, 20:25   

Tloki sa identyczne ;) sprawdzalem wlasnie :D
Cytat:
1. Czy jest sens wkładać diesla, w miejsce gaźnikowej benzyny, duże różnice w budowie (mam bude po blacharce i malowaniu i ogólnie auto na piko belo, szkoda sprzedawać)?

potrzeba: zbiornika, korektor sily hamowania tyl, reduktory (gruszki) sily hamowania, wiazka, przewody paliwowe, zawieszenie przod, poduszki silnika skrzyni,chlodnica, kpl. wezy ukladu chlodzenia, alternator, rozrusznik, skrzynia, polosie,silnik.
dalej rzeczoznawca ktory musi stwierdzic czy poprawnie zostala dokonana zmiana zasilania, przeglad, nowe dokumenty... mozna jezdzic z papierem od bezyny ale trzeba zadac sobie pytanie jak dlugo ??
Cytat:
Ile może to kosztować (silnik TD bez osprzętu, osprzęt z D fiestowego, skrzynia itp.)?

silnik zalezy od stanu, rocznika i znajomosci od 2 tys w gore za dobry egzemplaz, skrzynia normalnie kosztuje kolo 250-350zl z 1.6 lub 1.8D, alternator kolo 50-80zl, rozrusznik 30-80zl, dalej nie wiem bo ja mialem wszytko juz przy swojej starej fiescie :D

Cytat:
3. Najważniejsze, ile KM i Nm da rade wycisnąć z tej jednostki (sterowana całkowicie mechanicznie bez elektroniki) lub o jakich mocach wiecie, macie w TDekach?

na fabrycznej turbinie do 125KM bez wiekszych wydatkow, dalej koszta sa bardzo duze...
moce sa podawana naprawde rozne ale anglicy sa w sumie nygusy i nie zabardzo chca sie bawic z tym...
_________________

 
 
 
gRuHa 


Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 34
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 46
Skąd: WuWuAaa!
Wysłany: 31 Maj 2007, 22:35   

tomallus1 napisał/a:
1. Czy jest sens wkładać diesla, w miejsce gaźnikowej benzyny, duże różnice w budowie (mam bude po blacharce i malowaniu i ogólnie auto na piko belo, szkoda sprzedawać)?

tutaj rzeczywiście sens jest spory, bo masz już zdrową budę
w projekcie Pieska masz opisaną przekładkę z diesela na benzynę, więc teoretycznie jak sobie odwrócisz kolejność to będziesz miał jako taki pogląd co i jak...
IMO warto :!:
_________________
 
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 31 Maj 2007, 22:40   

tomallus1 napisał/a:

Dzisiaj patrzyłem tak na swoją mułowatą fiestę (ładna jest) i myśląc o przyszłych cenach benzyny i chęci zmiany auta na dizla, pomyślałem o swapie na mondeowego TDka.

oł je... wkoncu ktos zaczyna doceniac dusze dieselka ;)
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
1sc1
[Usunięty]

Wysłany: 1 Cze 2007, 12:40   1.8 Endura DE na 1.8 TD intercooler

Witam, mam pytanie do Fordona (lub też do innych zorientowanych) - czy mógłbyś wymienić elementy osprzętu, które trzeba wymienić (oraz jakich przeróbek należy dokonać) na te od 1.8 TD (z intercoolerem) w przypadku pozostawienia silnika wolnossącego 1.8 Endura DE w fiestce MK 4 z 98 r. (samochód używam od 2000 roku i po prostu wiem co mam - szkoda byłoby mi wymieniać silnik)? Precyzyjnej odpowiedzi w dotychczasowych postach nie znalazłem (dot. silnika Endura DE). Dzięki.

Pozdrawiam,
Slawek
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 1 Cze 2007, 17:30   

Pierwdza sprawa to kolektory dolot i wydech... musisz miec taki jak u mnie jest poniewaz inny rodzaj nie podejdzie.

w sumie wszystko bylo wczesniej wymienione co potrzeba do swapa lub podmiany, zasadnicza roznica to uklad rozrzadu starego i nowego typu gdzie w nowym typie jest napinacz na mimostrodzie...
Ile chcesz wydac na takie uturbienie 1.8D ?? to odpowiem ci czy warto w ogole podchodzic do tematu...
_________________

 
 
 
gRuHa 


Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 34
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 46
Skąd: WuWuAaa!
Wysłany: 1 Cze 2007, 22:17   

Fordon napisał/a:
w nowym typie jest napinacz na mimostrodzie...

co to znaczy :?: :roll:
(sry, bo może głupie pytanie)
_________________
 
 
 
Ad@mus 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 36
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 1832
Skąd: Orzesze SMI
Wysłany: 1 Cze 2007, 23:07   

gRuHa napisał/a:
Fordon napisał/a:
w nowym typie jest napinacz na mimostrodzie...

co to znaczy :?: :roll:
(sry, bo może głupie pytanie)

tzn ze napina sie zaleznie od obrotow
_________________

Dwu litrowa bestia zwana Ulepem
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - RDZA / KOROZJA
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 13 2 Lut 2019, 00:44
semimatt
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ o ubezpieczeniach aut
i innych kwestiach z tym związanych.
trzeci Ubezpieczenia i rejestracja aut 1 30 Sty 2011, 10:30
trzeci
Brak nowych postów Ogłoszenie: Car Audio - FAQ
Czyli zanim zapytasz - zajrzyj !
molu Car Audio i CB 11 6 Lis 2023, 11:05
Wizja
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - regulacja instalacji gazowej
Lokmen LPG 0 15 Cze 2008, 22:32
Lokmen


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.