Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] ZETEC - cofanie zapłonu
Autor Wiadomość
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 4 Paź 2012, 22:05   [MK3] ZETEC - cofanie zapłonu

Ile mozna cofnac lub ile najlepiej cofnac zaplon w zetecu? Korzystam z PB98. Moge podac wiecej info u silniku jesli potrzebne.
Jesli to cos zmienia to swinia to SMT6
_________________
Cichociemna
Ostatnio zmieniony przez trzeci 4 Paź 2012, 22:09, w całości zmieniany 1 raz  
Profil Facebook
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 4 Paź 2012, 23:04   

w wolnossaku cofac zaplon??
Jaki masz CR?? Jak wyglada log z SMT6 przy seryjnych nastawach typu "0".

Przy ssaku przyspieszasz zaplony zaleznie od predkosci obrotowej, na odpalanie +10* masz w serii na idle speed masz 11-14*. Do dobrego nastawiania kata zaplonu musisz miec Knock sensor, bez tego mozesz zrobic wiecej szkody niz pozytkowania.
Malo tego do strojenia potrzebna jest sonda AFR.
_________________

 
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 4 Paź 2012, 23:15   

Wczoraj w nocy suzkalem info i moze chodzilo o przyspieszenie a nie cofniecie zaplonu. CR nie liczylem...ale glowica jest tylko 0.4mm scieta. Co do logow to nie wiem bo to kolega majstruje w programie...ja tylko prowadze.
knock sensora niema niestety....a AFR mamy bo wedlug niego wystroilismy dawki paliwa.
Pytam bo kolega nie chche majstrowac na pale z zaplonem
Czyli mam rozumiec, ze niema uniwersalnych bezpiecznych wartosci tak?
Ewentualnie co musialbys wiedziec aby pomoc?
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 4 Paź 2012, 23:20   

wydaje mi się że musicie dobrać doświadczalnie, tak aby dobrze ciągnął na niskich obrotach jak ina wysokich. i naprawdę będzie potrzebny knock sensor, żeby stukowe nie wypaliło uszczelki, albo motoru nie zabiło.
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 4 Paź 2012, 23:29   

To zapytam inaczej, ile aut kolega wystroil, jak macie wpiete przewody z SMT pinami do ECU, i jak chcecie emulowac sygnal SAW bez ekranyowania miedzy EDIS a SMT... Z ktorego pinu pobierany jest sygnal czujnika walu... czy SMT pokazuje wam prawidlowe obroty, czy widzi AFR, jaki AFR target obraliscie, jakie wartosci z MAP A przybralisci po zebraniu logow a jakie wartosci podane sa dla MAP B... Bez logow moge tylko sobie poskakac w kolo... z zaplonami nie ma tak ze jest uniwersalne sterowanie bo silnik silnikowi nie jest rowny...
Jak sie dobrze postaracie to zaplon zabije wam uszczelke pod glowica w 1000km... Pisania jest tu tyle ze zanudzil bym 3/4 ludzi i nikt by nie przeczytal tego do konca...
_________________

 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 4 Paź 2012, 23:32   

kuba87, Doswiadczenia zle wychodza jesli ktos kto robi cos zaczyna dlubac w zaplonie i nie wie jak odczytac log... a tu na to wychodzi skoro sa pytania co i jak zrobic zeby sie nie narobic a zrobic...
Samo sterowanie czasami wtryskow da dobre rezultaty jesli wie sie gdzie zubozyc dawke a gdzie podlac i jak dodac zaplonu na koniec...
Swinka w porownaniu z np EMU (stand alone to zabawa w piaskownice).
_________________

 
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 4 Paź 2012, 23:58   

Stroil kilka, ale nie wiem czy robil same mapy paliwoe czy zaplonami tez sie bawil. Nie wnikalem w to.
Wpiete mamy +, -, sygnal z tps, sygnal z edisa, oraz wpiecie w Maf i czujnik walu.
Mapy paliwa robione poprzez oszukiwanie Mafa
Obroty pokazuje prawidlowe
AFR nie podpiety do smt tylko w wyswietlacz pokazujacy aktualny stan.
AFr przy WOT pokazuje 12.8 - 13 (przed strojeniem bylo 14.7)
Regulator cisnienia paliwa 3 barowy bo na 2.7b nie dalo sie podlac zakresu od 5k rpm w gore
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 5 Paź 2012, 09:12   

Piny SMT VS Piny ECU bo pod co podpinac to wiem :) korekte paliwa po ECT macie zapieta ?? 14.7 to to auto nie mialo prawa sie napedzac ... :9:
_________________

 
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 5 Paź 2012, 12:17   

Fordon napisał/a:
Pisania jest tu tyle ze zanudzil bym 3/4 ludzi i nikt by nie przeczytal tego do konca...


Ja z chęcią poczytam :)
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 5 Paź 2012, 18:04   

smt6 - wtyczka kompa
13 - 1 +
1 -20 -
7 - 47 tps
18 - 50 maf ecu
6 - 50 maf silnik
19 - 56 wal ecu
8 - 56 wal silnik
14 - 56 wal silnik ale po co to nie wiem

Przewod do Ect nie wpiety wiec niema po nim korekcji.

Co do AFR to przy 14.7 smialo upalalem na cwiartkach i jechalo nie wiele gorzej jak teraz. Albo juz tak przywyklem, ze roznicy prawie nie czuje.
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 5 Paź 2012, 20:00   

Sygnal forda to Unipolar i podpinasz pin 20 zamiast 19... :) 14,7 to powinno byc na wolnych obrotach.
Do ssaka wyprzedzasz zaplony ale do tego oscyloskop i lampa stroboskopowa.
_________________

 
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 5 Paź 2012, 21:06   

Fordon napisał/a:
Sygnal forda to Unipolar i podpinasz pin 20 zamiast 19...
tutaj sugerowalismy sie rozpiska power perfect dla rqc http://www.perfectpower.c...D_EEC_-_IV.html ktora pokazuje wejscie do ecu przez pin 19

A tutaj rozpiska pinow SMT6 http://www.perfectpower.c...d=201&Itemid=65

Skoro z zaplonem ejst taki problem, to co jeszcze ta swinai mozna zrobic oprocz mapy paliwowej? Skorygowac mape o wartosci temperatury i tyle?

Fordon napisał/a:
14,7 to powinno byc na wolnych obrotach

Komp tak sterowal, ze taka wartosc pokazywala sie przy pelnym otwarciu przepustnicy
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 5 Paź 2012, 21:28   

SMT 6 to drewno troche... ale tyle dobrze ze mozna przestawic dawki paliwa, zubozyc gdzie trzeba, czy dolac gdzie trzeba i tyle... wszystko zalezy od modow, mozesz SMT uzyc jako sterowanie solenoidem od NX-a...

http://imageshack.us/f/26/beztytuuqzg.jpg/
_________________

 
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 5 Paź 2012, 21:32   

Fordon napisał/a:
wszystko zalezy od modow
mody sa takie jak opisalem...porting, wydech, dolot, wiekszy reulator cisnienia...
Fordon napisał/a:
mozesz SMT uzyc jako sterowanie solenoidem od NX-a...
nitro nie bedzie :P
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 5 Paź 2012, 22:16   

Kolega pyta czy swinka ma mozliwosc obsluzenia czestotliwosci mafa gdy wepniemy ten czujnik walu w pin 20 a nie w 19?
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 6 Paź 2012, 14:10   

Paliwo a zaplon to 2 odrebne rzeczy ... to nie czestotliwosc MAF-a a napiecie ktore wraca z niego na ECU i to ten sygnal oszukujesz.
_________________

 
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 6 Paź 2012, 19:42   

przeplywka tak samo jak map-sensor w fordzie ma stale napiecie o roznej czestotliwosci...czyli napiecie jest tak jak piszesz ale to czestotliwosc zmieniasz
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 7 Paź 2012, 10:10   

Napiecie sie zmienia wraz z opornoscia wewnatrz drucikow przeplywomierza dla tego masz tam 12V, 5V , sygnal powrotny i mase... wiec wejsciowo masz kolo 0,8-1,1v a im wiecej powietrza przeplywa zblizasz sie ku 5V tak samo masz na TPS Deflection... Ciezko to widze.
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Kolektor plastikowy do naszych Zetec'ów
pytania, odpowiedzi, realcja z montażu kolekotra plastikowego do zeteca
luk-90 Tuning mechaniczny 28 10 Maj 2016, 07:35
Nesor
Brak nowych postów Przyklejony: Zetec 1.6/1.8/2.0 Silver Top N/A
Ad@mus Tuning mechaniczny 24 18 Lis 2013, 21:23
Peedro
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec i 4 przepustnice
Piesek Tuning mechaniczny 24 19 Sty 2009, 14:53
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec N/A & TURBO
podnoszenie mocy!!!!!!!!
Faza Tuning mechaniczny 8 20 Gru 2007, 18:51
PumaRST
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Kolektor z RS2000 w ZETEC-u
TomeX500 Tuning mechaniczny 5 12 Lut 2011, 11:11
scooooter


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.