Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

FAQ - CVH Turbo
Autor Wiadomość
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3147
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 2 Lut 2007, 23:54   FAQ - CVH Turbo

Witam,
W tym topiku opisze możliwości CVH Turbo.

Pierwszą podstawowa sprawa jest stan silnika. W naszych realiach posiadanie CVH Turbo wiąże się ze swapem bo niewiele jest oryginalnych RST w PL, a te które są sukcesywnie kupuje, ale to inna historia. :hahaha: :hahaha: :hahaha:
Przechodząc do sedna sprawy. Zakładam ze kupiliśmy silnik w bliżej nie znanym stanie. Wiec pierwszą podstawową i jedynie słuszna decyzja jest jego rozbiórka. Na szczęście z reguły one już od dłuższego czasu nie jeździły z turbina wiec jest nadzieja ze tłoki i cylindry będą jeszcze OK. Zakładając taką opcje czeka nasz normalny remoncik jak w zwykłym CVH. Czyli:
- nowe pierścionki
- może szlif wału i panewki
- komplet uszczelek
- w głowicy rzadko się coś psuje wiec uszczelniacze powinny wyleczyć temat,
- wałek rozrządu to najdroższa cześć bo nie ma zamienników są tylko oryginały a koszt to 1000zł (jak dobrze pamiętam) wiec dokładając 100-200zł mamy sportowy zamiennik ale o tym później. Możemy użyć seryjnego wałka z xr2i niby ma inną fazę wydechu ale daje sobie doskonale rade (ja na takim jeździłem) i jest tańszy bo kupi się go za jakieś 400zł +/-
- komplet szklanek około 300zł.
- W najgorszym wypadku mam do wytulejowania blok – w kielcach koszt 450zł.
- Przy tak zakrojonym remoncie wartało by wymienić pompę oleju na nowa bo jest to bardzo ważny element naszego silniczka, a koszt 250zł (około za nowa w InterCarsie) jest dość niski w porównaniu do szkód jakie może wyrządzić stara zniszczona pompa.
Poskładać i dobrze dotrzeć.
Mamy serce, wiec przechodzimy dalej. Zakładamy ze interesuje nas seryjne RST z mocą 130KM 180Nm. Potrzebujemy T2 koszt około 1000zł z gwarancja półroczną.
Wszystko składamy i cieszymy się długo i szczęśliwie szybkim, małym autkiem o przyspieszeniu około 8s 0-100km/h i prędkości maksymalnej 210km/h. Kosztuje nas to około 3500-4000zł.

Stage1
Następny etap podnoszenia mocy nie przyniesie nam za wielkiego wzrostu mocy ale jest dość tani i pozwoli nam definitywnie uciec wszystkim zetecą w Fofi ;)) ), również tym które maja 2,0 16v - takie cudo może swobodnie walczyć z naszym w pełni seryjnym RST.
Przerabiamy układ dolotowy stosując filtr stożkowy lub wkładkę sportową i przerabiamy układ wydechowy na 2,5 calowy z 1 przelotowym tłumikiem o średnicy przelotu 2,5”. Możemy również podnieść ciśnienie doładowania o 0,1 bara. Warto też założyć zawór upustowy, który nie doda nam mocy ale polepszy reakcje gazu w czasie zmiany biegów oraz wydłuży żywotność naszej turbosprężarki. To wszystko powinno zaowocować wzrostem mocy do 140KM.

Stage 2: (Stage1 + kolejne przeróbki)
Podziele go na rodzaje:
1) tak naprawdę powinien być przewidziane w trakcie swapowania naszego silnika. Polega on na zastosowaniu elementów pochodzących z Escorta RS Turbo. Wykorzystujemy:
- kolektor wydechowy,
- turbosprężarke Garrett T3,
- przewody olejowe do smarowania turbiny,
- oraz wtryski beżowe 701 o wyższej wydajności.
Powinno nam to dać około 160KM przy zachowaniu doładowania na poziomie 0,8 bara.
2) opcja druga przy wykorzystaniu seryjnej sprężarki i seryjnych wtrysków. Podnosimy doładowanie do 1 bara w piku i utrzymaniu 0,8 stałego. Mamy do dyspozycji w tedy też około 160KM.
Osobiście uważam, że na tym etapie lepiej przejść osiągnąć ta moc za pomocą pierwszego sposobu ponieważ jest bardziej rozwojowy i przy mocy około 180-190KM i tak będziemy musieli to zrobić.
Opcje 2 możemy rozwinąć o większy intercooler montowany w zderzaku oraz o wtryski 701, oraz sportowy wałek ( tu na wstępie pisałem że za niewiele więcej niż oryginalny mamy wałek przygotowany na wysokie doładowanie – np. piper cams , kent cam, cat cams). Te zabiegi pozwolą nam osiągnąć moc dochodzącą do 190KM po odpowiednim prze mawpowaniu i podniesieniu doładowania do 1,2 bara w piku i stałym doładowaniu około 1 bara.

Z informacji dostanych od znajomych z UK przedstawię orientacyjne moce przy których kończą się poszczególne elementy seryjnej RS Turbo.
- intercoller - 160KM
- seryjne wtryski - 180KM
- seryjna trubosprężarka – 190KM
Oczywiście są to dane umowne ponieważ stosując wałek rozrządu przewidziany do niskiego doładowania uda nam się osiągnąć około 170KM z seryjnym IC. Wszystko zależy po prostu od specyfikacji.

Stage 3:

On pozwoli nam uzyskać moce powyżej 200KM z silnika 1,6. Opiera się na dużej trubinie T3, bardzo ostrym wałku, dużym IC, i bardzo mocnej mapie. Można stosować przerobione kolektory i kilka innych rzeczy które w PL są w zasadzie nie do dostania, a przy doładowaniu dochodzącym do 1,5 bara lub przekraczającym go to wymagane są kute tłoki o niskiej kompresii, ale znam fiesty z UK o mocy zbliżonej do 300KM wyciągniętych z silnika 1600cm!!!


Reasumujac w naszych realiach jak najbardziej jest możliwe zbliżenie się do mocy 200KM choć takie auto będzie się względnie nadawać do jazdy na co dzień. Ale chcąc zachować normalna elastyczność w jeździe na co dzień i w miarę normalne zużycie paliwa moc około 180KM jest realna. A przy tym mamy Małe auto o przyspieszeniu około 6,5 - 7s 0-100km/h – oczywiście mówię o aucie codziennym nie wybebeszonym gdzie widać że właściciel walczył z każdym kilogramem.

Moim skromnym zdaniem CVH turbo jest bardziej sensownym rozwiązaniem niż Zetec Turbo. Jest tańsze w złożeniu oraz można sobie etapami przechodzić miedzy różnymi mocami. Dzięki czemu mamy więcej zabawy i zbieramy większe doświadczenie a nadal mamy w miarę seryjny silnik do którego części są stosunkowo tanie i dostępne.


PumaRST
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP

Nissan Almera GTi 172KM 215Nm
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 2 Mar 2008, 23:05, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 
Kolin 


Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 29
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 428
Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: 3 Lut 2007, 00:10   

To mi sie napewno przyda za dluzszy czas :D bardzo fajnie opisane jednym zdaniem bardzo dobra lektura :) proponuje zeby przeniesc do gory
_________________
Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft
 
 
 
Rasta 





Model: Inne auto
Wersja: Focus
Silnik: Inny
Wiek: 38
Dołączył: 18 Maj 2004
Posty: 522
Skąd: Wawa
Wysłany: 3 Lut 2007, 01:03   

PumaRST napisał/a:
również tym które maja 2,0 16v - takie cudo może swobodnie walczyć z naszym w pełni seryjnym RST.


Tu bym polemizował :-P
_________________
Profesjonalne flokowanie całego wnętrza samochodu - deski rozdzielcze, słupki, podsufitki, konsole, zabudowa słupków pod zegary.
www.flokowanie.com.pl - 501-055-203
Wymian opon - www.fast-wheels.pl
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3147
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 3 Lut 2007, 01:08   

Rasta napisał/a:
PumaRST napisał/a:
również tym które maja 2,0 16v - takie cudo może swobodnie walczyć z naszym w pełni seryjnym RST.


Tu bym polemizował :-P


w jakim sensie??

moc jest zbliżona, waga też wiec 2,0 16v z RST moze rywalizowac ale mówie o 2,0 które ma serie czyli 130/136KM i 186Nm

idąc dalej zakładając tą samą mase te auta są wzasadzie identyczne. myśle że oba zrobia około 8s 0-100km/h
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP

Nissan Almera GTi 172KM 215Nm
 
 
 
Piesek 


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 31
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 1226
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 3 Lut 2007, 03:35   

to jak narazie moja fofi jest składana na stage 2 :) wersję pierwszą... w stage 3 raczej się niebęde pakować, ale o tym z Marcinem już rozmawialiśmy ;) dlaczego nie :D
PS. Jeśli mowa o CVH turbo to myślę że stage 4 można nazwać zapodanie dołu od escorta usa 1.9
_________________
Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!!
 
 
 
trzeci 
Prezes





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 48
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7070
Skąd: Szczecin
Wysłany: 23 Cze 2007, 17:11   

Wrzuciłem opracowanie Marcina tutaj
Ale przepisując ten tekst na stronę główną zastanawiałem się cały czas - co to jest doładowanie w piku :?:
I czemu nie na przykład w treflu ? ;-)
Pozdro ...
_________________
Verba volant, scripta manent
Profil Facebook
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 31
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 23 Cze 2007, 17:31   

wielkie G sie na tym znam ale wydaje mi się że to maksymalne doładowanie :-P dobrze trafiłem?
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 32
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 23 Cze 2007, 17:45   

jak mi moja główka mówi: w czasie jazdy ze stala predkoscia jest jedno doladowanie,

a w czasie przyśpieszania jest chyba większę i to będzie to w piku - najwieksze mozliwe przy przyspiesznianiu.
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
trzeci 
Prezes





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 48
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7070
Skąd: Szczecin
Wysłany: 23 Cze 2007, 17:48   

No dobrze, ale w takim razie czemu nie max doładowanie tylko doładowanie w piku ?
Ciekawi mnie to karciane określenie ;-)
Pozdro ...
_________________
Verba volant, scripta manent
Profil Facebook
 
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 23 Cze 2007, 17:55   

z angielskiego, peak = szczyt
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
Rasta 





Model: Inne auto
Wersja: Focus
Silnik: Inny
Wiek: 38
Dołączył: 18 Maj 2004
Posty: 522
Skąd: Wawa
Wysłany: 23 Cze 2007, 20:31   

trzeci napisał/a:
co to jest doładowanie w piku



Przykładowo ja ma doładowanie max. ok. 1 bara. Jak daję pełną p..... zmieniam bieg i pedał w podłogę to boost potrafi skoczyć na moment ok. 1.1 to jest właśnie to :D
_________________
Profesjonalne flokowanie całego wnętrza samochodu - deski rozdzielcze, słupki, podsufitki, konsole, zabudowa słupków pod zegary.
www.flokowanie.com.pl - 501-055-203
Wymian opon - www.fast-wheels.pl
 
 
 
trzeci 
Prezes





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 48
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7070
Skąd: Szczecin
Wysłany: 23 Cze 2007, 20:53   

No madek już to wyjaśnił podając skąd się wziął pik (peak)
Faktycznie, lepiej powiedzieć turboslangiem "w piku" niż dosłownie"w szczytowym doładowaniu" , bo niektórym mogłoby się dwuznacznie kojarzyć hehehehe
Dzięki za wyjaśnienie :)
Pozdro ...
_________________
Verba volant, scripta manent
Profil Facebook
 
 
 
tosiek 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: grzegorz
Wiek: 39
Dołączył: 05 Wrz 2011
Posty: 1
Skąd: kielce
Wysłany: 5 Wrz 2011, 14:59   

witam mam
pytanie odnosnie zamontowanja turbiny w mk3 xr2i,mam mozliwosc zakupienia orginalnej turbiny z osprzetem tulko nie wiem co i jak to sie ma do komputera jtd.bylbym wdzieczny za pomoc i ewentualne porady.pozdrawiam
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11108
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 5 Wrz 2011, 15:51   

Turbina przede wszystkim wymaga odprężenia silnika,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3147
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 5 Wrz 2011, 19:49   

komputer, mapsensor, czujniki, tloki odprężające, chłodnica wody, intercooler, i kilka innych spraw.

jesli mam być szczery to daj sobie spokój. Kilka lat temu przeszedlem drogę xr2i 110KM->rs turbo ale w tedy dalo się jeszcze dostać graty choć nie było to łatwe. teraz graniczy to z cudem.

Jak chcesz RST to gadaj z Żówikiem Tuptusiem on ma cały set z RST na sprzedaż to jedyna sensowna droga czyli swap wszystkiego z jednego źródła (nie koniecznie od Żółwia choć to jedyny znany mi zestaw w PL) inaczej to nie ma sensu w pl.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP

Nissan Almera GTi 172KM 215Nm
 
 
 
Krzysiek 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: SuperS
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 27
Dołączył: 09 Paź 2010
Posty: 523
Skąd: Andrychów
Wysłany: 10 Paź 2012, 20:29   

odgrzewamy kotleta. Mam pytanie, od jakiej mocy wymagany czy zalecany jest Mocal ? W stage 2 podpina się go już ?
_________________
Czarna
Sprzedam Swap RS1800 w częściach / Kierownica,licznik RS Turbo / części blacharskie nowe / uchylne szyby/ Kontakt PW
Profil Facebook
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3147
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 10 Paź 2012, 21:07   

Krzysiek napisał/a:
od jakiej mocy wymagany czy zalecany jest Mocal ?


tzn?? co masz na mysli bo ta firma produkuje wiele rzeczy
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP

Nissan Almera GTi 172KM 215Nm
 
 
 
Krzysiek 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: SuperS
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 27
Dołączył: 09 Paź 2010
Posty: 523
Skąd: Andrychów
Wysłany: 10 Paź 2012, 21:09   

wybacz nie sprecyzowałem pytania chodzi mi o chłodnice oleju.
_________________
Czarna
Sprzedam Swap RS1800 w częściach / Kierownica,licznik RS Turbo / części blacharskie nowe / uchylne szyby/ Kontakt PW
Profil Facebook
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3147
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 10 Paź 2012, 21:36   

jak się zacznie grzać latem (nie w korkach) to trzeba założyć. zakładam ze masz jakiś czujnik zegarowy oleju co by widzieć jego temp. a tak po za tym to dobry olej 10/60 lub 5/50 w zależności w jakim stanie silnik i ognia
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP

Nissan Almera GTi 172KM 215Nm
 
 
 
Krzysiek 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: SuperS
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 27
Dołączył: 09 Paź 2010
Posty: 523
Skąd: Andrychów
Wysłany: 11 Paź 2012, 06:15   

podpatrzyłem to na fiestaturbo, angole to montują pytanie tylko czy jest to konieczne do drogowego samochodu który przecież nie jest autem torowym gdzie się ciśnie ile fabryka dała.. A na drodze wiadomo raz za czas się przyciśnie mu więcej i właśnie zastanawiam się czy jest sens montażu tego mocala bo wg mnie przy takiej jeździe jak wspominam olej grzać się aż tak super nie powinien chyba że się mylę.
_________________
Czarna
Sprzedam Swap RS1800 w częściach / Kierownica,licznik RS Turbo / części blacharskie nowe / uchylne szyby/ Kontakt PW
Profil Facebook
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - RDZA / KOROZJA
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 12 6 Paź 2013, 21:24
proton
Brak nowych postów Ogłoszenie: Car Audio - FAQ
Czyli zanim zapytasz - zajrzyj !
molu Car Audio i CB 9 16 Lis 2010, 10:59
Cobrak
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ o ubezpieczeniach aut
i innych kwestiach z tym związanych.
trzeci Ubezpieczenia i rejestracja aut 1 30 Sty 2011, 10:30
trzeci
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - regulacja instalacji gazowej
Lokmen LPG 0 15 Cze 2008, 21:32
Lokmen
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - REPERATURKA WLEWU/NADKOLA czyli spawanie
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 54 28 Lut 2014, 18:11
deejay


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.