Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Silnik frankenstein
Autor Wiadomość
Markz 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 32
Dołączył: 16 Mar 2012
Posty: 251
Skąd: Zdzieszowice
Wysłany: 14 Paź 2012, 21:46   [MK3] Silnik frankenstein

Tak się zaczełem zastanawiać czy jest to wogóle możliwe w fordzie złożyc z kilku silników zetec, jeden o większej mocy, wiem że np hondziarze takie składaki robią
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 14 Paź 2012, 21:49   

że co znowu? :|
 
 
BuMeL 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1046
Skąd: Kraków
Wysłany: 14 Paź 2012, 21:51   

Hądziaże, kierowniki Bolidów Młodzieży Wiejskiej i pare innych grup etnicznych również. Mody głównie polegają na wymianie głowic, tudzież osprzętu i wielkiej filozofii w tym nie ma, trochę nawet możesz poczytać u Nas na forum.

Popularne mody to wymiana wałków, kolektorów dolot/wydech i głowic.
_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
 
 
Mariox003 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Wiek: 29
Dołączył: 16 Gru 2011
Posty: 471
Skąd: Pisarzowice
Wysłany: 14 Paź 2012, 21:58   

tyle, że oni robią z 1.6 vteca taką moc jak ma 2.0 vtec jeśli o to Ci chodzi(bo tylko w vtecach opłaca się grzebać) oczywiście zależy o jakim silniku zeteca mówisz, jak o przeróbkach 1.8 to coś się zwiększy. gdzieś jest temat na forum(chyba w dziale "projektów" czy "nasze auta") jak z 1.6 czy z 1.8 zwiększa się moc m.in. poprzez wsadzenie wałka z 2.0 . jak znajdę to wstawię link
_________________
Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka ;)
Czarna
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 14 Paź 2012, 22:00   

Jak ma RSke to już za wiele nie zwiększy, można conajwyżej wrzucić kolektor dolotowy plastik z mdo tudzież eśka, przepustnicę z mdo, przepływkę z mdo i kolektor wydechowy zmienić.
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
Markz 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 32
Dołączył: 16 Mar 2012
Posty: 251
Skąd: Zdzieszowice
Wysłany: 14 Paź 2012, 22:41   

kolega hondziarz który takie coś składał mi coś mówił o tłokach ze biorą z mniejszej pojemności bo bardziej doprężające? przeplywke z mdo mam, a jaka jest roznica w przepustnicy mdo a rs1800 bo niewiem czy którys z poprzednich wlascicieli nie wymienial? same przełożenie wałków daje efekty czy to sie wiąze odrazu z strojeniem?

edit
Pytam ogólnie o silniki z seri zetec, chcialbym kiedyś przeswapowac na 2.0 bo do tylu mi klasa pozwala w kjs i tak powoli zbieram info :) a moje 1,8 moge narazie troche dłubnąc jeśli jest nie droga mozliwość
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 14 Paź 2012, 23:45   

To wsadź ST170 z Foki.
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 15 Paź 2012, 20:42   

Albo silnik z Hondy? Da się czy nie??
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 15 Paź 2012, 20:44   

Marcinowaty napisał/a:
Albo silnik z Hondy? Da się czy nie??

wszystko sie da
pytanie - po co?
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 15 Paź 2012, 20:48   

Markz będzie udzielał się na forum hondy i forda jednocześnie :hahaha:
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 15 Paź 2012, 21:05   

taniej niż modizć zeteca jest wsadzic rs2000
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
Mariox003 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Wiek: 29
Dołączył: 16 Gru 2011
Posty: 471
Skąd: Pisarzowice
Wysłany: 15 Paź 2012, 22:04   

Cytat:
Stunt_Man
Cytat:

Marcinowaty napisał/a:
Albo silnik z Hondy? Da się czy nie??

wszystko sie da
pytanie - po co?

silniki hondy są trwalsze i dużo mocniejsze od fordowskich patrząc litrażowo(co do mocy), a poza tym więcej modów zwiększających moc można zrobić, i jako jedyny miałby takiego swapa w polsce jak nie na świecie
_________________
Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka ;)
Czarna
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 15 Paź 2012, 22:14   

Mariox003 napisał/a:
jak nie na świecie


Phi :-P ktoś tu kiedyś zarzucał fotą angolskiej mk1 z motorem z hundy :-P więc nic nowego :-P
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
Markz 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 32
Dołączył: 16 Mar 2012
Posty: 251
Skąd: Zdzieszowice
Wysłany: 15 Paź 2012, 22:58   

nigdy w zyciu hondy nie kupie bo to sie pier do li, panewki to wymieniać trzeba co miesiac a oleju ciągnie więcej niz benzyny! :hammer: Troche odeszliście od tematu, pytałem o przepustnice z mondeo jaka roznica do rs1800 i więcej info co z tymi wałkami? A tak z ciekawosci co do tego st170 pasuje to czy wszystko trzeba przerabiać?

PS
Hondą się nie jezdzi, honde się ma (ktos kiedys powiedzial tak mądre słowa i popieram je)
Ostatnio zmieniony przez Markz 15 Paź 2012, 23:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 15 Paź 2012, 23:10   

Markz, przepustnica 55mm w rs 1800 vs 57mm w mondeo - podobno. Mam przepustnice od 2.0 i jestem głupi i tego 57mm nie moge tam znaleźć ;-). Chyba, ze rs jest jeszcze mniejsza.
Wałki od 2.0 do rs1800 nic ci nie dadzą, bo są takie same. Chociaż widziałem gdzieś, że jest różnica na bodajże ssacym o 0,1mm
 
 
Markz 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 32
Dołączył: 16 Mar 2012
Posty: 251
Skąd: Zdzieszowice
Wysłany: 15 Paź 2012, 23:18   

ile masz srednice wewnatrz w tej z 2.0? moja z 1,8 ma wewnatrz prawie 53. A z tymi wałkami to juz sam nie wiem, jedni pisza tak a inni tak wiec jak to wkoncu jest ....
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 15 Paź 2012, 23:33   

Jak mierze przy samym końcu to jest 56mm:


Może 57mm to wymiar samej klapki. Nie mam pojęcia. Ale wychodzi, że nadal więcej niż przy rsce.

Cytat:
A z tymi wałkami to juz sam nie wiem, jedni pisza tak a inni tak wiec jak to wkoncu jest ....


Ale to raczej piszą dla silników 1.8 105-115km. Dwulitrowe łatwiej dostać.
 
 
Markz 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 32
Dołączył: 16 Mar 2012
Posty: 251
Skąd: Zdzieszowice
Wysłany: 17 Paź 2012, 11:05   

chyba najlepszym dowodem jaka to przepustnica jest zdjecie oznaczenia, na mojej jest takie:


Na twojej zamiast 55 masz 57?
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 17 Paź 2012, 12:24   

Markz, nie mam takiego oznaczenia na niej. Na tej ściance mam logo forda i 'made in italy'. Na drugiej numer katalogowy. Reszta jest pusta.
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 17 Paź 2012, 19:19   

Markz, - jeżeli chcesz złożyć frankensteina to przykryj dół o zeteca czapką od 1.6 CVH.

Powstaje wtedy coś co Angole ochrzcili ZVH czyli silnik o pojemności około 2.1 i stopniu sprężania idealnym pod turbosprężarkę.

Sztuka dla sztuki powinna byk widowiskowa :)
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.