[MK3] SWAP Fiesta 1.8D na 1.8 TD |
Autor |
Wiadomość |
zajcu200
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 18 Lut 2009 Posty: 48 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 4 Lut 2011, 14:00 [MK3] SWAP Fiesta 1.8D na 1.8 TD
|
|
|
Witam,
chciałbym zrobić sobie Fiestę mk3 1.8 TD z IC, silnik kupiłem kilka dni temu, fiesty dalej szukam
Wszystko zamierzam robić sam tzn. z pomocą FKP ;P
Dodaję zdjęcia mojego silnika(pochodzi z escorta), proszę wypowiedzcie się na jego temat... jak podłączyć pompę wtryskową(jest tam jakiś elektrozawór), gdzie jest i jak zaspawać EGR?
|
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 4 Lut 2011, 22:42
|
|
|
Co tu sie wypowiadac, 75KM wersja bez boostera, elektrozawor bedzie taki sam jak w fiescie, osprzet z fiesty bedziesz musial przelozyc. co i jak podlaczyc tez zobaczysz jak bedziesz mial fieste pod domem i podniesiesz maske... |
_________________
|
|
|
|
|
zajcu200
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 18 Lut 2009 Posty: 48 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 4 Lut 2011, 23:57
|
|
|
Mam intercooler do tego silnika(nie ma go na zdjęciach) o ile wiem to nie było wersji 75km z intercooler-em, czyli mam 88km, co nie? |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 5 Lut 2011, 00:40
|
|
|
byly... 75KM z IC bez boostera. |
_________________
|
|
|
|
|
zajcu200
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 18 Lut 2009 Posty: 48 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 5 Lut 2011, 10:17
|
|
|
Ale mnie teraz zdołowałeś... Jesteś pewien, że ten mój to 75km? Idzie go jakoś przerobić na 88km? |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 5 Lut 2011, 10:51
|
|
|
Jeszcze wieksza pewnosc dal by numer VIN dawcy W razie co to wymiana pompy i turbiny na T2 |
_________________
|
|
|
|
|
zajcu200
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 18 Lut 2009 Posty: 48 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 5 Lut 2011, 11:09
|
|
|
Podjadę to sprawdzić, gdzie dokładnie w escorcie jest nr VIN?
Pytanko, ile idzie wycisnąć koni z silniczka 1.8 TD z IC 75km? Po zwiększeniu dawki i podkręceniu turba... |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 5 Lut 2011, 16:19
|
|
|
VIN masz na podszybiu na desce rozdzielczej jesli jest to mk6 lub 7 essi, oraz od strony pasazera na wysokosci fotela przy progu.
Tego nie wiem ile da sie zrobic z tego silnika bo nawet nie wiadomo czy serie masz na nim.
Najpierw zaloz silnik, wyeliminuj choroby po swapie, bo zawsze sie cos znajdzie...
Zrob zawieszenie i hamulce co jest podstawa bo te dieselki lekkie nie sa... |
_________________
|
|
|
|
|
zajcu200
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 18 Lut 2009 Posty: 48 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 6 Lut 2011, 20:43
|
|
|
Mam do kupienia Fiestę ze wspomaganiem kierownicy. Pytanko, czy da się upchać pompę wspomagania do fiesty z silnikiem 1.8 TD z IC?? |
|
|
|
|
Mikuś
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Michał
Wiek: 31 Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 53 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 6 Lut 2011, 20:54
|
|
|
a co ma IC do pompy wspomagania?
wkładać i cieszyć się jazdą ze wpomaganiem |
_________________ Żeby sztywna była furka,musi w furce być rozpórka. |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 6 Lut 2011, 21:29
|
|
|
No prawie tak jest bo trzeba wieszaki przekladac miedzy D a TD |
_________________
|
|
|
|
|
mefis_radom
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 24 Lut 2010 Posty: 41 Skąd: Radom
|
Wysłany: 13 Lut 2011, 11:20
|
|
|
Fordon, a to w czerwonym kółku na zdjęciu to przecież booster: KLIK |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 13 Lut 2011, 12:27
|
|
|
racja stary czlowiek i nie dowidzi ale po VIN by wyszlo co i jak... |
_________________
|
|
|
|
|
mefis_radom
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 24 Lut 2010 Posty: 41 Skąd: Radom
|
Wysłany: 14 Lut 2011, 00:51
|
|
|
Stary kup se okulary Niepotrzebnie tylko chlopaka stresujesz Zajcu EGR to jest to takie na koncu tej rurki co zaznaczyles na jednej z fotek, przy kolektorze wydechowym, ten grzybek. Trzeba na dolocie do kolektora dolotowego dać blaszkę, albo najlepiej to zaspawac oba olektory i ooo. |
|
|
|
|
zajcu200
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 18 Lut 2009 Posty: 48 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 26 Lut 2011, 20:42
|
|
|
Danke
A powiecie mi jeszcze dokładnie jak to z tym EGR wykonać? Bo w temacie "FAQ - 1.8Diesel / Turbo Diesel" akurat brakuje tego zdjęcia...
Gdzie to trzeba zaspawać? |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 27 Lut 2011, 11:21
|
|
|
Zaspawujesz w dolotowym otwor, oraz przy samym EGR ten zaworek. |
_________________
|
|
|
|
|
zajcu200
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 18 Lut 2009 Posty: 48 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 21 Mar 2011, 20:57
|
|
|
Dobra, mam trochę czasu to biorę sie za ten EGR.
Powiedzcie mi czy dobrze to rozumie...
Mam takie coś:
Foto 1
A planuje zrobić taką "pełną uszczelkę" z blaszki z puszki po piwie.
Miało by to wyglądać mniej więcej tak:
Foto 2
Taka uszczelka będzie po dwóch końcach tej rurki. Zda to egzamin? |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 21 Mar 2011, 22:40
|
|
|
Zda egzamin, chociaz osobiscie wole zaspawane takie tematy |
_________________
|
|
|
|
|
mefis_radom
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 24 Lut 2010 Posty: 41 Skąd: Radom
|
Wysłany: 25 Mar 2011, 08:05
|
|
|
Hmm, a blaszka z puszki po piwie, nie będzie za cienka i ciśnienie jej nie rozwali? Chodzi mi o blaszkę przy kolektorze dolotowym. |
|
|
|
|
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 27 Mar 2011, 23:12
|
|
|
puszka sie nie nada tam jest chłopie ciśnienie.
Podjedz do jakiegoś apwacza nich Ci tam coś migiem dospawa i bedziesz miał spokój.
Wyobrażasz sobie zeby Ci to gdzieś na mieście te czary mary z puszki sie rozleciało? |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
|
|
|
|
|