[MK3] Sprzęgło się slizga |
Autor |
Wiadomość |
jasiek690 [Usunięty]
|
Wysłany: 15 Lis 2006, 19:37 [MK3] Sprzęgło się slizga
|
|
|
Witam od jakiegoś czasu mam dziwne objawy. Auto wchodzi podczas przyspieszania na wysokie obroty potem dopiero zaczyna ciągnąć. Mam pytanie: czy istnieje możliwość regulacji sprzęgła?
Czy w grę wchodzi jedynie jego wymiana?
Jeśli tak to jak się za nią zabrać?
Czy możliwa jest wymiana sprzęgła bez wymontowywania silnika?
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam
Jarek |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 27 Kwi 2010, 22:45, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
semek711
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 15 Maj 2006 Posty: 230 Skąd: xxx
|
Wysłany: 15 Lis 2006, 19:54
|
|
|
co do regulacji to jest na forum |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 15 Lis 2006, 20:42
|
|
|
naciąg możesz ewentualnie sobie poprawić tym grzebieniem co masz pod pedałem.. a potem conajwyżej moge ci tanio coś w sklepiku klubowym zaoferować.. |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
jasiek690 [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Lis 2006, 13:49
|
|
|
Możesz przybliżyć jak to zrobić? I ewentualnie podaj cenę sprzęgła |
|
|
|
|
Kolin
Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 36 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 428 Skąd: Ostrów Wlkp
|
Wysłany: 16 Lis 2006, 13:51
|
|
|
cenna sprzegal licze ze jakies 200-300 zł |
_________________ Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft |
|
|
|
|
mariucha18 [Usunięty]
|
Wysłany: 17 Lis 2006, 08:56
|
|
|
miałem takie objawy kiedy mi się poprostu odkręciło powyłamywały się zęby i po tym nadawało się juz tylko do wymiany wymieniłem na sachsa płaciłem 240 w łodzi |
|
|
|
|
jasiek690 [Usunięty]
|
Wysłany: 3 Sty 2007, 08:53
|
|
|
Sprzęgło nadal mi się ślizga, muszę brać się za wymianę. Moje pytanie czy jest możeliwa wymiana sprzegła bez wymontowania silnika. Od czego zacząć, na co zwracać uwagę?
Pozdrawiam
Jarek |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 3 Sty 2007, 13:13
|
|
|
jest możliwość taka . Zaczynasz od podniesienia auta rozmowntowania zwrotnic wybicia przegubów ze skrzyni odkręcenia poprzeczki pod skrzynią odręcenia skrzyni od auta i wio . |
|
|
|
|
jasiek690 [Usunięty]
|
Wysłany: 3 Sty 2007, 13:17
|
|
|
A jaka jest możliwość że jakimś cudem olej na tarczę wycieka i to jst przyczyną ślizgania? |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 3 Sty 2007, 19:04
|
|
|
jest taka możliwość wyciek ze skrzyni biegów z wałka sprzegłowego w fiescie sporadycznie rzadko , ewentualnie zimering wału ale to odrazu płynie struga miedzy szkynia a silnikiem na chodnik . |
|
|
|
|
anjko
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 43 Dołączył: 25 Lis 2006 Posty: 421 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 3 Sty 2007, 23:14
|
|
|
Nie jest to wcale trudne zwłaszcze przy silniku 1.1 ale z całym szacunkiem jak tego nie robiłes to mozesz sobie nie poradzic. Jak nie chcesz jechac do warsztatu to popros chociaz kogoś o pomoc kto ma jako takie pojecie bo i tak przyda ci sie pomoc chocby przy wkładaniu skrzynki bo wypaść to jeszcze jakos wypadnie ale włożyć to juz gorzej samemu trzeba sie nizle napocić. Pozdrawiam. |
|
|
|
|
jasiek690 [Usunięty]
|
Wysłany: 4 Sty 2007, 07:13
|
|
|
Odnośnie tego wycieku. Dla mnie to dziwne odkąd sprzęgło zaczęło mi ciągnąć zrobiłem z 1000km i raz jest lepiej raz gorzej. Jakby to było sprzęgło powinno już chyba mi paść.
Jeszcze jedno pytanie wymienić samą tarczę czy lepiej z dociskiem? |
|
|
|
|
mariucha18 [Usunięty]
|
Wysłany: 4 Sty 2007, 09:21
|
|
|
raczej sprzęgło z dociskiem będziesz wtedy pewny ze wszystko jest ok chyba ze krucho z kasa
[ Dodano: Czw Sty 04, 2007 08:24 ]
tez pisze glupoty z rana za wczesnie wstalem oczywiscie tarcze z dociskiem |
|
|
|
|
jasiek690 [Usunięty]
|
Wysłany: 23 Sty 2007, 11:52
|
|
|
Obejrzałem dokładnie. Sprzęgło nadal mi się ślizga, na obudowa sprzęgła jest mokra od oleju. Olej w silniku też jakby zaczęła "brać".
Chodzi mi o to czy dam radę to wymienić np na lewarku, czy muszę mieć kanał?
Na co ewentualnie zwracać uwagę przy wymianie sprzęgła lub uszczelniaczy?
Sprzęgło już wymieniałem - niestety nie w fieście
Pozdrawiam i dziękuję za zainteresowanie. |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23 Sty 2007, 16:05
|
|
|
bez kanału jest cieżko i wymaga to troche akrobacji . uszczelniacz wału zmienisz bez problemu natomiast uszczelniacz wałka sprzęgłowego = rozbieranie całej skrzyni , bo wbijany jest od środka niestety . |
|
|
|
|
jasiek690 [Usunięty]
|
Wysłany: 27 Sty 2007, 19:15
|
|
|
Sprzęgło wymienione. Koszt sprzęgła z dociskiem, tarczą i łożyskiem 300zł robocizna 200zł.
Dziękuję wszystkim za pomoc.
Mam kolejny problem. Po wymianie sprzęgła nie dział mi licznik. Ale żeby nie robić bałaganu założę nowy temat. |
|
|
|
|
|