Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 21:04
[MK3] Zapowietrzony układ paliwowy - 1.8D
Autor Wiadomość
dl72
[Usunięty]

Wysłany: 25 Sty 2007, 19:23   [MK3] Zapowietrzony układ paliwowy - 1.8D

Witam wszystkich forumowiczów. Śledzę Wasze forum od roku i również od roku jestem posiadaczem fiesty mk3 z silnikiem diesla 1,8 l. Do wczoraj z fiesty byłem b. zadowolony, jednak spotkała mnie niemiła niespodzianka. Otóż w czasie jazdy nagle brakło w autku mocy i sobie stanęła, z ledwością ją uruchomiłem, później wymieniłem wężyk doprowadzający paliwo między filtrem, a pompą, gdyż łapało gdzieś powietrze i już myślałem że wszystko będzie OK. Ale dziś znowu to samo, co ciekawe nawet przygazowanie nic nie daje, ale jak ją na chwilę uruchomiłem to pracowała b. nierówno, a od baku gdzieś zaciągało paliwo z powietrzem. W tej chwili się zastanawiam, czy powodem może być uszkodzony przewód między bakiem, a filtrem? Czy czego bym nie chciał, pompa się rozsypała. Nadmienię jeszcze że, jeżdżę na dobrym paliwie, fiestka oleju nie bierze, na garach jest sprężanie 30,29, 31,30 jedynie wcześniej, jak była zimna, paliła zawsze za 2 razem. Wszystkim z góry dziękuję za ewentualną odpowiedź. Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez trzeci 16 Maj 2010, 13:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
charpia 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Agnieszka
Wiek: 52
Dołączyła: 06 Wrz 2005
Posty: 1573
Skąd: Wrocław/Łódź
Wysłany: 25 Sty 2007, 21:03   

Fiestki mają to do siebie, że na zimę wariują. Moja w zeszłym roku kompletnie zwariowała. Przy pmocy kolegi diody WRÓCIŁA DO NORMALNOŚCI. Była wymiana oleju, świec, filtra powietrza, przewodów i ustawienie zaworów. Ale mnie sie osobiście wydaje, że poprostu było jej zimno ;-) Obecnie mam te same problemy, więc oby do wiosny :)
_________________
Hej ho :D
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 25 Sty 2007, 21:04   

Masz moze fote silnika?? bo jesli masz podgrzewac to on czesto lubi robic syf... i zapowietrza sie przez to... no ale poczekam na fote... bo widze ze masz 94r. auta

Pozdrawiam
_________________

 
 
 
dl72
[Usunięty]

Wysłany: 25 Sty 2007, 21:55   

Fordon napisał/a:
Masz moze fote silnika?? bo jesli masz podgrzewac to on czesto lubi robic syf... i zapowietrza sie przez to... no ale poczekam na fote... bo widze ze masz 94r. auta

Pozdrawiam


Przy silniku nie ma podgrzewacza, a silnik jest przerzucony z innej fiesty, przedtem w tej budzie jeździł silnik 1,3 l, czyli benzyna. Przed chwilą wróciłem z garażu z ledwością autko odpaliłem, paliwko dochodzi teraz, ale postanowiłem sprawdzić łożyska w alternatorze, gdyż bardzo piszczy. Wyciągnąłem altka i przy kręceniu wirnikiem słychać delikatny szum, oraz oś wirnika przesuwa się równolegle względem obudowy.
 
 
anjko 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 43
Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 421
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 25 Sty 2007, 22:42   

A filtr paliwa kiedy wymieniany ???
_________________
GALERIA ZE SPOTÓW TZ
były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.
obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r.
strach pomyśleć co będzie dalej ??? :)
 
 
 
dl72
[Usunięty]

Wysłany: 25 Sty 2007, 22:54   

anjko napisał/a:
A filtr paliwa kiedy wymieniany ???


Filtr był wymieniany 3 miesiące temu, jak również świece żarowe. Przejechane na tym ok. 5000 km.
 
 
anjko 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 43
Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 421
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 25 Sty 2007, 23:11   

Ja w tamtym roku miałem podobne problemy w escorcie jak były te mrozy dwa tygodnie sie meczyłem nie mogłem znalesc przyczyny bo na poczatku załozyłem ze filtr jest ok bo wymieniałem go pare dni wcześniej. Wyciagałem zbiornik pompe a okazało sie ze to jednak filtr. Musiałem zatankować jakies trefne paliwo i w filtrze zroboiła sie taka parafina a to juz nie chce "odmarznąć" nawet jak mroz pusci. Tak wiec zacznij od tego, zeby nie kupowac odrazu nowego bo szkoda kasy to poprostu go omiń zeby pompa zaciągała bezpośrednio ze zbiornika i wtedy bedziesz wiedział na 100 %.
 
 
 
Fred
[Usunięty]

Wysłany: 26 Sty 2007, 08:20   

skoro mówisz że wzięło ci powietrze to mozesz mieć zapowietrzony układ paliwowy, spróbuj go odpowietrzyć (nakrętka na szczycie pompy wtryskowej) i zobacz co dalje bedzie sie działo.
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 27 Sty 2007, 17:32   

Nom dokladnie zobacz na pompie czy powietrze nie siedzi lub tez mozesz poluzowac przewody wysokiego cisniena na wtryskach i sprawdzac czy pocieknie paliwo lub bomble powietrza... do tego bedziesz potrzebowac drugiej osoby... zacznij od wtryskow , pozniej pompa dalej filtr... bo pewnie masz ten bez pompki u gory... :)

Pozdrawiam
_________________

 
 
 
dl72
[Usunięty]

Wysłany: 28 Sty 2007, 13:46   

Fordon napisał/a:
Nom dokladnie zobacz na pompie czy powietrze nie siedzi lub tez mozesz poluzowac przewody wysokiego cisniena na wtryskach i sprawdzac czy pocieknie paliwo lub bomble powietrza... do tego bedziesz potrzebowac drugiej osoby... zacznij od wtryskow , pozniej pompa dalej filtr... bo pewnie masz ten bez pompki u gory... :)

Pozdrawiam


witam ponownie
Dziękuję wszystkim za rady, ale narazie problem mam z alternatorem tzn. wymieniam łożyska, ale nie mogę zdjąć obudowy alternatora z tego przedniego łożyska, próbowałem wybić i nic. Mam jeszcze pytanie odnośnie alternatora, Jaki powninien być w dieslu? bo ja w tej chwili mam Boscha 55 W-owego i się zastanawiam czy nie powinien być o większej mocy.
Dziękuję jeszcze raz wszystkim i Pozdrawiam.
 
 
jaco11 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jacek
Wiek: 49
Dołączył: 07 Wrz 2005
Posty: 1256
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 28 Sty 2007, 14:23   

dl72 napisał/a:
Jaki powninien być w dieslu? bo ja w tej chwili mam Boscha 55 W-owego i się zastanawiam czy nie powinien być o większej mocy.
dokładnie wsytepowały trzy rodzaje Bosch k1 55A, Magneti Mareli A127/55 , Mitsubischi A 5 T , a nie lepiej sciagaczem ?
_________________
Córcia JOA11
 
 
 
Bonus 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 11 Lip 2005
Posty: 64
Skąd: Lublin
Wysłany: 31 Sty 2007, 01:21   

był taki przypadek że nawalił czujnik temperatury cieczy w kolektorze dolotowym i jak silnik się nagrzał to gasł bo opór byl nieodpowiedni i centralka dawał za dużo/mało paliwa
spróbuj to jakoś sprawdzić

możesz też spoglądnąć jakie jest sprężanie na nagrzanym silniku

sprawdz drożnośc układu paliwowego ostatnio miałem zapchany filtr w ursusie (ruska ropa z jakimś brudem albo parafiną) i działo się tak samo jak opisujesz
sprawdz również czy pompa działa poprawnie oraz czy bak nie jest zbyt szczelnie zamknięty (robiło by się podciśnienie i pompa nie dawała by rady ciągnąć paliwa)
_________________
nr gadu 5593077
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 31 Sty 2007, 15:22   

Bonus napisał/a:
był taki przypadek że nawalił czujnik temperatury cieczy w kolektorze dolotowym i jak silnik się nagrzał to gasł bo opór byl nieodpowiedni i centralka dawał za dużo/mało paliwa
spróbuj to jakoś sprawdzić

:he: ciekawe bo jakos takiego ustrojstwa nie widzialem ani w 1.8D ani 1.8TD...
Nie ma takiej rzeczy w tym silniku...
_________________

 
 
 
dl72
[Usunięty]

Wysłany: 31 Sty 2007, 19:24   

witam
Prawdopodobną przyczyną, że samochodzik nie jeździł, był zapchany filtr paliwa. Tak to jest jak się jeździło na rzepaku. Autko narazie jeździ, ale zobaczymy jak długo. Chociaż czasem Fiestka robi fochy to i tak jestem z niej zadowolony.
Dziękuję wszystkim i pozdrawiam.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 1 Lut 2007, 00:42   

ja bym zaczynał od tego żebyś nam powiedział jaki idzie kolor dymu przy odpalaniu ?? Czarny siwo biały ?? Weź kontrolke (żarówke 5W ) i podłącz sobie do masy i do jednej ze świec żarowych . Zobacz czy po przekręceniu kluczyka sie zapali i czy po ok 10-12 sekundach zgaśnie .
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 5 Lut 2007, 14:05   

CCOBRA5 napisał/a:
witam mam problem z ustawieniem rozżądu w fieście czy mógłby mi ktoś przesłać na maila jak ustawić ten rozrząd najlepjej instrukcje napraw w stylu sam naprawiam na pdf fiesta to 1.8 d adres ccobra5@wp.pl

instrukcja ci w niczym nie pomorze jesli nie masz pojecia o ustawianiu kata wyprzedzenia wtrysku i wystrojeniu pompy... na wale jest znak natomiast kolo zebate rozrzadu ma miejsce na blokator to samo tyczy sie pompy... jesli przestawiles cos na pompie to zapomnij ze zagada ;)
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.