Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

BĄBELKI Z POD ŚWIEC I masełko na korku oleju HELP
Autor Wiadomość
tomastepa
[Usunięty]

Wysłany: 11 Sty 2007, 20:01   BĄBELKI Z POD ŚWIEC I masełko na korku oleju HELP

HYba mam poważny problem Moj silnik to 1,1 + LPG
Gdy silnik pracuje idą mi bąbelki spod świec chyba ciecz chłodząca z olejem do tego zbiera mi sie jasne masełko na korku wlewu oleju (czyli olej sie z wodą zmieszał
Na bagnecie sam olej
W zbiorniczku na pewno nic nie ubywa i chyba nie przybywa No predzej przybywa ale minimalnie i nie mam pewnosci. Ciecz w zbiorniku czysta bez oleju.
Najgorsze to bebelkownie spod swiec Mam caly silnik z tego zachlapany i scieka az po misce olejowej.

Co mi walneło waszym zdaniem

Ps: planuje wymienic uszczelke pod miska moze pomoze Jaki klucz jest mi potrezbny (to ze dynamometryczny to wiem:D) do odkrecenia głowicy bo wiem ze fordy maja nietypowe?
 
 
semek711 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 230
Skąd: xxx
Wysłany: 11 Sty 2007, 21:24   

tomastepa, co do babelkow... to z tego co pisze moze masz zabrudzone te otwory i przez to swiece nie przylegaja dokladnie do glowicy

co do maselka to bylo tego duzo na forum... wpisz w wyszukiwarce np. majonez a odp bedziesz mial wiele... maselko to taka przypadlosc FoFikow :)
 
 
Pablo 


Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 43
Dołączył: 22 Lut 2005
Posty: 133
Skąd: Brzoza
Wysłany: 11 Sty 2007, 21:48   

semek711 napisał/a:
maselko to taka przypadlosc FoFikow :)

że co?

Pewnie robisz małe odległości co? Jak będziesz robił długie trasy to tego "masełka" nie bedziesz miał

[ Dodano: Czw Sty 11, 2007 21:50 ]
tomastepa napisał/a:
planuje wymienic uszczelke pod miska moze pomoze

na masełko napewno nie :)
_________________

 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 11 Sty 2007, 22:23   

Hm te bombelki to efekt złych świec bądź źle dokręconych . Ten silnik powinien mieć np NGK no 7 . Myśle że częściowym problemem jest nieszczelność z dekla zaworowego i olej spływa na gniazda świec . zrób zdjęcie to pomyślimy .
 
 
 
tymin
[Usunięty]

Wysłany: 11 Sty 2007, 22:41   

Podstawowa sprawa : silnik 1,1 i 1,3 mają żeliwną głowicę i świece MUSZĄ być uszczelniane na STOŻKU - nie mogą to być świece z podkładkami ! Sprawdź ,czy masz świece z uszczelnieniem stożkowym - bo spotkałem się z "mechanikami" , którzy do tych silników zakładali zwykłe świece. Sprawa "masełka" : przy dużej wilgotności powietrza i niskich temperaturach zawsze będziesz miał taki efekt . Nie świadczy to o usterce silnika , więc się nie matw. Przede wszystkim sprawdź świece . Pozdro :)
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 12 Sty 2007, 01:22   

tymin napisał/a:
Nie świadczy to o usterce silnika , więc się nie matw.
Ale olac tego też nie może, bo skrajnych przypadkach potrafi tak zatkać odmę, z jeśli korek od wlewu oleju dobrze siedzi, to wywala uszczelniacz wału i wtedy trzeba się grzebać z wymianą.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 12 Sty 2007, 02:08   

albo starczy poprostu od czasu do czasu w dluzsza trase pojechac ...
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
kazi 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40
Dołączył: 14 Lip 2005
Posty: 474
Skąd: Łódź/GW
Wysłany: 12 Sty 2007, 14:51   

trzeba inwestowac w dobry olej raz ze samochod go nie bierze ( jesli ma sie dobry silnik ) a dwa ze ja masełka procz tego na stole to nigdzie nie widzialem :D
_________________
PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo
 
 
 
Pablo 


Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 43
Dołączył: 22 Lut 2005
Posty: 133
Skąd: Brzoza
Wysłany: 12 Sty 2007, 22:30   

kazi napisał/a:
trzeba inwestowac w dobry olej

Uważam że sie mylisz ... krótkie trasy niska temperatura i masz "masełko " :)
_________________

 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 13 Sty 2007, 09:08   

Pablo napisał/a:
Uważam że sie mylisz ... krótkie trasy niska temperatura i masz "masełko " :)
To prawda, ale jak by silnika miał w dobrym stanie i zalał półsyntetykiem, to by masła nie zobaczył...
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Longer_007 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Daniel
Wiek: 36
Dołączył: 16 Gru 2006
Posty: 145
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 13 Sty 2007, 09:58   

Co do masełka, samochod chyba nigdy nie mial czyszczonej odmy od roku 95, sprawdzilem to wczoraj i było tego masła dosyć dużo, ale wszystko pieknie wyczyścilem denaturatem. To normalne, pojawienie sie masełka nie oznacza jakiegoś defektu, wystaczy dobrze co jakis czas wymyć odme wraz z węzykiem.
 
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 3 Paź 2008, 03:27   

jackrzec napisał/a:
To prawda, ale jak by silnika miał w dobrym stanie i zalał półsyntetykiem, to by masła nie zobaczył...

sory ze odkopuje ale dziwne...ja mam 10w40 valvoline maxlife...silnik w naprawde zaje...stanie, nie bierze ani oleju ani plynu chlodniczego...codziennie po 2x robie po ok 15km bez przerwy i mam maselko w odmie... Skoro nie olej i nie silnik to co?
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 3 Paź 2008, 08:54   

2x15km to bardzo niski przebieg... majonez norma, ja by było 2x60km,,, to wtedy
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 3 Paź 2008, 09:23   

kenczorf, pary oleju mieszają się ze skondensowaną parą wodną i robi się majonez, przy wyższych przebiegach jednorazowych tego nie ma bo silnik się nagrzewa i pary nie ma :)
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
tadzias 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tadek
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1321
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 3 Paź 2008, 09:36   

przeciągnij auto na autostradzie na obrotach, a problem zniknie
 
 
sulos 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 26
Dołączył: 07 Wrz 2007
Posty: 547
Skąd: Statek miłości
Wysłany: 3 Paź 2008, 10:16   

tadzias87 napisał/a:
przeciągnij auto na autostradzie na obrotach, a problem zniknie


na ktorym odcinku? tym 2 czy 3kilometrowym? :hahaha:
w sumie bez roznicy, bo po odjeciu ragmentow na ktorych jest ograniczenie do 70 pozostaje po kilometrze :hahaha:
_________________
http://www.sulkov.pl

sulos - główny malkontent, maruda, czepialski przeciwnik chądóf i szmelcfagenóf klubu.
Belmondo barów mlecznych i stołówek przyzakładowych

Pod oknem:
Alfa Romeo Mito
Audi Coupe

W międzyczasie było:
Ducati Monster
Saab 900
Chąda syfik 4gen :>
 
 
 
tadzias 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tadek
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1321
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 3 Paź 2008, 10:41   

tu akurat masz rację dlatego zapraszam na A4 :ok:
 
 
GORYLEK
[Usunięty]

Wysłany: 5 Paź 2008, 18:57   

Co do masełka i niskich przebiegów to prawda, kupiłem auto od starszego gościa jeżdził samochodem nie dużo, zebrało sie tego majonezu na odmie, wymieniłwm olej auto uzywam prawie codziennie do tego raz w tygodniu trzasnę dłuższą trasę i problem znikł. A MIAŁEM PIETRA BO MYSLAŁEM ZE TO USZCZELKA na poczatku ( przykre doswiadczenie z poprzednim autem -polonez :rotfl: )
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MK3] Woda przy korku oleju
szcze01 Mechanika 16 1 Gru 2009, 16:12
JoeMix
Brak nowych postów [MK3] Wybijający olej przy korku wlewu oleju
Kamil Mechanika 9 27 Wrz 2006, 15:13
szynszyl
Brak nowych postów [MK4] Problem z kontrolką oleju, grzania świec i wentylatore
karza Elektryka 3 5 Sie 2011, 16:33
JoeMix
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi EcoBoost- wymiana świec; klucz do świec.
Mars Mechanika silnika 20 1 Kwi 2018, 21:02
Freeman
Brak nowych postów Szlam pod korkiem od oleju
Czapis Mechanika silnika 4 14 Kwi 2018, 11:28
gik


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.