Przesunięty przez: van 21 Cze 2014, 23:52 |
Ciągle bierze ciepłe powietrze znad kolektora. Źle ? |
Autor |
Wiadomość |
jac555 [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Sty 2007, 23:49 Ciągle bierze ciepłe powietrze znad kolektora. Źle ?
|
|
|
Miałem problem. Mianowicie gdy uruchamiałem silnik od razu przepustnica zamykała się i brała ciepłe powietrze znad kolektora. Opisane gdzieś było jak zrobić żeby silnik brał od razu zimne powietrze czyli zaklejenie na stałe przepustnicy. Ja niczego nie zaklejałem tylko odłączyłem przewód ssący od tej przepustnicy i teraz nawet po dobrym nagrzaniu silnika przepustnica jest otwarta i ciągle bierze zimne powietrze. Może tak być ? tą rurkę co zasysała przepustnicę zatkałem może tak być ?
Mam jeszcze taki problem. Ostatnio rozkręcałem gaźnik (niestety nie wiem jaki to model. Po zdjęciu filtra jest chyba 7 śrubek po zdjęciu płaskiej przykrywki widać pływak i jakąś komorę i przepustnicę. Niestety nigdzie nie widziałem jakichkolwiek dysz. Gdzie one są i czy w ogóle ? może głębiej ??) i zauważyłem że mam spore luzy na przepustnicy chyba to źle prawda ? można jakoś temu zaradzić czy gaźnik do wymiany ?
Będę wdzięczny za odpowiedz |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 6 Sty 2007, 01:38
|
|
|
masz jedno przelotowy gaźnik z ręcznym ssaniem i dwiema przepusnicami tj od gazu i ssania ?? Jeśli tak to masz weber/motocraft 1v . Luzy na przepustnicach maja wpływ na wariacje obrotów i nieco wieksze spalanie . Da się to zregenerować w specjalistycznym warsztacie wierci sie wiekszy otwór dorabia sie mosiężna tuleje która sie wprasowywuje w nowy otwór , albo zakłada sie nadwymiarowe osie przepustnic . Co do termostatu dolotu to jeśli masz lpg zostaw sobie cały czas zimne , jeśli masz benzyne trzeba to naprawić wtedy szybciej sie nagrzewa silnik i jest mniejsze spalanie . Z tego co pamietam do tego ustrojstwa idzie rurka z podciśnienem z kolektora . Cała reszta działa na zasadzie termostatu czyli kawałek gumki i bimetal możliwe ze coś stało sie gumce i nie jest w stanie zatkać otworka . Tu jestem słabo w temacie bym musiał zobaczyć jak to działa dokładnie . |
|
|
|
|
jac555 [Usunięty]
|
Wysłany: 6 Sty 2007, 14:18
|
|
|
Nie mam LPG mam tylko na benzynę. wiec to źle jeżeli bierze ciągle tylko zimne powietrze. Szkoda, bo naprawdę lepiej chodzi ale może i naprawdę więcej pali. |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 7 Sty 2007, 00:00
|
|
|
chodzi lepiej bo na ciepłym sie dusi (ciepłe powietrze jest bardziej rozrzedzone czyli jest mniej tlenu w jednostce objętości) przez co gorzej spala sie mieszanka , wiec na zimnym lepiej chodzi i własnie po to trzeba naprawić termostat zeby było i oszczędnie i dynamicznie . |
|
|
|
|
jac555 [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Sty 2007, 22:48
|
|
|
Ale termostat mam dobry chyba dobry. Był ostatnio wymieniany wiec powinien przynajmniej być dobry. Sam nie wiem dlaczego tak jest, że gdy tylko odpale auto odrazu przepustnica zamyka się a ten przewód ssący tez nie wiem skąd wychodzi ;] A jakbym miał niby dobry termostat to co ;> jakbym tylko odpalił to dolot byłby nadal otwarty dopiero po nagrzaniu zamkną by się i brałby powietrze znad kolektora ? |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.