Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Hamulce czy warto???
Autor Wiadomość
anjko 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 43
Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 421
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 3 Sty 2007, 00:00   Hamulce czy warto???

Witam wszystkich!
Na wstepie tak zebyście mnie od razu nie "zjedli" to powiem ze szukałem bo było juz sporo na ten temat ale nigdzie nie znalazlem jednoznacznej odpowiedi. A mianowicie chodzi o to ze chciałbym załozyć u siebien hamulce od XR2 (czyli tarcze i zaciski) . Teraz pytanie czy jest sens bo wyczytałem w poprzednich wontkach ze w XR 2 była inna pompa i ze nie beda tak skutecznie hamować??? Bo jesli miały by słabo hamowac to moze szkoda sobie ass zawracać tylko zostac przy tym co jest?
 
 
 
QBOSS 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Bożydar
Wiek: 42
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 510
Skąd: Rawa Mazowiecka
Wysłany: 3 Sty 2007, 00:06   

Ja mam np: DIesla i zakładam komplecik od RS1800 ,na pewno skuteczność wzrośnie , nie wiem jak z pompą jest ale wystarczy spojrzeć na wielkość bębnów i samych zacisków żeby wnioski same nasuwały sie na myśl :) Po za tym wiem z pewnego źródła jakie są efekty zamiany sesji na komplet od XRi już nie mogę sie doczekać kiedy założę swój komplecik :)
_________________


FUTURA DIESEL RS PROJECT :) - in 60% complete :D - still under construction
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=19814
 
 
 
djpleban
[Usunięty]

Wysłany: 3 Sty 2007, 00:26   

anjko... warto, oj warto
jak Qboss napisał- najlepiej od RS1800 albo od RSTurbo
a jak pompa okaże się niewydajna to pompe też zmienisz, proste :lol:
 
 
anjko 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 43
Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 421
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 3 Sty 2007, 08:34   

djpleban napisał/a:
jak Qboss napisał- najlepiej od RS1800 albo od RSTurbo

A czym rozniły sie hample zwykłej XR-ki a RS1800czy RSTurbo.
_________________
GALERIA ZE SPOTÓW TZ
były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.
obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r.
strach pomyśleć co będzie dalej ??? :)
 
 
 
QBOSS 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Bożydar
Wiek: 42
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 510
Skąd: Rawa Mazowiecka
Wysłany: 3 Sty 2007, 09:11   

Szczerze mówiąc to dokładnie nie wiem ,ale z tego co słyszałem to nie ma różnicy miedzy XR2i a RS1800 a jaki efekt będzie po założeniu Hmpli napisze już w następnym tyg. W swoim temacie :)
_________________


FUTURA DIESEL RS PROJECT :) - in 60% complete :D - still under construction
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=19814
 
 
 
Darekmk3 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 39
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 917
Skąd: Żory
Wysłany: 3 Sty 2007, 09:14   

anjko napisał/a:
djpleban napisał/a:
jak Qboss napisał- najlepiej od RS1800 albo od RSTurbo

A czym rozniły sie hample zwykłej XR-ki a RS1800czy RSTurbo.

no wlasnie bo ja zakladajac wentyle na przod jakos roznicy miedzy wyzej wymienionymi modelami nie zauwazylem :P

zakladaj zakladaj o wiele skuteczniejsze jst dohamowanie auta i zatem bezpieczniejsze ja mam narazie tylko na przodzie zalozone od xrki/rst na seryjnej pompie z 1.3 i spokojnie wyrabia tylko ze przy załozeniu mocniejszych hampli radze zmienic płyn hamulcowy na dot 5,1 :)
pozdro :)
_________________
mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji
 
 
 
xr2fun 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005
Posty: 625
Wysłany: 3 Sty 2007, 10:13   

[quote="djpleban"]anjko... warto, oj warto
jak Qboss napisał- najlepiej od RS1800 albo od RSTurbo
a jak pompa okaże się niewydajna to pompe też zmienisz, proste :lol:[/quote
To nie jest takie proste jak się wydaje - nie tylko pompa ale i serwo i już są koszty.
A pompę wcale tak łatwo nie da się kupić!
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 3 Sty 2007, 10:23   

ja mam zestawik z rst na handel ;)
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
Wojtass 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 27 Lut 2005
Posty: 270
Skąd: Lublin
Wysłany: 3 Sty 2007, 10:34   

Ja powiem tak.

Hamulce od xr2i i podobnych (mowa również o dieslu bo tez miały wentylowane) wcale nie są skuteczniejsze od zwykłych hamulców z m.in. Twojej Fiesty i zmieniając je na lepsze zawiedziesz się bo różnicy w szybkości blokowaniu kół po prostu nie zauważysz.
Widać ją dopiero po dodaniu do auta sporej masy (obładowanie osobami, większy silnik...) lub wyjechaniu na tor, gdzie zwykłe hamulce niewentylowane po paru zakrętach przejechanych z noga na hamulcu po prostu przestają przez chwilę hamować, więc można się niemiło zdziwić, tam wentyle będa już bardziej wytrzymale i odpornena przegrzewanie (fading).
Przeróbke oczywiście polecam i zalecam, sam tak zrobiłem i jestem zadowolony bo napewno niekorzystnych efektów nie zauważysz.
PS. jak kupujesz używane zaciski to sprawdź od razu stan tłoczków bo bardzo często są pordzewiale i z tym będzie Ci Fiesta hamować niezależnie od tego czy chcesz czy nie ;) nowy kosztuje 32zł.

Pozdro
 
 
 
Darekmk3 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 39
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 917
Skąd: Żory
Wysłany: 3 Sty 2007, 10:40   

Wojtass napisał/a:
Ja powiem tak.

Hamulce od xr2i i podobnych (mowa również o dieslu bo tez miały wentylowane) wcale nie są skuteczniejsze od zwykłych hamulców z m.in. Twojej Fiesty i zmieniając je na lepsze zawiedziesz się bo różnicy w szybkości blokowaniu kół po prostu nie zauważysz.


Pozdro

no akurat z tym sie nie zgodze bo jest calkowicie inna charakterystyka hamowania na wentylach a inna na serii ,wiem z własnego doswiadczenia bo takie mam i jazda po miescie staje sie bezpieczniejsza,u mnie po zalozeniu wentyli musialem sie od nowa przyzwyczaic do hamowania bo jest inne niz na zwyklych hamplach jest bardziej czuły pedal hamulca-tak jest u mnie,jesli chodzi o jazde po torze itd to sie zgodze ze tu jest najbardziej widoczna roznica,ktorą sam zauwazylem i pare dohamowan skonczylo sie na zblokowanych kołach,tylko DOT 4,1 nie wytrzymywal temperatury.. ale to juz inna bajka...

podsumowaując jesli chodzi o zmiane samego przodu to polecam bo roznice napewno zauwazysz i bedziesz zadowolony :)
pozdro :)
_________________
mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji
 
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 3 Sty 2007, 13:00   

Wojtass napisał/a:
Ja powiem tak.

Hamulce od xr2i i podobnych wcale nie są skuteczniejsze od zwykłych hamulców z.

Pozdro


nie prawda jezdzilem fiesta ze zwykluymi hamplami a pozniej sie przesiadlem na S ke ( ma takie same hample jak xr rst itp... i roznica jest ogroomna!! nie mowiac juz o korektorach sily hamowania itp.

przerobka warta swojej kasy!!
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
djpleban
[Usunięty]

Wysłany: 3 Sty 2007, 13:42   

Cytat:
przerobka warta swojej kasy!!

zgadzam się, przy ostrzejszej jeździe (i to niekoniecznie na torze) różnica będzie
Darekmk3 napisał/a:
jak Qboss napisał- najlepiej od RS1800 albo od RSTurbo

:ups:
 
 
QBOSS 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Bożydar
Wiek: 42
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 510
Skąd: Rawa Mazowiecka
Wysłany: 3 Sty 2007, 13:57   

Wojtass co ty wiesz o dieslu ?? .Po pierwsze nie miały wentylowanych tarcz a przynajmniej wersja do 92 r. , po drugie tylnie bębny sa o wiele mniejsze od wersji RS 1800 wiec skąd wniosek że hamowanie się nie zmieni ?? Aha i jeszcze jedno ,porównywałeś kiedyś Serwo i pompę od Diesla i XR2i ?? Bo według mnie są takie same
_________________


FUTURA DIESEL RS PROJECT :) - in 60% complete :D - still under construction
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=19814
 
 
 
Wojtass 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 27 Lut 2005
Posty: 270
Skąd: Lublin
Wysłany: 3 Sty 2007, 15:33   

QBOSS napisał/a:
Wojtass co ty wiesz o dieslu ?? .Po pierwsze nie miały wentylowanych tarcz a przynajmniej wersja do 92 r. , po drugie tylnie bębny sa o wiele mniejsze od wersji RS 1800 wiec skąd wniosek że hamowanie się nie zmieni ?? Aha i jeszcze jedno ,porównywałeś kiedyś Serwo i pompę od Diesla i XR2i ?? Bo według mnie są takie same


To wiem, że robiłem z kumplem kilka dni temu hamulce od diesla '91 i tarcze były wentylowane a zaciski większe, takie jak w xr2i (tłoczek 54mm), a że haloonów nie mialem to śmiem twierdzić że takie właśnie w dieslu są. Jednak to była wersja z SCS-em, więc może stąd Twój niepokój o moją niewiedzę ;)


Serwo i pompa z diesla są na 99,9% takie same, jednak w literaturze nie moge się nawet doszukać różnic pomiedzy tymi wersjami a słabszymi (1.1, 1.3...). Mial to ktoś w rękach?

I nie piszcie że najlepiej wsadzać hamulce akurat z RST, bo w xr2i (i innych z SCS-em) są takie same.
 
 
 
QBOSS 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Bożydar
Wiek: 42
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 510
Skąd: Rawa Mazowiecka
Wysłany: 3 Sty 2007, 16:35   

No właśnie ja nie miałem nigdy do czynienia z tym systemem u mnie na 100% są zaciski normalne a tarcze nie wentylowane stąd mój niepokój :D ,u kumpla zresztą też jest identycznie, Jak założę swój komplecik to dam znać jaka jest różnica :)
_________________


FUTURA DIESEL RS PROJECT :) - in 60% complete :D - still under construction
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=19814
 
 
 
Parch 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 234
Skąd: Wrocław
Wysłany: 3 Sty 2007, 16:47   

Daras84 napisał/a:
ja mam zestawik z rst na handel


Daras, Ty się nie chwal, bo już ten Twój zestaw już zarezerowany :-P .
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 3 Sty 2007, 17:23   

No pozabijacie sie zaraz... heble XR2i,RST,RS1800,S-ka itp. mocniejsze wersje sa identyczne... w dieslach fiestach wystepowaly tarcze wentylowane ale jest to bardzo rzadkie... dotyczylo to glownie Courier-a... :he: pompa z tego co pamietam RKR mierzyl srednie tloczka pompy i rozni sie na obwodzie bodajrze 2 czy 4mm, w porownaniu ze slabszymi wersjami.
_________________

 
 
 
anjko 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 43
Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 421
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 3 Sty 2007, 19:19   

Witam widze ze wiekszość jest za :P tak wiec chyba sie zdecyduje a zwłaszcze ze własnie skonczyły mi sie klocki no i tarcze tez juz są do wymiany.
Na początek wymienie tylko przód bo tył nie dawno robiłem to jeszcze pośmiga mam nadzieje ze taka konfiguracja zadziała :-)
Parch napisał/a:
Daras84 napisał/a:
ja mam zestawik z rst na handel


Daras, Ty się nie chwal, bo już ten Twój zestaw już zarezerowany

To jak Daras jest z tym zestawem :P bo ja w takim razie potrzebuje ale tylko na przód?
 
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 3 Sty 2007, 23:21   

Parch ale ja mowie o zestawie w moim aucie ;) Anjko zestaw zarezerwowany ;) przez parcha ;)
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
Parch 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 234
Skąd: Wrocław
Wysłany: 3 Sty 2007, 23:29   

Aha,

czyli co? Będziesz swapował z RS2000? Bo chyba nie rozsprzedajesz FoFI na części? ;-|
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Jak rozpoznać czy skrzynia ma LSD
stafcio Tuning mechaniczny 7 29 Sty 2016, 22:47
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Brak nowych postów Sprężyny czy warto??
anjko Tuning mechaniczny 16 30 Gru 2006, 21:20
Kolin
Brak nowych postów Czy warto w To zainwestowac?????
Gość LPG 8 22 Sie 2007, 23:22
Greg
Brak nowych postów [MK6] ST - czy warto
Pytania świeżaka
Piecho Przed zakupem 1 15 Kwi 2014, 18:36
hawaja24


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.