Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: akumulator, alternator, ladowanie

[Ogólny] Brak zasilania - padł akumulator (??)
Autor Wiadomość
filippo
[Usunięty]

Wysłany: 2 Sty 2007, 07:35   [Ogólny] Brak zasilania - padł akumulator (??)

To już 4-ta zima mojej Fiesty. Wczoraj po tygodniu przestoju (w ogóle ostatnio dużo stoi a jak się rusza to w krótkie trasy - poprostu samochód żony) próbowałem otworzyć samochód pilotem i nic. Po otwarciu z kluczyka okazało się, że kręcąc kluczykiem w stacyjce nic się nie pojawia na desce rozdzielczej - czyli kompletny brak prądu. Po podniesieniu maski usłyszałem jedynie baaardzo ciche wycie syreny alarmowej - alarm odłączyłem specjalnym kluczykiem.
Wyjąłem akumulator i mam zamiar dzisiaj kupić prostownik i go podłądować.

Jak uważacie - czy możliwe, że 3-letni akumulator może już tak się zachowywać, czy raczej moze to być problem alternatora? Czy zachowanie alarmu, które opisałem, w takim przypadku jest normalne, czy może wlaśnie on być przyczyną rozładowania akumulatora?

Jeżeli stałbym przed kupnem nowego aku to co polecacie do MK6 w opraciu o swoje doświadczenie? Czy aku Centry są OK?
Ostatnio zmieniony przez bidżej 22 Maj 2012, 14:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jaco11 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jacek
Wiek: 49
Dołączył: 07 Wrz 2005
Posty: 1256
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2 Sty 2007, 08:03   

Witaj popatrz tutaj wałkowalismy to juz kiedys
http://www.fiestaklubpols...ight=akumulator
pozdr...
_________________
Córcia JOA11
 
 
 
filippo
[Usunięty]

Wysłany: 2 Sty 2007, 12:56   

jaco11 napisał/a:
Witaj popatrz tutaj wałkowalismy to juz kiedys
http://www.fiestaklubpols...ight=akumulator
pozdr...


OKi przejrzałem sobie ten i nie tylko nt. akumulatorów.
Mam jednak nadal pytanie odnośnie tej syreny alarmu - czy takie bardzo ciche wycie syreny to skutek wyladowania aku czy moze awaria alarmu?
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 2 Sty 2007, 13:42   

Może być to wina uszkodzenia alarmu, ale sprawdz jeszcze na dobrym aku.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
jaco11 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jacek
Wiek: 49
Dołączył: 07 Wrz 2005
Posty: 1256
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2 Sty 2007, 15:56   

Cytat:
Mam jednak nadal pytanie odnośnie tej syreny alarmu - czy takie bardzo ciche wycie syreny to skutek wyladowania aku czy moze awaria alarmu?
ja narazie stawiam na wyładowanie akumulatora 8)
_________________
Córcia JOA11
 
 
 
stasiek49 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 02 Paź 2006
Posty: 105
Skąd: zawiercie
Wysłany: 2 Sty 2007, 17:48   

alarm jest uszkodzony i rozładował akumulator,alarm ma własny akumulator zabudowany w syrenie -najczęściej -on jest ładowany z akumulatora samochodu i jeśli dostanie zwarcia to rozładowuje go ,o jakimś zwarciu świadczy cicha syrena
_________________
stasiek49
 
 
filippo
[Usunięty]

Wysłany: 2 Sty 2007, 18:48   

stasiek49 napisał/a:
alarm jest uszkodzony i rozładował akumulator,alarm ma własny akumulator zabudowany w syrenie -najczęściej -on jest ładowany z akumulatora samochodu i jeśli dostanie zwarcia to rozładowuje go ,o jakimś zwarciu świadczy cicha syrena

Kurcze mam nadzieję że NIE 8|
Mam nadzieję, że syrena alarmu uruchomiona została z tego względu, że otworzyłem samochód bezpośrednio z kluczyka, bo pilotem nie chciał się otworzyć.
Ładuję aku i zobaczymy co dalej :-/

[ Dodano: Sro Sty 03, 2007 18:01 ]
jaco11 napisał/a:
Cytat:
Mam jednak nadal pytanie odnośnie tej syreny alarmu - czy takie bardzo ciche wycie syreny to skutek wyladowania aku czy moze awaria alarmu?
ja narazie stawiam na wyładowanie akumulatora 8)


Naładowałem aku i na razie jest OK.. zastanawia mnie tylko co spowodowało takie jego wyładowanie.. fakt że ostatnio Fiestka była jeżdzona przez żonę żadko i na bardzo krótkich trasach.. dodatkowo non stop załączony był alarm.. jestem tuż przed przeglądem więc zwrócę uwagę na sprawdzenie czy jakieś ustrojstwo nie żre za dużo prądu.. na razie nie korzystam z alarmu (w razie co) i zobaczymy co dalej..
 
 
tommy87 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Tomasz
Wiek: 36
Dołączył: 11 Maj 2012
Posty: 8
Skąd: ok. Kraków
Wysłany: 21 Maj 2012, 10:54   

witam, i proszę o wyrozumiałość, nie jestem geniuszem mechaniki ani elektryki :P

Podbijam temat, dokopałem się do niego po poszukiwaniach ;b
gdyż miałem podobną sytuację. A mianowicie, fiestka mk6 1.4 80km zapalała mi bez zarzutu, idealnie poprostu. Pewnego dnia po pracy (8h postoju) otworzyłem ją pilotem, wszystko cacy. ale po włączeniu zapłonu wszystkie kontrolki odrazu zgasły, 0 zasilania, a wskazówki zaczęły skakać do poziomu 0-10/15km/h. i tak cały czas w kółko; odczekałem chwilkę i nic, więc wezwałem pomoc żeby spróbować odpalić samochodzik od innego. podłączyliśmy go i startnął od strzału. Wróciłem do domku jakieś 20 minut jazdy to było, bez włączania zbędnych elementów, radio itd. Próbuję odpalić go ponownie pod domkiem i nic, 0 zasilania. Podłączyłem prostownik na całą noc, żeby się powolutku naładował :) następnego dnia rano ruszył od strzału, ale po pracy już go nie otworzyłem pilotem, 0 zasilania. po jakichś 10 minutach spróbowałem jeszcze raz i odpalił od strzału. Do dzisiaj minęły 3 dni i pali mi jak burza.... więc wywnioskowałem, że to chyba nie akumulator?? proszę o pomoc bo w tym momencie nie wiem kiedy ponownie mi zabraknie zasilania i będę ugotowany :)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Maj 2012, 12:12   

Znaczy co 2 razy się zdarzyło i teraz jest OK? Coś zeżarło przez postój prąd,,, jak teraz jest OK, to niestety raczej nie nie do namierzenia co to było,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
tommy87 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Tomasz
Wiek: 36
Dołączył: 11 Maj 2012
Posty: 8
Skąd: ok. Kraków
Wysłany: 21 Maj 2012, 14:35   

przez 2 dni. w sumie 3 razy się zdarzyło, ale od 3 dni jest OK. jak zacznie się powtarzać to będę pisał ponownie :<
 
 
Docio 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Zbyszek
Wiek: 60
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 125
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21 Maj 2012, 16:31   

Nie jestem specem ale na logikę to coś z centralnym zamkiem. Gdzieś robi zwarcie do tego stopnia, że sam traci zasilanie.
_________________
Fiat Doblo 1,9JTD
Wreszcie wszystko mogę załadować. :)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Maj 2012, 16:39   

Dlaczego akurat zamek? Równie dobrze może być luźna lub urwana klema czy to +12 czy masowa,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
tommy87 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Tomasz
Wiek: 36
Dołączył: 11 Maj 2012
Posty: 8
Skąd: ok. Kraków
Wysłany: 21 Maj 2012, 16:54   

JoeMix napisał/a:
Znaczy co 2 razy się zdarzyło i teraz jest OK? Coś zeżarło przez postój prąd,,, jak teraz jest OK, to niestety raczej nie nie do namierzenia co to było,,,


tak 2 razy po postoju nie miałem zasilania ale 3 raz nie odpalił mi zaraz po przejechaniu trasy, około 20 minut jazdy.
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 21 Maj 2012, 17:00   

Sprawdz pobór prądu i ładowanie miernikiem
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Maj 2012, 17:04   

Cytat:
następnego dnia rano ruszył od strzału, ale po pracy już go nie otworzyłem pilotem, 0 zasilania. po jakichś 10 minutach spróbowałem jeszcze raz i odpalił od strzału.
To wskazuje że była martwica totalna, która ustąpiła "sama" po pewnym czasie i wtedy było już OK, to mi wskazuje na jakąś luźną część elektryki gdzieś przy akumulatorze. (luźną = zaśniedziałą również)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Docio 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Zbyszek
Wiek: 60
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 125
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21 Maj 2012, 17:47   

JoeMix napisał/a:
Dlaczego akurat zamek? Równie dobrze może być luźna lub urwana klema czy to +12 czy masowa,,,

Po załaczeniu dwukrotnie mu się rozładował akumulator.
Raz w ogóle nie zareagował na pilota, otwierał mechanicznie z klucza.

Nie twierdzę, że to zamek. Wniosek logiczny oparłem wyłącznie na tym co napisał.
_________________
Fiat Doblo 1,9JTD
Wreszcie wszystko mogę załadować. :)
 
 
Docio 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Zbyszek
Wiek: 60
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 125
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21 Maj 2012, 17:49   

JoeMix napisał/a:
Cytat:
następnego dnia rano ruszył od strzału, ale po pracy już go nie otworzyłem pilotem, 0 zasilania. po jakichś 10 minutach spróbowałem jeszcze raz i odpalił od strzału.
To wskazuje że była martwica totalna, która ustąpiła "sama" po pewnym czasie i wtedy było już OK, to mi wskazuje na jakąś luźną część elektryki gdzieś przy akumulatorze. (luźną = zaśniedziałą również)


Hmmm, nie sama a po otwarciu z kluczyka. Wyjmował aku do ładowania ale może nie zauwazył.
_________________
Fiat Doblo 1,9JTD
Wreszcie wszystko mogę załadować. :)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Maj 2012, 17:52   

Docio napisał/a:
JoeMix napisał/a:
Cytat:
następnego dnia rano ruszył od strzału, ale po pracy już go nie otworzyłem pilotem, 0 zasilania. po jakichś 10 minutach spróbowałem jeszcze raz i odpalił od strzału.
To wskazuje że była martwica totalna, która ustąpiła "sama" po pewnym czasie i wtedy było już OK, to mi wskazuje na jakąś luźną część elektryki gdzieś przy akumulatorze. (luźną = zaśniedziałą również)
Hmmm, nie sama a po otwarciu z kluczyka. Wyjmował aku do ładowania ale może nie zauwazył.
Docio, w ciągu 10 minut pod pracą? ;/
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Docio 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Zbyszek
Wiek: 60
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 125
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21 Maj 2012, 19:02   

JoeMix myślę sobie, że nie w ciągu tych 10-ciu minut lecz od razu po otwarciu kluczykiem. ale masz rację, może wstrząs, o którym nie pisze. Może wkurzony przyłożył kierownicy a może zamek w drzwiach kierowcy jest trafiony. Teraz sobie tak pomyslałem, choć nie wiem, czy wszystkie centralne tak mają...
U mnie jak padł zamek kierowcy to po zamknieciu wszystkie zamki wariowały, włączały się i wyłaczały non-stop. Jeden przewód miał zwarcie z masą. W tym przypadku nie wiemy, czy otwarcie z kluczyka spowodowało otwarcie wszystkich zamków, czy tylko kierowcy, bo gdyby:
- otworzyło wszystkie to znaczy, że centralka nawala;
- otworzyło tylko drzwi kierowcy, to oznacza, że w ogóle nie było napięcia w samochodzie.
Ale skoro po odczekaniu 10-ciu minut wszystko było normalnie, czyli zamki nie otworzyły się a zamek kierowcy nie zamknął się, no to jak dla mnie wskazuje na zamek w drzwiach kierowcy. Pisząc zamek mam na myśli całość. Nie wiem co ma, czy zintegrowany, czy osobne siłowniki, bo to one dają sygnały otwarcia i zamknięcia.
A akumulator wyjmował w domu i wtedy mógł nie zauwazyć luźnych przewodów.
_________________
Fiat Doblo 1,9JTD
Wreszcie wszystko mogę załadować. :)
 
 
tommy87 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Tomasz
Wiek: 36
Dołączył: 11 Maj 2012
Posty: 8
Skąd: ok. Kraków
Wysłany: 21 Maj 2012, 19:43   

akumulator ładowałem przez noc w domu ;b pod pracą następnego dnia nie otworzyłem go pilotem bo nie dało rady tylko ręcznie, następnie próbowałem zapalić ale nie było zasilania. Wtedy odczekałem te 10 minutek zdezorientowany :D ale spróbowałem odpalić ponownie i tym razem wszystkie kontrolki się zaświeciły i fiestka odpaliła. Prostuję troszkę to co napisałem bo mogło niektórych wprowadzić w błąd.

p.s:co do zamka, otwieram wszystkie drzwi kluczykiem, mówiąc wszystkie mam na myśli 2

póki co akumulator naładowany, klemy błyszczą. jutro sprawdzę napięcie, ładowanie i zobaczymy na dniach czy problem się pojawi ponownie. Zamknałem samochodzik na noc pilocikiem, jeśli robi zwarcie jakieś to jutro powinienem nie odpalić...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [Ogólny] Proszę o ocenę samochodu.
W tym temacie prosimy o ocenę auta z ogłoszenia i prośby o sprawdzenie
Freeman Przed zakupem 298 21 Maj 2021, 05:43
mariusz131
Brak nowych postów Przyklejony: [Ogólny] FOTA - oferta promocyjna na wybrane części do Ford
trzeci Przed zakupem 0 19 Cze 2012, 21:55
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Błąd EAC FAIL, ABS, Brak przebiegu
Czyli problemy z układem ABS itp.
TOMASSS Silniki diesla 1 27 Maj 2012, 11:38
TOMASSS
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Padł akumulator i coś jeszcze......tylko co??
Kamias Elektryka 6 18 Paź 2006, 22:35
Gość
Brak nowych postów Brak zasilania zapalniczki
Antares Elektryka ogólna 1 30 Lip 2020, 13:32
slawomirro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.