Przesunięty przez: Freeman 25 Wrz 2013, 16:55 |
Modyfikacje Fiesty Kolina |
Autor |
Wiadomość |
Kolin
Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 35 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 428 Skąd: Ostrów Wlkp
|
Wysłany: 29 Gru 2006, 17:34 Modyfikacje Fiesty Kolina
|
|
|
Witam wiec na poczatek moze opisze dane samochodu przed przerobkami,jest to Ford Fiesta 1.4i 8v na monowtrysku z 1991roku z przebiegiem 130 tys km .Pewnie byscie chcieli wiedziec jakie mam w planach przerobki wiec tak...
-zastosowac cala elektronike z fiesty xr2i
-wałek rozrzadu,przepustnice+listwa wtryskiwaczy+kolektor ssacy,map sensor,kolektor wydechowy,zmiana pompy paliwa na ta z xr2i
-Przetoczenie koła zamachowego
O to pare fotek z obecnych czesci ktore zdazyly do mnie juz przyjechac
Przepustnica z kolektorem dolotowym i wtryskiwaczami
Aparat zapłonowy
Dolot,plastik,obudowa narazie taki
Kolektor wydechowy u dołu wkreca sie sonde lambe :mad:
Korzystajac z okazji maszyna dostała nowe liczniki od MK4 podlonczone i dzialajace
Tak wyglada silnik obecnie jeszcze nie rozkrecony z wiadomych powodow nie posiadam jeszcze wszystkich czesci bo sa w drodze,jak i rowniez zblirza sie sylwester
Jak sie okazalo po rozmowie z Kolegą PUMĄ i przedstawieniem Fotek Żółwika Tuptuśia...bede musial jeszcze zakupic głowicę z silnika na pelnej szprycy EFI i sprawdzic tłoki czy sa płaskie czy pół okrągłe jesli okaze sie ze sa płaske bede musial splanowac głowice od 0,5 do 0,7 i wtedy powinno byc GUT
Dalszy postep pracy zaprezentuje po Nowym roku z wiadomych przyczyn zbliza sie nowy rok wiec juz jest Fajrant |
_________________ Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft |
Ostatnio zmieniony przez Kolin 15 Lut 2008, 22:28, w całości zmieniany 12 razy |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 29 Gru 2006, 19:24
|
|
|
Jako że nie jest to pierwszy projekt który wykonał Kolin pozwole sobie przyblizyć jego poprzednie dzieło cyli stożek w 1.4i ( przedruk z tematu ) :
Witam chcialem sie pochwalic moim zalorzonym stozkiem:)
Ocencie sami zainteresowanym odpowiem na kazde pytanie:D:D:D
Moje odczucia podczas jazdy:
-Rowniejsza praca silnika
-Szybsza reakcja na wcisniecie pedalu gazu(natychmiastowa)
-Lepiej ciagnie od okolo3,5 tys przy 4200 4500 bardzo ladny dzwiek:),Lepiej sie wkreca na obroty:)
Rano z odpalaniem nie ma problemu pali za pierwszym razemm:)
Co prawda jeszcze bedzie to modyfikowane typu ochrona przed cieplem,łapacz powietrza,i filterek na odme czekam az przyslą:) bo juz zamowione wszytko:)
Ogolnie to jeszcze nie jest to do konca dokonczone bo brakuje paru szczegolow jak auto przyjedzie od elektryka do zrobie to na blysk bo wszystkie czesci dojda:P a tego GM spoleruje:P
[ Dodano: Wto Paź 10, 2006 11:47 ]
Moj dzisiejszy zakup:)
Łapacz powietrza i filterek odmy...zamontuje jak tylko auto odbiore od elektryka i pokaze...jeszcze mysle jak zbudowac ekran cieplny.....aaaaaaa i powiedzcie mi czy ta rura od powietrza ma dochodzic na przod stozka czy na bok ? albo bez roznicy w ktore miejsce bedzie dmuchac na stozek:)
|
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Kolin
Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 35 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 428 Skąd: Ostrów Wlkp
|
Wysłany: 30 Gru 2006, 12:37
|
|
|
Jesli ktos bylby chetny na przekładanie liczników z MK4 do MK3 to zapodaje instrukcje...
Wiadomno na poczatek takiej przerobki bedzie nam potrzebny sam licznik z MK4 i wiazka co wchodzi do niego 2 wtyczki mianowicie koloru Niebieskiego i Białego
schemat podlączeniowy zaczerpnolem ze strony:
http://www.fiestaguides.c...mk4_clocks.html
co prawda polaczenia sa podane w J.Angielskim ale mozna to bardzo łatwo sobie przetłumaczyc:) dlaczego z tej strony zaczerpnolem informacj? Poniewaz w wczesniejszym Poscie opisywanym przez Aerjota i podanie przez niego schematu podlączeniowego ten schemat u mnie poprostu nie pasowal...jak dla mnie to dziwne bo ja mialem zupelnie inaczej piny powpinane...no i musialem troszke podumac nad tym zeby to wszystko ladnie do ładu doprawdzic:) i udało sie dzieki stronie internetowej podanej wyzej:)
Na dzien dobry jesli bedziemy chcieli przymiezyc licznik nie bedzie on nam sie miescil w desce rozdzielczej wiec wystarczy tylko przypiłowac albo ładnie stopic mocowania licznika wszytkie:) pewnie co niektorzy by chcieli wiedziec jak ten licznik zamontowac teraz o toz to jest dobre ze licznik wchodzi głeboko w deske rozdzielcza i sie klinuje i wyglada jak seryjny,owalnosc szybki jest taka sama a Efekt koncowy sami mozecie spojrzec:)
|
_________________ Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft |
|
|
|
|
odyniec
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 30 Gru 2006, 18:18
|
|
|
schematy na ang stronach generalnie byly dwa... a to mozna jeszcze podzieli...
ogolnie:
podzial na mk3 i mk3.5
potem podzial na wersje z poducha ABS itp i bez tych bajerow.
tylko zegary spadly ci troszke w dol... takie jest moje wrazenie, bo kontrolki masz dosc nisko a u gory ten plastik juz widac...
btw sam mam takie i jestem z nich bardzo zadowolony, chocby z tego wzgledu ze przedzialka obrotka jest znacznie czytelniejsza niz z seryjnych obrotkach w mk3. |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
|
Kolin
Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 35 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 428 Skąd: Ostrów Wlkp
|
Wysłany: 30 Gru 2006, 21:19
|
|
|
tak zgadzam sie z toba byly 2 no troszeczke za mocno wcisnolem zawsze mozna cos pomodyfikowac zeby to lepiej bylo widac ale mi to nie przeszkadza ogolnie zegary sa ladniejsze i bardziej czytelniejsze ogolnie jestem bardzo zadowolony |
_________________ Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft |
|
|
|
|
anjko
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 43 Dołączył: 25 Lis 2006 Posty: 421 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 30 Gru 2006, 23:40
|
|
|
Bedę obserwował wątek z ciekawością bo sam sie do czegoś takiego przymierzam... Kolin napisał/a: | Jak sie okazalo po rozmowie z Kolegą PUMĄ i przedstawieniem Fotek Żółwika Tuptuśia...bede musial jeszcze zakupic głowicę z silnika na pelnej szprycy EFI i sprawdzic tłoki czy sa płaskie czy pół okrągłe jesli okaze sie ze sa płaske bede musial splanowac głowice od 0,5 do 0,7 i wtedy powinno byc GUT |
Czyli wyniką ze przy takich manewrach najlepiej kupowac odrazu kompletną głowicę z kolektorami itp??? |
|
|
|
|
Kolin
Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 35 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 428 Skąd: Ostrów Wlkp
|
Wysłany: 31 Gru 2006, 10:54
|
|
|
anjko napisał/a: | Czyli wyniką ze przy takich manewrach najlepiej kupowac odrazu kompletną głowicę z kolektorami itp??? |
No wsomie to nie bo sama głowica nic nie da od EFI jesli beda tłoki płaskie...to i tak bedzie trzeba ja splanowac bo beda klopoty ze sprazaniem na silniku...ale ja postanowilem zakupic Nowe tłoki z korbowodami takie jak powinny byc...czyli pol okragle.A głowice od EFI kupuje dlatego ze moja ma za małe kanaliki ssace i nie jest przystosowana pod pełny wtrysk |
_________________ Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft |
|
|
|
|
anjko
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 43 Dołączył: 25 Lis 2006 Posty: 421 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 31 Gru 2006, 13:12
|
|
|
Hehe projekt zatacz coraz szersze kręgi ciekawe ile to bedzie kosztowało, i jaki bedzie przyrost mocy |
_________________ GALERIA ZE SPOTÓW TZ
były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.
obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r.
strach pomyśleć co będzie dalej ??? |
|
|
|
|
Kolin
Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 35 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 428 Skąd: Ostrów Wlkp
|
Wysłany: 31 Gru 2006, 13:40
|
|
|
Praktycznie czesci mam wszystkie czesc juz jada do mnie po nowym roku beda,koszty sa podliczone całkowicie.Moc szacowana bedzie OK 90KM po zlorzeniu samochodu maszyna bedzie zhamowana i zobaczymy jakie beda efekty:) |
_________________ Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 31 Gru 2006, 14:01
|
|
|
Kolin napisał/a: | ....Moc szacowana bedzie OK 90KM.... |
ostrożnie z tym szacowaniem. jesli by wyszło z 71KM 90 to byłby wzrost około 28% co jest raczej nie możliwe(napewno). w silnikach N/A taki wzrost mocy wymaga znacznei wiecej przeróbek niz te które ty zakłdasz.
U Maerika wyszło coś koło 82KM na silniku wiec ja raczej nei spodziewam sie znacznei wiekszego wyniku. +/- ze wzgledu na stan silnika. Jeszcze zostaje kwesta układu wydechowego czyli według mnie mozna zrobić jakeiś 85-86KM bez głębsdzej ingerencji w głowice/zawory itp.
Ale to tylko moje zdanie i życze ci tych optymistycznych 90KM
Pozdro
PS.
Jesli chodzi o silniki N/A to kumpel w Astrze GSI 16v seria 150KM zrobił 217KM ale zmieniałdosć dużo w silniku (wałki, kolektor ssący/wydechowy/ specjalny program pod jego soft inny dolot, cały układ wydechowy itd) a wzrost był na poziomie około 35% mocy przy koszcie w okolicach 10tyś PLN. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Kolin
Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 35 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 428 Skąd: Ostrów Wlkp
|
Wysłany: 31 Gru 2006, 14:41
|
|
|
Pewnie masz racje ale podalem moc taka pi razy oko jaka udalo by sie uzyskac to ok 90KM mnie moja zabawa kosztowała 1770zł w tym postanowilem zakupc nowy wałek rozrzadu+popychacze+sprej montazowy takie cos bylo w zestawie...Efekt jaki bedzie tego zobaczymy ale i tak czy siak bede sie cieszyc z uzyskanych efektow poniewaz robie pierwszy raz taka przerobke silnika tak szczerze mowiac myslałem nad wydechem zeby zastosowac inny ale nie bardzo wiem jaki...
W kazdym razie po zlorzeniu fiestki i zestrojeniu Efekty wyhamuje i sie pochwale:) zeby bylo wszystko jasne na kawałku papieru:) |
_________________ Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 31 Gru 2006, 14:53
|
|
|
wydech to urzyj z xr2i 110KM podejdzie po delikatnych przeróbkach
Zycze powodzenia w Modach |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Kolin
Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 35 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 428 Skąd: Ostrów Wlkp
|
Wysłany: 2 Sty 2007, 19:36
|
|
|
Dzis do mnie przyszedl silniczek krokowy tylko mankamentem jest to ze niema go gdzie przytwierdzic...cos mi sie zdaje ze on potrzebny nie jest bo tak wlasnie patrze na fotki silnikow xr2i i kurde troszke inaczej jest niz u mnie,bo powinno sie go zamotnowac z boku a umnie miejsca na to nie ma ...moze ktos mi wyjasni o co chodzi ?? |
_________________ Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 2 Sty 2007, 19:40
|
|
|
możesz mieć od xr2i EFI ale takiego jak Szynszyl czyli z silniczkeim krokowym w puszce filtra lub na ścianei grodziowej tak jak miał Maerik.
Daj foto to ci powiem |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Kolin
Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 35 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 428 Skąd: Ostrów Wlkp
|
Wysłany: 2 Sty 2007, 19:48
|
|
|
Własnie patrzalem na fotki szynszyla bo odnalazlem temat...no i okazalo sie ze mam taki sam jak szynszyl...niech to szklak trafi mysle co by tu najlepiej zrobic... |
_________________ Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft |
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2 Sty 2007, 22:16
|
|
|
tym bym si eraczej nie przejmowal bo to kaine problem |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
maerik
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 40 Dołączył: 14 Kwi 2005 Posty: 722 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2 Sty 2007, 23:45
|
|
|
Jak masz nowy wałek z XR2i + założysz kolektor wydechowy z XR2i oraz nie schrzanisz dolotu i reszty wydechu to przy założeniu, że miałeś silnik w stanie seryjnym, uda Ci się wycisnąć 90 KM.
Aha - podobno chcesz coś dłubać głowicę? Jeśli tak to możesz pewnie i wyciągnąć ponad 90 KM.
Ja Ci tego serdecznie życzę ale tak jak już wcześniej pisałem - załóż wtryski z 1.4 bo zalejesz dziada! |
|
|
|
|
Kolin
Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 35 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 428 Skąd: Ostrów Wlkp
|
Wysłany: 3 Sty 2007, 08:13
|
|
|
Cytat: | tym bym si eraczej nie przejmowal bo to kaine problem |
To co proponujesz bo ze problem to nie jest to wiem tylko musze kupic zawor bocznikowy chyba >? czy jak
maerik, No wałeczek jest nowiutki juz jedzie do mnie... głowice chce splanowac:) i przetoczyc koło zamachowe i jak sie uda zalorzyc wydech od xr2i 110KM wtryski od 1400cm mam w garazu juz wiec takze spokojna głowa:D |
_________________ Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 3 Sty 2007, 08:18
|
|
|
koła zamachowego nie tocz. wiecej stracisz niż zyskasz |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Kolin
Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 35 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 428 Skąd: Ostrów Wlkp
|
Wysłany: 3 Sty 2007, 08:25
|
|
|
PUMA napisał/a: | koła zamachowego nie tocz. wiecej stracisz niż zyskasz |
Dziekuje za rade
[ Dodano: Czw Sty 04, 2007 07:26 ]
Cytat: | tym bym si eraczej nie przejmowal bo to kaine problem |
czemu bys sie tym nie przejmowal?? co byscie doradzali zrobic na moim miejscy >>?? bo nie wiem czy szukac zaworu bocznikowego albo cos kurde...
[ Dodano: Pią Sty 05, 2007 16:53 ]
No wiec tak dzis napłyneły do mnie nowe czesci mianowicie Głowica z 1.4 EFI i tłoki z korbowodami rowniez z EFI 1400cm
[ Dodano: Pon Sty 08, 2007 16:27 ]
Dzis głowica została umyta i pojechala do splanowania,docierania gniazd zaworowych jak wroci foteczki zapodam...
[ Dodano: Sro Sty 10, 2007 15:55 ]
no i dzis przyjechała paczka nastepna czyli Wiążka i Komp ponizej foteczki
i bym zapomnial jutro o godz 20 odbieram głowice :1xf: ;-)
i maszyna po weekendzie wypieprza juz na warsztat jeeeee ;-)
[ Dodano: Sob Sty 13, 2007 13:50 ]
Nooo to sie znowu pochwale:) dzis do mnie przyjechał piekny wałeczek z xr2i 103KM nowiutenki i popychacze oraz głowica z planowania i docierania gniazd zaworoych
a teraz głowica
no i tak wczoraj pomyslalem i postanowilem zamowic jeszcze komplet pierscieni na tłoki zestawik 220zł:)
podejrzewam ze jeszcze wycpne wał do szlifu i zakupie nowe wszystkie panewki
musze przyznac ze mnie wciagnoł moj projekt co prawda juz dawno wyznaczony budrzet przekroczylem ale to co jedziemy dalej...co prawda teraz odczulem moj blad ze nie zrobilem SWAPA na jakiegos ładne ZETECA ale to bedzie nastepne w kolejce:) zycze miłego ogladania i czytania:)
MASZYNA NA POCZATKU TEGO TYGODNIA IDZE NA WARSZTAT I JUZ BEDZIE WSZYSTKO SKLADANE |
_________________ Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft |
|
|
|
|
|