Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] Demontaż bębnów hamulcowych
Autor Wiadomość
przemekGT 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 42
Dołączył: 26 Paź 2006
Posty: 20
Wysłany: 27 Gru 2006, 21:10   [MK4] Demontaż bębnów hamulcowych

odnośnie hamulców jak bezstresowo zrzucić bębny w MKIV 1.3 endura??....ostanio robiłem bebny w maluchu a było to jakieś 100 lat temu...czy ma ktoś sprawdzony sposób.?..warsztatowy a takie są najlepsze..pozdrawiam :) :) :) :) :)
_________________
.................życie to nie czas by umrzeć.............
Ostatnio zmieniony przez trzeci 14 Kwi 2010, 18:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 27 Gru 2006, 21:16   

...poluzuj ręczny, odkręć nakrętke(i) mocująca i bęben powinien jakoś zejść...
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
picio_18 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Piotr
Wiek: 40
Dołączył: 28 Sie 2004
Posty: 172
Skąd: Poznań
Wysłany: 27 Gru 2006, 21:38   

tylko nie wiem czy tam nie jest naketka zabita żeby się nie odkręcała?
_________________
MONDEO 2.0 TDCI 115KM GHIA CZARNY

MOJE HOBBY
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 27 Gru 2006, 21:41   

...właśnie...jak od nowości nie było dokręcane albo jak jakiś serwis robił to są 4 cienkie nakretki w takim jakby wianuszku zabezpieczającym - to cholerstwo trzeba wyłamać bo inaczej sie tego nie odkręci... i lepiej kupic jakąś drugą grubą, porządna nakrętkę.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
anjko 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 43
Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 421
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 27 Gru 2006, 22:49   

Odkreca sie to normalnie tylko nie radze wkrecac z powrotem bo moze sie zdazyc ze sie gwint porypie najlepiej odrazu zaopatrzyc sie w nowe.
Mozna zaryzykowac i odkrecić cztery śróby od drugiej strony i wyjąc beben razem z łożyskiem i ośką tylko czasami okazuje sie ze to owiele wiecej roboty i nerwów bo nie chce zejsc beben i tródno pozniej trafic tymi srobami.
A jak beben nie chce zejsc to mozna wbic szpilke koła do środka oczywiscie tak zeby jej nie uszkodzic przez jakies aluminium uderzać i wredy śróbokretem przez otwór popuścić samoregulator szczek i powinno być ok :P
_________________
GALERIA ZE SPOTÓW TZ
były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.
obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r.
strach pomyśleć co będzie dalej ??? :)
 
 
 
Slaweeek 


Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35
Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 48
Skąd: Puszcza Mar.
Wysłany: 27 Gru 2006, 23:04   

no z tymi blaszkami to przerypane jest. Zdejmowałem oba bębny dwa miesiące temu. Rozebrać nie jest problem bo zdejmujesz ten pukielek co jest na bębnie, znaczy pośrodku żeby dostać się do śrub. Potem bierzesz śrubokręt tylko mocny i wyłamujesz blaszki :-) potem klucz chyba 24?? ale nie jestem pewien tylko najlepiej nasadowy ja odkręcałem kluczem od zestawu pneumatycznego do kół :D i zdejmujesz bęben- u mnie zszedł bardzo lekko. Robisz co masz zrobić w środku i bierzesz się za składanie :D ja nawierciłem sobie końcówkę ośki kupiłem nakrętki samozaciskowe bo z koronkowych nie mieli i zrobiłem w tej nakrętce nacięcie od góry. Jak przykręciłem bęben to wbiłem jeszcze na koniec zawleczke żeby to mi sie czasem nie odkręciło gdzieś w polu :D jedyny minus to jak będę kiedyś się znów do tego dobierał to będę musiał poprzecinać te zawleczki bo inaczej nie wyjdą :-( ale wole mieć pewność że kół nie zgubie 8) Jak bardzo chcesz to mogę zrobić zdjęcie tego zabezpieczenia z zawleczką i podać rozmiar śruby żebyś sobie odrazu kupił odpowiednie.
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 28 Gru 2006, 11:51   

Oryginały (te 4 cienkie) to chyba rozmiar 27, moje bębny zeszły bez problemu.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - malowanie bębnów i zacisków hamulcowych
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 16 17 Lis 2009, 15:52
piotrek1289
Brak nowych postów Przyklejony: Demontaż pompy wody w mk2.
Rancikk1 Mechanika silnika 8 20 Lip 2015, 10:01
Gość
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.