Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Bardzo niska temperatura silnika.
Autor Wiadomość
zsedc 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 40
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 21
Skąd: Poznań
Wysłany: 7 Gru 2006, 20:37   Bardzo niska temperatura silnika.

Hej,

W mojej maszynie temperatura silnika nawet latem utrzymuje się na bardzo niskim poziomie. Poza białe pole nie wychodzi praktycznie nigdy (czasami tylko w czasie postoju).

Po odpaleniu autka węże do chłodnicy nagrzewają się tak jak silnik, a więc zakładam, że termostat jest na stałe otwarty.

Samochód od kiedy go mam to tak ma - ale zbliża się zima i chyba trzeba się za to zabrac:). Mam w związku z tym wątpliwości - pytania:

1. Czy możliwe jest, że ktoś specjalnie "zepsuł" termostat, aby silnik się za bardzo nie nagrzewał ? Czy jest możliwość, że miał ku temu jakiś cel. np. że silnik kiedyś się przegrzał? albo żeby nie palił więcej oleju?

2. Czy możliwe, że z powodu niedogrzanego silnika autko właśnie bierze więcej oleju (pół litra na 1000km)?

3. Czy ma to znaczący wpływ na spalanie benzyny (gazu) ?

Pozdrawiam
i z góry dzięki za odpowiedź
_________________
Ford Fiesta 1.1 1994
Suzuki GSX 750 2001
 
 
 
Marcinus 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Marcin
Wiek: 41
Dołączył: 23 Wrz 2005
Posty: 176
Skąd: Rumia
Wysłany: 7 Gru 2006, 20:49   

1.Raczej dziwne żeby ktoś termostat wyciągał zeby sie nie dogrzewał chyba że uszczelka po głowicą walnieta ale te silnik ciezko przegrac

2.Raczej nie pierscienie do roboty albo uszczelniacze zaworowe cyba ze sie myle to poprawcie

3.Oczywiście że tak niedogrzany silnik pali wiecej

Z tego co napisales to masz wszystkie weze cieple to znaczy ze termostat caly czas otwarty albo go brak wymien termostat i zobacz co bedzie.
_________________
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna 3d
Silnik: 1.1i/50KM [centralny zamek elektryczne szyby Cb Radio]
 
 
 
machinesjb 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 42
Dołączył: 30 Sie 2006
Posty: 50
Wysłany: 7 Gru 2006, 21:08   

Panowie chair , setki razy bylo o wymianie czujnika temperatury, poprostu sie zestarzał i trzeba go wymienic, a wiem to dlatego ze sam mialem dokladnie taki sam problem, ze stal na zimnym polu. Wymiana czujnika (20zl) i po problemie. Znajduje sie na obudowie termostatu na boku, tam nizej troche, wchodzi jeden przewod do niego. Przy kupowaniu czujnika zamow zielony. I po naprawie. Pozdro
_________________
Mała czarna 8)
 
 
zsedc 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 40
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 21
Skąd: Poznań
Wysłany: 7 Gru 2006, 21:42   

Nie sądze aby był to czujnik.

1. Wężę do chłodnicy są ciepłe w minute po odpaleniu samochodu.
2. Gdy na dworze jest +5 stopni, włączam ogrzewanie na maxa i .... ? i w samochodzie ciągle zimniej niż w maluchu przy - 10 ! Oczywiście leci ciepłe powietrze, ale nie nazwał bym go takim jakie znam z innych tego typu urządzeń (samochodów).

p.s.
Rozumiem że czujnik temperatury odpowiedzialny jest tylko za jej prawidłowe wyświetlanie prowadzącemu pojazd?
_________________
Ford Fiesta 1.1 1994
Suzuki GSX 750 2001
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 44
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 7 Gru 2006, 21:53   

zsedc napisał/a:
Rozumiem że czujnik temperatury odpowiedzialny jest tylko za jej prawidłowe wyświetlanie prowadzącemu pojazd?


Tak

Ale dam głowę uciąć, że po wymianie termostatu wskazania wskaźnika temperatury nie będą jeszcze idealne. Więc radzę wymienić czujnik.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
zsedc 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 40
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 21
Skąd: Poznań
Wysłany: 7 Gru 2006, 22:01   

No ok!
Na początek chciałem żeby silnik miał dobrą temperaturę.:)
Może potem będę chciał aby została mi przedstawiona jego poprawna temperatura w środku:)
_________________
Ford Fiesta 1.1 1994
Suzuki GSX 750 2001
 
 
 
machinesjb 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 42
Dołączył: 30 Sie 2006
Posty: 50
Wysłany: 8 Gru 2006, 09:33   

jak juz zagladasz pod maske wymien i termostat i czujnik, poco sie babrać dwa razy. Tym bardziej ze musisz upuscic plyn chlodzący. Zrob odrazu dwie wymiany i spokoj. Pozdro
_________________
Mała czarna 8)
 
 
zsedc 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 40
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 21
Skąd: Poznań
Wysłany: 9 Gru 2006, 17:56   

no , zmieniłem termostat :)

hmmm, chyba ktoś miał rację z tym czujnikiem:) ale fakt taki, że czujnika nie miałem i tak, a wymiana termostatu to żadne babranie.

tak z ciekawosci, jak już silnik się nagrzeje to wskazówka od temeperatury powinna być dokładnie w połowie pola NORM ?

moja jest na samym dole pola NORM, ale jak np włącze ogrzewanie w aucie to ciepłe powietrze leci tak gorące, że nie da się ręki utrzymać, to już chyba ok?

Dzięki

Pozdrawiam
_________________
Ford Fiesta 1.1 1994
Suzuki GSX 750 2001
 
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 9 Gru 2006, 18:02   

zsedc napisał/a:
tak z ciekawosci, jak już silnik się nagrzeje to wskazówka od temeperatury powinna być dokładnie w połowie pola NORM ?

w 1.1 na pewno nie

zsedc napisał/a:
moja jest na samym dole pola NORM

jak jest w okolicach M to normalka. jak postoisz troche w korkach to powinno sie podniesc na O/R (chociaz w zimie niekoniecznie)
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
kang
[Usunięty]

Wysłany: 9 Gru 2006, 20:00   

madek napisał/a:
zsedc napisał/a:
tak z ciekawosci, jak już silnik się nagrzeje to wskazówka od temeperatury powinna być dokładnie w połowie pola NORM ?

w 1.1 na pewno nie

zsedc napisał/a:
moja jest na samym dole pola NORM

jak jest w okolicach M to normalka. jak postoisz troche w korkach to powinno sie podniesc na O/R (chociaz w zimie niekoniecznie)



u mnie to wyglada tak,mam pojemnosc 1.1 i wskaznik nigdy nie wychodzi poza biale pole,sprawdzilem węże i okazlo sie ze nie nagrzewaja sie obydwa jednoczesnie w zwiazku z czym wnioskuję,iż termostat sprawny...
postanowilem wiec przysłonic chlodnice kawalkiem tektury co zaskutkowalo podniesieniem sie temperatury nawet w okolice literki r a co jest ciekawe jednoczesnie załaczyl sie wiatrak i wyłaczył dopiero gdy wskazowka opadla w okolice litery m..wniosek z tego jeden,ze normalna temperatura to ta w okolicach białej kreski a juz troche wyzej sie załacza wiatrak..
 
 
machinesjb 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 42
Dołączył: 30 Sie 2006
Posty: 50
Wysłany: 9 Gru 2006, 20:06   

Pitu Pitu, zagotujesz wode nie potrzebnie. Chlodnicy sie nie zasłania, bo do dogrzewania słuzy własnie termostat - utrzymuje temperature na optymalnym poziomie. Co do pojemnosci 1.1 to wlasnie taki mam i mialem kiedys strzalke na polu bialym. Wymienilem czujnik i stoi w polowie - miedzy literą O i R. WIĘC WYMIEN CZUJNIK hammer
_________________
Mała czarna 8)
 
 
kang
[Usunięty]

Wysłany: 9 Gru 2006, 20:32   

spoko to byla tylko forma testu,karton wyjety:)dzieki temu dowiedzialem sie w ktorym miejscu załacza sie wiatrak i tym samym zauwazylem ze cos jest nie tak ze wskazaniami nie z temperatura bo juz sie chcialem brac za wymiane termostatu...zeby wymienic ten czujnik trzeba zlac plyn?
 
 
Marcinus 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Marcin
Wiek: 41
Dołączył: 23 Wrz 2005
Posty: 176
Skąd: Rumia
Wysłany: 9 Gru 2006, 21:11   

nie trzeba zlwac płynu zeby wyminic czujnik wykrecasz go a drugi trzymasz w pogotowiu jak sie odkreci zatykasz dziurke palcem i wkładasz nowy i zakrecasz zadna filozofia !
_________________
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna 3d
Silnik: 1.1i/50KM [centralny zamek elektryczne szyby Cb Radio]
 
 
 
machinesjb 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 42
Dołączył: 30 Sie 2006
Posty: 50
Wysłany: 9 Gru 2006, 21:28   

Gdy ja wymienialem to nawet nie zatykalem palcem hehe, po prostu troszke wyplynelo, ale tylko troche, wiec mozesz spokojnie wymieniac. Powodzenia
_________________
Mała czarna 8)
 
 
Viagra_XL
[Usunięty]

Wysłany: 29 Gru 2006, 14:18   

Hej.

A co wy na to, zmieniłem termostat i czujnik gdyż się zepsuł,był tylko mały obieg i się fofi grzała.
Teraz jak piszecie wskaźnik jest na białej kostce(niby ok w 1.1).
Ale ogrzewanie jak w maluchu muszę przynajmniej z 10 km przejechać żeby coś tam letniego zaczęło dmuchać :? i co jest grane????????????
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 30 Gru 2006, 09:53   

Viagra_XL napisał/a:
Hej.

A co wy na to, zmieniłem termostat i czujnik gdyż się zepsuł,był tylko mały obieg i się fofi grzała.
Teraz jak piszecie wskaźnik jest na białej kostce(niby ok w 1.1).
Ale ogrzewanie jak w maluchu muszę przynajmniej z 10 km przejechać żeby coś tam letniego zaczęło dmuchać :? i co jest grane????????????

O co chodzi z tą białą kostką? A druga sprawa, to może być "zawalona" nagrzewnica...
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 44
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30 Gru 2006, 10:05   

Może włożyłeś jakiś trefny termostat albo faktycznie nagrzewnica jest przypchana. Sprawdz czy termostat poprawnie pracuje.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 30 Gru 2006, 13:23   

jackrzec napisał/a:
O co chodzi z tą białą kostką?

pewnie ta biała kreska przed M, jesli tak to silnik zdecydowanie niedogrzany
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 30 Gru 2006, 16:13   

madek napisał/a:
pewnie ta biała kreska przed M, jesli tak to silnik zdecydowanie niedogrzany
ja bym takich zdecydowanych opinii nie wygłaszał na podstawie wskaźnika - we fordach te wskaźniki są niedokładne
_________________
 
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 30 Gru 2006, 16:34   

Łokmen napisał/a:
ja bym takich zdecydowanych opinii nie wygłaszał na podstawie wskaźnika - we fordach te wskaźniki są niedokładne

zgadza sie, ale pisał takze ze leci mu ledwo letnie powietrze wiec by sie zgadzalo. no chyba ze silnik ciepły a nagrzewnica jakas trafiona, albo zaworek.

tak czy inaczej termostat mozna latwo sprawdzic na dotyk i bylo o tym nie raz na forum.
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MK3] Duże spalanie, obroty, niska temperatura
tomcio1600 Mechanika 19 24 Sty 2007, 22:11
tomcio1600
Brak nowych postów [MK3] Bardzo głośna praca i drgania silnika - 1.4
Olej w filtrze paliwa
Tomek8512 Mechanika 5 13 Kwi 2010, 21:13
Gość
Brak nowych postów [MK3] Bardzo miekki pedal gazu, wysokie obroty silnika
XxBrabuSxX Mechanika 4 1 Wrz 2010, 14:06
XxBrabuSxX
Brak nowych postów Temperatura silnika
MK4 1.3 EFI
MKL Elektryka 12 17 Sty 2008, 20:26
Heniek
Brak nowych postów Wysoka temperatura silnika
mirek92m Silniki diesla 3 25 Mar 2018, 18:51
Puff


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.