Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
22 Cze 2014, 14:15
Światło cofania w Mk1
Autor Wiadomość
topdrive 

Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 48
Skąd: Kraków
Wysłany: 10 Paź 2006, 12:24   Światło cofania w Mk1

Nie zapala mi się. Jak ono jest podłączone. Ze skrzyni wystaja jakieś dwa bolce, ale nie do konca wiem jak to wszystko ma byc podłączone (a coś czuję, że sam będę musiał kłaść przewody pod to ;P).
Aha - i jak jest podłączony alternator do instalacji? bo dziwi mnie jak mało przewodów ma przy akumulatorze (aż trzy - rozrusznik, radio [ja położyłem go] i dość cieniutki kabelek idący do kabiny).

Byłoby fajnie jakby ktoś miał schemat elektryki z Mk1 ;P

Pozdrawiam! :)
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 10 Paź 2006, 13:26   

Przy skrzyni odnajdziesz dwa przewody w takim magicznym gumowym kapturku . Beda w środku dwie dziurki . Jak wsadzisz tam kawałek przewodu w jedan i druga po przekręceniu stacyjki powinny sie zapalić swiatła cofania . Jeśli sie nie zapala . Zobacz czy nad klaksonem wszystkie brązowe przewody sa przykręcone do masy . Jeśli nadal nie bedzie światła cofania sprawdź żarówke . Co do samej instalacji to już ci tłumacze . Od alternatora ida dwa grube przeowdy czerwone po 30 cm robi sie z nich jeden przewód . Koło akumulatora przewody te sa nacięte i dogrzany jest do nich ten cienutki kabelek który idzie do klemy . Nim zasilane jest całe wnętrze w momencie kiedy nie pracuje silnik . Szczerze powiem ze patent dość denny bo często zdarza sie tak ze wsiadamy i nie ma prądu to w 99 % jego wina . Ale z drugiej strony u mnie patent działał 25 lat . Wracając dalej do opowieści przewód ten wchodzi do śodka instalacji i doporowadzony jest pod stacyjke , do 1 bezpiecznika w skrzynce i pod wyłącznik świateł .
 
 
 
topdrive 

Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 48
Skąd: Kraków
Wysłany: 10 Paź 2006, 21:03   

dobra, problem światła rozwiązany. Problem polega tylko na tym, ze nie mam tego kapturka a gołe przewody. Muszę wykombinować jakiś patent na to, żeby je zamontować ;) . Ma ktoś jakiś pomysł ? :D Zastanawiałem się nad przylutowaniem ich - najpewniejsze rozwiązanie. Zakładam na nie termokurczke i zagrzewam na bolcach. Działa wiecznie praktycznie, ale nie ma mozliwości rozłączenia tego niestety...

PS. Dioda - powiesz mi co z tą przednią szybą ? Ze trzy tematy niżej. Bede bardzo wdzieczny ;) .
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 10 Paź 2006, 21:18   

W aucie nie wolno lutować przewodów !!! .
Co do rozwiązania problemu to idź na szrot i kup takąwtyczke z 20 cm kabla z dowolnego przednionapędowego forda , lub kup dwie końcówki konektorowe na okrągły wtyk ( np takie do centralnych zamków )
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
topdrive 

Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 48
Skąd: Kraków
Wysłany: 11 Paź 2006, 08:50   

Nie wpadłem na pomysł szrotu ;]. Tak też zrobię.

Żółwik, a czemu nie wolno lutować przewodów w aucie ? Przeciez po zabezpieczeniu (np termokurczką) nic się nie powinno dziać. Mam kilka rzeczy polutowanych i wszystko sprawuje się bardzo dobrze (przednie głośniki mam lutowane, ale wynika to z ułamanych listków).
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 11 Paź 2006, 12:56   

Ponieważ kable będąsię urywać wokół polutowanego miejsca ( bo tam będą sztywne , a pod wpływem drgań zaczna pracować i w końcu się pourywają ) . Przez takie lutowanie musiałem wymienić całą instalację w aucie ( po paru latach od polutowania zaczęły się nagminnie urywać wszystkie masy i końcówki konektorowe )
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
topdrive 

Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 48
Skąd: Kraków
Wysłany: 11 Paź 2006, 21:11   

Zgadzam się, źle zabezpieczone przewody się tak właśnie zachowują. Jednak założenie termokurczki powoduje usztywnienie przewodu, więc drgania są przenoszone niejako ponad lutem, właśnie przez termokurczkę (po opaleniu robią się dość sztywne). Termokurczkę trzeba po prostu odpowiednio założyć, czyli tak po ok. 1cm (min!) w każdym kierunku przewodu od miejsca lutu. Osobiście daję jeszcze więcej (w sumie ucinam około 6-7cm). Robiłem tak w polonezie z silnikiem 1.6D (więc telepał się jeszcze bardziej niż Fiesta) i wszystko działało zupełnie poprawnie przez jakieś 5-6 lat. W tym momencie nie wiem co się z nim dzieje, bo został sprzedany jakieś 2-3 miesiące temu.
Powiedz - jak zabezpieczałeś miejsca polutowane? Taśmą izolacyjną czy właśnie termokurczkami o odpowiedniej średnicy?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK1] Fiesta MK1
Fordy Fiesta I generacji (1976-1983)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:38
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Wszystko o mk1/2
dane, opisy, porady
Laskosz Mechanika ogólna 2 7 Kwi 2010, 20:54
markos2101
Brak nowych postów Przyklejony: [MK1] Fordopedia
encyklopedia elementów z jakich składa się MK1
van Mechanika ogólna 1 25 Cze 2013, 12:00
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz
Brak nowych postów Przyklejony: [MK1] Tabliczka znamionowa z opisem modelu i wyposażenia
Microcat w wersji old po angielsku
van Mechanika ogólna 1 16 Lut 2013, 22:41
DziDzia


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.