Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 21:04 |
[MK3] Urwany pasek rozrządu w 1.8 D |
Autor |
Wiadomość |
maly [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Paź 2006, 19:30 [MK3] Urwany pasek rozrządu w 1.8 D
|
|
|
Witam. Jechalem sobie wczoraj moja fiestą 1.8 D, nagle na prostej drodze cos zaczęło trzepotac pod maska i silnik zgasl. Zajrzalem pod maske i okazalo sie ze zerwal sie pasek od alternatora i ... rozrzadu. Co moglo byc tego przyczyna i ile mniej wiecej wyniesie naprawa. A najlepsze jest to ze pasek mial dopiero 20 tys. |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 14 Kwi 2010, 17:54, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 5 Paź 2006, 19:55
|
|
|
Jak zajrzales do rozrzadu bo z tego co pamietam to jest tam strasznie ciasno i zeby wywalic oslone to trzeba nie lada zrecznosci, do tego ktory pasek ci pekl bo sa 2, Powiedz mi czy jechales na wysokich obrotach czy na niskich, lub jak to wygladalo...w nalepszym przypadku tylko bedzieszmial glowice do naprawy i moze z 2 do 4 zaworow, jesli nie to sie mozesz zaczynac obawiac bo u mnie walek rozrzadu popekal w drobne, zawory zostawily stepelki na garach i skrzywily korbowod... przyczyny sa rozne od nie wynianiania napinaczy po przez uszkodzona pompe wody, lub tez zuzyte lozyska na rolkach pomocniczych... jesli bedzie drugi wariant to mozesz juz zaczynac szukac drugiego silnika... niestety... |
_________________
|
|
|
|
|
maly [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Paź 2006, 20:11
|
|
|
Odkrecilem srubke od tej oslony i pasek byl luzny, a potem zaciagnalem go do mechanika i on wyciagnął ten pasek. A bylo to tak ze jechalem sobie na czwartym biegu, na liczniku ok. 70k\h i nagle trach. |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 6 Paź 2006, 08:23
|
|
|
"No i w pi..du i wyladował...". Wygląda na rozrząd, a to trzepotanie, to oznakania spotkania trzeciego stopnia zaworów z tłokami... Będzie drogo i ciężko. Pasek się wymienia, a nie czeka aż pęknie! |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
jaco11
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jacek
Wiek: 49 Dołączył: 07 Wrz 2005 Posty: 1256 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: 6 Paź 2006, 09:00
|
|
|
jackrzec napisał/a: | Pasek się wymienia, a nie czeka aż pęknie! |
jacek ale ten pasek miał dopiero 20 tys. to chyba troszku mało co ??? |
_________________ Córcia JOA11
|
|
|
|
|
tomog [Usunięty]
|
Wysłany: 6 Paź 2006, 15:39
|
|
|
Witam. Jestem posiadaczem fiestki mk3 1.8D od czerwca tego roku. Poprzedni właściciel przysięgał że rozrząd był wymieniony 12 tyś km wcześniej.I ja głupi banghead mu uwierzyłem . W połowie sierpnia podczes jazdy przy prędkości 100km/h zrobiło trach i silnik zgasł. Krótka rozeznanie co sie stało i już wiedziałem że pasek nie wytrzymał. Remoncik zrobiłem sam. Po zdjęciu głowicy okazało się że mam 4 zawory krzywe( 2 ssące i 2 wydechowe ). Głowicę oddałem do regeneracji ( planowanie, wymiana wszystkich zaworów i sprawdzenie szczelności). Silnik poskładałem według książki "sam naprawiam", przy okazji wymieniłem 2 świece żarowe. Silnik pali bezproblemowo i to lepiej niż przed remontem. Koszt takiego remontu to regeneracja głowicy-550zł, uszczelka, rozrząd, świece-550zł. Mnie to kosztowało w sumie 700zł (regeneracja po znajomości i części także po znajomości) Dobrze jest mieć znajomego mechanika który wspomoże kluczami( dynamometryczny i do odkręcania głowicy).
Tak więc rozrząd do wymiany co 40tyś i zaraz po zakupie. Pozdrawiam |
|
|
|
|
jaco11
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jacek
Wiek: 49 Dołączył: 07 Wrz 2005 Posty: 1256 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: 6 Paź 2006, 15:54
|
|
|
Cytat: | i zaraz po zakupie | po zakupie napewno |
_________________ Córcia JOA11
|
|
|
|
|
maerik
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 40 Dołączył: 14 Kwi 2005 Posty: 722 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 6 Paź 2006, 16:13
|
|
|
Co 40tys to chyba przesada. A wiecie czy w 1.6D też jest rozrząd kolizyjny? |
|
|
|
|
tomog [Usunięty]
|
Wysłany: 6 Paź 2006, 18:47
|
|
|
maerik napisał/a: | Co 40tys to chyba przesada. A wiecie czy w 1.6D też jest rozrząd kolizyjny? |
Sam nie wiem ale znajomy mechanik mówił mi że w silnikach 1,8D właśnie co 40tyś powinno się wymieniać. Tak ich szkolono w servisie Forda. Pozdrawiam |
|
|
|
|
maly [Usunięty]
|
Wysłany: 6 Paź 2006, 21:33
|
|
|
witam. nie jest tak zle jak moglo byc. Silnik zostanie wskrzeszony do zycia. na szczescie szkody nie sa tak duze, uff. A juz myslalem ze trzeba szukac nowego silnika. |
|
|
|
|
maerik
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 40 Dołączył: 14 Kwi 2005 Posty: 722 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 7 Paź 2006, 09:18
|
|
|
maly napisał/a: | witam. nie jest tak zle jak moglo byc. Silnik zostanie wskrzeszony do zycia. na szczescie szkody nie sa tak duze, uff. A juz myslalem ze trzeba szukac nowego silnika. |
Tzn. co się stało? Jak zostanie wskrzeszony? |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 7 Paź 2006, 10:34
|
|
|
maerik napisał/a: | Co 40tys to chyba przesada. A wiecie czy w 1.6D też jest rozrząd kolizyjny? |
Tak jest kolizyjnyt jak kazdy diesel... jak ktos bedzie mial wyciagnieta glowice z diesla obojetnie czy 1.8 czy 1.6 niech zobaczy jakie lodowisko tam jest... jest idealnie plaska...
natomiast jest niedozwolone w 1.8D... zaden inteligentny zaklad tego sie nie podejmuje... tak samo jest napisane w ksiazce MK3
Cytat: | przy okazji wymieniłem 2 świece żarowe | swiece wymieniamy kompletami... bo pozniej bedzie temat czemu przy lekkim mroznie nie chce zapalic...
Pozdrawiam |
_________________
|
|
|
|
|
malek
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Wiek: 40 Dołączył: 13 Lut 2005 Posty: 104 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26 Paź 2006, 09:19
|
|
|
Odgrzeję trochę kotleta
W lato padła mi pompa wody i przy okazji zrobiłem rozrząd - okazało się, że w samą porę. Oczywiście pasek był wymieniany przez poprzedniego właściciela i przy wymianie powinien mieć ok 25tyś przebiegu. Może po prostu tyle wytrzymują? |
|
|
|
|
gRuHa
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 34 Dołączył: 12 Lis 2006 Posty: 46 Skąd: WuWuAaa!
|
Wysłany: 14 Gru 2006, 18:45
|
|
|
niewiem czy dobrze wiem, ale pasek rozrządu da się skontrolować, poprzez wygięte go...
i jeśli dojdziemy do ok.90 stopni to znaczy, że JUŻ CZAS!
poza tym uważam, że przegląd PRZED zakupem auta u znajomego mechanika to dobry pomysł! |
_________________ |
|
|
|
|
Pablo784
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 45 Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 188 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 14 Gru 2006, 19:25
|
|
|
Po drugie warto spytać wlaśiciela już po transakcji wyjaśniajac mu ze teraz juz nic nie traci mówiąc prawdę |
|
|
|
|
anjko
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 43 Dołączył: 25 Lis 2006 Posty: 421 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 14 Gru 2006, 23:50
|
|
|
Podsatawowa zasada jeśli chodzi o wymiane rozrządu i to nie tylko w dieslu, ze wymienia sie komplet, rolki prowadzace, napinacze i oczywiście paski a w szczególnych przypadkach tak jak np. 1,8D w fordach warto zinwestowac w nowa pompe wody.Wtedy mozna spokojnie jezdzic i ze 60 tyś. Ewentualnie co jakis czas mozna sprawdzic naciąg paska. |
_________________ GALERIA ZE SPOTÓW TZ
były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.
obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r.
strach pomyśleć co będzie dalej ??? |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 15 Gru 2006, 06:31
|
|
|
anjko napisał/a: | a w szczególnych przypadkach tak jak np. 1,8D w fordach warto zinwestowac w nowa pompe wody | diesel to żaden szczególny przypadek - zasada jest taka ze sie wymienia pompe wody we wszystkich silnikach jeśli jest ona napędzana paskiem rozrządu |
_________________
|
|
|
|
|
anjko
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 43 Dołączył: 25 Lis 2006 Posty: 421 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 15 Gru 2006, 08:36
|
|
|
Łokmen napisał/a: | diesel to żaden szczególny przypadek - zasada jest taka ze sie wymienia pompe wody we wszystkich silnikach jeśli jest ona napędzana paskiem rozrządu |
Masz racje ze powinno wymieniac sie w kazdym przypadku jesli pompa jest napedzana rozrządem i wszystkie poradniki o tym mowią ale niestety jak to w życiu bywa teoria ma niewiele wspolnego z praktyką. Ludzie przewaznie nie chca wymieniać pompy bo za drogo a potem są tego skutki... |
|
|
|
|
Kam'ol
Model: Ford Fiesta Mk5`02
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 44 Dołączył: 06 Gru 2005 Posty: 129 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 17 Gru 2006, 21:18
|
|
|
jest prosty sposob sprawdzenia jak to GruHa napisał, wyciągasz i patrzysz na wewnętrzna strone delikatnie rozchylając :p, jak pokażą się pekniecia to szuramy do sklepu po nowy i jest git. Rad jestem wam przypomniec ze w dzisiejszych czasach producent gwarantuje zywotność w danym okresie i tylko w nim, pozniej czesci sie sypia bo tak są skonstruowane... tak wiem swiat jest podły a kazdy chce na nas zarobic...
Z ciekawostek mechanika, czy wiecie, że wytrzymalośc paska klinowego to o ile odbrze pamietam 500 kg?, nie? to juz wiecie... kiedyś uzywano ich w warsztatach do podnoszenia silników.... |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 18 Gru 2006, 21:09
|
|
|
Kam'ol napisał/a: | jest prosty sposob sprawdzenia jak to GruHa napisał, wyciągasz i patrzysz na wewnętrzna strone delikatnie rozchylając :p, jak pokażą się pekniecia to szuramy do sklepu po nowy i jest git. Rad jestem wam przypomniec ze w dzisiejszych czasach producent gwarantuje zywotność w danym okresie i tylko w nim, pozniej czesci sie sypia bo tak są skonstruowane... tak wiem swiat jest podły a kazdy chce na nas zarobic...
Z ciekawostek mechanika, czy wiecie, że wytrzymalośc paska klinowego to o ile odbrze pamietam 500 kg?, nie? to juz wiecie... kiedyś uzywano ich w warsztatach do podnoszenia silników.... |
Nie polecam takich praktyk w 1.8D bo nawet ASO forda wymienia paski co 50 tys albo co 2 lata, bo niestety ale guma sie starzeje itd. wiec jesli ktos ma takiego klekota od 5 lat i zrobil min powiedzmy 13tys km to jak znam zycie to bedzie jezdzil tak dlugo az te 50kkm nie nawali... bo przeciez tak taniej... a pozniej oj pasek pekl... a mechanik to sie nazywa idiotyzmem... |
_________________
|
|
|
|
|
|