Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Jak zmniejszyć przełożenie układu kierowniczego?
Autor Wiadomość
spider 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 43
Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 62
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 3 Paź 2006, 23:08   Jak zmniejszyć przełożenie układu kierowniczego?

Ma ktoś pomysł na powyższy temat?

Z instrukcji książkowej wynika że układ od XR ma ma zmienne przełożenie (co to znaczy posiadacze?) i mniejsze o pół obrotu kierownicy. W sumie różnica niewielka, kiedy i tak trzeba 4 razy okręcić, a przełożenie do fiesty zwykłej bez wspomagania chyba niezbyt łatwe (cały układ trzeba zmieniać).
Ktoś ma może pomysł na jakieś rozwiązanie, żeby zmniejszyć przełożenie, najlepiej o połowe ?? :i:
_________________
------------
 
 
Wojtass 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 27 Lut 2005
Posty: 270
Skąd: Lublin
Wysłany: 3 Paź 2006, 23:22   

Przełożenie zależy od rodzaju maglownicy a dokładnie od średnicy kolą zębatego napędzajacego zębatkę. Czym większe tym większy skok przekłądni a tym samym mniej obrotów od oporu do oporu.
Przełozenia raczej nie zmienisz, bo nawet jakbyś mial okazję dotoczyć takie większe koło to i tak nie miałbyś go gdzie wcisnąć. Trzeba więc kombinować z maglami ze wspomaganiem (miały chyba większy skok ale głowy uciać za to nie dam), lub dopasować wogóle od czegoś innego.
Np. tak Citroen AX ma bardzo fajną przekładnię, tylko 3 obroty od oporu do oporu, jak dostanę taka w swoje ręce za niewielką kasę to może uda sie dopasować, ze wciśnięciem krzyżaka nie byłoby problemu jednak z wymiarami już chyba troche wiecej.
Też o tym ciagle myślę, przez to przełozenie są często trudności z wykręceniem dobrego czasu, nieprawdaż? :)

PS. jak zobaczysz w ogłoszeniach niby króki magiel od RST to nie kupuj, własnie sam się na tym przejechałem :/
 
 
 
spider 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 43
Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 62
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 4 Paź 2006, 01:09   

thx za rady

szkoda ze tak ciezko z tym.
to chyba poszukam z innego auta i dospawam cos :-P

[ Dodano: Sro Paź 04, 2006 00:09 ]
a od nowszych fiest nie orientujecie sie?
_________________
------------
 
 
doogi
[Usunięty]

Wysłany: 4 Paź 2006, 21:04   

wiem ze była firma zajmująca sie tymi sprawami, tylko niewiem czy do fiesty robiła.
raczej rzadkie auto w rajdach samochodowych a do tego celu m/w sluzy krótsze poruszanie kierownicą :)
 
 
Wojtass 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 27 Lut 2005
Posty: 270
Skąd: Lublin
Wysłany: 4 Paź 2006, 23:33   

Jutro sprawdzę jak to jest z tym przełożeniem w Fieście ze wspomaganiem, niestety w mojej ksiażce nic o tym nie piszą.
Mieli na to patent chłopaki od kaszlaków, jak pamiętam, odwracali po prostu drążki kierownicze i koła szybciej reagowały na ruchy kierą, jednak w zakrętach ustawienie kół gubiło zbieżność, więc o ile na suchym asfalcie jeszcze nie byłoby to moze odczuwalne, o tyle na śniegu/błocie mogłyby być już jakieś problemy.

Gebal, pamiętasz może przynajmniej ceny tych przeróbek? Bo nie wiem czemu ale coś mi podopowiada, że już taniej byłoby przeszczepić coś z innego auta (obróbka kół zębatych nie należy do tanich).

Pozdro
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 5 Paź 2006, 00:08   

Wojtass napisał/a:
Jutro sprawdzę jak to jest z tym przełożeniem w Fieście ze wspomaganiem, niestety w mojej ksiażce nic o tym nie piszą.
Mieli na to patent chłopaki od kaszlaków, jak pamiętam, odwracali po prostu drążki kierownicze i koła szybciej reagowały na ruchy kierą, jednak w zakrętach ustawienie kół gubiło zbieżność, więc o ile na suchym asfalcie jeszcze nie byłoby to moze odczuwalne, o tyle na śniegu/błocie mogłyby być już jakieś problemy.



Tak ale w kaszlakach o których mówisz była przekłądnia i układ z drążkiem środkowym , a nie maglownica ( patent polega na przekładce gałek z mocowań wenętrznych na zewnętrzne ( i odwrotnie ) ) w kaszlakach z maglownicą ten projekt nie przechodził .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 5 Paź 2006, 06:10   

a może by tak wsadzić kierownicę od autosana :?:
_________________
 
 
 
Korton
[Usunięty]

Wysłany: 5 Paź 2006, 09:34   

4 obroty? to strasznie duzo, u mnie w fiescie jest 2,5 obrotu z jednego konca do drugiego, jak jest w XR'kach?
 
 
doogi
[Usunięty]

Wysłany: 5 Paź 2006, 18:23   

chyba 1,5 w jedna i tyle samo w druga...

[ Dodano: Czw Paź 05, 2006 18:27 ]
aha i ceny tego byly bardzo wysokie. cos pare tys $
 
 
Korton
[Usunięty]

Wysłany: 6 Paź 2006, 10:26   

Gebal napisał/a:
chyba 1,5 w jedna i tyle samo w druga...


czyli troszke wiecej....
 
 
maerik 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 40
Dołączył: 14 Kwi 2005
Posty: 722
Skąd: Kraków
Wysłany: 6 Paź 2006, 11:40   

Z tego co ja pamietam to w XR sa 2 pelne obroty w jedna strone do pelnego skretu, a w "normalnych" fiestach 2.5 obrotow. W wersji ze wspomaganiem jest tych obrotow mniej (1.5 chyba).
A ty Korton masz wspomaganie?
 
 
 
KacpeRS
[Usunięty]

Wysłany: 6 Paź 2006, 12:17   

nie jestem pewny ale taka maglownica po regeneracji może mieć mniejszy skok bo o ile sie orientuje to poprawiają zęby na rdzeniu to i muszą wsadzić większą zembatke
 
 
squadak 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42
Dołączył: 29 Kwi 2005
Posty: 383
Skąd: Kraków
Wysłany: 6 Paź 2006, 12:50   

zwykla ma 4,2 obrotow od max do max, a xrka 3,75
_________________
www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369

była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v
 
 
 
spider 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 43
Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 62
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 6 Paź 2006, 23:27   

z tego co pisza w ksiazkach ze wspomaganiem jest tyle samo jak bez. jedyna roznica jest w xr. tak jak to napisal wyzej squadak. za dużo kręcenia
:(
_________________
------------
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Jak powstało życie
Co było, a nie jest zapisane w rejestr!!!
PUCIO Frakcja wielkopolska 6 21 Mar 2010, 23:10
Piter
Brak nowych postów Przyklejony: Jak zacząć ?
pablonas Sport w FKP 19 5 Sty 2005, 20:43
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Jak z Calypso zrobić Szklarnię
czyli przeróbka dachu w Calypso na szklany
trzeci Tuning stylistyczny 8 4 Paź 2012, 15:26
rufffio
Brak nowych postów Przyklejony: Jak rozpoznać czy skrzynia ma LSD
stafcio Tuning mechaniczny 7 29 Sty 2016, 22:47
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Jak zapisać plik z Youtube lub Googlevideo
jackrzec Linkownia 31 30 Paź 2018, 14:27
mihaitydor


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.