Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
30 Mar 2014, 21:01
Silnik : luzy zaworów
Autor Wiadomość
lukjar6
[Usunięty]

Wysłany: 10 Cze 2004, 13:04   Silnik : luzy zaworów

A tak wogole to jakie luzy powinny byc we fiescie 1.1i 91r mk3, powiem tylko tyle ze na belce pod maska silnika jest oryginalna nalepka z luzami 0.25 ssący i 0.30 wydech , pytam bo czytalem na innym forum o wydechu 0.56??
Ostatnio zmieniony przez trzeci 1 Sty 2011, 21:49, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 10 Cze 2004, 15:49   

WITam...
Na innym forum czytałęś o wartościach do Mk1... prawdopodobnie jeszcze ja to pisałem... w Twoim silniku są następujące (niech ktoś mnie poprawi jak się walnołem)
Zawór: wartość nastawcza (wartości graniczne)
Dolotowy: 0,22 (0,20-0,25)
Wylotowy: 0,32 (0,30-0,35)
Ostatnio zmieniony przez JoeMix 19 Cze 2004, 11:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
lukjar6
[Usunięty]

Wysłany: 10 Cze 2004, 16:37   luzy zaworów

dzieki Joe. Mam jeszce jedno pytanie do Ciebie, chodzi mi o kolejnosc zaworow, tzn tez tam to czytalem, wydaje mi sie ze u mnie jest tak WS WS SW SW, napisz mi czy sie nie myle, bo ja sam tak ustawilem, patrzac na silnik
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 10 Cze 2004, 18:54   

WITam...
Tak, w przypadku twojego silnika jest to dobra kolejność...
 
 
.mat.
[Usunięty]

Wysłany: 14 Cze 2004, 22:10   

ja tej kolejności nie jestem na 100%pewien,najlepiej poprostu popatrzyć na silnik i już wszysko widać:]
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 14 Cze 2004, 22:54   

WITam...
Ale ja jestem pewien, JoeMix nie podaje wstępnie nie sprawdzonych informacji...

Jak by coś to opisik:
ECH- Zawory wydechowe
ADM- Zawory ssące...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
muzz
[Usunięty]

Wysłany: 27 Cze 2004, 11:01   

a jaki powinien byc luz zaworow w 1.0?...taki sam jak w 1.1?...bo nie moge tego nigdzie znalezc...wszedze sa dane do 1.1 a do mojego silniczka nie... :?
 
 
Dominik
[Usunięty]

Wysłany: 15 Lip 2004, 22:51   luzy zaworów

Fiesta 1.3 Endura 44kW 1998. Wyregulowałem zawory, na zimnym silniku oczywiście i wszystko było ok, to znaczy zawory bardzo ucichły. Pojawił się nowy dźwięk, charakterystyczny świst przy wzroście obrotów, mechanik powiedział,że to łańcuch (wczesniej nie był rzeczywiście wymieniany, wytrzymał 230.000 km) i trzeba go wymienić. Wymienił wszystko razem z kołami zębatymi, uszczelkami itp, cały komplet. Po włączeniu silnika dźwięk łańcuszka ustał, auto zupełnie inaczej jeździło lepsze osiągi itp, ALE POJAWIŁ SIĘ PROBLEM. Pojawił się charakterysytczny, głośny TURKOT (BARDZO PODOBNY DO DŹWIĘKU DIESLA), więc mechanik ustawił je jeszcze raz - na zimnym silniku, ale nic się nie zmieniło). Zaznaczam, że wszystkie filtry były wymienione 1500km przed łańcuszkim, olej też na Castrol 5w-40, Nie mam pojęcia co to może być. Mechanik powiedział, że dźwięk rozchodzi się po kanale olejowym, Moim zdaniem jest zlokalizowany w bloku silnika, który nie był ruszany przy wymianie - sam patrzyłem. Strasznie mnie wku.... gdy coś klekocze no i nikt nie może mi pomóc!!! Dżwięk ten pojawia się już na zimnym silniku, potem jak silnik się rozgrzeje to trochę cichnie, ale nieznacznie, przy wejściu na wysokie obroty jest słyszalny już tylko w tle - bo dużo większy hałas, ale można go wyłapać. JESZCZE JEDNO: PO PIERWSZEJ REGULACJI ZAWORÓW PRZEJECHAŁEM 150 KM I WSZYSTKO BYŁO OK, POTEM WYMIENIŁEM ŁAŃCUSZEK I POJAWIŁ SIĘ TURKOT. PYTANIE? CO TO MOŻE BYĆ? Bardzo prosze o pomoc. Pozdrawiam!
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 16 Lip 2004, 06:29   

WITam...
Jeśli 1,3 (nie chce mi się sprawdzać teraz i szukać - raczej czasu nie mam) jest silnikiem żeliwnym to TAK MA BYC!
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
maxx10
[Usunięty]

Wysłany: 16 Lip 2004, 21:29   

Tak na pewno jest z żeliwa.
A tezar ja mam pytanko do posiadaczy klekotów, otóż jak u wszystkich tak i u mnie walą zawory, ale zuważyłem jedną ciekawą rzecz. Przy spadaniu z obrotów przy ok 2500 nasila mi sie stuk (chyba na jednym zaworze) - jest bardzo metaliczny przy wkręcanu ucicha, podczas jazdy jest też to samo zjawisko - gdy jadę na 3 ok 40-50 km i puszczam gaz zaczynam słysześ jak zawor wali corar głośniej, gdy tylko dodam gazu (silnik zostaje obciążony) klekot ustaje.
 
 
maxx10
[Usunięty]

Wysłany: 16 Lip 2004, 21:32   

Dodam że jakieś 40 000 km temu wymieniałem wałek i wstawiłem napawany (na standart) w Śiątka, jak go odostałem to wisziałem że im nie wyszła jedna krzywka (była ostra), MOŻE TO PRZEZ TO ????
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 16 Lip 2004, 21:41   

Wcale bym sie nie zdziwił - jakby pękła (wyszczrbiła) ci krzywka w sąsiedztwie napawanej. Przeważnie tak sie dzieje bo nastepuje przegrzanie materiału i rozhartowanie (nie dotyczy to regenerowanej krzywki).
_________________
 
 
 
maxx10
[Usunięty]

Wysłany: 16 Lip 2004, 21:59   

Ale wydaje mi się że tak jest od momentu ja założyłem ten wałek
 
 
Dominik
[Usunięty]

Wysłany: 17 Lip 2004, 22:40   

"A tezar ja mam pytanko do posiadaczy klekotów, otóż jak u wszystkich tak i u mnie walą zawory, ale zuważyłem jedną ciekawą rzecz. Przy spadaniu z obrotów przy ok 2500 nasila mi sie stuk (chyba na jednym zaworze) - jest bardzo metaliczny przy wkręcanu ucicha, podczas jazdy jest też to samo zjawisko - gdy jadę na 3 ok 40-50 km i puszczam gaz zaczynam słysześ jak zawor wali corar głośniej, gdy tylko dodam gazu (silnik zostaje obciążony) klekot ustaje."
U mnie też tak jest z jedną różnicą, dźwięk jest słabo słyszalny z kabiny, ale jak otworzę maskę, to w tle dalej klekocze. Jednak cały czas pytam co z tym zrobić, (wałek wymieniałem 30000temu, więc chyba to nie to). Jak pozbyć się tego klekotu???
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 17 Lip 2004, 23:53   

No właśnie wyszyscy wymieniają wałki a nie pamiętają o szklankach - szklanki zużywają sie tak samo jak wałek i powiny być wymieniane razem z nim.
_________________
 
 
 
maxx10
[Usunięty]

Wysłany: 18 Lip 2004, 00:01   

Wydaje mi się że to nie podlega dyskusji - jak ktoś wymienia wałek to tylko i wyłącznie ze szklankami !!!!!!
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 18 Lip 2004, 00:05   

Dla niektórych jest to oczywiste - niestety wiele razy spotykam sie z tym ze ludzie wymieniają poprostu tylko to co jest niezbedne - a szklanki to dodatkowe koszta (dla niektórych).

P.S. Zakładając ze wałek był wymieniany razem ze szklankami i regulacja luzów przynosi krótkotwały efekt - to należy sie zastanowić nad kalwiaturą (tam też wyraiają sie śrubki regulacyjne).
_________________
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 18 Lip 2004, 11:51   

WITam...
Co do nasilana sie dzwięku stukania przy pewnych wartościach prędkości obrotowej, to chyba jest to zjawisko rezonansu... Co do wymiany rozrządu, to warto się zastanowić czy razem z rorządem nie wyremontować całego układu sterowania zaworami, w końcu to sa układy sciśle ze sobą wspólpracujące...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
maxx10
[Usunięty]

Wysłany: 18 Lip 2004, 21:09   

Ale te stukanie jest wyraznie słyszalne na prz hamowaniu silnikiem, a po lekkim dodaniu gazu umilka
 
 
nelasz
[Usunięty]

Wysłany: 19 Lip 2004, 13:16   

Na tego typu rzeczy jak za silne stukanie pomaga wyregulownie luzu zaworowego. Inna rzecz że tylko na trochę.

Pozatym silniki z luzem zaworowym regulowanym "ręcznie" pracują głoścniej co jak dla mnie jest dużą zaletą tych silników.

Ów klekot wynika z budowy silnika i sie tego juz nie zmieni można lub nie sie z tym jedynie pogodzić. :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Pokrywa zaworów / Malowanie
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 5 26 Wrz 2010, 18:35
Tommur
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Brak nowych postów Silnik : luzy zaworowe kolejność zaworów
kolejnosc
maciej Mechanika 9 18 Sie 2005, 23:05
Gość
Brak nowych postów Silnik : uszczelka pod deklem zaworów
Gość Mechanika 13 9 Gru 2005, 10:39
diodalodz
Brak nowych postów [MK4] luzy
sebastiandziok Mechanika 3 5 Lip 2009, 20:18
Kadzax


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.