Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
22 Cze 2014, 13:23
1.6D kopci na biało i kontrolka oleju świeci się za długo
Autor Wiadomość
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 3 Lis 2006, 12:39   

to po co produkuja 4czy 5 rodzajów uszczelke jak głowicy sie nie planuje ?? Ludzie dizle sa naprawde skomplikowane i nawet nierówne obniżenie gniazd zaworowych moze spowodować rzucanie silnikiem na wolnych obrotach . To nie benzynowy silnik który wybacza wiele niedokładności .Zdjąć trzeba głowice sprawdzić szczelność płaszcza wodnego i dopiero wtedy zastanawiać sie dlaczego tak jest jak jest .Po uszczelce bedzie widać odrazu jak gdzieś puściła i po tym wiadomo gdzie szukać . Tylko mowi . Jeśli głowicy planować nie trzeba to jej nie planuj . Tylko ważne zeby wsadzić taka sama uszczelke .
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 3 Lis 2006, 13:16   

Dioda masz racje zarowno Ty jak i Lokmen.... poniewaz gdy dojdzie do uszkodzenia uszczelki pod glowica, oddajemy takowa czapke do zakladu na sprawdzenie szczelnosci oraz czy nie posiada odksztalcen... w momencie gdy odksztalcenie glowicy przekracza graniczna odchylke nie naprawia sie jej... a w przypadku gdy glowica jest szczelna natomiast ma w 2 punktach jakies nierownosci mozna je usunac... ale tylko nierownosci a nie planowac cala glowice... rodzaj uszczelki dobiera sie w zaleznosci od ilosci zebranego materialu... jak wiadomo zeliwo nie jest za ciekawym materialem do obrobki...
Glowicy nie planujemy tylko zbieramy nierownosci (dotyczy silnika Ford 1.6 1.8 D, TD , TDi TDDI)
_________________

 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 3 Lis 2006, 16:21   

Na fotce masz zaznone miejsce gdzie znajduje sie termostar... ;)
Wg. mnie ja bym zobaczyl kompresje na garach czy przypadkiem silnik nie jest padniety...



Pozdrawiam
_________________

 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 3 Lis 2006, 20:38   

A czym różni sie planowanie od zbierania nierówności ?? I dlaczego sie jej nie planuje ??
Podajcie powód . W każdej głowicy przewidziane sa szlify naprawcze i po to sie właśnie daje wyższe uszczelki aby kopresja po planowianiu nie wzrosła . To chyba jest jasne . Czujnikiem zegarowym mierzy sie głędzokość osadzenia zaworów i porównuje sie je z innymi . I koniec tematu .
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 3 Lis 2006, 21:41   

Odpowiedz z ksiazki obslugi str.103
Cytat:
Dolna plaszczyzna glowicy nie moze byc obrabiana mechanicznie (planowana).

Natomiast jesli chodzi o uszczelki pod glowice adnotacja na 92str.
Cytat:
Uszczelki glowicy wystepuja w trzech grubosciach dostosowanych do wystawania tlokow ponad gorna plaszczyzne kadluba (dobor wedlug najwiekszej wartosci wystawania czterech tlokow silnika).

Wiecej w instrukcji obslugi... ;)

pozdrawiam
_________________

 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 3 Lis 2006, 22:24   

przemyśle to jutro z moim znajomym dizlarzem . Ciekawe co powie góru :)
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 5 Lis 2006, 14:32   

diodalodz napisał/a:
to po co produkuja 4czy 5 rodzajów uszczelke jak głowicy sie nie planuje ?? .


Właśnie po to że głowicy sienie planuje . Wielkość komory spalania w dieselu ( tym ) jest ustalana poprzez wysokość uszczelki . Wymienicuszczelkę należy na mającą taką samą wysokość .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
maerik 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 40
Dołączył: 13 Kwi 2005
Posty: 722
Skąd: Kraków
Wysłany: 8 Lis 2006, 11:43   

Dzięki chłopaki.
Planowanie głowicy to stoczenie pewnej ilości materiału z głowicy. Skoro wg. zaleceń w dieslu się tego nie robi to robi się polerkę/zbieranie nierówności przed zmianą uszczelki, chyba że głowica ma duże wżery i wtedy należy zaopatrzyć się w inną/nową.
Zlokalizowałem wyciek na chłodnicy, wkrótce zasypie układ chłodzenia uszczelniaczem i zobaczymy.
A stan oleju nie jest zwiększony płynem/wodą tylko przelaniem przez moich mądrych mechaników!
 
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 8 Lis 2006, 13:18   

maerik napisał/a:
Zlokalizowałem wyciek na chłodnicy, wkrótce zasypie układ chłodzenia uszczelniaczem i zobaczymy.
już ciekawe czy długo bedziemy czekać na post typu nie grzeje mi w środku i kupie pilnie nagrzewnice do MK3....
_________________
 
 
 
maerik 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 40
Dołączył: 13 Kwi 2005
Posty: 722
Skąd: Kraków
Wysłany: 8 Lis 2006, 15:16   

Bla bla bla :devil:
Jeszcze nie zasypałem :V:
Znalazłem jakiś taki metaliczny proszek ale chyba i tak go nie użyje...

Mam pytanko troche z innej beczki - temat w zasadzie jest o 1.6D - czy mogę do tego silnika zapakować dodatkowy tłumik w układzie wydechowym aby go wyciszyć? To byłby trzeci tłumik, chciałbym go zapakować w miejsce katalizatora, np. taki: http://photos.allegro.pl/...672/137836729_1
 
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 8 Lis 2006, 18:48   

możesz

wydaje mi się że w 1,6 chyba nie było katalizatorów - może to jest plecionka
_________________
 
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 8 Lis 2006, 19:22   

Maerik nie zasypuj ukł zadnym gownem!! ja tak zrobilem i załowałem fakt z emialem ju znagrzewnice do wymiany no ale jak ja wyciaglem to ten cały syf siedizał w nagrzewnicy!!
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
chruma
[Usunięty]

Wysłany: 15 Lip 2007, 07:23   

Mam pytanko nt diesla, a to chyba najbardziej odpowiednie na to miejsce
na ile normalne jest dymienie - niewielkie z króćca pomiaru poziomu oleju?
o ile pamietam zawsze w moich starych wozikach coś tam dymiło, ale czy w dieslu jest to norma czy raczej powinienem sie tym przejmować 8| ?
tak w ogóle silnik pali bez problemu (3-4 obroty rozrusznika) , chodzi tak równo że moja fabia 1,9 SDI może sie schować ze swoim klekotem,
pytam bo chcałbym sie zaprzyjaźnic z fiestką na dłużej a nie na drożej :lol:
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 15 Lip 2007, 12:14   

to zmierz ciśnienie to bedziesz wiedział . Troche dymić może ale nie za duzo .
 
 
 
chruma
[Usunięty]

Wysłany: 15 Lip 2007, 12:47   

ciśnienie oleju czy sprężania?
łatwiej oleju a poza tym magik mechanik zalał za dużo oleju
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 15 Lip 2007, 18:13   

w cylindrach
 
 
 
maerik 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 40
Dołączył: 13 Kwi 2005
Posty: 722
Skąd: Kraków
Wysłany: 17 Lip 2007, 08:38   

diodalodz napisał/a:
w cylindrach

kompresje yo
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: NASZE OSIĄGNIĘCIA - czyli chwalimy się :)
PUCIO Frakcja wielkopolska 8 5 Gru 2008, 21:51
PUCIO
Brak nowych postów Przyklejony: Chciałem/chciałam się przywitać....
Gość Hyde-Park 2067 19 Sie 2023, 14:14
bosscarpl
Brak nowych postów Przyklejony: CZYM SIĘ WOZI TEAM ZACHÓD
:) czyli nasza galeria i przywitalnia ;)
sowa Team Zachód 38 1 Maj 2013, 17:37
Howser
Brak nowych postów Kontrolka oleju się nie świeci.
MARIUSZ.B Elektryka 18 16 Wrz 2005, 08:17
MARIUSZ.B
Brak nowych postów 1.4 TDCi - kopci na biało
tsara Silniki diesla 7 11 Maj 2019, 14:38
vegetagt


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.