Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
22 Cze 2014, 14:15
duze spalanie mk2 i male osiągi
Autor Wiadomość
wojtek84
[Usunięty]

Wysłany: 20 Wrz 2006, 23:16   duze spalanie mk2 i male osiągi

Witam

Dwa tygodnie temu zakupilem mk2 '85. Na chwile obecna po przejechaniu ok 300km i zatankowaniu pare razy moge stanowczo stwierdzic ze moja fiescinka pali ok 9 - 10 litrow na setke(w miescie). Nie jestem specjalista w tych sprawach,ale jak na silnik 1.1 to raczej duzo.
Odrazu mowie ze nie gazuje nim, bo ogolnie jest z lekka mulowaty,co tez mnie martwi. No i na koniec napisze jeszcze ze po pewnym czasie jazdy czuc nieco spaliny:/ Co to ogolnie moze byc? spotkal ktos sie z tym? czy pozostaje mi wybrac sie do mechanika?
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 20 Wrz 2006, 23:38   

najpierw ustalmy jaki masz gaźnik . zrób zdjęcie . zobacz też jaki masz aprat zapłonowy . Z tego co wiem powinien być już elektronik (3 przewody) aparat masz z tyłu bloku ida do niego kable wysokiego napięcia . Jeśli bedzie szedł jeden przewód znaczy ze masz jeszcze stary stykowy aparat .
Taktyka działania jest taka :
1. ustawić zawory 0,2 ssący 0,3 wydechowy z tego co pamiętam .
2. Ustawić zapłon (potrzebna lampa stroboskopowa ) albo troche czasu . W zależności od gaźnika 7 10 albo 12 stopni . z czego na 12 prawie zawsze lepiej lata .
3 jeśli masz stykowy aprat wyczyścić styki albo wymienić platynki
4 . wykręcić i wyczyścić swiece ustawić przerwe , dla stykowego 0,7mm (NGK) dla elektronika 1,0mm (NGK) .
Jeśli spalanie nie spadnie trzeba zaingerować w gaźnik , sprawdzić luzy na przepustnicach wyczyścić i ustawić właściwy poziom paliwa w gaźniku . Jeśli masz ten powalony gaźnik z podciśnieniami to niestety ale ja sie tego tematu nie podejmuje bo widziałem go tylko kilka razy .
A jeśli mówisz ze jest mułowata to sprawdź czy ci hamulce nie trzymaja . zobacz czy po jeździe nie grzeja sie strasnie felgi . Albo próbuj popchnąć auto na równym i obserwuj czy ruch wygaśnie powoli czy bedzie miał taki hm jak to nazwać nagły stop w momencie kiedy bedzie przestawał sie toczyc .
Ostatnio zmieniony przez diodalodz 20 Wrz 2006, 23:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 20 Wrz 2006, 23:38   

Filtry powymieniałeś?
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Docent
[Usunięty]

Wysłany: 22 Wrz 2006, 19:51   

A wiec tak silnik 1.1

zawor ssacy 0,20 do 0,25
zawor wudechowy 0,50 - do 0,59

układ WSWSWSWS
W-wydech S-ssanie

przerwa na przerywaczu 0,4 mm
kat wyprzedzenia od 6 do 12 stopni

aparat halotronowy to luksus rzadko kto go ma zazwyczaj jest stykowy

czerwona kopułka aparatu zapłonowego BOSCH, czarna- MOTOCRAFT

i to tyle
oczywiście wymienic filtr powietrza przeczyścić odme

gaznik MOtocraft 1V - zwykły
lub Motocraft VV - podciśnieniowy -brak regulacji (oprocz wolnych i składu mieszanki ) nie polecam samemu przy nim kręcić bo można spieprzyc bardzo awaryjny (rozpieprza sie regulacja no i pojawiaja sie straszne luzy) sam mam taki nie narzekam



pozdrawiam
 
 
wojtek84
[Usunięty]

Wysłany: 23 Wrz 2006, 23:50   

no wlasnie
ja tam sie na tym nie znam wszystkim,ale pojechalem z samochodem do kolesia co sie niby zna... ustawil przerwe na przerywaczu, swiece, gaznik no i...
zaczal sie problem,bo nagle jak odpalilismy zaczal gaznik strzelac,po chwili doszlismy ze przeskakuje iskra ze sruby mocujacej gaznik na gaznik,przez co strzlal bo sie paliwo w nim spalalo, czy jakos tak, w kazdym badz razie pojawila sie ta iskra nie wiadomo skad,no i nie da sie jezdzic samochodem, dlawi sie silnik, nie reaguje na gaz, gdzies musi byc kurna przebicie.
Zaraz uslysze ze tak to jest jak za naprawe zabiera sie ktos zielony,ale koles ma pojecie o samochodach,a skad ta iskra sie wziela to nikt nie wie, co moge teraz zrobic?
Poza tym zrobilismy hamulce,troche szczeki byly brudne, a po dokladnym obliczeniu wyszlo mi ze fiesta pali 12 litrow na setke,to juz duza przesada,i nie wiem dlaczego tak jest, ogolnie to jestem zalamany, bo teraz to wogole nie moge jezdzic:/

pomocy...
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 24 Wrz 2006, 01:05   

jak ktoś sobie nie jest w stanie poradzić z OHV to znaczy ze nie jest mechanikiem . Ustaw jeszcze raz przerwe na 0,4 mm . Przerwe na świecach na 0,7 mm i odrazu ustaw zawory . To jest ceremonia pracy przy ohv . Jedyna elektryczna rzecza w gaźniku jest elektrozawór . Sprawdź moze spadł wam przewód z niego i zwiera gdzieś z masa silnika . Szczerze powiem ze jak zyje nie widziałem takiego cudu (no moze w VW bo gaźnik ma oddzielna mase) . Na moje oko to przekręciliście aparat zapłonowy albo uszkodził sie/padł kondensator . Sam kondensator można wsadzić z FSO i nie koniecznie musi być przy samym aparacie ale tak jest najlepiej . Od biedy możesz go podłączyć koło cewki i przykręcić do karoserii . Wtedy powinno wszystko wrócić do normy . A jak najprościej sprawdzić czy to kondensator ?? Sciągasz kopułke zdejmujesz palec i kręcisz rozrusznikiem . jeśli miedzy stykami przerywacza bedzie iskrzyć to kondensator . A podpowiem ci jeszcze ze lepszy kondensator jest w VW z aparatu zapłonowego BOSCH . Pasuje do nas a ma jedna zalete nie ma zalanego na stałe przewodu tylko ma miejsce na konektorek , duzo wygodniejsze rozwiazanie za 16 zł . Pytaj o kondensator do polo/derby starego . W tej cenie jest włoski ale zdaje egzamin . Choć ja mam wsadzony moduł .
 
 
 
wojtek84
[Usunięty]

Wysłany: 25 Wrz 2006, 13:15   

Witam

Udalo sie wyeliminowac iskre:)
przeczyscilem przewody dochodzace do masy,byly bardzo zardziewiale, zmienilem sruby mocujace przwody w masie i iskry nie ma, poprawilem tez przewod od aparatu zaplonowego bo cos luzno lezal.
Jutro zabieram sie od nowa za ustawienie tych przerw, zaplonu itp. ale najpierw ide kupic nowe swiece, takie NGK sa chyba dobre?
aha, i pytanie z innej beczki, bo przy poziomie paliwa mam niby lampke ktora podejrzewam ze wskazuje rezerwe, ale jakos jeszcze mi sie nie zapalila, wskazuwka byla juz na czerwonym polu,ale ani razu nie czekalem az mi zejdzie wskazuwka ponizej tego czerwonego pola, i nie wiem czy w tedy sie zapala rezerwa? czy tak jak sie konczy czerwone pole to jest juz pusty bak?
 
 
Docent
[Usunięty]

Wysłany: 25 Wrz 2006, 15:48   

Nie zapala sie kontrolka poziomu rezerwy bo nie ma tam lampki

POzdro
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 25 Wrz 2006, 19:54   

NGF No7 jest do naszych zeliwniaków . przerwa 0,7mm.
 
 
 
wojtek84
[Usunięty]

Wysłany: 25 Wrz 2006, 22:19   

Tak pytalem o ta rezerwe,bo mam kolo poziomu paliwa taka duza ikonke, taka lampka jak np. akumulator,olej itp, z symbolem paliwa, i myslalem ze to jest rezerwa:) no dobra, ale to kiedy mam najlepiej kierowac sie na stacje bezynowa,jak wskazuwka jest na czerwonym polu,czy dopiero jak zejdzie ponizej tego pola?
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 26 Wrz 2006, 12:10   

Szop to sa poważne tematy . Też robiłem próby kiedy kończy sie paliwo . I teraz juz wiem . To cenna miejętność jak sie nie ma $$
 
 
 
wojtek84
[Usunięty]

Wysłany: 28 Wrz 2006, 12:27   

z dniem dziesiejszym oglaszam koniec regulacji silnika:) :jupi:
zalozylem uszczelke pod zawory, wyregulowalem gaznik i teraz musze przyznac ze az milo sie jezdzi, ma juz "kopa" w porownaniu z tym co bylo wczesniej, pozostaje mi wyregulowanie kata wyprzedzenia zaplonu,ale to juz jakiemus mechanikoi zostawie.

w kazdym badz razie dzieki za pomoc, mam jeszcze jedna sprawe,ale to juz nowy topik zaloze.
hooray
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 28 Wrz 2006, 17:50   

tylko nie reguluj zapłonu na lampę .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
wojtek84
[Usunięty]

Wysłany: 28 Wrz 2006, 22:21   

no jeszcze nie regulowalem,ale osoba ktora miala mi wyregulowac to wlasnie na lampe miala to robic:P a czemu nie na lampe?
aha,doczytalem tu na forum ze w duzym stopniu gaznik moze odpowiadac za duze spalanie benzynki, a poprzedni wlasciciel wymienial gaznik,wiec moze dlatego mi tyle pali, i jak "domowym" sposobem moge go ustawic? czy tylko da sie przy pomocy tych urzadzen do mierzenia CO? czy moge sam we wlasnym zakresie jakos to ustawic?
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 28 Wrz 2006, 22:27   

ponieważna lampę ustawisz zapłon podczas postoju a nie pod obciążeniem . A w przypadku aparatu mechanicznego to sporaaaa różnica .

Co do 20-to letniego gaźnika - to jego ustawienie to sztuka kompromisu pomiędzy spalaniem , obrotami , biegiem jałowym , przejściem , odpalaniem na zimno itd - jeżl;ei chcesz go dobrze ustawić to najpierw go zregeneruj ( daj do regeneracji ) a później ustawiaj .
Ile ci pali ? ( może masz za cieżkie buty ? )

[ Dodano: Czw Wrz 28, 2006 22:39 ]
jackrzec napisał/a:
Filtry powymieniałeś?

??
filtr powietrza
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
wojtek84
[Usunięty]

Wysłany: 28 Wrz 2006, 22:43   

gaznik jest nowy,tzn poprzedni wlasciciel go jakos rok temu wymienial:) i podejrzewam ze zle go wyregulowal i dlatego tyle pali,a pali 12l
Nogi ciezkiej nie mam,bo jak wczesniej pisalem to byl mulowaty, wiec nawet nie bylo jak mu depnac,i jezdzilem spokojnie.
Filtr wymienilem, uszczelke pod zaworami tez, nowe swiece, teraz zobacze ile mi bedzie palic, mam nadzieje ze mniej, to sie okaze jak troche pojezdze.
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 28 Wrz 2006, 23:00   

hmm i uważasz że poprzedni właściciel wymienił gaźnik na nowy ? ( ciekawe skąd go wziął ) :?

zresztą dyskusja bez sensu - sprawdź ile teraz wypije i zobaczymy :)
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Docent
[Usunięty]

Wysłany: 29 Wrz 2006, 17:44   podpinam sie pod temat

dlaczego nie regulowac koat ana lampe a jak inaczej na sluch??? to nie maluch ja mam na lampe i nie narzekam no chyba ze znacie jakies dobre sposoby bez lampy to posłucham z zainteresowaniem
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 30 Wrz 2006, 00:43   

Jasne ze znamy :)
Ustawiasz duze wyprzedzenie zapłonu . Wsiadasz do auta . Znajdujesz górke rozpędzasz do 40 i wrzucacz 3 bieg . jak zadzwoni głowica cofasz aprat . Znowu próba i znowu patrzysz jak jest . W momencie kiedy przestanie dzwonić zostawiasz .
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 30 Wrz 2006, 08:58   Re: podpinam sie pod temat

Docent napisał/a:
to nie maluch ja mam na lampe


Właśnie maluch jednym z niewielu aut które na lampę da sie w miarę sensownie ustawić .
Co do reszty - jak Dioda napisał z tym że dodam że jak masz LPG i benzynę to ustawienie MUSI byc na benzynie !!!
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK2] Fiesta MK2
Fordy Fiesta II generacji (1983-1989)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:37
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Demontaż pompy wody w mk2.
Rancikk1 Mechanika silnika 8 20 Lip 2015, 10:01
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz
Brak nowych postów Przyklejony: Opisy techniczne i dane regulacyjne mk2 (bez XR2)
Laskosz Mechanika ogólna 2 8 Sty 2011, 12:09
Gurney89
Brak nowych postów Przyklejony: Widziałem, mijałem, wiem gdzie stoi mk1/mk2
podziel się informacją
van Mechanika ogólna 39 29 Lis 2014, 00:18
Wodnikczek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.