Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 21:04
[MK3] Ustawienie zapłonu i rozruchu - nie pali na zimnym
Autor Wiadomość
JanuszKu
[Usunięty]

Wysłany: 20 Wrz 2006, 17:27   [MK3] Ustawienie zapłonu i rozruchu - nie pali na zimnym

Witajcie!!!

Mam duży problem z moją Fiestuśką.

Na ciepłym silniku jak zgasze i źle się ustawi to nie moge odpalić, nie reaguje rozrusznik, muszę lekko poruszyć paskiem od alternatora (niekiedy zapiszczy) lub lekko pchnąć na wrzuconym biegu wtedy odpali na kopnięcie.

Na zimnym silniku muszę piłować rozrusznik by odpalił, a ropa idzie cały czas.

Co robić???
Ostatnio zmieniony przez sowa 23 Lut 2010, 00:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 20 Wrz 2006, 17:40   

Nie znam się na dieslach, ale jedno wiem: w dieslach nieustawia się zapłonu!
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
JanuszKu
[Usunięty]

Wysłany: 20 Wrz 2006, 17:45   

Jesli nie ustawia się zapłonu, to co jest grane???
 
 
andrew
[Usunięty]

Wysłany: 20 Wrz 2006, 19:03   

kolego sprawdz przewodnoiscodnosc stykow czy dobrze przwodzi prad z aku na rozrusznik i czy sa czyste styk i pzremyj to preparatem do stykow i zobaczysz jakie beda objawy ale z tego co widze to zawieszaja sie szczotki ale nie zaszkodzi jak posprawdzasz wszystkoa jezeli o zimny silnik to sprawdz swiece i podgrzewacze
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 20 Wrz 2006, 19:26   

:hahaha: :hahaha: Zaplon w dieslu :hahaha: w dieslu jest regulowany kat wyprzedzenia lub opuznienia wtrysku, do tego w Fordzie trzeba do tego celu wyciagac pompe i ustawiac to na czujnikach zegarowych(bez czujnikow da sie tylko spieprzyc sprawe)... a Andrew dobrze ci mowi ze przeczysc sobie styki przy rozruszniku a jak nie to jedz do elektryka bo to w tym wina...
_________________

 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 20 Wrz 2006, 20:10   

Sprawdź owszem ale czy po pierwsze masz dobre wtyczki na dwuch elektrozaworach w pompie wtryskowej . Idzie do nich jeden przewód . Jeden elektrozawór jest w pionie drugi na bocznej ścianie . Uswawianie kąta zapłonu w dizlu można zrobić na kapilare o ile sa znaki na kole . Jeśli nie możesz odpalić silnika na zimnym mimo ze rozrusznik kręci to sprwdź czy dochodzi prąd na świece żarowe . Po przekręceniu kluczyka musi sie pojawić prąd na 14 sekund , nie wiem czy twój silnik ma juz dogrzewanie czy nie ale jeśli ma to po odpaleniu świece beda pracować dopuki silnik nie osiągnie ok 10 stopni . A to dlatego zeby nie kopciła jak jest zimna . co do problemów z odpaleniem na ciepło to czy przygasaja kontrolki i słychać tykanie czy przygasaja kontrolki i nie słychać tykania . Jeśli słychać ze rozusznik wrzuca zębnik to uszkodzony jest obwód wysokiego prądu (włącznik w rozuszniku , szczotki albo martwe uzwojenie) . Jeśli nie słychać zebnika to moze być to wina złego podłączenia masy silnika ,przewodu od elektromagnesu w rozruszniku , zanieczyszona tuleja elektromagnesu . W skrajnych przpadkach moze być to uszkodzony wieniec koła zamahowego , albo zatarte sprzegiełko w bendiksie .
Podaj wiecej danych to pomyślimy .
 
 
 
andrew
[Usunięty]

Wysłany: 20 Wrz 2006, 20:17   

aby ustawic wtryskiwacze to do tegojest potrzebny przyrzad na którym sprawdzaa sie cisnienie jakie podaje pompa paliwowa i reguluje sietak jak nasz kolega fordon powiedzial trzeba wyjac pompe a by to ustawic i najlepiej by bylo to dac do mechanika ktory siedzi w dieslach i ztego co wiem to sie to wszystko przemywa nawta a nie jak inni mówia ze benzyna estrakcyjna benzynazbytnio wysusza a ogólnie przy teej naprawie jest wymagana czystosc i to duza nareczka a pzry okazji sprawdz sobie ustawienie zaworów widze ze kolega dioda rozwinoł temat tez o bendiksie myslalem alenjapierw nie ch posprawdza styki mam jedno zsadnicze pytaqnie czy ci stuka cos wrozruszniku jak krecisz i nie za kazdym razem llapie
 
 
JanuszKu
[Usunięty]

Wysłany: 20 Wrz 2006, 20:42   

Słychać coś takiego jakby bendiks nie wchodził na koło zębate. Tzn rozrusznik słychac cicho że się kręci, ale nie ma ruchu na silnik. Doszłem do kabla który idzie od stacyjki do rozrusznika który był naderwany więc teraz muszę odczekac jakiś czas czy nadal to się dzieje. Jutro wymiana paska klinowego alternatora i szczotki. :)
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 20 Wrz 2006, 20:49   

Dioda w dieslu jest jeszcze taki bajer ze jak przewod idacy od ako do rozrusznika to rozrusznik zachowuje robi tylko "pyk" i koniec... pamietasz jak mowiles ze w MK1 przewody zachodza takim nalotem... tu sie dzieje to samo... :) i to rozniez moze byc powod...
_________________

 
 
 
andrew
[Usunięty]

Wysłany: 20 Wrz 2006, 20:58   

czyli powiem tak przeczucie tego mialem
a jezeli nie za kazdym razem lapie rozrusznik przczysc i przemyj spreyem do lepszego przwodzenia styku i bedzie git odkrec kable od rozrusznika i to wykonaj a bedziesz jezdzil długo az :lol: :lol: :lol: kable zmurszeja prosta sprawa nie ma odpowiedniego pradu aby rozrusznik podołał
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 20 Wrz 2006, 23:12   

Chyba że szczotki powiedziały papa - bo w gruncie rzeczy nie wie czy zazębia czy nie mówi że słyszy pyknięcie (zależy jakie) ale rozrusznik nie kręci. To sprawa elektryczna, także niech najlepiej wszystko sprawdzi od aku po przewodach, styki i szczotki.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 20 Wrz 2006, 23:21   

hm ludzie o czym wy mówicie jak pompe chcecie na stole ustawić . Na stole mozecie tylko ustalić czy daje dobre ciśnienie i czy ma dobra wydajność (równa na każdy cylinder) . a zapłon ustawia sie na kapilare albo na czujnik zegarowy w pompie rzędowej . Jeśli mówisz ze rozusznik słyszysz jak sie obraca (odgłos miksera) a silnik sie nie kręci to poleciało sprzęgiełko w bendiksie . A co do wtrysku to odkręca sie pompe od podstawy i sie ja obraca , ewentualnie kolami rozrządu jeśli sa na stożku . Na kapilare da sie ustawić początek tłoczenia zeby silnik odpalił . Doświadczony mechanik (taki po 50) ustawi dobrze wtrysk na ucho nie potrzebuje czujnika i nie pomyli sie o 0,5 stopnia . Dobre mechaniki poznaja po wibracjach rurek który wtrysk leje . Ale to niestety lata pracy i mimo ze pomagam często takiemu magowi za 10 lat nie bede wiedział tyle co on .
 
 
 
JanuszKu
[Usunięty]

Wysłany: 20 Wrz 2006, 23:24   

...pyknięcia nie ma żadnego...jak kluczyk przekręcach na odpalenie...to zaczynasz słyszeć wirnik...i to wszystko...
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 20 Wrz 2006, 23:44   

JanuszKu napisał/a:
...pyknięcia nie ma żadnego...jak kluczyk przekręcach na odpalenie...to zaczynasz słyszeć wirnik...i to wszystko...
Przecież wirnik nie może się kręcić jeśli ta zę batka się nieprzesunie! Jak możesz słyszeć wirnik, gdy elektromagnes nie działa? Może bendiks ci się rozsypał, skoro piszesz że słyszysz wirnik. Może niesłyszysz zazębiania i rozrusznik kręci, ale tylko osią, a zębatka stoi.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
JanuszKu
[Usunięty]

Wysłany: 20 Wrz 2006, 23:52   

...jutro rozkręcę rozrusznik...i zapodam co było nie tak...
 
 
Jimbo
[Usunięty]

Wysłany: 21 Wrz 2006, 00:02   

WITAM!

Tak sobie czytam ten temat bo jest o dieslu więc mnie interesuje...
Jakiś czas temu tez miałem problemy z rozrusznikiem...Najpierw zaczął kiepsko kręcić,aż wkoncu padł. Wszyscy mi mówili,że to szczotki się zawieszaja itp, itd... (w sumie racja,że przez jakiś czas odpalal sie po lekkim potraktowaniu mlotkiem)... na koniec sie okazalo,ze zadne szczotki tylko generalnie nadawal sie na zlom(na moich oczach rozsypal sie w rekach).
Chodzi mi o to,ze w dieslu przynajmniej w mk4 jest inny rozrusznik niz w benz. wiec moze szukac problemu w przekładni planetarnej tego ustrojstwa....

pozdrawiam!
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 21 Wrz 2006, 10:33   

Cytat:
hm ludzie o czym wy mówicie jak pompe chcecie na stole ustawić . Na stole mozecie tylko ustalić czy daje dobre ciśnienie i czy ma dobra wydajność (równa na każdy cylinder)

A ustawisz pompe po przez pierwsza sekcje, na kole zembatym pompy sa 4 sruby ktore mozna popuscic i podlug znakow regulowac kat wyprzedzenia lub opoznienia wtrysku... tak samo ma sie sprawa przy regulacji dawek... w 1.8D nie ma innej mozliwosci...
_________________

 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 21 Wrz 2006, 11:04   

ale robi sie to na samochodzie .
 
 
 
JanuszKu
[Usunięty]

Wysłany: 21 Wrz 2006, 12:23   

...oczka-końcówki na kablach brudne...troszkę zardzewiałe... założony nowy kabel aku-rozrusznik...załozone nowe szczotki rozrusznika...założone nowe podkładki i nakrętki... założony pasek klinowy(założony troszkę szerszy)...wymienione szczotki alternatora...samochód odpalił po 1/2 obrotu...mam nadzieję że tak teraz cały czas będzie palił...pojawił sie kłopocik taki żę dostała troszeczkę wyższe obroty...ale to nie zaszkodzi...bo miałem trochę za małe...
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 21 Wrz 2006, 15:04   

dawki niestety ustawia sie na wycignietej pompie... bynajmniej tak sie robi z ukladem Lucas-a ale z tego co mi gadali dieslowcy to tak samo ma sie to w ukladzie Boscha...mowa of course o 1.8D i 1.8TD
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 23 22 Gru 2017, 09:59
autovairas
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.