[MK3] Zawór bocznikowy powietrza - XR2i |
Autor |
Wiadomość |
DiabloHR
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 38 Dołączył: 21 Sie 2006 Posty: 90 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 18 Wrz 2006, 19:00 [MK3] Zawór bocznikowy powietrza - XR2i
|
|
|
Poniżej zamieszczam foto. Czy mi się tylko wydaje czy mylę się, że krokowiec w mojej Xr2i jest, że tak powiem jednorazowy i nie rozbieralny? Czytałem o krokowcu z 1.1 wygląda inaczej i da się go rozebrać a co z tym?? Chciałbym przeczyścić te styki w środku, ponieważ mam nadzieje, że to pomoże na obroty na jałowym...
Pozdrawiam!
|
Ostatnio zmieniony przez trzeci 13 Lip 2010, 18:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 18 Wrz 2006, 21:12
|
|
|
to nie jest krokoy!! to jest zawór bocznikowy powietrza. działa jak elektromagnes. rozkręcasz zalewasz wd40 i już..potem zalewasz jakimś olejem w sprayu i masz na lata |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
DiabloHR
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 38 Dołączył: 21 Sie 2006 Posty: 90 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 18 Wrz 2006, 22:11
|
|
|
Zwariowałem!! :yyy: Czas zmienić mechanika!! Mechanik wyraźnie pokazywał na to mówiąć żebym przeczyścił silnik krokowy... Możesz mój drogi wybawco powiedzieć mi gdzie go szukać?? |
|
|
|
|
Tommur
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 19 Wrz 2006, 00:00
|
|
|
H chair ehe. Jacy ci mechanicy wyszkoleni. Właśnie wróciłem z dworu i dokładnie mechanik wskazał mi to samo . Rozebrałem tylko cos za bardzo ufajdane mi się wydawało.
Spoko czyli zdjęć nie muszę zamieszczać, ale skoro już się zacząłem uczyć silnika 1,6 to za chwilę wrzucę kilka zdjęć i może wskażecie gdzie jest krokowy. |
|
|
|
|
DiabloHR
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 38 Dołączył: 21 Sie 2006 Posty: 90 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 19 Wrz 2006, 00:05
|
|
|
Tommur popieram i oczekuję na to samo... |
|
|
|
|
Tommur
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 19 Wrz 2006, 00:42
|
|
|
Jako, że jestem młodym adeptem XR-ki zapytuję cóż to jest:
3. strzelam - czujnik temperatury zasysanego powietrza?
4. strzelam - mapsensor, bo tam grzebali diagności jak u nich byłem?
5. to jest bardzo zardzewiałe - pewnie cos od podciśnienia powietrza, ale co?
1 i 6. odolejacz? - jak zajrzałem w miejsce gdzie rurka wychodząca z tego ustrojstwa wchodziła do filtra powietrza to lekko tam było ufajdane smarem z brudem. tak ma być?
A gdzie jest krokowy? Bo może to jest źródłem mych problemów z obrotami.
i jeśli moglibyście podać co raz na jaki.ś czas należy czyścić, aby nie mieć przykrych niespodzianek z obrotami (o czujniku przepustnicy już wiem).
Pozdrawiam |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 19 Wrz 2006, 06:58
|
|
|
Cytat: | A gdzie jest krokowy? | #$%^%#@#^%$#^#$ czy ja po rusku pisze... |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 19 Wrz 2006, 07:47
|
|
|
Ludzie!!! Powariowaliście? Przecież w Xrce nie ma krokowca (takiego jak w 1,1-1,3) zamiast niego jest ZAWÓR BOCZNIKOWY POWIETRZA tak jak pisze kolega Szynszyl. Krokowiec w 1,1 działa mechanicznie, tzn wysuwa się bolec który uchyla przepustnicę dając w ten sposób więcej powietrza i zwiekszają obroty, a zawór bocznikowy to poprostu otwiera elektromagnesem dodatkowy dostęp powietrza. W Sumie wychodzi na to samo. Niektórzy używają nazwy krokowiec, ale czy to zawór czy "prawdziwy" krokowiec i tak o to samo w sumie chodzi!!! |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 19 Wrz 2006, 07:58
|
|
|
1 i 6 odma.. źródło moich kłopotów - olej mi uciekł
2 taa od podciśnienia. musi byś szzcelne i działać ylko w jedną stronę
4. map
5. nom w końcu na rurce co leci od mapa .. zatem musi byc od podciśnienia |
_________________ 1% dla mojego syna |
Ostatnio zmieniony przez szynszyl 26 Gru 2006, 18:42, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
squadak
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42 Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 383 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 19 Wrz 2006, 09:45
|
|
|
szynszyl napisał/a: |
5. nom w końcu na rórce co leci od mapa .. zatem musi byc od podciśnienia |
5 czyli to zardzywiale to zawor odprowadzania oparow paliwa do zbiornika z weglem aktywnym umieszczonego w prawym nadkolu - na zdjeciu tego nie widac ale te wezyki ktore tam dochodza to kawalek ukladu paliwowego |
_________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
|
|
|
|
DiabloHR
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 38 Dołączył: 21 Sie 2006 Posty: 90 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 19 Wrz 2006, 17:21
|
|
|
szynszyl, czy da się rozebrać tą odmę 6 żeby przeczyścić? a może kupić nową? Jedno wejście mam zatkane |
_________________ Xr`ka wymieniona na VW polo 6n |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 19 Wrz 2006, 18:13
|
|
|
wrzucasz na noc w benzynę... jak bardzo zatkane. jak nie to sprężarkę jak masz i wio.. bena i powietrze... tylko pamiętaj te zaworki przepuszczają jednostronnie. stąd wrzucenie do beny bezpieczniejsze. |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
Tommur
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 19 Wrz 2006, 18:29
|
|
|
Czyli rozumiem, że powinienem zawór bocznikowy przeczyścić, bo na pewno nie ma tam smaru w spray-u tylko coś co przypomina czarną maź zalaną przepalonym olejem. W benzynie mozna to przepłukać? Czy lepiej zostawić? Oczywiście nie będę płukał elektromagnesu.
Dzięki za inf jackrzec. Jak napisałem w poście uczę sie dopiero tego silnika i jasnowidz nie jestem żeby wiedzieć, żę w xr zawór bocznikowy działa jak krokowiec. OT |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 19 Wrz 2006, 18:39
|
|
|
Tommur napisał/a: | W benzynie mozna to przepłukać? Czy lepiej zostawić? Oczywiście nie będę płukał elektromagnesu. | wd-40, PB95, olejem w sparyu.. ma leciutko chodzić i już. |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
Tommur
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 19 Wrz 2006, 23:42
|
|
|
Szynszyl dzieki za opis fotki, ale nie podałes co to jest pod 3.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
squadak
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42 Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 383 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20 Wrz 2006, 09:58
|
|
|
3 to czujnik temp powietrza tak jak napisales |
_________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 26 Gru 2006, 18:41
|
|
|
squadak napisał/a: | 5 czyli to zardzywiale to zawor odprowadzania oparow paliwa do zbiornika z weglem aktywnym umieszczonego w prawym nadkolu - | no dobra.. tego zbbiornika nie mam od 10 lat.. nachodzi mnie szalona myśl.. zeby to wywalić.. i zatkac w pieron. |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
duhasz [Usunięty]
|
Wysłany: 28 Lut 2007, 22:12
|
|
|
a czy przez ten zawór bocznikowy powietrza może być spowodowane spadanie obrotów na 500 a następnie gasnietecie xr-ki? |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 28 Lut 2007, 22:13
|
|
|
duhasz, na wolnych obr. jak najbardziej... a rónie dobrze na dupnych kablach WN... czy świecach.. XR2i to zaraza :-( |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
|