Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Zawór bocznikowy powietrza - XR2i
Autor Wiadomość
DiabloHR 

Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 38
Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 90
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 18 Wrz 2006, 19:00   [MK3] Zawór bocznikowy powietrza - XR2i

Poniżej zamieszczam foto. Czy mi się tylko wydaje czy mylę się, że krokowiec w mojej Xr2i jest, że tak powiem jednorazowy i nie rozbieralny? Czytałem o krokowcu z 1.1 wygląda inaczej i da się go rozebrać a co z tym?? Chciałbym przeczyścić te styki w środku, ponieważ mam nadzieje, że to pomoże na obroty na jałowym...
Pozdrawiam!

Ostatnio zmieniony przez trzeci 13 Lip 2010, 18:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 18 Wrz 2006, 21:12   

to nie jest krokoy!! to jest zawór bocznikowy powietrza. działa jak elektromagnes. rozkręcasz zalewasz wd40 i już..potem zalewasz jakimś olejem w sprayu i masz na lata
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
DiabloHR 

Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 38
Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 90
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 18 Wrz 2006, 22:11   

Zwariowałem!! :yyy: Czas zmienić mechanika!! Mechanik wyraźnie pokazywał na to mówiąć żebym przeczyścił silnik krokowy... Możesz mój drogi wybawco powiedzieć mi gdzie go szukać?? ;/
 
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 19 Wrz 2006, 00:00   

H chair ehe. Jacy ci mechanicy wyszkoleni. Właśnie wróciłem z dworu i dokładnie mechanik wskazał mi to samo :) . Rozebrałem tylko cos za bardzo ufajdane mi się wydawało.

Spoko czyli zdjęć nie muszę zamieszczać, ale skoro już się zacząłem uczyć silnika 1,6 to za chwilę wrzucę kilka zdjęć i może wskażecie gdzie jest krokowy.
 
 
 
DiabloHR 

Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 38
Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 90
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 19 Wrz 2006, 00:05   

Tommur popieram i oczekuję na to samo... ;)
 
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 19 Wrz 2006, 00:42   

Jako, że jestem młodym adeptem XR-ki zapytuję cóż to jest:

3. strzelam - czujnik temperatury zasysanego powietrza?
4. strzelam - mapsensor, bo tam grzebali diagności jak u nich byłem?
5. to jest bardzo zardzewiałe - pewnie cos od podciśnienia powietrza, ale co?
1 i 6. odolejacz? - jak zajrzałem w miejsce gdzie rurka wychodząca z tego ustrojstwa wchodziła do filtra powietrza to lekko tam było ufajdane smarem z brudem. tak ma być?

A gdzie jest krokowy? Bo może to jest źródłem mych problemów z obrotami.
i jeśli moglibyście podać co raz na jaki.ś czas należy czyścić, aby nie mieć przykrych niespodzianek z obrotami (o czujniku przepustnicy już wiem). :he:





Pozdrawiam
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 19 Wrz 2006, 06:58   

Cytat:
A gdzie jest krokowy?
#$%^%#@#^%$#^#$ czy ja po rusku pisze...
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 19 Wrz 2006, 07:47   

Ludzie!!! Powariowaliście? Przecież w Xrce nie ma krokowca (takiego jak w 1,1-1,3) zamiast niego jest ZAWÓR BOCZNIKOWY POWIETRZA tak jak pisze kolega Szynszyl. Krokowiec w 1,1 działa mechanicznie, tzn wysuwa się bolec który uchyla przepustnicę dając w ten sposób więcej powietrza i zwiekszają obroty, a zawór bocznikowy to poprostu otwiera elektromagnesem dodatkowy dostęp powietrza. W Sumie wychodzi na to samo. Niektórzy używają nazwy krokowiec, ale czy to zawór czy "prawdziwy" krokowiec i tak o to samo w sumie chodzi!!!
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 19 Wrz 2006, 07:58   

1 i 6 odma.. źródło moich kłopotów - olej mi uciekł
2 taa od podciśnienia. musi byś szzcelne i działać ylko w jedną stronę
4. map
5. nom w końcu na rurce co leci od mapa .. zatem musi byc od podciśnienia
_________________
1% dla mojego syna
Ostatnio zmieniony przez szynszyl 26 Gru 2006, 18:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
squadak 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42
Dołączył: 29 Kwi 2005
Posty: 383
Skąd: Kraków
Wysłany: 19 Wrz 2006, 09:45   

szynszyl napisał/a:

5. nom w końcu na rórce co leci od mapa .. zatem musi byc od podciśnienia

5 czyli to zardzywiale to zawor odprowadzania oparow paliwa do zbiornika z weglem aktywnym umieszczonego w prawym nadkolu - na zdjeciu tego nie widac ale te wezyki ktore tam dochodza to kawalek ukladu paliwowego
_________________
www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369

była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 19 Wrz 2006, 15:36   

acha... rano było :ups:
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
DiabloHR 

Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 38
Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 90
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 19 Wrz 2006, 17:21   

szynszyl, czy da się rozebrać tą odmę 6 żeby przeczyścić? a może kupić nową? Jedno wejście mam zatkane
_________________
Xr`ka wymieniona na VW polo 6n
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 19 Wrz 2006, 18:13   

wrzucasz na noc w benzynę... jak bardzo zatkane. jak nie to sprężarkę jak masz i wio.. bena i powietrze... tylko pamiętaj te zaworki przepuszczają jednostronnie. stąd wrzucenie do beny bezpieczniejsze.
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 19 Wrz 2006, 18:29   

Czyli rozumiem, że powinienem zawór bocznikowy przeczyścić, bo na pewno nie ma tam smaru w spray-u tylko coś co przypomina czarną maź zalaną przepalonym olejem. W benzynie mozna to przepłukać? Czy lepiej zostawić? Oczywiście nie będę płukał elektromagnesu. :twisted:


Dzięki za inf jackrzec. Jak napisałem w poście uczę sie dopiero tego silnika i jasnowidz nie jestem żeby wiedzieć, żę w xr zawór bocznikowy działa jak krokowiec. OT
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 19 Wrz 2006, 18:39   

Tommur napisał/a:
W benzynie mozna to przepłukać? Czy lepiej zostawić? Oczywiście nie będę płukał elektromagnesu. :twisted:
wd-40, PB95, olejem w sparyu.. ma leciutko chodzić i już.
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 19 Wrz 2006, 23:42   

Szynszyl dzieki za opis fotki, ale nie podałes co to jest pod 3.

Pozdrawiam
 
 
 
squadak 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42
Dołączył: 29 Kwi 2005
Posty: 383
Skąd: Kraków
Wysłany: 20 Wrz 2006, 09:58   

3 to czujnik temp powietrza tak jak napisales
_________________
www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369

była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 26 Gru 2006, 18:41   

squadak napisał/a:
5 czyli to zardzywiale to zawor odprowadzania oparow paliwa do zbiornika z weglem aktywnym umieszczonego w prawym nadkolu -
no dobra.. tego zbbiornika nie mam od 10 lat.. nachodzi mnie szalona myśl.. zeby to wywalić.. i zatkac w pieron.
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
duhasz
[Usunięty]

Wysłany: 28 Lut 2007, 22:12   

a czy przez ten zawór bocznikowy powietrza może być spowodowane spadanie obrotów :?: na 500 a następnie gasnietecie xr-ki?
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 28 Lut 2007, 22:13   

duhasz, na wolnych obr. jak najbardziej... a rónie dobrze na dupnych kablach WN... czy świecach.. XR2i to zaraza :-(
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Wymarzone XR2i dla Prezesa
Mafios Hyde-Park 131 11 Gru 2018, 18:24
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.