Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
21 Cze 2014, 23:53
Fiesta nie chce zapalić
Autor Wiadomość
Boguś
[Usunięty]

Wysłany: 21 Sie 2006, 22:17   Fiesta nie chce zapalić

Tak jak w tytule, fiesta mk1 nie chce zapalić. Rozrusznik jest w porządku, dostaje prąd i kręci silnikiem. Alternator również jest dobry, dzisiaj podrzuciłem go na przegląd (daje 14,3 V i ponad 10 A). Nie pali ani na benzynie, ani na gazie. Ma ktoś jakiś pomysł ?
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 21 Sie 2006, 22:37   

A sprawdzałeś czy jest iskra na świecach ? czy dostaje paliwo ?
pozdro
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
Boguś
[Usunięty]

Wysłany: 21 Sie 2006, 22:49   

Dzięki za szybką odpowiedź. Sprawdzę to rano, bo teraz już nic nie widać. Jednak wątpię aby było wina to świec, miesiąc temu były sprawdzane a parę dni temu je czyściłem... ale oczywiście sprawdzę :) Co do paliwa, to jest to duży znak zapytania - też do sprawdzenia ;)
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 21 Sie 2006, 23:01   

zacznij od sprawdzenia czy jest iskra a nie czy sa dobre świece. Zdejmij przewody i w nie wsadź stare świece i zobacz czy pojawi sie iskra jak bedziesz kręcić silnikiem . Możliwe ze padły platynki albo cewka.
 
 
 
Boguś
[Usunięty]

Wysłany: 21 Sie 2006, 23:23   

Wspomniałeś o 2 najgorszych rzeczach w mojej fieście :-( W jednej platynce jest wypalona dziura... no w sumie krater, a cewka jest nadpęknięta. Pomimo tego do tej pory fiestunia śmigała. Sprawdzę, to wszystko jutro i dam znać.
Dzięki za zainteresowanie i pomoc :-)

[ Dodano: Wto Sie 22, 2006 08:45 ]
Każda świeca daję iskrę, paliwo też dochodzi, bo gazem śmierdzi ;) A jednak nie chce zapalić :-/

[ Dodano: Wto Sie 22, 2006 09:45 ]
Ktoś mi powiedział, że moja cewka daje "zbyt slabą iskrę", może to być to ? Acha, dwa cylidry w tym silniku bardzo słabo sprężają, to taka dodatkowa informacja.
Ciężko jest wykombinować oryginalną cewkę do tej fiesty, więc mam pytanie: Czy można wsadzić jakąś inną cewkę ? Jak tak to z jakiego modelu ?
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 22 Sie 2006, 15:24   

można wsadzić cewke zapłonowa biazeta, iskry albo elmotu od starego fiata/poloneza (tylko ta co chodziła na tradycyjnym układzie zapłonowym bez modułu) . Dostępne bez problemu na każdym szrocie za przysłowiowy grosik . Platynki sa też dostępne bez problemów bo wszystkie samochody z układem zapłonowym boscha chodziły na tych samych platynkach a wiec VW , Audi, Ford,Mercedes i chyba część opli .
Z tego co pamiętam to włoszczyzna jest za 11 zl a orginał coś koło 22 . Hm upewnij sie ze masz poprawna kolejność zapłonu 1243 tak maja być poukładane przewody zapłonowe .
Jeśli masz słabą kompresje to możesz do cylindra przed odpalaniem wlać ok 1 ml oleju skrzyniowego . Kompresja wróci na kilka chwil do normy .
 
 
 
Boguś
[Usunięty]

Wysłany: 22 Sie 2006, 21:54   

Niestety dzisiaj nic więcej nie ździałałem. Jutro poszukam jakiejś innej cewki. Zapłon mam dokładnie tak ustawiony (1243), nic nie zmieniałem i cały czas na takim ustawieniu jeździłem.
Pojawiła się jeszcze jedna idea, a raczej anty-idea, że może to być wina zalanego gaźnika. Spróbuję odpalić Fiestę na popych, a dokładniej przez pocholowanie, zobaczymy co z tego wyjdzie.
Ja samochodem zajmuję się od 2 miesięcy, więc jestem w tematach napraw bardzo początkujący ;-)
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 22 Sie 2006, 22:15   

A zawory masz wyregulowane ? może tam kompresja uciekła ( tym bardziej że LPG jest )
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Boguś
[Usunięty]

Wysłany: 23 Sie 2006, 08:22   

Poprzedni właścicel twierdził, że wyregulował zawory. Ile w tym prawdy to nie mam pojęcia. Ale po dolaniu oleju do cylindra kompresja zdecydowanie wzrasta. Ponoć to wina pierścieni.
Przy próbie włączenia silnika nie słychać, żeby w jakimkolwiek cylindrze następował zapłon. Poprostu tylko rozrzusznik kręci silnikiem. Trochę to dziwne, bo fiesta jeździła normalnie a po dwóch godzinach od ostatniej pracy silnika już nie chciała zapalić.
Czy jest możliwość, że pod deską rozdzielczą mógł się odłączyć jakiś przewód ? Pytam się bo tam trochę grzebałem, ale "raczej uważałem" aby nic nie odłączyć / urwać.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 23 Sie 2006, 12:19   

Stary, przerywacz w aparacie plus cewka to początek .
 
 
 
Boguś
[Usunięty]

Wysłany: 23 Sie 2006, 12:38   

Założyłem nowiutką cewkę (do poloneza) i nie ma żadnej różnicy :/ Teraz postaram się o jakieś lepsze platynki.

[ Dodano: Sro Sie 23, 2006 11:51 ]
Zapomniałem o jednej rzeczy. Po zdjęciu obudowy filtru powietrza, na gaźniku mam taką białą plastykową "złączkę" (nie wiem jak to fachowo nazwać). Do niej jest podłączona plastykowa rurka, która wisi sobie swobodnie i do niczego innego nie jest dołączona. Nie wiem czy to tak ma być, czy trzeba ją do czegoś podłączyć. Jak będę miał możliwość to zrobię fotki.

[ Dodano: Sro Sie 23, 2006 19:33 ]
No i kolejna zagadka. Dzisiaj popołudniu Fiesta odpaliła bez problemu. Jak gdyby nigdy nic. Kilka razy udało mi się ją odpalić. Później silnik startował lecz od razu gasł. A teraz znów nie chce zapalić... Jutro przyjdzie mechanik pooglądać to dokładnie.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 23 Sie 2006, 22:14   

mam nadzieje ze wsadziłeś cewke zapłonowa od poloneza który miał platynki , bo jeśli wsadziłeś od poloneza z elektronika to popali sie cewka albo platynki . Ta rurka na czubeczku gaźnika ma wisieć swobodnie i być spuszczona jak najdalej od wydechu na ziemie . Ta rurka to ubezpieczenie gdyby stało sie coś z zaworem iglicowym . jejśli jej nie ma benzyna rozleje sie po silniku i bedzie buummmm a jak jest to poleci pod auto i tylko beda straty paliwa .
 
 
 
Boguś
[Usunięty]

Wysłany: 23 Sie 2006, 22:28   

Cewka jest od starego poloneza :) Co do tej rurki, to to samo powiedział mi mechanik ;) Jutro wieczorkiem dam znać co z fiestą.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 24 Sie 2006, 02:21   

hm
poszukaj Mike4B on ma też fieste i chyba też jest z katowic . Może on ci pomoże .
 
 
 
Boguś
[Usunięty]

Wysłany: 24 Sie 2006, 21:37   

Fiesta PALI !
Okazało się, że tej sytuacji są winne dwa zaworki. Jeden przełączający benzynę/gaz. Teraz trzeba go ręcznie przełączać aby wybrać rodzaj paliwa. A drugi zaworek, to zawór gazu przy reduktorze. Po włączeniu zapłonu otwiera się i zaraz zamyka i dopuszcza gazu do gaźnika.
Jutro dzwonię i jadę do zakładu, w którym był zakładany gaz. Niunia Fiestunia Tornadunia będzie śmigać :-)
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 24 Sie 2006, 23:56   

i bardzo ładnie .
 
 
 
Boguś
[Usunięty]

Wysłany: 25 Sie 2006, 17:12   

No i już wszystko wiadomo :-)
Wszystkie zaworki oraz części elektryczne są sprawne. Powodem całego zamieszania była stacyjka do gazu. Jakieś oporniczki w środku nie miały styku i dlatego zawór na reduktorze nie podawał gazu, a przełącznik benzyna/gaz się nie przełączał na benzynę automatycznie.
Po raz pierwszy się cieszę, że instalacja gazowa jest bardzo starego typu. Wyrzuciłem stacyjkę do gazu i teraz ręcznie sobie na zaworku przełączam gaz/benzyna. Na gazie fiestunia odpala bez większych problemów, więc nie jest źle :-) Kiedyś to zrobie do porządku... kiedyś... Na razie muszę trochę odetchnąć od grzebania pod maską. Acha, dzisiaj urwałem uchwyt podtrzymujący maskę gdy jest otwarta... Ma ktoś spawarkę pod ręką ;-)
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 25 Sie 2006, 20:40   

hm
ten pręt sie wyrwał z płaszcza ?? Hm co do centralki to zrób czasówke tak jak było . Najlepiej wsadź najprostszego elpigaza . Odradzam przełączniki brc bo moim zdaniem maja wiecej wad niż zalet . jak bedziesz mial na zwykłe pstryczki i sie zaponisz wyłaczyć gaz to zrobisz buumm. Przerabiałem . Popaliło mi włosy na łapach .
 
 
 
Boguś
[Usunięty]

Wysłany: 26 Sie 2006, 09:27   

Aaa... posta mi wcięło, a tak wszystko fajnie opisałem... no nic jeszcze raz.
W mojej fieście maskę przytrzymuje zawias na sprężynie. Właśnie ten zawias wyrwałem z klapy.
W instalacji gazowej mam zawór, który ręcznie mogę ustawić na gaz/benzynę lub automat. Jest taka mała śmieszna dźwignia. Żadnych pstryczków nie dorabiałem :-) Niestety nadal coś tam szwankuje :/ Będę musiał wymienić stacyjkę do gazu i ten zaworek. Ile to może kosztować ? Ktoś się orientuje ?
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 26 Sie 2006, 12:07   

centralka http://www.allegro.pl/ite...r_promocja.html
zawór
http://www.allegro.pl/ite...lpg_lovato.html
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Statut Stowarzyszenia Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 15 Sty 2009, 12:44
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 23 22 Gru 2017, 09:59
autovairas


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.