Przesunięty przez: szynszyl 1 Lis 2008, 20:17 |
nie wracaja wycieraczki mk3 |
Autor |
Wiadomość |
lukaszsh [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Sie 2006, 15:47 nie wracaja wycieraczki mk3
|
|
|
mam fieste '93 i mam problem, gdyz nie wracaja mi wycieraczki przednie, gdzie je wylacze tam sa:( nie mam czasowek, mam tylko jeden bieg. co mozna zrobic? gdzie mozna zajrzec?
dzieki za pomoc:) |
|
|
|
|
Rafal1504 [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Sie 2006, 16:40
|
|
|
Witam
Musisz rozebrać silniczek wycieraczek. Zasada jest taka, iż powinna być bieżnia po której śliska się styk i prawdopodobnie coś tam nie łączy. Załączając wycieraczki podajesz impuls wycieraczki ruszają wyłączasz wycieraczki zasilanie odłączone ale na bieźni jest cały czas napięcie i wycieraczki powracają. zatrzymują sie gdyż bieźnia nie jest na całym obwodzie tam gdzie mają się zatrzymywać wycieraczki jest wycięcie. |
|
|
|
|
silvercar
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 44 Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 85 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 6 Sie 2006, 12:51
|
|
|
Sprawdź czy na wtyczce przy silniku w przewodzie czarno/fioletowym masz prąd. Prąd powinien przechodzić przy przesuniętych wycieraczkach na przewód brązowo/biały następnie do pająka przy kierownicy do styku B1 (ten sam kolor) i 53 (zielony) wychodzi do silnika wycieraczki. Z tego co piszesz to prawdopodobnie masz uszkodzony pająk przy kierownicy na styku 53. To on odpowiada za wycieraczki czasowe i za 1 bieg... Szybki bieg (2) pracuje na styku 53B przy pająku. Spróbuj podstawić innego pająka, lub rozkręć go i zobacz jak wyglądają styki.
*pająk - przełącznik wycieraczek i kierunkowskazów oraz świateł przy kierownicy |
_________________ ~~~~~~~~~~~~~~~~ |
|
|
|
|
michu
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 46 Dołączył: 21 Maj 2006 Posty: 9 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 6 Sie 2006, 17:12
|
|
|
Dokładnie! W tym zespolonym przełączniku przy kierownicy należy przeczyścić styki tzn ścieżki na płytce. Ja czyściłem bo kierunkowskazy zawiodły, a jak zainstalowałem spowrotem okazało się że wcieraczki zaczęły wracać...mało tego - zaczęła działać tylna wycieraczka . Także polecam ... roboty na pół godziny a jakie efekty trzeba mieć tylko te dziwne klucze ( nie znam nazwy ) żeby zdjąć osłony plastikowe przy kierownicą |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 7 Sie 2006, 08:08
|
|
|
Jedna sprawa: funkcja parkowania wycieraczek nie ma nic wspólnego przełącznikiem zespolonym! Jest podłączona pod zasilanie razem z parkowaniem tylnej wycieraczki bepośrednio pod bezp nr 16, co prawda pod ten bezp. jest też podłączony i przełącznik zespolony, ale tylko dlatego, żeby dawał napięcie na normalną pracę wycieraczek. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
silvercar
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 44 Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 85 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 7 Sie 2006, 16:37
|
|
|
Kolega chyba nie ogląda schematów... Dziwnym by było, jeżeli 1 silnik dostawał by napięcie na dwa uzwojenia na raz (praca szybka i wolna wycieraczek)... Tak więc zasilanie powrotu może się odbywać jedynie po wyłączeniu wycieraczek... Co do tylnej zgadzam się |
_________________ ~~~~~~~~~~~~~~~~ |
|
|
|
|
michu
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 46 Dołączył: 21 Maj 2006 Posty: 9 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 7 Sie 2006, 19:24
|
|
|
Jeśli chodzi o mój poprzedni post to proszę go traktować jako moje doświadczenia nie poparte studiowaniem schematów. Jenak opisałem tam fakty, być może to zbieg okoliczności, że wycieraczki teraz wracają za każdym razem. |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 9 Sie 2006, 08:20
|
|
|
silvercar napisał/a: | Kolega chyba nie ogląda schematów... Dziwnym by było, jeżeli 1 silnik dostawał by napięcie na dwa uzwojenia na raz (praca szybka i wolna wycieraczek)... Tak więc zasilanie powrotu może się odbywać jedynie po wyłączeniu wycieraczek... Co do tylnej zgadzam się | Chłopie! Jak ja czytałem schematy, to ty nie miałeś pojęcia że kiedyś będziesz miał prawo jazdy - ni wspomnę o autku! Napisałem wyrażnie funkcja parkowania i normalna praca są zasilane z tego samego bezpiecznika! Obwód się dzieli i jeden idzie na parkowanie bezpośrednio do silniczka, a druga część do przełącznika zespolonego, przechodzi przez niego i dopiero wtedy idzie po przez te pierdoły od obrotów do silnika który ma dwa wejścia prądowe, a nie jak piszesz na dwa uzwojenia naraz - przecież w silniczku jest styk i który tym steruje i diody żeby odseparować obwody!. Sam poczytaj schemat albo rozbierz fiestę tak jak ja, to poznasz na żywo jak wygląda instalacja we fieście! |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
|
|
|
|
|