Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: szynszyl
1 Lis 2008, 20:17
nie wracaja wycieraczki mk3
Autor Wiadomość
lukaszsh
[Usunięty]

Wysłany: 5 Sie 2006, 15:47   nie wracaja wycieraczki mk3

mam fieste '93 i mam problem, gdyz nie wracaja mi wycieraczki przednie, gdzie je wylacze tam sa:( nie mam czasowek, mam tylko jeden bieg. co mozna zrobic? gdzie mozna zajrzec?
dzieki za pomoc:)
 
 
Rafal1504
[Usunięty]

Wysłany: 5 Sie 2006, 16:40   

Witam
Musisz rozebrać silniczek wycieraczek. Zasada jest taka, iż powinna być bieżnia po której śliska się styk i prawdopodobnie coś tam nie łączy. Załączając wycieraczki podajesz impuls wycieraczki ruszają wyłączasz wycieraczki zasilanie odłączone ale na bieźni jest cały czas napięcie i wycieraczki powracają. zatrzymują sie gdyż bieźnia nie jest na całym obwodzie tam gdzie mają się zatrzymywać wycieraczki jest wycięcie.
 
 
silvercar 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 43
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 85
Skąd: Rybnik
Wysłany: 6 Sie 2006, 12:51   

Sprawdź czy na wtyczce przy silniku w przewodzie czarno/fioletowym masz prąd. Prąd powinien przechodzić przy przesuniętych wycieraczkach na przewód brązowo/biały następnie do pająka przy kierownicy do styku B1 (ten sam kolor) i 53 (zielony) wychodzi do silnika wycieraczki. Z tego co piszesz to prawdopodobnie masz uszkodzony pająk przy kierownicy na styku 53. To on odpowiada za wycieraczki czasowe i za 1 bieg... Szybki bieg (2) pracuje na styku 53B przy pająku. Spróbuj podstawić innego pająka, lub rozkręć go i zobacz jak wyglądają styki.
*pająk - przełącznik wycieraczek i kierunkowskazów oraz świateł przy kierownicy ;)
_________________
~~~~~~~~~~~~~~~~
 
 
 
michu 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 46
Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 9
Skąd: Kraków
Wysłany: 6 Sie 2006, 17:12   

Dokładnie! W tym zespolonym przełączniku przy kierownicy należy przeczyścić styki tzn ścieżki na płytce. Ja czyściłem bo kierunkowskazy zawiodły, a jak zainstalowałem spowrotem okazało się że wcieraczki zaczęły wracać...mało tego - zaczęła działać tylna wycieraczka :D . Także polecam ... roboty na pół godziny a jakie efekty trzeba mieć tylko te dziwne klucze ( nie znam nazwy ) żeby zdjąć osłony plastikowe przy kierownicą
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 7 Sie 2006, 08:08   

Jedna sprawa: funkcja parkowania wycieraczek nie ma nic wspólnego przełącznikiem zespolonym! Jest podłączona pod zasilanie razem z parkowaniem tylnej wycieraczki bepośrednio pod bezp nr 16, co prawda pod ten bezp. jest też podłączony i przełącznik zespolony, ale tylko dlatego, żeby dawał napięcie na normalną pracę wycieraczek.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
silvercar 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 43
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 85
Skąd: Rybnik
Wysłany: 7 Sie 2006, 16:37   

Kolega chyba nie ogląda schematów... Dziwnym by było, jeżeli 1 silnik dostawał by napięcie na dwa uzwojenia na raz (praca szybka i wolna wycieraczek)... Tak więc zasilanie powrotu może się odbywać jedynie po wyłączeniu wycieraczek... Co do tylnej zgadzam się :)
_________________
~~~~~~~~~~~~~~~~
 
 
 
michu 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 46
Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 9
Skąd: Kraków
Wysłany: 7 Sie 2006, 19:24   

Jeśli chodzi o mój poprzedni post to proszę go traktować jako moje doświadczenia nie poparte studiowaniem schematów. Jenak opisałem tam fakty, być może to zbieg okoliczności, że wycieraczki teraz wracają za każdym razem. :he:
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 9 Sie 2006, 08:20   

silvercar napisał/a:
Kolega chyba nie ogląda schematów... Dziwnym by było, jeżeli 1 silnik dostawał by napięcie na dwa uzwojenia na raz (praca szybka i wolna wycieraczek)... Tak więc zasilanie powrotu może się odbywać jedynie po wyłączeniu wycieraczek... Co do tylnej zgadzam się :)
Chłopie! Jak ja czytałem schematy, to ty nie miałeś pojęcia że kiedyś będziesz miał prawo jazdy - ni wspomnę o autku! Napisałem wyrażnie funkcja parkowania i normalna praca są zasilane z tego samego bezpiecznika! Obwód się dzieli i jeden idzie na parkowanie bezpośrednio do silniczka, a druga część do przełącznika zespolonego, przechodzi przez niego i dopiero wtedy idzie po przez te pierdoły od obrotów do silnika który ma dwa wejścia prądowe, a nie jak piszesz na dwa uzwojenia naraz - przecież w silniczku jest styk i który tym steruje i diody żeby odseparować obwody!. Sam poczytaj schemat albo rozbierz fiestę tak jak ja, to poznasz na żywo jak wygląda instalacja we fieście!
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 9 Sie 2006, 08:33   

amen...
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 23 22 Gru 2017, 09:59
autovairas
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.