Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś 5 Maj 2006,  19:24		 | 
	
			RST , Turbo | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Intel  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: Xr2 
                  Silnik: 1.6/84KM 
                  Wiek: 40  Dołączył: 05 Cze 2004 Posty: 79 Skąd: Tarnow 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Cze 2004,  16:50   RST , Turbo
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam 
 
Jestes szczęsliwym posiadaczem 2 fiescinek    ale ostatnio nadazyła sie okazja kupic Escorta mk3 rs turbo ! Niezastanawiając sie dłuzo kupiłem go i zaczeło sie ;p ! Dostałem go w wersji " ZROB GO SAM " czyli goła zgnita buda i reszte w skrzynkach ;( ! Na dzien dzisiejszy autko jest poskładane po blacharce , malowaniu itp ! Teraz mam problemy z silnikiem i prosze kolegow o pomoc ! Po 1 ile wykreca sie srubke na inbusa w przepływosciomierzu ? Po 2 od czego jest czujnik wkręcany w charakterystyczną dla tego silnika rurę dolotowa? Po 3 dlaczego auto wkręca mi sie tylko do około 3 tys i potem jest jakby efekt odcięcia zapłonu. . . poprostu na biegu jałowym wkręca sie normlanie a na biegach tylko do 3 tys :( Pytan mam oczywiscie duzo wiecej dlatego jak by sie ktos cokolwiek orientował w temacie Turbo to prosze o pomoc bo juz nie mam sił :( 
 
Pozdrawiam i przosze o pomoc ! | 
             
						
				_________________ Za duzo mocy ? Kto to powiedział   
 
------------------------------------------
 
Fiesta mk1 xr2 83r (srebrna 1.6 ) 
 
Escort Rs turbo mk3 85r ( niebieski 1.6 ) 
 
Escort xr3i mk3 84r ( srebrny 1.6 )
 
Escort RS2000 96r ( srebrny 2.0 )
 
Mondeo ST220 (czarny 3.0 ) | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 10 Cze 2006,  20:09, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 dawidc  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 45 Skąd: Jarosław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Cze 2004,  21:47   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Co do pytania pierwszego to nie wiem. :cry: 
 
Czujnik o jaki pytasz to czujnik temperatury zasysanego powietrza. Czujnik ten, jest wkręcony w górną część kolektora i przekazuje do elektronicznego urządzenia sterującego sygnał informujący o temperaturze powietrza w kolektorze.
 
Układ zasilania wtryskuje pod ciśnieniem paliwo do poszczególnych kanałów dolotowych przy określonych położeniach tłoków w cylindrach.
 
Jest on sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące  w zależności od prędkości obrotowej wału korbowego oraz od ilości powietrza dopływającego
 
do cylindrów... To urządzenie określa ilość paliwa wtryskiwanego przez wtryskiwacze na podstawie sygnałów otrzymywanych od:
 
czujnika temperatury powietrza w kolektorze dolotowym, czujnika położenia i prędkości obrotowej wału korbowego silnika, czujnika temperatury cieczy chłodzącej, czujnika położenia przepustnicy.
 
Paliwo jest wtryskiwane na zawór dolotowy dwukrotnie na jeden cykl pracy każdego cylindra: podczas suwu napełniania (zawór dolotowy jest otwarty) oraz podczas rozprężania (zawór dolotowy jest zamknięty). Podczas uruchamiania silnika zawór elektromagnetyczny regulatora prędkości obrotowej biegu jałowego jest maksymalnie otwarty, aby zwiększyć ilość dopływającego powietrza i ułatwić rozruch silnika.
 
 
A może pytanie 3 związane jest z odpowiedzią 2(hmmm)    
 
Chyba Cię czeka wizyta u diagnostyka :?  :?   
 
 
Mamy tu jednego speca od Turbo i silników(pseudo G.W. 8) ) może on jest Ci w stanie pomóc. :wink: | 
             
						
				_________________ TUNING SQUAD JAROSŁAW
 
www.tuningsquadjaroslaw.pl
 
..::REPREZENTUJĘ POLSKĘ POŁUDNIOWO- WSCHODNIĄ::.. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Lokmen  		  
		 
         Zeus
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Cze 2004,  03:25   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Niestety ten magik od turbo jest mocno zajęty i rzadko wpada na forum      8) | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 remus  		  
		 
         
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: Turbo 
                  Dołączył: 26 Maj 2004 Posty: 17 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Cze 2004,  06:33   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               W pierwszym przypadku nie zabardzo wiem o co chodzi. Na charakterystycznej rurze dolotowej (za intercolerem) zakłada sie dodatkowy zawór upustowy o charakterystycznym klangu (odgłosie). Czy od tego czujnika którego opisujesz odchodza jakieś przewody, Jak nie to nie jest czujnik. Przyczyny odcinania powyżej 3000 mogą być różne. Z tego co opisujesz ja stawiam na brak wystarczającej ilości paliwa do zasilania silnika pod większym obciążeniem (nie sugeruj się tym że silnik się wkręca na wolnych bo wtedy jest niczym nie obciążony). Jak napisałeś dostałeś go w skrzynkach czyli rozebranego. Zainteresuj się czy komputer jest strikte od tego silnika, czy map-sensor też jest od tego motoru (on w porównaniu z silnikiem wolnossącym musi widzieć też górę czyli nadciśnienie - to oczywiste przecież masz turbo). Posprawdzaj też czujniki współpracujące z kompem i mapem. 
 
Moja diagnoza: gdy turbo zaczyna pompować silnikowi brakuje paliwa i tego paliwa trzeba szukać.    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 GienekWichura  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: Turbo 
                  Dołączył: 05 Cze 2004 Posty: 309 Skąd: Puck 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Cze 2004,  14:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               To co opisujesz to jest tylko i wyłącznie sprawa podawania paliwa.
 
Stara elektronika escorta mk4 turbo ma urządzenie motoroli
 
oraz urządzenia bosha k-star. Nie ma w tej instalacji 
 
przepływomierza za to jest czujnik ciśnienia absolutnego.
 
wprost proporcjonalnie do ciśnienia powietrza idzie długość otwarcia
 
wtryskiwacza. Znaczy że albo czujnik ciśnienia absolutnego
 
(MAP sensor) albo regulator ciśnienia paliwa (mechaniczny membranowy
 
podciśnieniowy/nadciśnieniowy).
 
Jeżeli regulator ciśnienia paliwa jest rąbnięty czyli np membrana
 
poszła to też może dawać taki efekt.
 
 
Jak chcesz jeszcze pogadać to dawaj na PW albo na maila
 
sielek@autograf.pl | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 GienekWichura  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: Turbo 
                  Dołączył: 05 Cze 2004 Posty: 309 Skąd: Puck 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Cze 2004,  06:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jeździłem w tym miesiącu autem ze 
 
zdemontowanym przpływomierzem 
 
daje taki sam efekt. Po prostu ciśnienie paliwa
 
jest stałe a wtryskiwacze podają tyle ile mogą.
 
Przy większych obciążeniach auto nie chce przyspieszaź
 
i istnieje charakterystyczne zadławienie powietrzem.
 
Dodam że to było auto z elektroniką bez czujnika MAP.
 
 
U mnie istnieje podobny problem. Owszem auto chodzi 
 
lepiej niż na wolnym ssaniu(bez turbiny) ale w zakresie
 
wyższych doładowań zadławia się i nie ciągnie. Sprawy
 
typowo paliwowe. Nie mam na razie czasu ale mam
 
komplet zapasowych wtryskiwaczy, czujników i  szukam
 
czujnika MAP jak go namierzę to po wymianie dam znać | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       | 
   
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
        
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.