Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś 5 Maj 2006, 20:25 |
Swap , Przekładka silnika |
Autor |
Wiadomość |
michal [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Cze 2004, 19:20 Swap , Przekładka silnika
|
|
|
Witam wszystkich miłośników fiesty( i nie tylko)
od tygodnia posiadam fieste 1.1 1991 autko cacy potyczny tuning itd. ale silnik :cry: SZROT okazało się że pierścienie , zawory i tuleje wymiana. powiesić się można... no nic planuje kupić nowy silnik, większy i nowszy:)
proszę o poradę :jaki byłby najlepszy? na dzień dzisiejszy mogę nabyć 1,3 z 95roku za 700stuwek i 1250 16v z 2001 ale chyba pasować nie będzie. nie wiem co mam robić- kolega mi poradził kupno 1,4 z monowtryskiem bo te gażniki 1,1 i 1,3 nie dośc ze mniejsza pojemność to pali więcej i osiągi gorsze. LICZE NA WAS CHŁOPAKI jesteście moją (no prawie) ostatnią deską ratunku!
pozdrowionka! |
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 10 Cze 2006, 21:08, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 8 Cze 2004, 19:35
|
|
|
Ja bym mimo wszystko skusił sie na silnik 1,25 - nie wierze zeby nie pasował. Przeciez 1,25 były w MK4 a Mk4 to nic innego jak poprawiona stylistycznie MK3 (chyba żadnych rewolucji w komorze silnika nie było).
Pamiętaj jaki byś nie brał silnik na wtrysku to ważną rzeczą jest do tego silnika komputer+wiązka przewodów, no i kolektor ssący oraz wydechowy. Bez tych rzeczy, to silnik możesz postawić sobie w garażu. |
_________________
|
|
|
|
|
michal [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Cze 2004, 19:41
|
|
|
no właśnie ! kupno samego silnika nowszego z monowtryskiem to nie wszystko.... trzeba chyba jeszcze kupić komputer, nowy filtr powietrza, zbiornik i różne inne bajery których nie znam( ale niedługo pewnie poznam)
słowem czy są to dużo większe koszta |
|
|
|
|
michal [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Cze 2004, 19:47
|
|
|
bo tak w ogóle to ceny jakie oni podają to są bez oprzyrządowania- czyli bez tych wyliczonych rzeczy. trzeba będzie znowu pare stuwek wyrzucić :( |
|
|
|
|
adamuus [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Cze 2004, 21:00
|
|
|
ponoc silnik 1.4i pasuje idealnie. na starym forum ktos zmienial silnik z 1.1i na 1.4i - skrzynia, przewody i reszta ponoc pasowaly. tylko kto to byl... KTO MA ZOLTA MK3??? |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 8 Cze 2004, 21:36
|
|
|
Żółtą MK3 ma ToMa, ale on robił przekładkę z 1,1 gaźnik na 1,1 wtrysk. Do Mk3 bedzie pasować każdy silnik 8V, natomiast przy 16V prawdopodobnie bez lekkich przeróbek sie nie odbędzie - chodzi o zamocowanie silnika na łapie w podlużnicy (tak mi si wydaje), bo mocowania poduszek od strony skrzyni raczej nie są zmieniane i są takie same w 8V i 16V. |
_________________
|
|
|
|
|
Adamm [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Cze 2004, 22:02
|
|
|
Wiem ze nie powinno byc problemu z przelozeniem 1.3i na 1.4i bo taki mialem zamiar i mowili mechaniory ze nie ma problemu. A skoro z 1.1 na 1.3 nie ma problemu to reasumujac (coz za madre slowo ) przekladka z 1.1 na 1.4 nie powinna sprawic problemu. |
|
|
|
|
michal [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Cze 2004, 22:06
|
|
|
PANOWIE BŁAGAM O POMOC
jak już kupie jakiś silnik to będzie po zawodach...
idealnie bedzie jak bede wiedział przed zakupem co moge nabyć a z czym dać sobie spokój (co wiąże sie z WIEKSZYMI kosztami).
też słyszałem że 1.4 wchodzi, ale to już wtrysk więc nowa pompa paliwowa, przewody, wlot powietrza, komputer. Czy ja to musze wymieniac czy moze coś zostać po moim szrocie? np.pompa paliwowa |
|
|
|
|
trzeci
Prezes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 8 Cze 2004, 22:08
|
|
|
Wszystko zależy od kasy jaką dysponujesz , ale najlepiej by było oczywiście 1,25 włożyć. Bo w końcu nie takie silniki się ładuje do mk3 . Jeśli chcesz tanio to wkładaj 1,3 Michał a róznicę z 1,1 i tak odczujesz. Z osiągami to jest różnie , porównanie 1,1i i 1,1 na gażniku wypada na korzyść tej drugiej. Pozdro... |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
|
Dynamike [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Cze 2004, 22:27
|
|
|
Jeśli masz teraz w 1.1 gaźnik, to żeby nie robić sobie kosztów, to chyba najlepiej 1.3, albo 1.4, bo do tych silników też są gaźniki, więc koszt całości będzie relatywnie najmniejszy. Przy zmianie na wtrysk to już wleci sporo nowych elementów. |
|
|
|
|
michal [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Cze 2004, 22:30
|
|
|
ooo już jesteśmy na tropie...:))
to zajebista sprawa bo mi mówili że te 1,3 i 1,4 są na wtrysku i to...koszta ale jest możliwość kupna 1.4 na gażniku? |
|
|
|
|
Dynamike [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Cze 2004, 22:33
|
|
|
Oczywiście że jest. Obydwa te silniki występowały w wersjach zarówno z gaźnikiem, jak i z wtryskiem, tak więc nie powinno być z tym żadnego problemu. :wink: |
|
|
|
|
michal [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Cze 2004, 22:59
|
|
|
dzieli Dynamike ! poszukam dam znać . fajnie kurka że są jeszcze jeszcze tacy ludzie jak wy! NARKA |
|
|
|
|
easy [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Cze 2004, 23:05
|
|
|
to ja też mam pytanie w tym temaci
czy komp w 1.1 i będzie taki sam jak w 1.3i i czy wogóle wszystko inne będzie takie same i będzie działać z tym silnikiem
tzn. czy wystarczy poprostu wyjąc silnik 1.1i i wstawic 1.3 i bez dookupywania tych róznych częsci.
chodzi mi o odpowieć tak lub nie. |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 8 Cze 2004, 23:18
|
|
|
Moim zdanie bedzie to samo - tak. |
_________________
|
|
|
|
|
trzeci
Prezes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 8 Cze 2004, 23:31
|
|
|
Jest jeszcze kwestia dodatkowych formalności po wymianie silnika , ale i tak gra warta świeczki. Pozdro.... |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 9 Cze 2004, 00:39
|
|
|
Nie baw się w półśrodki typu 1.3 lub 1.4 . Przy przekładce na te motory i tak będziesz musiał pomyśleć także o skrzynce , a i tak po pewnym czesie stwierdzisz że qcy cuś mało . W podobnej cenie jak 1.4 dostaniesz 1.6 CVH ( wychodziły na gaźniku w fiestach i escortach ) tylko niestety wtedy na bank musisz myśleć o wymianie skrzynki ( na tej z 1.1 jeżdżenie przypomina trochę bieg przez płotki na wózkach inwalidzkich ) oraz zawieszenia/hamulców przednich ( jeżeli sam nie chcesz skończyć na wózku )
Jeżeli masz wolne 1.5 tyś to rób swamp na 1.6 z kompletnym wózkiem przednim ( + koszty robocizny )
Jeżeli nie masz to kup 1.1 za 200 zł wsadź pod maskę i zbieraj na 1.6
Co do silników z serii zetec ( 1.25 ) to raczej zapomnij bo samo wsadzenie silnika to pikuś w porównaniu z osprzętem
1.1 lub 1.3 OHV to wariant minimalny ( tzn wymieniasz praktycznie tylko silnik ) ale rakietu z tego nie budziet .
1.3 lub 1.4 CVH to początkowo frajda z jazdy aż kolega posiadający 1.6 CVH da ci się przejechać swoim autkiem i wtedy zaczniesz sobie plućw brodę że nie kupiłeś takiego i kombinować jakby tu kolejna przekładkę strzelić .
Pozostaje więc 1.6 CVH
garść porad : warto dać parę stówek więcej za silnik z wmiarę pewnego źródła żeby nie stać sie (nie)szczęśliwym posiadaczem kolejnego złomu
Silnik kupuj kompletny z kompletnym osprzętem ( najlepiej cały wkład czyli silnik+ skrzynia+sprzęgło+półosie+zawias+heble+osprzęt itd . Jednorazowy koszt jest duży ale wychodzi o niebo taniej niż puzzle czyli dokupywanie wszystkiego po kolei ) |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
|