Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

oznaczenia na tabliczkach obrotomierzy
Autor Wiadomość
Kam'ol 

Model: Ford Fiesta Mk5`02
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 44
Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 129
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 5 Lip 2006, 21:36   oznaczenia na tabliczkach obrotomierzy

witam serdecznie mam pytanie do szefostwa i znających sie bardziej niż moja osoba na oznaczeniach występujących na obrotomierzach a dokładnie na ich tabluiczkach

widziałem następujące
Efi(taki mam)
C
V

co znaczą te skróty :?: kaput dziękuję z góry za pomoc przy rozszyfrowaniu, jak jest takich literek wiecej to dopisujcie :)
 
 
PINISLAV 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 42
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 93
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 6 Lip 2006, 11:08   

Tu masz rozpiske:

V = 1.0, 1.1, 1.3 HCS

C = 1.6 8V CVH (XR2I, S, RS Turbo)

EFI = 1.6, 16V (XR2I, SI, Ghia, RS)

1E = 1.4 8V CVH (Ghia, LX, SI)

2E = 1.6, 1.8 16V Zetec (XR2I, SI, Ghia, RS)


Są jeszcze bez znaczka pewnie do innych typów silników.
 
 
Kam'ol 

Model: Ford Fiesta Mk5`02
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 44
Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 129
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2 Sie 2006, 14:11   

dzieki za informację, z tego co widze u siebie na zegarze moj doskonale pasuje z wersji EFi i nie daje przeklaman, mowiac prosto dziala idealnie, na dole rozmieszcze pare fotek co i jak zrobić bo jest duzo pytan jak poprawnie to zrobic a mi wyszlo wiec sie podziele informacjami z wami.

Słowo wstępne:
przewód długości 2, 3 metrów kupiłem w sklepie elektronicznym, jest ekranowany i dobrej jakosci bo sluzy do celów akustycznych, przymocowalem go nie do gniazda z tylu zegarów ale bezposrednio z tylu do sciezek zegara bo w ten sposob zyskalem przejrzystosc konstrukcji i niemusialem nic kombinowac we wtyczce i gniezdzie ani zdzierac izolacji z kabli. W moim aucie dziwnym trafem jest na odopwiednim pinie w zegarach podpiety kabel na miejscu odpowiedajacym funkcji obrotomierza lecz niestety po podlaczeniu zegarów, byly martwe...:/

- kabel poprowadzilem miejscem wyjscia linki obrotomierza, troszke musialem powalczyc z oslonką gumową pomiedzy wnetrzem auta a maską ale sie udało :], pozniej poprowadzilem go boczkiem pod wycieraczką i gorna, plastikową oslonką silnika do edisa, w tym wypadku mam wersje EDIS 4, wiec to calkiem nowa konstrukcja..
- tu podpiąlem sie pod kabelek 3 od praweej strony stając brzuchem do silnika i szyby bo 2 od prawej jest pusta i nie zawiera mocowania zadnego a jak go podlaczylem w to miejsce obrotek byl rowniez martwy i impulsów nie stwerdzilem,
- takze jezeli chodzi o kompatybilnosc mk3 1,3 spi z licznikami EFi to jest 100% i w moim przypadku wystarczylo pociagnac kabel i jest gites.

postaram sie niedlugo wgrac fotki wyjasnijące co i jak zrobić.

niestety moje liczniki mają tarcze aluminiowe wiec narazie ciekawy tuning odpada i zostaje pobawic sie lampkami i zamienic je na diodki i wywalic te niebieską szybkę z gory zegarów, pozdrawiam i do nastepnego... old
 
 
krzysio_20
[Usunięty]

Wysłany: 13 Lut 2007, 19:13   

Witam,

to znaczy że jak mam silnik 1.1i to mam sobie szukać zagarów z obrotkiem z literką "V"??
 
 
Kam'ol 

Model: Ford Fiesta Mk5`02
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 44
Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 129
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 13 Lut 2007, 21:12   

dokładnie, o ile nei chcesz sie bawić w ręczne zabawy z dopasowaniem obrotów do wskazań zegara
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 13 Lut 2007, 22:16   

Kam'ol napisał/a:
W moim aucie dziwnym trafem jest na odopwiednim pinie w zegarach podpiety kabel na miejscu odpowiedajacym funkcji obrotomierza lecz niestety po podlaczeniu zegarów, byly martwe...:/
Trzeba było wpiąć w kostke (znajduje sie ona w komorze silnika) stabilizator obrotów i wtedy by ci hulało i nic nie trzeba było ciągnąć i lutować. Lokalizacja kostki i ewentulanie jej foty ma rozpracowane kolega szynszyl
_________________
 
 
 
Kam'ol 

Model: Ford Fiesta Mk5`02
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 44
Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 129
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 13 Lut 2007, 22:34   

jak juz pisalem, kabel z wiazki nie dziala, a szukac go nie mialem ani zamiaru ani checi, dlatego zeyb uniknąc syfu zwiazanego z nieprzewodzacym klablem opuscilem nowy ...
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 13 Lut 2007, 22:36   

ta kostka znajduje sie na wierzchu dosłowie przy lewym kielichu
_________________
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 13 Lut 2007, 22:37   

PINISLAV napisał/a:
1E = 1.4 8V CVH (Ghia, LX, SI)
Z tym się niezgodzę! Ja mam 1,3 z 95 roku z oryginalnym obrotkiem i mam ozn 1E !
Co do ekranowania przewodu do obrotka, to w oryginale jest to zwykły nieekranowany przewód.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Ostatnio zmieniony przez jackrzec 13 Lut 2007, 22:39, w całości zmieniany 1 raz  
Profil Facebook
 
 
Kam'ol 

Model: Ford Fiesta Mk5`02
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 44
Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 129
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 13 Lut 2007, 22:37   

Łokmen napisał/a:
ta kostka znajduje sie na wierzchu dosłowie przy lewym kielichu


zapamietam i na wakacje poszperam ziom

ja mam podpięty EFi d 1,3i i styka bez przekłamań
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 14 Lut 2007, 11:05   

jackrzec napisał/a:
Z tym się niezgodzę! Ja mam 1,3 z 95 roku z oryginalnym obrotkiem i mam ozn 1E !
Co do ekranowania przewodu do obrotka, to w oryginale jest to zwykły nieekranowany przewód.

A nie bylo czasem tak, ze przy 1.1/1.3 na gazniku jest V, a na wtrysku 1E ? Gdzies to czytałem jak sie nie myle...
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
Kam'ol 

Model: Ford Fiesta Mk5`02
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 44
Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 129
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 14 Lut 2007, 11:07   

madek napisał/a:
jackrzec napisał/a:
Z tym się niezgodzę! Ja mam 1,3 z 95 roku z oryginalnym obrotkiem i mam ozn 1E !
Co do ekranowania przewodu do obrotka, to w oryginale jest to zwykły nieekranowany przewód.

A nie bylo czasem tak, ze przy 1.1/1.3 na gazniku jest V, a na wtrysku 1E ? Gdzies to czytałem jak sie nie myle...


to by tłumaczyło parę spraw...
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 14 Lut 2007, 12:46   

madek napisał/a:
A nie bylo czasem tak, ze przy 1.1/1.3 na gazniku jest V, a na wtrysku 1E ? Gdzies to czytałem jak sie nie myle...
Dobrze czytałes, bo sam tak kiedyś pisałem, do tej pory V widziałem na gaźniku, a to co kolega podał w tej rozpisce z angielskiej strony, jest trochę niedokładne - nawet ten angol tam tak pisze.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
mikolaj_r 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Mikołaj
Wiek: 36
Dołączył: 25 Paź 2005
Posty: 397
Skąd: Tychy
Wysłany: 14 Lut 2007, 15:55   

Ja z kolei mam 1.4 CVH (wersja Si) i obrotomierz 2E. Czyli jakas kiepska ta rozpiska :)
 
 
 
anjko 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 43
Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 421
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 14 Lut 2007, 23:41   

Podepne sie do tematu. Mam 1,4 na jednopuntowym wtrysku i jaki powinienem włozyc zeby było dobrze bo kazdy pisze inaczej a w tej rozpisce to juz wogóle :-) . Obecnie mam zamontowany EFI i prawie jest ok tylko na wolnych obrotach pokazuje troche ponad 1000 a ze prawie robi wielką roznice to mnie to denerwyje i chetnie bym to zmienił.
I jeszcze jedno do czego jest np ten http://moto.allegro.pl/it..._gwarancja.html
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 15 Lut 2007, 00:03   

anjko napisał/a:
I jeszcze jedno do czego jest np ten http://moto.allegro.pl/it..._gwarancja.html
Hmm... wygląda jak od diesla sprzed 94 roku.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
anjko 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 43
Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 421
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 15 Lut 2007, 00:14   

jackrzec napisał/a:
anjko napisał/a:
I jeszcze jedno do czego jest np ten http://moto.allegro.pl/it..._gwarancja.html
Hmm... wygląda jak od diesla sprzed 94 roku.
Diesle chyba nie miały obrotomierzy przynajmiej ja sie nie spotkałem.
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 15 Lut 2007, 00:31   

anjko napisał/a:
Diesle chyba nie miały obrotomierzy przynajmiej ja sie nie spotkałem.
Miały, ale podłączane pod wyjście na obrotka z alternatora.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
anjko 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 43
Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 421
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 15 Lut 2007, 00:40   

jackrzec napisał/a:
anjko napisał/a:
Diesle chyba nie miały obrotomierzy przynajmiej ja sie nie spotkałem.
Miały, ale podłączane pod wyjście na obrotka z alternatora.
To ze z alternatora to jasne np escorty tak miały ale ja w fiescie w dieslu z obrotkiem sie nigdy nie spotkałem.
A jaki bedzie do mojego ? :-)
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 15 Lut 2007, 00:43   

anjko napisał/a:
A jaki bedzie do mojego ? :-)
Ty masz 1,4 z 90 roku - czyli na jednopunkcie , nie jestem pewien, ale chyba też 1E.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Oznaczenia wtrysków
mK3
Nesor Mechanika silnika 0 28 Lut 2020, 22:43
Nesor
Brak nowych postów [MK3] Oznaczenia na tłokach
sawcio1234 Mechanika 7 9 Sie 2007, 10:28
diodalodz
Brak nowych postów Skrzynia biegów,oznaczenia
exotech Mechanika silnika 3 8 Gru 2016, 20:10
crazymario
Brak nowych postów Oznaczenia skrzyni biegow
lepszegozyciadi Mechanika ogólna 1 23 Paź 2019, 13:22
slawomirro
Brak nowych postów oznaczenia przewodów w elektrycznych szybkach
PILNE!!!
szynszyl Elektryka 2 26 Lip 2005, 20:11
szynszyl


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.