oznaczenia na tabliczkach obrotomierzy |
Autor |
Wiadomość |
Kam'ol
Model: Ford Fiesta Mk5`02
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 44 Dołączył: 06 Gru 2005 Posty: 129 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 5 Lip 2006, 21:36 oznaczenia na tabliczkach obrotomierzy
|
|
|
witam serdecznie mam pytanie do szefostwa i znających sie bardziej niż moja osoba na oznaczeniach występujących na obrotomierzach a dokładnie na ich tabluiczkach
widziałem następujące
Efi(taki mam)
C
V
co znaczą te skróty kaput dziękuję z góry za pomoc przy rozszyfrowaniu, jak jest takich literek wiecej to dopisujcie |
|
|
|
|
PINISLAV
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 42 Dołączył: 31 Maj 2006 Posty: 93 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 6 Lip 2006, 11:08
|
|
|
Tu masz rozpiske:
V = 1.0, 1.1, 1.3 HCS
C = 1.6 8V CVH (XR2I, S, RS Turbo)
EFI = 1.6, 16V (XR2I, SI, Ghia, RS)
1E = 1.4 8V CVH (Ghia, LX, SI)
2E = 1.6, 1.8 16V Zetec (XR2I, SI, Ghia, RS)
Są jeszcze bez znaczka pewnie do innych typów silników. |
|
|
|
|
Kam'ol
Model: Ford Fiesta Mk5`02
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 44 Dołączył: 06 Gru 2005 Posty: 129 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2 Sie 2006, 14:11
|
|
|
dzieki za informację, z tego co widze u siebie na zegarze moj doskonale pasuje z wersji EFi i nie daje przeklaman, mowiac prosto dziala idealnie, na dole rozmieszcze pare fotek co i jak zrobić bo jest duzo pytan jak poprawnie to zrobic a mi wyszlo wiec sie podziele informacjami z wami.
Słowo wstępne:
przewód długości 2, 3 metrów kupiłem w sklepie elektronicznym, jest ekranowany i dobrej jakosci bo sluzy do celów akustycznych, przymocowalem go nie do gniazda z tylu zegarów ale bezposrednio z tylu do sciezek zegara bo w ten sposob zyskalem przejrzystosc konstrukcji i niemusialem nic kombinowac we wtyczce i gniezdzie ani zdzierac izolacji z kabli. W moim aucie dziwnym trafem jest na odopwiednim pinie w zegarach podpiety kabel na miejscu odpowiedajacym funkcji obrotomierza lecz niestety po podlaczeniu zegarów, byly martwe...:/
- kabel poprowadzilem miejscem wyjscia linki obrotomierza, troszke musialem powalczyc z oslonką gumową pomiedzy wnetrzem auta a maską ale sie udało :], pozniej poprowadzilem go boczkiem pod wycieraczką i gorna, plastikową oslonką silnika do edisa, w tym wypadku mam wersje EDIS 4, wiec to calkiem nowa konstrukcja..
- tu podpiąlem sie pod kabelek 3 od praweej strony stając brzuchem do silnika i szyby bo 2 od prawej jest pusta i nie zawiera mocowania zadnego a jak go podlaczylem w to miejsce obrotek byl rowniez martwy i impulsów nie stwerdzilem,
- takze jezeli chodzi o kompatybilnosc mk3 1,3 spi z licznikami EFi to jest 100% i w moim przypadku wystarczylo pociagnac kabel i jest gites.
postaram sie niedlugo wgrac fotki wyjasnijące co i jak zrobić.
niestety moje liczniki mają tarcze aluminiowe wiec narazie ciekawy tuning odpada i zostaje pobawic sie lampkami i zamienic je na diodki i wywalic te niebieską szybkę z gory zegarów, pozdrawiam i do nastepnego... |
|
|
|
|
krzysio_20 [Usunięty]
|
Wysłany: 13 Lut 2007, 19:13
|
|
|
Witam,
to znaczy że jak mam silnik 1.1i to mam sobie szukać zagarów z obrotkiem z literką "V"?? |
|
|
|
|
Kam'ol
Model: Ford Fiesta Mk5`02
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 44 Dołączył: 06 Gru 2005 Posty: 129 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 13 Lut 2007, 21:12
|
|
|
dokładnie, o ile nei chcesz sie bawić w ręczne zabawy z dopasowaniem obrotów do wskazań zegara |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 13 Lut 2007, 22:16
|
|
|
Kam'ol napisał/a: | W moim aucie dziwnym trafem jest na odopwiednim pinie w zegarach podpiety kabel na miejscu odpowiedajacym funkcji obrotomierza lecz niestety po podlaczeniu zegarów, byly martwe...:/ | Trzeba było wpiąć w kostke (znajduje sie ona w komorze silnika) stabilizator obrotów i wtedy by ci hulało i nic nie trzeba było ciągnąć i lutować. Lokalizacja kostki i ewentulanie jej foty ma rozpracowane kolega szynszyl |
_________________
|
|
|
|
|
Kam'ol
Model: Ford Fiesta Mk5`02
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 44 Dołączył: 06 Gru 2005 Posty: 129 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 13 Lut 2007, 22:34
|
|
|
jak juz pisalem, kabel z wiazki nie dziala, a szukac go nie mialem ani zamiaru ani checi, dlatego zeyb uniknąc syfu zwiazanego z nieprzewodzacym klablem opuscilem nowy ... |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 13 Lut 2007, 22:36
|
|
|
ta kostka znajduje sie na wierzchu dosłowie przy lewym kielichu |
_________________
|
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 13 Lut 2007, 22:37
|
|
|
PINISLAV napisał/a: | 1E = 1.4 8V CVH (Ghia, LX, SI) | Z tym się niezgodzę! Ja mam 1,3 z 95 roku z oryginalnym obrotkiem i mam ozn 1E !
Co do ekranowania przewodu do obrotka, to w oryginale jest to zwykły nieekranowany przewód. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
Ostatnio zmieniony przez jackrzec 13 Lut 2007, 22:39, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Kam'ol
Model: Ford Fiesta Mk5`02
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 44 Dołączył: 06 Gru 2005 Posty: 129 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 13 Lut 2007, 22:37
|
|
|
Łokmen napisał/a: | ta kostka znajduje sie na wierzchu dosłowie przy lewym kielichu |
zapamietam i na wakacje poszperam ziom
ja mam podpięty EFi d 1,3i i styka bez przekłamań |
|
|
|
|
madek
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 14 Lut 2007, 11:05
|
|
|
jackrzec napisał/a: | Z tym się niezgodzę! Ja mam 1,3 z 95 roku z oryginalnym obrotkiem i mam ozn 1E !
Co do ekranowania przewodu do obrotka, to w oryginale jest to zwykły nieekranowany przewód. |
A nie bylo czasem tak, ze przy 1.1/1.3 na gazniku jest V, a na wtrysku 1E ? Gdzies to czytałem jak sie nie myle... |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
|
Kam'ol
Model: Ford Fiesta Mk5`02
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 44 Dołączył: 06 Gru 2005 Posty: 129 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 14 Lut 2007, 11:07
|
|
|
madek napisał/a: | jackrzec napisał/a: | Z tym się niezgodzę! Ja mam 1,3 z 95 roku z oryginalnym obrotkiem i mam ozn 1E !
Co do ekranowania przewodu do obrotka, to w oryginale jest to zwykły nieekranowany przewód. |
A nie bylo czasem tak, ze przy 1.1/1.3 na gazniku jest V, a na wtrysku 1E ? Gdzies to czytałem jak sie nie myle... |
to by tłumaczyło parę spraw... |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 14 Lut 2007, 12:46
|
|
|
madek napisał/a: | A nie bylo czasem tak, ze przy 1.1/1.3 na gazniku jest V, a na wtrysku 1E ? Gdzies to czytałem jak sie nie myle... | Dobrze czytałes, bo sam tak kiedyś pisałem, do tej pory V widziałem na gaźniku, a to co kolega podał w tej rozpisce z angielskiej strony, jest trochę niedokładne - nawet ten angol tam tak pisze. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
mikolaj_r
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Mikołaj
Wiek: 36 Dołączył: 25 Paź 2005 Posty: 397 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 14 Lut 2007, 15:55
|
|
|
Ja z kolei mam 1.4 CVH (wersja Si) i obrotomierz 2E. Czyli jakas kiepska ta rozpiska |
|
|
|
|
anjko
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 43 Dołączył: 25 Lis 2006 Posty: 421 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 14 Lut 2007, 23:41
|
|
|
Podepne sie do tematu. Mam 1,4 na jednopuntowym wtrysku i jaki powinienem włozyc zeby było dobrze bo kazdy pisze inaczej a w tej rozpisce to juz wogóle . Obecnie mam zamontowany EFI i prawie jest ok tylko na wolnych obrotach pokazuje troche ponad 1000 a ze prawie robi wielką roznice to mnie to denerwyje i chetnie bym to zmienił.
I jeszcze jedno do czego jest np ten http://moto.allegro.pl/it..._gwarancja.html |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 15 Lut 2007, 00:03
|
|
|
Hmm... wygląda jak od diesla sprzed 94 roku. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
anjko
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 43 Dołączył: 25 Lis 2006 Posty: 421 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 15 Lut 2007, 00:14
|
|
|
jackrzec napisał/a: | Hmm... wygląda jak od diesla sprzed 94 roku. | Diesle chyba nie miały obrotomierzy przynajmiej ja sie nie spotkałem. |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 15 Lut 2007, 00:31
|
|
|
anjko napisał/a: | Diesle chyba nie miały obrotomierzy przynajmiej ja sie nie spotkałem. | Miały, ale podłączane pod wyjście na obrotka z alternatora. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
anjko
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 43 Dołączył: 25 Lis 2006 Posty: 421 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 15 Lut 2007, 00:40
|
|
|
jackrzec napisał/a: | anjko napisał/a: | Diesle chyba nie miały obrotomierzy przynajmiej ja sie nie spotkałem. | Miały, ale podłączane pod wyjście na obrotka z alternatora. | To ze z alternatora to jasne np escorty tak miały ale ja w fiescie w dieslu z obrotkiem sie nigdy nie spotkałem.
A jaki bedzie do mojego ? |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 15 Lut 2007, 00:43
|
|
|
anjko napisał/a: | A jaki bedzie do mojego ? | Ty masz 1,4 z 90 roku - czyli na jednopunkcie , nie jestem pewien, ale chyba też 1E. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
|