Przesunięty przez: szynszyl 1 Lis 2008, 20:19 |
Obrotomierz, pytanie ........... |
Autor |
Wiadomość |
AeRJot [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Paź 2004, 14:18 Obrotomierz, pytanie ...........
|
|
|
Witam i pytam, wlasni kupilem zegary z obrotomierzem i chce go montowac, czy ktoś juz coś takiego sam robił?? Pomozcie, co poza deseczka musze miec, bo chyba nie bedzie problemow z podlaczeniem wskaznikow (ze starej deski do nowej, przekladka kabelków, czy bede musial przerabiac koncowki) ale glowie chodzimi o ten obrotomierz, gdzie to cholerstwo zamontowac, by dobrze wskazywal i nie bylo trzeba calego samochodu rozebrac) najlepiej jakby ktos mial jakies foteczki takiej zabawy.
THX |
|
|
|
|
mellow [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Paź 2004, 14:23
|
|
|
Jesli kupiles cale kompoletne zegary to nie bedzie zadnego problemu z montazem , wystarczy wyjac stare (4 sruby - na krzyzak) i zamontowac nowe -> wtyczka , linka i mocowanie bedzie to same.
Zeby obrotomierz dziala musisz pociagnac 1 kabel z cewki zaplonowej w 1.3 jest ona za blokiem silnika - > dokladnie te wszystkie zmiany moze opisac Ci Dynamike, on montowal takie zegarkli dokladnie rok temu
Pozdrawiam |
|
|
|
|
AeRJot [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Paź 2004, 14:34 .....
|
|
|
a gdzie go znalesc, by mi pomogł?? a kupiłem chyba całość (nie rozkrecilem jeszcze wiec sądze ze cale zegarki) |
|
|
|
|
AeRJot [Usunięty]
|
|
|
|
|
trzeci
Prezes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 10 Paź 2004, 14:43
|
|
|
Może być tak że nie będziesz musiał ciągnąć dodatkowego kabelka dla obrotomierza. Od modułu zapłonowego do ścieżki nr 10 na zegarach , jak dobrze pamiętam.
Może być tak że tylko wypniesz stare zegary , podepniesz nowe z obrotomierzem i będzie działać.
Ja niestety musiałem ciągnąć kabelek. Na dodatek mam nieekranowany i robi mi zakłócenia w radiu. Więc pamiętaj o tym.
Tu masz dodatkowo link do topicu o takiej wymianie:
http://www.fiestaklubpols...ght=obrotomierz
Pozdro... |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
|
Dynamike [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Paź 2004, 15:37 Re: .....
|
|
|
arj napisał/a: | a gdzie go znalesc, by mi pomogł?? |
Tu go można znaleźć! :lol: Jest dokładnie tak jak napisał Mellow. Kabelek od cewki musisz wpiąć w kostke od zegarów (dokładnie to jest kostka nr 7). Porównaj sobie kostki starych i nowych zegarów. W wersji bez obrotomierz będzie jedno wolne miejsce i właśnie w to miejsce musisz podłączyć kabelek od cewki.
P.S. w mk3 jak się przełoży zegary z obrotomierzem to nie będzie działać :cry: trzeba ciągnąć kabelek. Dopiero od mkIV w zwyż były już gotowe instalacji i wystarczy tylko przełożyć zegary. |
|
|
|
|
AeRJot [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Paź 2004, 16:15 ...........
|
|
|
hmmm, przepraszam, ale jestem informatykiem, zdolnosci manualne mam, wiec ... czy mozecie mi powiedziec który kabelez z cewki? |
|
|
|
|
mellow [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Paź 2004, 18:09
|
|
|
co prawda nie grzebalem dawno w tamtych silnikach / instalacjach ale chyba byl to zielono czarny z tych trzech ktore ma wtyczka wchodzaca do cewki... |
|
|
|
|
Teddy303
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/55KM
Wiek: 43 Dołączył: 26 Cze 2004 Posty: 8 Skąd: GD
|
|
|
|
|
AeRJot [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Paź 2004, 09:05 ...........
|
|
|
swiat jest mały, przynajmniej juz wiem z kim sie licytowalem |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 11 Paź 2004, 09:24
|
|
|
Amoze ktos mi pomoze z innym problemem ktory jest bardzo ciekawy. Otoz ten wlasnie oryginalny obrotomierz prawie caly czas przeklamuje mi obroty. Pokazuje tak na oko 1000-2000 za duzo. Natomiast gdy mi sie zdarzylo troche pociagnac autko po obrotach to czasami tak jakby wracal do normy i pokazywal calkiem dobrze... Potem znowu mu odbijalo i pokazywal za duzo, i tak w kolko... A elektrykiem nie jestem.
Help |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
muzz [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Paź 2004, 10:10
|
|
|
nie jestes pierwszy z tym pytaniem...jeszcze na starym forum padlo takie pytanie...no i np. u mnie tak sie dzieje w nocy i jak jest wilgotno...wtedy jak wlacze swiatla, wycieraczki etc. to przez jakis czas oklamuje(po jakims dluzszym czasie/jezdzie przestaje) i to sporo...znaczy jak normalnie przy 90km/h na 4 powinienem miec ok.3000obr. to mam 4500 przy 70km/h...teraz pytanie przy okazji skad jest pociagniety impuls do obrotomierza...slyszalem ze ponoc z alternatora!...jezeli tak to moze podjade do elektryka i zobacze czy cos sie da zrobic... |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 11 Paź 2004, 13:05
|
|
|
Kurde no porazka, tyle ze jezeli to jest kwestia jakiegos zwarcia to niedobrze bo przez to moze byc do wymiany sam obrotomierz. Ja mam w swojej mk II obrotomierz podlaczony do cewki a konkretnie mialem. I nagle zaczal fiksowac. Okzazalo sie ze dostal zwarcia ale oprocz przeklaman ktore wystepowaly stale to silnik zaczal przerywac i nie chcial palic bo zwarcie kradlo prad. A tutaj raz dziala dobrze a raz zawyza. I to nie jest zalezne od tego jak dlugo jade. Czasami podczas jazdy pokazuje zle potem chwile dobrze i znowu zle... Porazka. A potrzebuje obrotomierz i to bardzo!!! |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
mellow [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Paź 2004, 15:06
|
|
|
muzz napisał/a: | ...teraz pytanie przy okazji skad jest pociagniety impuls do obrotomierza...slyszalem ze ponoc z alternatora!...jezeli tak to moze podjade do elektryka i zobacze czy cos sie da zrobic... |
W naszych Fiestach jest tak jak napisal Qzyn z cewki a nie alternatora, a jesli chodzi o to przeklamanie to kiedys taki klubowicz z bordowego escorta chyba z Lodzi pisal (nawet u siebie na stronie pokazywal schemat podlaczenia) o jakims oporniku czy zworce ktora jak jest niepodpieta lub zle podpieta to obroty wlasnie rosna o okolo 2 tys ... tyle z tego zapamietalem ... jak cos znajde to wam przesle.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 11 Paź 2004, 17:15
|
|
|
1. W samochodach z zapłonem iskrowym impuls pobierac można z ukłądu zapłonowego, natomiast w przypadku silnikóeww z silnikiem wysokopręznym z modułu sterownaia wtryskiem, lub alternatora...
2. Każdy obrotomierz wyliczony (wykalibrowany) jest pod konkretny model silnika... i na konkretny sposób zlicza impulsy, wązne więc jest aby go dobrze podłaczyć... jeśli podłaczymy pod cefke od mk2 to na jeden obrót będą 4 impulsy, jesli pod cefkę od mk3, to ponieważ jest podwójna to na jeden obrut będze tylko 2 impulsy...
3. Rewgulacji w obrotomierzu proponował bym nie ruszać, można tylko w cholere go do reszty rozkalibrowac... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
AeRJot [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Paź 2004, 18:16 .............
|
|
|
mówisz, ze skalibrowany pod konkretny model, tzn model samochodu czy silnika? chodzi mi o to, ze kupilem (ale jeszcze nei zamontowalem) deske do mk3 i do mk3 bede podlaczal, nie wiem czy to z modelu z wtryskiem czy gaznikowy i z jakiej pojemnosci, wiec konkretne pytanie, czy ten obrotomierz moze robic mi przeklamania?
a teraz o te usterki z przeklamanaimi na obrotach, czy to jest problem elektroniczny, czy podlaczenia (ekranowania) kabla z cewki? |
|
|
|
|
mellow [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Paź 2004, 18:42
|
|
|
Pod konkretny silnik w moim 1.8 nie dzialaja np zegary z 1,6 ani nizszych modeli ... ale z tego co kiedys probowalem to modele z malymi pojemnosciami mialy ten sam obrotomierz ... jesli chodzi o przeklamywanie to jest to sprawa elektroniczna ale nie stresuj sie odrazu ... ten problem zadko wystepouje ... Dynamike zamontowal moje zegary z 1.3 do 1.1 i nie bylo zadnego problemu.
Z tego co wiem to chyba tylko modele z wtryskiem mialy obrotomierz ale moge sie myslic ... |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 11 Paź 2004, 18:55
|
|
|
Chodzi konkretnie o konkretny model silnika, może rodzaj będzie lepciejszym określeniem, chodzi o to iż np. w silniku 2 cylindrowym (mówimy cały czas o 4-suwach) na każdy obrót wału jest jeden impuls na cefce, to juz w silniku 4 cylindrowym są 4 impulsy, a w 6, 6 impulsów... dzieje się tak dlateci iż podawany jest jeden impuls na każdą świece, zterowaną rozdzielaczem zapłonu... np. w 4 cylnindrówce z podwójną cefką (mk3) nie ma rozdzielecza, więc impuls jest 2 razy rzadziej, raz pracuje jedna, raz druga cefka... dlatego też trzeba mieć obrotomierz o takiego samego silnika (tyle samo cynindrów i taki sama system zapłonu) nie warzne czy bedzie to 1,1 czy 1,8... jeśli do silika z zapłonem 1-2-4-3 (mk1/2) wsadzimy obrotomierz z mk3 - zapłona (1-4)(2-3) to bedzie nam mniej wiece 2 razy zawyzeł prędkość... zworka konfiguracyjna o której ktos pisał wystepuje zazwyczaj w konstrukcjach uniwersalnych...
Napisz konkretnie jaki masz problem z obrotomierzem, skad go masz, i jak podłaczyłęś... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
mellow [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Paź 2004, 19:21
|
|
|
JoeMix napisał/a: | nie warzne czy bedzie to 1,1 czy 1,8... |
Jakas roznica w takim razie musi byc w tych systemach bo do 1.8 nie pasuje z zadnej innej wersji ... szukalem kiedys obrotomierza i probowalem inne warianty... 1,3 i 1,6 Xr po podlaczeniu wskazowka nie drgnela ... |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 11 Paź 2004, 20:37
|
|
|
A tam, chrzanisz ;-) (takie powiedzonko, więc bez urazy) musi działać i już, czym się tak bardzo rużni 1,8 od inney pojemności? w mk1 obrotomierze w dużej większości były przy 1,6... a pasują bezproblemowo do 0,9 1,0 1,1 1,3 1,4... czyli wszystkich innych mozliwych silników... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
|