Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: szynszyl
1 Lis 2008, 20:19
Obrotomierz, pytanie ...........
Autor Wiadomość
AeRJot
[Usunięty]

Wysłany: 10 Paź 2004, 14:18   Obrotomierz, pytanie ...........

Witam i pytam, wlasni kupilem zegary z obrotomierzem i chce go montowac, czy ktoś juz coś takiego sam robił?? Pomozcie, co poza deseczka musze miec, bo chyba nie bedzie problemow z podlaczeniem wskaznikow (ze starej deski do nowej, przekladka kabelków, czy bede musial przerabiac koncowki) ale glowie chodzimi o ten obrotomierz, gdzie to cholerstwo zamontowac, by dobrze wskazywal i nie bylo trzeba calego samochodu rozebrac) najlepiej jakby ktos mial jakies foteczki takiej zabawy.
THX
 
 
mellow
[Usunięty]

Wysłany: 10 Paź 2004, 14:23   

Jesli kupiles cale kompoletne zegary to nie bedzie zadnego problemu z montazem , wystarczy wyjac stare (4 sruby - na krzyzak) i zamontowac nowe -> wtyczka , linka i mocowanie bedzie to same.

Zeby obrotomierz dziala musisz pociagnac 1 kabel z cewki zaplonowej w 1.3 jest ona za blokiem silnika - > dokladnie te wszystkie zmiany moze opisac Ci Dynamike, on montowal takie zegarkli dokladnie rok temu

Pozdrawiam
 
 
AeRJot
[Usunięty]

Wysłany: 10 Paź 2004, 14:34   .....

a gdzie go znalesc, by mi pomogł?? a kupiłem chyba całość (nie rozkrecilem jeszcze wiec sądze ze cale zegarki)
 
 
AeRJot
[Usunięty]

Wysłany: 10 Paź 2004, 14:35   .............

PS. kupilem dokladnie to:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=32400323
 
 
trzeci 
Prezes





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7108
Skąd: Szczecin
Wysłany: 10 Paź 2004, 14:43   

Może być tak że nie będziesz musiał ciągnąć dodatkowego kabelka dla obrotomierza. Od modułu zapłonowego do ścieżki nr 10 na zegarach , jak dobrze pamiętam.
Może być tak że tylko wypniesz stare zegary , podepniesz nowe z obrotomierzem i będzie działać.
Ja niestety musiałem ciągnąć kabelek. Na dodatek mam nieekranowany i robi mi zakłócenia w radiu. Więc pamiętaj o tym.
Tu masz dodatkowo link do topicu o takiej wymianie:

http://www.fiestaklubpols...ght=obrotomierz

Pozdro...
_________________
Verba volant, scripta manent
Profil Facebook
 
 
 
Dynamike
[Usunięty]

Wysłany: 10 Paź 2004, 15:37   Re: .....

arj napisał/a:
a gdzie go znalesc, by mi pomogł??

Tu go można znaleźć! :lol: Jest dokładnie tak jak napisał Mellow. Kabelek od cewki musisz wpiąć w kostke od zegarów (dokładnie to jest kostka nr 7). Porównaj sobie kostki starych i nowych zegarów. W wersji bez obrotomierz będzie jedno wolne miejsce i właśnie w to miejsce musisz podłączyć kabelek od cewki.

P.S. w mk3 jak się przełoży zegary z obrotomierzem to nie będzie działać :cry: trzeba ciągnąć kabelek. Dopiero od mkIV w zwyż były już gotowe instalacji i wystarczy tylko przełożyć zegary.
 
 
AeRJot
[Usunięty]

Wysłany: 10 Paź 2004, 16:15   ...........

hmmm, przepraszam, ale jestem informatykiem, zdolnosci manualne mam, wiec ... czy mozecie mi powiedziec który kabelez z cewki?
 
 
mellow
[Usunięty]

Wysłany: 10 Paź 2004, 18:09   

co prawda nie grzebalem dawno w tamtych silnikach / instalacjach ale chyba byl to zielono czarny z tych trzech ktore ma wtyczka wchodzaca do cewki...
 
 
Teddy303 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/55KM
Wiek: 43
Dołączył: 26 Cze 2004
Posty: 8
Skąd: GD
Wysłany: 11 Paź 2004, 08:31   Re: .............

arj napisał/a:
PS. kupilem dokladnie to:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=32400323


Wrrrr :) )) to nie sprawiedliwe ;) moja cena byla dokladnie taka sama i co :( powina byc dogrywka :) )
_________________
-= www.teddy.prv.pl =-
http://www.mlyniec.gda.pl/~teddy/fiesta/ford.gif
 
 
 
AeRJot
[Usunięty]

Wysłany: 11 Paź 2004, 09:05   ...........

swiat jest mały, przynajmniej juz wiem z kim sie licytowalem :)
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 11 Paź 2004, 09:24   

Amoze ktos mi pomoze z innym problemem ktory jest bardzo ciekawy. Otoz ten wlasnie oryginalny obrotomierz prawie caly czas przeklamuje mi obroty. Pokazuje tak na oko 1000-2000 za duzo. Natomiast gdy mi sie zdarzylo troche pociagnac autko po obrotach to czasami tak jakby wracal do normy i pokazywal calkiem dobrze... Potem znowu mu odbijalo i pokazywal za duzo, i tak w kolko... A elektrykiem nie jestem.
Help ;)
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
muzz
[Usunięty]

Wysłany: 11 Paź 2004, 10:10   

nie jestes pierwszy z tym pytaniem...jeszcze na starym forum padlo takie pytanie...no i np. u mnie tak sie dzieje w nocy i jak jest wilgotno...wtedy jak wlacze swiatla, wycieraczki etc. to przez jakis czas oklamuje(po jakims dluzszym czasie/jezdzie przestaje) i to sporo...znaczy jak normalnie przy 90km/h na 4 powinienem miec ok.3000obr. to mam 4500 przy 70km/h...teraz pytanie przy okazji skad jest pociagniety impuls do obrotomierza...slyszalem ze ponoc z alternatora!...jezeli tak to moze podjade do elektryka i zobacze czy cos sie da zrobic...
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 11 Paź 2004, 13:05   

Kurde no porazka, tyle ze jezeli to jest kwestia jakiegos zwarcia to niedobrze bo przez to moze byc do wymiany sam obrotomierz. Ja mam w swojej mk II obrotomierz podlaczony do cewki a konkretnie mialem. I nagle zaczal fiksowac. Okzazalo sie ze dostal zwarcia ale oprocz przeklaman ktore wystepowaly stale to silnik zaczal przerywac i nie chcial palic bo zwarcie kradlo prad. A tutaj raz dziala dobrze a raz zawyza. I to nie jest zalezne od tego jak dlugo jade. Czasami podczas jazdy pokazuje zle potem chwile dobrze i znowu zle... Porazka. A potrzebuje obrotomierz i to bardzo!!!
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
mellow
[Usunięty]

Wysłany: 11 Paź 2004, 15:06   

muzz napisał/a:
...teraz pytanie przy okazji skad jest pociagniety impuls do obrotomierza...slyszalem ze ponoc z alternatora!...jezeli tak to moze podjade do elektryka i zobacze czy cos sie da zrobic...



W naszych Fiestach jest tak jak napisal Qzyn z cewki a nie alternatora, a jesli chodzi o to przeklamanie to kiedys taki klubowicz z bordowego escorta chyba z Lodzi pisal (nawet u siebie na stronie pokazywal schemat podlaczenia) o jakims oporniku czy zworce ktora jak jest niepodpieta lub zle podpieta to obroty wlasnie rosna o okolo 2 tys ... tyle z tego zapamietalem ... jak cos znajde to wam przesle.

Pozdrawiam
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 11 Paź 2004, 17:15   

1. W samochodach z zapłonem iskrowym impuls pobierac można z ukłądu zapłonowego, natomiast w przypadku silnikóeww z silnikiem wysokopręznym z modułu sterownaia wtryskiem, lub alternatora...
2. Każdy obrotomierz wyliczony (wykalibrowany) jest pod konkretny model silnika... i na konkretny sposób zlicza impulsy, wązne więc jest aby go dobrze podłaczyć... jeśli podłaczymy pod cefke od mk2 to na jeden obrót będą 4 impulsy, jesli pod cefkę od mk3, to ponieważ jest podwójna to na jeden obrut będze tylko 2 impulsy...
3. Rewgulacji w obrotomierzu proponował bym nie ruszać, można tylko w cholere go do reszty rozkalibrowac...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
AeRJot
[Usunięty]

Wysłany: 11 Paź 2004, 18:16   .............

mówisz, ze skalibrowany pod konkretny model, tzn model samochodu czy silnika? chodzi mi o to, ze kupilem (ale jeszcze nei zamontowalem) deske do mk3 i do mk3 bede podlaczal, nie wiem czy to z modelu z wtryskiem czy gaznikowy i z jakiej pojemnosci, wiec konkretne pytanie, czy ten obrotomierz moze robic mi przeklamania?
a teraz o te usterki z przeklamanaimi na obrotach, czy to jest problem elektroniczny, czy podlaczenia (ekranowania) kabla z cewki?
 
 
mellow
[Usunięty]

Wysłany: 11 Paź 2004, 18:42   

Pod konkretny silnik w moim 1.8 nie dzialaja np zegary z 1,6 ani nizszych modeli ... ale z tego co kiedys probowalem to modele z malymi pojemnosciami mialy ten sam obrotomierz ... jesli chodzi o przeklamywanie to jest to sprawa elektroniczna ale nie stresuj sie odrazu ... ten problem zadko wystepouje ... Dynamike zamontowal moje zegary z 1.3 do 1.1 i nie bylo zadnego problemu.

Z tego co wiem to chyba tylko modele z wtryskiem mialy obrotomierz ale moge sie myslic ...
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 11 Paź 2004, 18:55   

Chodzi konkretnie o konkretny model silnika, może rodzaj będzie lepciejszym określeniem, chodzi o to iż np. w silniku 2 cylindrowym (mówimy cały czas o 4-suwach) na każdy obrót wału jest jeden impuls na cefce, to juz w silniku 4 cylindrowym są 4 impulsy, a w 6, 6 impulsów... dzieje się tak dlateci iż podawany jest jeden impuls na każdą świece, zterowaną rozdzielaczem zapłonu... np. w 4 cylnindrówce z podwójną cefką (mk3) nie ma rozdzielecza, więc impuls jest 2 razy rzadziej, raz pracuje jedna, raz druga cefka... dlatego też trzeba mieć obrotomierz o takiego samego silnika (tyle samo cynindrów i taki sama system zapłonu) nie warzne czy bedzie to 1,1 czy 1,8... jeśli do silika z zapłonem 1-2-4-3 (mk1/2) wsadzimy obrotomierz z mk3 - zapłona (1-4)(2-3) to bedzie nam mniej wiece 2 razy zawyzeł prędkość... zworka konfiguracyjna o której ktos pisał wystepuje zazwyczaj w konstrukcjach uniwersalnych...

Napisz konkretnie jaki masz problem z obrotomierzem, skad go masz, i jak podłaczyłęś...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
mellow
[Usunięty]

Wysłany: 11 Paź 2004, 19:21   

JoeMix napisał/a:
nie warzne czy bedzie to 1,1 czy 1,8...


Jakas roznica w takim razie musi byc w tych systemach bo do 1.8 nie pasuje z zadnej innej wersji ... szukalem kiedys obrotomierza i probowalem inne warianty... 1,3 i 1,6 Xr po podlaczeniu wskazowka nie drgnela ...
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 11 Paź 2004, 20:37   

A tam, chrzanisz ;-) (takie powiedzonko, więc bez urazy) musi działać i już, czym się tak bardzo rużni 1,8 od inney pojemności? w mk1 obrotomierze w dużej większości były przy 1,6... a pasują bezproblemowo do 0,9 1,0 1,1 1,3 1,4... czyli wszystkich innych mozliwych silników...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Obrotomierz
ohnedich Mechanika 2 30 Paź 2008, 21:19
Przem1987
Brak nowych postów Obrotomierz w 1.1i
Karamba26 Elektryka 7 15 Lip 2005, 13:39
Gość
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi obrotomierz?!
Gość Tuning mechaniczny 2 9 Maj 2006, 17:32
mózg
Brak nowych postów Obrotomierz
pfpp Elektryka 2 19 Gru 2006, 11:17
Gość
Brak nowych postów Obrotomierz
lobo1234 Elektryka ogólna 0 19 Sty 2018, 17:59
lobo1234


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.