Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Termostat dolotowy powietrza - 1.1i
Autor Wiadomość
picio_18 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Piotr
Wiek: 40
Dołączył: 28 Sie 2004
Posty: 172
Skąd: Poznań
Wysłany: 15 Cze 2006, 13:24   [MK3] Termostat dolotowy powietrza - 1.1i

Witam!
Zabrałem sie dzisiaj za mały pierdołek znajdujący sie w obudowie filtra powietrza a dokładniej w rurze doprowadzającej powietrze do filtra.
Wydaje mi sie że to ustrojstwo wcale sie nie otwiera, i cały czas ciągnie ciepłe powietrze z kolektora wylotowego (tą aluminiowa rurką)
Rozebrałem wszystko i dostałem sie do termostatu:
ZDJECIE 1
ZDJECIE 2
Ta klapka która sie otwiera ( ZDJECIE 3 )i zamyka ( ZDJECIE 4 ) chodziła bardzo ciężko, zrobiłem troche WD40, rozdruszałem to, oczyściłem, po tych zabiegach zaczeła chodzić znacznie lepiej.
Dobra sprawdziłem jeszcze termostat w nastepujący sposób właczyłem opalarkę i zaczełem na niego dmuchac (fakt faktem trudnow w tym momencie powiedziec przy jakiej temp. sie otwiera - ale chciałem spr. czy wogóle dział) no i po chwili otworzył sie, jednak musiałem na niego długo dmuchac rura nagrzała sie tak że jej nie mogłem utrzymac w rękach. Wiem że na swoim miejscu czyli w silniku to nie osiągnie to takiej temperatury jak w warunkach "opalarkowych"!!!!!
Dobra jak stwierdziłem że wszystko działa to skręciłem to do kupy i założyłem do auta, odpaliłem autko i zostawiłem żeby sobie pochodziłeo i czekałem aż termostat sie otworzy. Kiedy silnik sie rozgrzał poszedłem sprawdzić czy to ustrojstwo sie otworzyło i co sie okazłało że cały czas jest zamknięty, dobra wsiadłem w auto i przejechałem sie po osiedlu, kiedy wróciłem sprawdzma ponownie czy sie otworzył i sytuacja sie powtarza - ZAMKNIĘTY!!
Powiedzcie mi panowie czy można to ustrojstwo wyrzucić? Tzn zaślepić otwór od dolotu ciepłego powietrza (ten od dołu) i tylko zostawić ten od zimnego? Jak to bedzie wyglądało zima nie bedzie problemów z odpalenie?
Może już jest ktoś kto ma doświadczenie w tym temacie? Szukałem już w archiwum ale za dużo sie nie dowiedziałem, każdy coś tam gdzieś tam ale brak konkretów!!
Pomożecie ..... ???
_________________
MONDEO 2.0 TDCI 115KM GHIA CZARNY

MOJE HOBBY
Ostatnio zmieniony przez trzeci 19 Lut 2010, 14:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Darekmk3 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 39
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 917
Skąd: Żory
Wysłany: 15 Cze 2006, 13:50   

ja mam to całe wywalone czyli termostat klapke i wszystko w srodku otwor cieplego powietrza zaslepiony i efekt zarabisty autko nie muli ani nic i chodzi jak chodzilo tymbardziej ze mam lpg..na tej stronce w tuningu mechanicznym jest opisane jak i co na samej górze w przyklejonych http://members.lycos.co.u...39de225872903ff miłej lektóry rzycze ci co to wywalili to raczej nie narzekaja...
pozdro :-)
_________________
mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji
 
 
 
picio_18 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Piotr
Wiek: 40
Dołączył: 28 Sie 2004
Posty: 172
Skąd: Poznań
Wysłany: 15 Cze 2006, 14:27   

super opis bardzo mi sie podoba ale mam do ciebie jeszcze 1 pyt: a mianowicie powiedz mi jak wygląda to zimą?? Czy ten układ przeszedł już mrozy? Chodzi mi o to że jak zrobie cos takiego to jestemn ciekawy jak to bedzie funkcjonowało przy -20st C wkońcu likwidujemy dolot ciepłego powietrza?
_________________
MONDEO 2.0 TDCI 115KM GHIA CZARNY

MOJE HOBBY
 
 
 
Darekmk3 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 39
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 917
Skąd: Żory
Wysłany: 15 Cze 2006, 15:52   

zima mialem odczucia ze autko sie troche pozniej grzeje ale wiekszego spalania nie zauwazylem,wiesz jest na to rada jak sie boisz zimy to skołuj sobie taki drugi dolot i na zime kompletny załoz jak bedzie cos nie tak ;) ,ale u mnie zime przeszlo pomyslnie,dodam ze nie jezdze w niedziele tylko hehe bo robie rocznie ponad 24tyskm wiec przetestowane jest
pozdro :-)
_________________
mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji
 
 
 
arturofakeno
[Usunięty]

Wysłany: 15 Cze 2006, 21:02   

a czy takie cos (term. dolotu) jest w fieście mk4 endura e 1.3 bo nigdzie tego niewidziałem
jest wężyk biegnący z korka wlewu oleju do obudowy filtra pow. ale żadnej klapki niema ,chyba że za przepustnicą
 
 
semek711 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 230
Skąd: xxx
Wysłany: 15 Cze 2006, 22:23   

ja tez tak mam tylko ten dolot zimnego powietrza musialem przytchac bo sie dlawila i ujechac nie moglem ale jak juz to zrobilem to nie ta fiesta. pedal w podloge i zero mula. ciagnie na calej skali. co do zimy to slyszalem ze moze minimalnie wiecej palic

[ Dodano: Czw Cze 15, 2006 21:27 ]
oraz minimalnie dluzej krecic zeby odpalila ale wole juz tak niz mam sie denerwowac.

slyszalem takze o dobrego mechaniora ze jesli sie deptalo w pedal i miala takiego mula to pali wiecej ale nie wiem czy to prawda
 
 
Wojtass 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 27 Lut 2005
Posty: 270
Skąd: Lublin
Wysłany: 15 Cze 2006, 22:43   

Kiedyś wziąłem się za swój filtr, rozebrałem go, termostat wywaliłem, zablokowałem klapkę dolotu ciepłego powietrza a sam dolot przedlużyłem rurą gumową i wyprowadzilem to w tą szczelinę miedzy maskę a zderzak, żeby auto podczas jazdy samo brało powietrze (prawie jak turbo :) ).
Oczywiście żadnych negatywnych skutków nie było, bo teoretycznie silnik powinien cały czas dostawać jak najzimniejsze powietrze, wtedy sprawdziejsze jest spalanie w komorze.
Darekmk3 Co do wolniejszego rozgrzewania się silników zimą to nie ma wpływu na to napewno temperatura w dolocie (jakby sie uprzeć to jest nawet na odwrót).

Producenci robią dolot ciepłego powietrza tylko po to, żeby spełnić wymagania co do czystości spalin, jednocześnie osłabiając osiągi. To samo tyczy się też recyrkulacji spalin, w ktore wyposażone są tez niektore silniki Fiest.

Pozdro
 
 
 
pab2002 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.4i/71KM
Imię: Paweł
Wiek: 36
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 51
Skąd: Komorzno
Wysłany: 15 Cze 2006, 22:49   Re: Termostat dolotowy powietrza

picio_18 napisał/a:
Jak to bedzie wyglądało zima nie bedzie problemów z odpalenie?

semek711 napisał/a:
oraz minimalnie dluzej krecic zeby odpalila

A co ma ten termostat do odpalania? Przecież przed zapaleniem i tak silnik jest zimny więc jaka różnica skąd ciągnie powietrze?
_________________
 
 
 
picio_18 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Piotr
Wiek: 40
Dołączył: 28 Sie 2004
Posty: 172
Skąd: Poznań
Wysłany: 16 Cze 2006, 09:56   

po waszych wypowiedziach zdecydowałem sie wyrzućić to ustrojstwo jakim jest termostat, biore sie dzisja do roboty. Wczoraj jeszcze trochę jeździłem autkiem i zauważyłem że po mojej naprawie termostatu i tak sie nie otwiera czyli cały czas ciągnie ciepłe powietrze.

Darekmk3 a co zrobiłes z tym wężykiem co idzie od korka wlewu oleju bo widziałem na tym twoim forum że chłopaki podopowiadali żeby odłaczył ten waż?!
_________________
MONDEO 2.0 TDCI 115KM GHIA CZARNY

MOJE HOBBY
 
 
 
Darekmk3 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 39
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 917
Skąd: Żory
Wysłany: 16 Cze 2006, 14:07   

picio_18 napisał/a:
po waszych wypowiedziach zdecydowałem sie wyrzućić to ustrojstwo jakim jest termostat, biore sie dzisja do roboty. Wczoraj jeszcze trochę jeździłem autkiem i zauważyłem że po mojej naprawie termostatu i tak sie nie otwiera czyli cały czas ciągnie ciepłe powietrze.

Darekmk3 a co zrobiłes z tym wężykiem co idzie od korka wlewu oleju bo widziałem na tym twoim forum że chłopaki podopowiadali żeby odłaczył ten waż?!

ja go mam,ale polcam zrobic tak jak tam piszą ,jak stane na nogi po zabiegu to tez z nim pokombinuje,moze nawet zacznie sie konkretne myslenie nad zmiana obudowy filtra powietrza co by rozpórke załozyc :devil:
pozdro
_________________
mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji
 
 
 
picio_18 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Piotr
Wiek: 40
Dołączył: 28 Sie 2004
Posty: 172
Skąd: Poznań
Wysłany: 17 Cze 2006, 09:49   

dobra termostatu już nie ma zobaczymy jak sie bedzie zachowywał teraz :)
dzieki chłopaki za dobre rady i materiały :)
pozdrawiam
_________________
MONDEO 2.0 TDCI 115KM GHIA CZARNY

MOJE HOBBY
 
 
 
Przepol 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 40
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 170
Skąd: Anglia-Exeter
Wysłany: 19 Cze 2006, 10:29   

Apropo tego węzyka od korka wlewu oleju.

Wydaje mi sie ze jest to jakies odpowietrzenie od pokrywy zaworow i tamtedy jest podawe powietrze ponownie do filtra.
TAK MI SIE WYDAJE
Tez zastanawialem sie nad zmiana obudowy filtra tylko wlasnie nie wiem czy mozna wywalic ten wezyk???????????????????????
 
 
 
Darekmk3 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 39
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 917
Skąd: Żory
Wysłany: 19 Cze 2006, 10:38   

Przepol napisał/a:
Apropo tego węzyka od korka wlewu oleju.

Wydaje mi sie ze jest to jakies odpowietrzenie od pokrywy zaworow i tamtedy jest podawe powietrze ponownie do filtra.
TAK MI SIE WYDAJE
Tez zastanawialem sie nad zmiana obudowy filtra tylko wlasnie nie wiem czy mozna wywalic ten wezyk???????????????????????

Pa ;-) nie wszystko sie da tylko trze pokombinowac :devil:
_________________
mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji
 
 
 
easy
[Usunięty]

Wysłany: 19 Cze 2006, 12:35   

a co z wężykiem który idzie chyba z kolektora albo bloku, nie pamiętam tera, tez jest od dołu podczepiony pod filtr
 
 
picio_18 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Piotr
Wiek: 40
Dołączył: 28 Sie 2004
Posty: 172
Skąd: Poznań
Wysłany: 20 Cze 2006, 08:59   

easy napisał/a:
a co z wężykiem który idzie chyba z kolektora albo bloku, nie pamiętam tera, tez jest od dołu podczepiony pod filtr

ja zostawiłem ten weżyk oraz ten co idzie od korka wlewu oleju - tylko poleciał termostat :)
_________________
MONDEO 2.0 TDCI 115KM GHIA CZARNY

MOJE HOBBY
 
 
 
abla
[Usunięty]

Wysłany: 20 Cze 2006, 18:51   

easy napisał/a:
a co z wężykiem który idzie chyba z kolektora albo bloku, nie pamiętam tera, tez jest od dołu podczepiony pod filtr

Kiedyś po złożeniu filtra zapomniałem go podłączyć - silnik chodził nierówno, trzymał wysokie obroty i lekkko strzelał w tłumik, także nie polecam go odłączać.
 
 
PINISLAV 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 42
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 93
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 27 Cze 2006, 01:28   

Chłopaki wcale nie trzeba wyrzucać elementów termostatu,wystarczy rozebrać go na części pierwsze(co nie jest łatwe,można się pokaleczyć)i wyciągnąć element cylidryczny o barwie "miedzi" w tym elemenci znajduje się trzpień stalowy o srednicy około 2 mm ,wyjmujemy ten trzpień czyścimy otwór w którym znajdował sie trzpień i ładujemy tam jakiś dobry smar najlepiej grafitowy po tej operacji wkładamy trzpień (u mnie wchodziło jakieś 3 mm w głąb)i montujemy wszystko spowrotem .Przed wykonaniem tej operacji trzpień nie wychodził bo nie było smaru (był jakby zatarty)i dlatego ta klapka sie niedomykała do tego wszystko było zakurzone i plastikowy popychacz był zaklinowany .Ja jeszcze dla pewności sprawdziłem zapalniczką i po paru sekundach nagrzewania klapka sie zamykała co oznaczało że regeneracja przebiegła dobrze,jeszcze nie sprawdziłem tego w warunkach "polowych"ale myśle że ten "mod" zda egzamin.
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 27 Cze 2006, 07:46   

PINISLAV napisał/a:
Chłopaki wcale nie trzeba wyrzucać elementów termostatu,wystarczy rozebrać go na części pierwsze(co nie jest łatwe,można się pokaleczyć)i wyciągnąć element cylidryczny o barwie "miedzi" w tym elemenci znajduje się trzpień stalowy o srednicy około 2 mm ,wyjmujemy ten trzpień czyścimy otwór w którym znajdował sie trzpień i ładujemy tam jakiś dobry smar najlepiej grafitowy po tej operacji wkładamy trzpień (u mnie wchodziło jakieś 3 mm w głąb)i montujemy wszystko spowrotem .Przed wykonaniem tej operacji trzpień nie wychodził bo nie było smaru (był jakby zatarty)i dlatego ta klapka sie niedomykała do tego wszystko było zakurzone i plastikowy popychacz był zaklinowany .Ja jeszcze dla pewności sprawdziłem zapalniczką i po paru sekundach nagrzewania klapka sie zamykała co oznaczało że regeneracja przebiegła dobrze,jeszcze nie sprawdziłem tego w warunkach "polowych"ale myśle że ten "mod" zda egzamin.
Ja zrobiłem tal samo - wszystko rozebrałem i wyczyściłem i gdy w tą dziurę co ciągnie powietrze z nad kolektora, dmuchnąłem opalarka, to klapka normalnie się otworzyła - niby wszystko OK, ale podczas jazdy nawet 2 godz bez przerwy z prędkością 110-120 km/h (na autobahnie berlin-hamburg) gdy zajrzałem , to klapka była zamknieta. Lipa ! Widocznie takie bezpośrednie grzanie ma większą temp, niż powietrze znad kolektora, A wszystko mam tak jak trzeba tzn Łącznik jest cały i ta blacha nad kolektore - niby wszystko ok, a nie działa :( Mi się wydaje, że ten trzpień plastikowy się wyrabia, i przez to nie działa, bo sam termostat chyba jest ok.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
NATHAN
[Usunięty]

Wysłany: 27 Cze 2006, 12:16   

A ja zrobiłem inaczej !
Druciarsko bo druciarsko ale skutecznie :)
otóż ściągnąłem całą obudowe filtra powietrza i zamknąłem klapkę na stałe (tak żeby nie ciągnęła ciepłego powietrza z kolektora wydechowego) i w miejscu zamknięcia wkręciłem blachowkręt,żeby nie miała możliwości się otworzyć i jest też GIT,teraz na lato to jest super sprawa na takie upały...
natomiast na zime wykręce sobie blachowkręta i będzie sobie znowu ciągnął wtedy ciepłe powietrze :)
Pozdro
 
 
PINISLAV 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 42
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 93
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 27 Cze 2006, 14:20   

Zrobiłem próbe generalna i działa przy okazji wymieniłem termostat(stary nie domykał sie ).Na początku sie lekko uchyla, czekałem około 20 min i otworzył sie w 90% .W czasie próby przestreaszyłem sie cholernie bo w końcu sie wentylator włączył ,pierwszy raz od półtora roku.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.