Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: szynszyl
12 Mar 2010, 19:31
[MK3] Shift light
Autor Wiadomość
Przepol 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 40
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 170
Skąd: Anglia-Exeter
Wysłany: 25 Maj 2006, 22:29   [MK3] Shift light

Ostatnio wpadłem na pewien ciekawy pomysł, mianowicie zrobie Shift Light do obrotomierza.
Tylko nie zabardzo wiem jak można to najprościej zrobić. :)
CZy ktoś juz robił coś takiego u siebie???
Ostatnio zmieniony przez trzeci 15 Lut 2010, 08:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Zhang 

Wersja: Gold
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 38
Dołączył: 27 Wrz 2005
Posty: 20
Skąd: Poznań
Wysłany: 26 Maj 2006, 14:09   

Bylo cos kiedys na ten temat na Focus Klub Polska,
sprobuj poszukac tam
 
 
jaco11 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jacek
Wiek: 49
Dołączył: 07 Wrz 2005
Posty: 1256
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 26 Maj 2006, 15:29   

http://www.focusklubpolsk...alizacjaobrotow prosze bo moze nie bedzie ci się chciało szukac ;/ pozdr.....
_________________
Córcia JOA11
 
 
 
Przepol 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 40
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 170
Skąd: Anglia-Exeter
Wysłany: 29 Maj 2006, 17:26   

wielki dzieki :)
 
 
 
kazi 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40
Dołączył: 14 Lip 2005
Posty: 474
Skąd: Łódź/GW
Wysłany: 29 Maj 2006, 22:52   

Ten uklad nie dziala pozatym jak sie go podłaczy to wskazowka od obrotomierza opada w dol i przy okazji skopcilem plytke drukowana na liczniku po co ta masa jest w rezystorze - bez sensu!! banghead
_________________
PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5651
Skąd: Łódź
Wysłany: 30 Maj 2006, 01:40   

to nie jest rezystor tylko potencjometr czyli opornik z regulacja . Hm układzik nie jest głupi ale osobiście mam duzo lepsza wersje wykonana w technice analogowej. Może jutro zapodam schemat . Po dłuższej analizie tego schematu z Fokusa dochodze do wniosku że idealny to on faktycznie nie jest . Moj układ czerpie sygnał z cewki a nie z obrotka . No ale ma troche wiecej części i scalaka którego może być cieżko dostać . Jak ktoś ma dostęp do katalogu to zwie sie UL 1111 N
 
 
 
Wojtass 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 27 Lut 2005
Posty: 270
Skąd: Lublin
Wysłany: 30 Maj 2006, 02:04   

Ja mam to u siebie, ale sprawe mialem ułatwioną dodatkowym obrotkiem, po prostu wpiąłem dodatkową diodę pod inną na płytce odpowiadającą powiedzmy 5000obr i wyprowadziłem oddzielnie.
Muszę jeszcze przy tym pogrzebać...
 
 
 
kazi 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40
Dołączył: 14 Lip 2005
Posty: 474
Skąd: Łódź/GW
Wysłany: 30 Maj 2006, 17:41   

Tak tak daj dioda schemat chętnie zrobie ten uklad sobie. Potencjometr to jest przejęzyczyło mi sie :P
_________________
PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5651
Skąd: Łódź
Wysłany: 30 Maj 2006, 18:31   

szwagier zawinoł mi cyfrówke i jutro odda . Ale moze telefonem zrobie 2.0 Mpix powinno starczyć .
 
 
 
maerik 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 40
Dołączył: 14 Kwi 2005
Posty: 722
Skąd: Kraków
Wysłany: 31 Maj 2006, 22:34   Re: Shift light

Biegi się zmienia wtedy jak auto przestaje ciągnąć :ok: EOT ;)
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5651
Skąd: Łódź
Wysłany: 31 Maj 2006, 23:30   




Trzeba sie dokładnie wcztać w teorie działania zeby wiedzieć jak to wystroić .
 
 
 
Przepol 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 40
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 170
Skąd: Anglia-Exeter
Wysłany: 1 Cze 2006, 23:39   

Witam, Dioda masz racje, ten układ z focusa tez mi sie cos niezbyt podoba,
ale calkiem ciekawy jest ten ktory ty wrzuciles, tylko ze teraz mam inne zajecie (centralny i auto alarm do zamatowania),
ale jak znajde troche czasu to postaram sie zespawac ten uklad.

Mam jeszcze prosbe: gdyby ktos wczesniej zrobil ten ukladzik to niech da znac (o ile przezyje pop uruchomienie) jak to dziala
pozdrowienia
 
 
 
mdcs 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 25 Paź 2004
Posty: 161
Skąd: Płock
Wysłany: 2 Cze 2006, 23:29   

Można to na dwóch komparatorach zrobić i będzie idealnie działało. W układzie z tranzystorem dioda będzie się rozpalać powoli wraz ze wzrostem obrotów. Na komparatorze zaświeci się od razu.
_________________
było
Fiesta 1.1i - 91r
Fiesta 1.8D ABS - 94r
Escort 1.8TD 90PS - 96r.

jest
Seat Cordoba 1.9TDI - 2000r.
140KM - 310Nm, climatronic, komp., ABS, kontrola trakcji, 15" alu...itd, itd ;)
 
 
kazi 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40
Dołączył: 14 Lip 2005
Posty: 474
Skąd: Łódź/GW
Wysłany: 4 Cze 2006, 01:09   

uwaga na uklad UL1111 on sie pali jak sie go lutuje dlatego trzeba dobrze odprowadzac cieplo oraz trzeba uwazac aby nie dotykac nóżek bo potrafi sie tez popsuc. Ja juz mam czesci i spróbuje go zlutowac i sprawdzic. Napiszcie tylko gdzie podłaczyc to WE do obrotomierza?
_________________
PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5651
Skąd: Łódź
Wysłany: 4 Cze 2006, 02:42   

pod przewód sygnałowy z obrotka. ale lepiej jest wiąść transformator 220-10V np dla silnika 4 suwowego bez elektroniki (z rozdzielaczem) jest to 3.5 tyś obrotów . Nie wiem czy wasz piękny DIS ma wiecej czy mniej sygnałów na obrót .
 
 
 
Kacper
[Usunięty]

Wysłany: 4 Cze 2006, 21:49   

xeper napisał/a:
ja juz nic z waszych rozmow njie kumam - moze ktos narysuje schemat taki jaki bedzie dobry??


odpusc sobie, to bedzie trudne do zrobienia - i trzeba bedzie kaliborwac dla kazdego silnika, takze....juz nic nie mówie o tym, ze w francuzach elektronika jest wyjątkowo pokopana :devil:
 
 
Kacper
[Usunięty]

Wysłany: 4 Cze 2006, 22:31   

xeper napisał/a:
co odpusc :P

napisac co tzrba pojde do znajomego co ma sklep z elektronika i mi zrobi :p


nie o to mi chodzi, sam fakt złozenia tego będzie prosty - ale ustalenie własnie jakie elementy mająwejść w skład i wartość tych elementów będize kłopotliwe, ponieważ do każdego silnika będą to inne wartości, zeby przy innych obrotach sie zapalała,a a w kazdym samochodzie inaczej do obrotomierza dochodzi sygnał... na gaznikach z cewki, w fiestach z kompem z edisa...a u ciebie jeszcze zabawniej być może. No ale to juz jak chcesz...a dodatkowym utrudnieniem jest fakt, ze to francuz hehe... ostatnio siedzialem na forum laguny, to oni nic o tych autach nie wiedzą, zadnych schematów a jaki kłopot z częściami..
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.