Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: szynszyl
1 Lis 2008, 20:19
Wskażnik temperatury płynu: W dieselku
Autor Wiadomość
limak8
[Usunięty]

Wysłany: 2 Paź 2004, 09:08   Wskażnik temperatury płynu: W dieselku

witam,

mam dieselka z '93 MK3. Gdy przekrecam kluczyk w stacyjce (niewazne, czy samochod stal cala noc na dworzu, czy jezdzil cały dzien) wskaznik temperatury od razu leci na maxa (daleko za maksymalna temperature). Troche to wkurzajace. Gdzie szukac tego czujniczka pod maska i jak go wymienic. A moze to cos innego.

Bede wdzieczny za pomoc.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 2 Paź 2004, 09:31   

Zwarcie do masy... prawdopodobnie przetarł lub spadł przewód... czujnika temperatury szukaj w okolicach termostaty (dosodzi do niego jeden przewód)... zdejmij z czujnika... jak wskazówka zostanie na 0 to walnięty czujnik... jak dalej poleci na MAX to uszkodzony jest przewód od czujnika do zegarka...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Fred
[Usunięty]

Wysłany: 2 Paź 2004, 14:47   

A nie kręciłeś nic przypadkiem z zestawem wskaźników? Nie zdejmowałeś może wskazówki? Jeśli tak to może ją źle założyłeś i dlatego masz taki problem teraz :)
 
 
limak8
[Usunięty]

Wysłany: 23 Paź 2004, 16:49   

Udalo sie (ale chyba polowicznie).

Znalazlem ten czujniczek i rzeczywiscie byl uwalony. Kupilem nowy i wymienilem, ALE:
1. Nie dalo sie go wkrecic na maxa (wszedł na 2/3 dlugosci gwinta). Stawial potem taki opr ze balem sie iz ukrece gwint. Wolalem go tak zostawic. Pomenczylem go przez pol godzinki na drodze, az wlaczy sie duzy obieg (bo niby wtedy najwieksze cisnienie) i nie leci. Czy mam racje, czy moze dokrecac na chama?
2. Czujniczek na oznaczenia 1.830.082 i ma rozowa koncowke. Powiedzieli ze to do mojej bedzie pasowalo, ale na opakowaniu wypieniony jest tylko escorcik. O wiescie ani slowa. Czy mnie wtrabili bo:
3. Po tej pol godzinki otrej jazdy (potem szkoda mi bylo juz paliwa) wskzanik (ktory zaczal dzialac :) ) znajdowal sie na samym dole pola "NORM" - ledo co na niego whodzil. A silniczek byl juz niezle nagrzany - przewody od duzego obiegu bardzo cielpe, a woda wylana na silnik prawie od razu wyparowywala, ale sie nie gotowala. Czy to wina temperatury otoczenia?? POMOZCIE
 
 
limak8
[Usunięty]

Wysłany: 23 Paź 2004, 16:51   

P.S. Jak zdojel kabelek z tego czujnika to w dalszym ciagu "jechal na maksa" - tego to do tej pory nie kumam - a po zalozeniu nowego bylo tak jak opisalem w poscie powyzej.

Moze przewody sa tez uwalone??
 
 
limak8
[Usunięty]

Wysłany: 23 Paź 2004, 16:52   

P.S. Jak zdojel kabelek z tego czujnika to w dalszym ciagu "jechal na maksa" - tego to do tej pory nie kumam - a po zalozeniu nowego bylo tak jak opisalem w poscie powyzej.

Moze przewody sa tez uwalone??
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 23 Paź 2004, 19:13   

limak8 napisał/a:
Czujniczek ma rozowa koncowke. Powiedzieli ze to do mojej bedzie pasowalo

Dobrze ci powiedzieli, pod warunkiem ze stary czujnik też miał rózową końcówkę... jeśli miał zielkoną lub inny kolor to wskazanie będą fałszywe...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Salgol
[Usunięty]

Wysłany: 25 Paź 2004, 08:07   

To ja też poprosze o pomoc w temacie:
Od kilku dni szaleje mi wskaznik temperatury, dawniej stal prawie ciagle na M teraz bardzo szybko (1-2 km) wchodzi na R (nawet O), momentami nawet na czerwone, by po chwili opasc z powrrotem na R. Ciekawa sprawa przy zakretach: skręt w lewo to wskazówka na czerwonym, w czasie skrętu w prawo spada na M.
Poziom oleju w połowie między min a max, wymieniany na wiosne.
Pomóżcie proszę.

Pozdrawiam
Salgol
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 25 Paź 2004, 09:03   

Salgol napisał/a:
Poziom oleju w połowie między min a max, wymieniany na wiosne.

Nie widzę zwiąsku, wskażnik temperatury wkazuje temperature płynu chłodzącego w okolicach termostatu, wiec poziom oleju ma sie do tego nijak, sprawć lepiej poziom płyny w układzie chłodzenia...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Salgol
[Usunięty]

Wysłany: 25 Paź 2004, 09:38   

Ok, jeszcze jedno podejrzenie:
wymienialem stary plyn z chlodnicy i mechanik nie mogl dostac sie do srubki z bloku silnika, zlal tylko z chlodnicy i zbiornika - woda byla mocno rdzawa i z platkami rdzy - mozliwe jest iz zapchala sie pompa lub cos innego ?

Pozdrawiam
Salgol
 
 
Garfield
[Usunięty]

Wysłany: 25 Paź 2004, 10:14   

Cytat:
1. Nie dalo sie go wkrecic na maxa (wszedł na 2/3 dlugosci gwinta). Stawial potem taki opr ze balem sie iz ukrece gwint. Wolalem go tak zostawic. Pomenczylem go przez pol godzinki na drodze, az wlaczy sie duzy obieg (bo niby wtedy najwieksze cisnienie) i nie leci. Czy mam racje, czy moze dokrecac na chama?


zostaw go tak.!!
mój tez jest wkrecony w jednej trzeciej i wystaje wiecej gwintu niz jest wkrecone wiec to norma....
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 25 Paź 2004, 19:13   

Salgol napisał/a:
woda byla mocno rdzawa i z platkami rdzy - mozliwe jest iz zapchala sie pompa lub cos innego ?

W/g mnie to pmppa by coś takego przemieliła, rozwewała by większy kawaek na szereg mniejszych... ale mogło coś wpaść w termostat... najlepiej go wyjmij i oblikaj...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Salgol
[Usunięty]

Wysłany: 4 Lis 2004, 11:18   

Witam po przerwie.
Najpierw dzięki wielkie za pomoc, po wizycie u mechanika mogę napisac co się stalo. Mianowicie pękła opaska spinająca przewody, przez co kabelek czujnika temperatury dyndał sobie podczas jazdy i obijał się o przewody i silnik. Przez co w czasie postoju (swobodny zwis kabla) temperatura w normie, w czasie przyspieszania oraz skrętu w lewo (styk z jakims ciepłym elementem), temperatura rosła. Po spięciu kabli i przeczyszczeniu styków jak ręką odjął.

Pozdrawiam
Salgol
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 4 Lis 2004, 19:19   

Salgol napisał/a:
Mianowicie pękła opaska spinająca przewody, przez co kabelek czujnika temperatury dyndał sobie podczas jazdy i obijał się o przewody i silnik. Przez co w czasie postoju (swobodny zwis kabla) temperatura w normie, w czasie przyspieszania oraz skrętu w lewo (styk z jakims ciepłym elementem), temperatura rosła.

Jest to przyjacielu niemożliwe... czujnik jest zamontowany w bloku silnika (albo gdzieś tam) i to do czego dotyka przewód, czy sobie dynda czy nie, czy jest ciepły czy zimny NIE ma żadnego wpływu na wskazanie temperatury... chyba że się zwarcie robiło (i wtedy twoja teoria jest oki, jak auto się rusząło to przewód dotykał do metalowych częsci, robiło sie zwarcie i temperatura rosła) więc proponuję dokłądnie sprawdzić przewody czy się nie przetarły czasem...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
czinuk
[Usunięty]

Wysłany: 6 Lis 2004, 12:54   

czy jak wskazuwka jest w okolicach m todobrze czy silnik jest nie dogrzany j jaka to jest wtedy temperatura
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 7 Lis 2004, 07:25   

czinuk napisał/a:
czy jak wskazuwka jest w okolicach m todobrze czy silnik jest nie dogrzany j jaka to jest wtedy temperatura

trzeba by wziąśc termometr i zmierzyć ;-)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
czinuk
[Usunięty]

Wysłany: 12 Lis 2004, 13:54   

ok Joemix mam fieste 1.1 94 rok uzytkuje ja 3 miesiace i poprostu interesuje mnie jak najwiecej o tym autku i poprostu chcialbym wiedziec okolo jakiej temperatury jest silnik kiedy wskazowka wskazuje na litere "M" domniemam ze okolo 70-80 C i pytanko w jakich temperaturach silnik pracuje najlepiej???? :?:
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 12 Lis 2004, 21:25   

A ja mam fieste 0,9, użytkuje ja od kilku lat i niegdy nie mierzyłem jaką temperature ma silnik... jreśli wspazóewka znajduje sie na pozycji NORMAL to znaczy ze jest dobrze... jaekli nie wchodzi na to pole lub z niego wychodzi to zaczynam interweniować...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
czinuk
[Usunięty]

Wysłany: 19 Lis 2004, 14:00   

wreszcie zostalem wysluchany :evil:
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 19 Lis 2004, 21:05   

czinuk napisał/a:
wreszcie zostalem wysluchany :evil:

:D
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Wskażnik temperatury płynu: W jakiej pozycji?
Gość Elektryka 51 4 Sty 2010, 19:11
marian
Brak nowych postów Wskażnik temperatury
marko366 Elektryka silnika 6 17 Lip 2018, 01:15
Creep
Brak nowych postów Wskażnik temperuty płynu w chłodnicy - problemy
nico Elektryka ogólna 1 26 Lip 2007, 18:33
diodalodz
Brak nowych postów [MK3] Wskażnik temperatury
Gość Elektryka 3 29 Cze 2008, 15:40
szynszyl
Brak nowych postów Wskażnik temperatury cieczy chłodzącej na liczniku
Robert Elektryka ogólna 2 30 Gru 2014, 16:26
srs


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.