Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: zaplon

Przesunięty przez: szynszyl
17 Kwi 2006, 11:18
Silnik : spalanie stukowe korektor liczby oktanowej
Autor Wiadomość
krzysztof_0
[Usunięty]

Wysłany: 30 Wrz 2004, 20:14   Silnik : spalanie stukowe korektor liczby oktanowej

Witam
Czy ktoś wie co może byc przyczyną spalania stukowego?
Występuje to w mojej fieście od czasu gdy ją kupiłem a dzieje się to na rozgrzanym silniku przy normalnej jeżdzie nawet na prostej drodze bez obciążenia jak dodam gazu, jak miałem poloneza i ustawiłem za wczesny zapłon to były takie same objawy,jest to takie dzwonienie jak gra na cymbałkach :D
Ostatnio zmieniony przez trzeci 1 Sty 2011, 22:36, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 30 Wrz 2004, 20:36   

pRzyczyną spalania stukowego może być:
1) niewłaściwy zapłon
2) źle dobrane świece (nieospowiednia ciepłota)
3) zbyt wysoki stopień sprężania (nadmiernie splanowana głowica0
4) paliwo o zbyt małej liczbie oktanowej

P.S. Trochę teorii - http://www.ktp.pl/?YSVyMT...GpyLCwtb254Zg==
_________________
 
 
 
krzysztof_0
[Usunięty]

Wysłany: 1 Paź 2004, 17:13   

Witam
1) niewłaściwy zapłon-jak się reguluje zaplon w moim silniku?
2) źle dobrane świece (nieospowiednia ciepłota)-świece nowe orginał do forda fiesty 1.1i CLX KAT
3) zbyt wysoki stopień sprężania (nadmiernie splanowana głowica)-to odpada
4) paliwo o zbyt małej liczbie oktanowej-tankuje PB95
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Paź 2004, 18:03   

Masz wtrysk więc sie nie ustawia (chyba).. mogło się coś rapnąc w pamięci sterownika, lub uszkodzony jest jeden z czujników, np. położenia wału....na komputer chyba trzeba jechać...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 1 Paź 2004, 20:36   

przypomnijcie mi czy w mk3 1.1 nie było czasem zwory którą sięustawiało rodzaj paliwa ? 91 lub 95 oktan ?
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
krzysztof_0
[Usunięty]

Wysłany: 2 Paź 2004, 03:24   

Taka zworka to rzeczywiście powinna być ! :D ponieważ nasza "PB 95" kwalifikuje sie na dużo niżej niż jest to napisane na dystrybutorach :D
 
 
olijacek
[Usunięty]

Wysłany: 11 Paź 2004, 15:53   

Cytat:
Taka zworka to rzeczywiście powinna być ! ponieważ nasza "PB 95" kwalifikuje sie na dużo niżej niż jest to napisane na dystrybutorach


Tylko gdzie ?
 
 
easy
[Usunięty]

Wysłany: 11 Paź 2004, 16:10   

no jest taka zwora tylko zę nikt niewie czy ma być załączona cz nie.
 
 
olijacek
[Usunięty]

Wysłany: 11 Paź 2004, 16:11   

Gdzie ??? bo jak jest załączone to wyłącze i odwrotnie
 
 
easy
[Usunięty]

Wysłany: 11 Paź 2004, 16:15   

w tym temacie jest zdjecie ale to chyab nie to z tego co chłopaki wydumali
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
 
 
olijacek
[Usunięty]

Wysłany: 11 Paź 2004, 16:39   

Text z instr obsługi do fordów od 95r ze zdjęciem

bezpiecznik nr 34

Dopasowanie liczby oktanowej
W przypadku, gdy do dyspozycji jest paliwo o
niższej liczbie oktanowej, niż wymaga tego
silnik (np. LO 91 a nie LO 95), należy
postępować w sposób następujący:
Rozłączyć złącze serwisowe umieszczone w
komorze silnika. Spowoduje to automatyczną
zmianę punktu zapłonu, tj. przestawienie z
paliwa LO 95, na paliwo o niższej liczbie
oktanowej. Jeśli to możliwe, należy jak
najszybciej zatankować paliwo o właściwej
liczbie oktanowej i przestawić ponownie
zapłon.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 11 Paź 2004, 17:21   

Coś nie tak jest z tym textem, piszesz cos o bezpieczniku 34 a chwil potem o złaczu diagnostycznym w silniku... zresztą w/g moich materoiałow bespiecznikó jest 20 kilka...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
easy
[Usunięty]

Wysłany: 11 Paź 2004, 17:54   

a pozatym, ja od kąd mam auto mam te złoncze rozłonczone i z tego co wiem większosc z nas też(mówie o tym kabelku co jest na zdjeciach w tamtym temacie) ale jesili chodzi o złącza serwisowe to sa one chyba przy akumulatoze prawda??
 
 
olijacek
[Usunięty]

Wysłany: 12 Paź 2004, 13:42   

Tak jak napisałem to opis do modeli po 95 roku.
 
 
jupati35
[Usunięty]

Wysłany: 12 Paź 2004, 20:02   

Cześć
W mojej fieście która jest 91r 1.1i jest też takie złącze i w tym samym miejscu ale nie jest zaślepiona jak to jest pokazane na zdjęciu a w środku tego złącza są dwie szpileczkii to złącze jest dużo głębsze ,a na tym zdjęciu jest pokazane jakby tam już było coś włożone,prosze o sprawdzenie czy ze środka to coś da się wyciągnąć może to jest łaśnie już włożona zworka.
Nowy użytkownik Forda Fiesty
 
 
krzysztof_0
[Usunięty]

Wysłany: 18 Paź 2004, 13:44   

Witam
Znalazłem w mojej fieście złącze korektora liczby oktanowej i napewno nie jest to na przegrodzie silnika 2 pinowe tylko znajduje sie całkiem w innym miejscu i DZIAŁA :D i służy do zmiany prędkości obrotowej na biegu jałowym o 100obr/min oraz do opóżnienia zapłonu o 2-3 stopnie i o 4-6 stopni.
 
 
olijacek
[Usunięty]

Wysłany: 18 Paź 2004, 13:52   

krzysztof_0 napisał/a:
Witam
Znalazłem w mojej fieście złącze korektora liczby oktanowej i napewno nie jest to na przegrodzie silnika 2 pinowe tylko znajduje sie całkiem w innym miejscu i DZIAŁA :D i służy do zmiany prędkości obrotowej na biegu jałowym o 100obr/min oraz do opóżnienia zapłonu o 2-3 stopnie i o 4-6 stopni.


Fajnie a gdzie to jest ?? Podaj miejsce a ja zrobię u siebie fotkę i zobaczymy czy mam a Może to coś takiego...

http://www.fiestaklubpols...p?p=21690#21690
 
 
krzysztof_0
[Usunięty]

Wysłany: 18 Paź 2004, 16:51   

:D Zdjęcia nie będe robił ponieważ link już podałeś i właśnie to drugie jest złączem korektora liczby oktanowej.

korekta zapłonu / obr/min.
Działanie
Złącze to wykorzystywane jest do zmiany prędkości na biegu jałowym i/lub ustawień zapłonu.

Specyfikacje

Podłączyć końcówkę 3 do masy aby zwiększyć regulowaną prędkość na biegu jałowym o 100 obr/min. Podłączyć końcówkę 23 do masy aby opóźnić ustawienie zapłonu o 2 - 3°.
Podłączyć końcówkę 24 do masy aby opóźnić ustawienie zapłonu o 4 - 6°
kolory kabli:
23-brazowoczerwony
24-brazowoniebieski
3-brazowozolty
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 18 Paź 2004, 18:22   

krzysztof_0 napisał/a:
:D Zdjęcia nie będe robił ponieważ link już podałeś i właśnie to drugie jest złączem korektora liczby oktanowej.

korekta zapłonu / obr/min.
Działanie
Złącze to wykorzystywane jest do zmiany prędkości na biegu jałowym i/lub ustawień zapłonu.

Specyfikacje

Podłączyć końcówkę 3 do masy aby zwiększyć regulowaną prędkość na biegu jałowym o 100 obr/min. Podłączyć końcówkę 23 do masy aby opóźnić ustawienie zapłonu o 2 - 3°.
Podłączyć końcówkę 24 do masy aby opóźnić ustawienie zapłonu o 4 - 6°
kolory kabli:
23-brazowoczerwony
24-brazowoniebieski
3-brazowozolty

A jak to sie przedstawia na oktany :?: :roll:
_________________
 
 
 
krzysztof_0
[Usunięty]

Wysłany: 18 Paź 2004, 20:12   

Łokmen ? :roll: :shock:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Brak nowych postów Zworka liczby oktanowej w 1.1i
limus Elektryka silnika 10 29 Maj 2014, 22:30
limus
Brak nowych postów Zworka liczby oktanowej mk3
Gość Elektryka 10 18 Mar 2005, 18:03
Lokmen
Brak nowych postów spalanie stukowe co to?
ocb?
stafcio Mechanika 18 20 Cze 2008, 14:14
Krawiec
Brak nowych postów Dolot, spalanie stukowe i inne dywagacje
Wydzielone z FAQ Przepływka
PumaRST Tuning mechaniczny 47 12 Lip 2011, 10:17
rex


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.