Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: faq, kolo

Przesunięty przez: bidżej
12 Lis 2010, 08:45
INSTRUKCJA WYMIANY KOŁA - poradnik
Autor Wiadomość
Szopica 
Członek Honorowy FKP

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 44
Dołączyła: 10 Sie 2004
Posty: 282
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 27 Wrz 2004, 20:49   INSTRUKCJA WYMIANY KOŁA - poradnik

WYMIANA KOŁA

Są dwie metody wymiany koła:
1. "Na osła" - czyli szukamy frajera, który zrobi to za nas :clever: ;
2. "Zrób to Sam" - czyli zabieramy się ochoczo do pracy 8) .
Poniższa instukcja dotyczy metody drugiej!

Kiedy złapiemy panę

Szukamy twardego podłoża, na którym będziemy mogli zmienić koło.
Zaciągamy hamulec ręczny i ewentualnie wrzucamy na bieg.
Stawiamy trójkąt, aby zachować bezpieczeństwo na drodze.
Wyjmujemy akcesoria niezbędne do wymiany koła
W tym celu należy usiąść za kierownicę i za pomocą
uchwytu otwierającego maskę autka dostać się do naszych upragnionych

akcesoriów.



Teraz wyciągamy koło zapasowe, które znajduje się pod kufrem.
W tym celu należy odbezpieczyć
i przy pomocy klucza poluzować hak
trzymający naszą zapasówkę. Następuje
to przez odkręcanie śruby znajdującej się
wewnątrz kufra.



ohaczamy półkę, z której ściągamy koło zapasowe
i

turlamy je w pobliże wymiany.
Następnie zdejmujemy z zepsutego koła kołpak.

Luzujemy śruby – odkręcamy w kierunku
przeciwnym do kierunku wskazówek zegara
(chyba, że mamy lewy gwint :wink: )


Lewarek umieszczamy pod progiem samochodu – tak, aby próg wchodził
w rowek lewarka.


Obracając korbką lewarka w prawo podnosimy
auto do góry, do momentu, aż koło oderwie się od podłoża.

UWAGA! Lewarek zawsze stawiamy na twardej powierzchni!

Odkręcamy nakrętki i zdejmujemy zepsute koło.


Teraz zakładamy koło zapasowe i przykręcamy każdą z nakrętek do pierwszego wyczuwalnego oporu. Gdy wkręcimy już wszystkie 4 (lub kto ile tam ma, od 3 w górę) dokręcamy je jeszcze raz do momentu dobrego ułożenia koła.



Lewarkiem opuszczamy samochód. Dokręcamy śruby pamiętając, aby robić to na "krzyż" a nie w "kółeczko"

Zakładamy kołpak i chowamy zepsute koło. Możemy być z siebie dumni!


Zwijamy trójkąt i rura do wulkanizatora- przy najbliższym czasie!
Koszt naprawy i wyważenia wynosi około 15 zł.

Powyższa instrukcja dotyczy samochodu Ford Fiesta 1,1 rocznik 1991.
WSZELKE PRAWA ZASTRZEŻONE
SZOPICA®
Ostatnio zmieniony przez bidżej 12 Lis 2010, 08:45, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
DŻEJKU
[Usunięty]

Wysłany: 27 Wrz 2004, 20:58   

ale się Szopica wystroiła do zmiany koła :D

ciekawy bajer. nawet nie wiedziałem że śrubę, która trzyma kosz od zapasówy można odkręcać tym kluczem do kół... dzięxxx :D
Ostatnio zmieniony przez DŻEJKU 27 Wrz 2004, 20:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Garfield
[Usunięty]

Wysłany: 27 Wrz 2004, 20:58   

naprawde dobrze wymienione kolo 8)
opis z fotorelacja :brawo: co wiecej dodac! :wink:
brawo!
ale chyba ci troszeczke bylo nie wygodnie dokrecac te kólko nie? w tych bucikach! :P
 
 
muzz
[Usunięty]

Wysłany: 27 Wrz 2004, 21:08   

a ja nie wiedzialem ze tam jest jakies zabezpieczenie!...hmm...
 
 
woytekmk3
[Usunięty]

Wysłany: 27 Wrz 2004, 21:22   

:brawo: dla koleżanki za instrukcję i SAMODZIELNE wykonanie wymiany!
 
 
Fred
[Usunięty]

Wysłany: 27 Wrz 2004, 21:30   

Mój znajomy złapał gumę na egzaminie i mu egzaminator powiedział że jak poprawnie zmieni koło to zda.
 
 
Minio 


Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 15 Sie 2004
Posty: 70
Skąd: z małego pokoju
Wysłany: 27 Wrz 2004, 21:37   

A w Mk4 nie zauważyłem linki do zabezpieczenia kosza z zapasem
 
 
Mad Max
[Usunięty]

Wysłany: 27 Wrz 2004, 21:38   

Wszystko pieknie ładnie ale Szopica zapomniała o bardzo ważnym elemencie o którym mało kto wie :lol:
Cytat:
...Teraz zakładamy koło zapasowe i przykręcamy nakrętki
Lewarkiem opuszczamy samochód. Dokręcamy śruby...

Powinno być:
...Teraz zakładamy koło zapasowe i przykręcamy każdą z nakrętek do pierwszego wyczuwalnego oporu. Gdy wkręcimy już wszystkie 4 (lub kto ile tam ma, od 3 w górę) dokręcamy je jeszcze raz do momentu dobrego ułożenia koła. Lewarkiem opuszczamy samochód. Dokręcamy śruby pamiętając, aby robić to na "krzyż" a nie w "kółeczko"... :wink:
 
 
KacpeRS
[Usunięty]

Wysłany: 27 Wrz 2004, 22:04   

chciałbym zauważyć jeszcze że do zdejmowania kołpaka służy plastikowe pomarańczowe cuś przy kluczu do kół. Świetna instrukcja zmiany koła :!: :!:
Ostatnio zmieniony przez KacpeRS 27 Wrz 2004, 23:22, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Szopica 
Członek Honorowy FKP

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 44
Dołączyła: 10 Sie 2004
Posty: 282
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 27 Wrz 2004, 22:42   

Cytat:
ale się Szopica wystroiła do zmiany koła

Nie wystroiła,tylko czasami nie jestem przygotowana do
wymiany koła- nie wożę ze sobą ciuchów
na przebranie, ale pomyślę o tym :wink:
Jest mi bardzo miło, że spodobała się
wam instrukcja. Może będą następne 8)
 
 
 
Szopica 
Członek Honorowy FKP

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 44
Dołączyła: 10 Sie 2004
Posty: 282
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 27 Wrz 2004, 22:43   

Kasperaz21 napisał/a:
chciałbym zauważyć jeszcze że do dejmowania kołpaka służy plastikowe pomarańczowe cuś przy kluczu do kół. Świtana instrukcja zmiany koła :!: :!:

Dzięki! nie wiedziałam!!! :D
 
 
 
Fred
[Usunięty]

Wysłany: 27 Wrz 2004, 22:48   

Szopica napisał/a:
Nie wystroiła,tylko czasami nie jestem przygotowana do
wymiany koła- nie wożę ze sobą ciuchów


Ale aparacik cyfrowy do robienia zdjątek owszem ;) :lol:
 
 
Szopica 
Członek Honorowy FKP

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 44
Dołączyła: 10 Sie 2004
Posty: 282
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 27 Wrz 2004, 22:51   

Mad Max napisał/a:
...
Powinno być:
...Teraz zakładamy koło zapasowe i przykręcamy
każdą z nakrętek do ......


Czy teraz dobrze? :wink:
 
 
 
Szopica 
Członek Honorowy FKP

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 44
Dołączyła: 10 Sie 2004
Posty: 282
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 27 Wrz 2004, 22:53   

Fred napisał/a:
Szopica napisał/a:
Nie wystroiła,tylko czasami nie jestem przygotowana do
wymiany koła- nie wożę ze sobą ciuchów


Ale aparacik cyfrowy do robienia zdjątek owszem ;) :lol:

Zawsze mam go ze sobą! :rotfl:
Ostatnio zmieniony przez Szopica 28 Wrz 2004, 19:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
bash
[Usunięty]

Wysłany: 27 Wrz 2004, 23:34   

brawo brawo kolezanko :) widze ze sekcja poradnikow rozrasta się - proponuje dawać w temacie każdego takiego poradnika okraszonego fotorelacją slowo kluczowe poradnik - bedzie latwiej pozniej zebrac wszystkie :) pozdrawiam serdecznie i śmigam pod prysznic z pięknym powidokiem dwóch ślicznych czarnulek :wink:
 
 
Jareczek
[Usunięty]

Wysłany: 28 Wrz 2004, 09:41   

Poradnik jet GIT, ale ja z takimi paznokciami bałbym się zmieniać koła i chyba poszedłbym na pierwszą metodę "Na osła"...

A jeszcze takie małe pytanko do wszystkich(wydaje mi się, że znam na nie odpowiedź :P ): w jakiej odległości powinno się umieszczać trójkąt za samochodem :?: Nie korzystać z pomocy naukowych :!: :!: :!: Zobaczymy jak bardzo znamy przepisy...
 
 
2pet
[Usunięty]

Wysłany: 28 Wrz 2004, 09:46   

U u u la la tylko pogratulowac 8)

Zuch dziewczynka ;)
 
 
Fred
[Usunięty]

Wysłany: 28 Wrz 2004, 10:03   

Jareczek napisał/a:
A jeszcze takie małe pytanko do wszystkich(wydaje mi się, że znam na nie odpowiedź :P ): w jakiej odległości powinno się umieszczać trójkąt za samochodem


W obszarze zabudowanym mozesz posatwić trójkąt zaraz za samochodem ale na trasie bodajże 20 metrów za furką, a jeśli za zakrętem jesteś to chyba logicznie myśląc przed zakretem postawić trójkąt :)
 
 
Jareczek
[Usunięty]

Wysłany: 28 Wrz 2004, 10:09   

No z tego co się orientuje, to z obszarem zabudowanym trafiłeś, a z trasą to nie do konca :lol: Ale zobaczymy co na to reszta...Pewnie wszsycy szukają teraz po kodeksach i tego typu pomocach :lol:
 
 
Fred
[Usunięty]

Wysłany: 28 Wrz 2004, 10:15   

No ja do niczego nie zglądałem, napisałem tak jak uważam. :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Krótki poradnik wymiany pompy sprzęgła
TSRules Mechanika ogólna 0 19 Cze 2014, 14:11
TSRules
Brak nowych postów [ Ankieta ] 1. Instrukcja do Blaupunkta rd 148
2. Jakie radio CD najlepsze
Nwd Car Audio i CB 15 4 Gru 2005, 09:49
_-MoKrY-_
Brak nowych postów Instrukcja obsługi centralki
JoeMix LPG 0 10 Lis 2012, 20:42
JoeMix
Brak nowych postów instrukcja obsługi serwisowa
Fanzlohtv Mechanika ogólna 1 10 Sty 2019, 23:43
zwardek
Brak nowych postów Oświetlenie bagażnika, foto instrukcja.
Dla tych co nie mają oryginalnej instalacji (brak "plusa")
garys Elektryka 9 11 Sty 2006, 10:07
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.