Przesunięty przez: bidżej 12 Lis 2010, 08:45 |
INSTRUKCJA WYMIANY KOŁA - poradnik |
Autor |
Wiadomość |
Szopica
Członek Honorowy FKP
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 44 Dołączyła: 10 Sie 2004 Posty: 282 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 27 Wrz 2004, 20:49 INSTRUKCJA WYMIANY KOŁA - poradnik
|
|
|
WYMIANA KOŁA
Są dwie metody wymiany koła:
1. "Na osła" - czyli szukamy frajera, który zrobi to za nas :clever: ;
2. "Zrób to Sam" - czyli zabieramy się ochoczo do pracy 8) .
Poniższa instukcja dotyczy metody drugiej!
Kiedy złapiemy panę
Szukamy twardego podłoża, na którym będziemy mogli zmienić koło.
Zaciągamy hamulec ręczny i ewentualnie wrzucamy na bieg.
Stawiamy trójkąt, aby zachować bezpieczeństwo na drodze.
Wyjmujemy akcesoria niezbędne do wymiany koła
W tym celu należy usiąść za kierownicę i za pomocą
uchwytu otwierającego maskę autka dostać się do naszych upragnionych
akcesoriów.
Teraz wyciągamy koło zapasowe, które znajduje się pod kufrem.
W tym celu należy odbezpieczyć
i przy pomocy klucza poluzować hak
trzymający naszą zapasówkę. Następuje
to przez odkręcanie śruby znajdującej się
wewnątrz kufra.
ohaczamy półkę, z której ściągamy koło zapasowe
i
turlamy je w pobliże wymiany.
Następnie zdejmujemy z zepsutego koła kołpak.
Luzujemy śruby – odkręcamy w kierunku
przeciwnym do kierunku wskazówek zegara
(chyba, że mamy lewy gwint :wink: )
Lewarek umieszczamy pod progiem samochodu – tak, aby próg wchodził
w rowek lewarka.
Obracając korbką lewarka w prawo podnosimy
auto do góry, do momentu, aż koło oderwie się od podłoża.
UWAGA! Lewarek zawsze stawiamy na twardej powierzchni!
Odkręcamy nakrętki i zdejmujemy zepsute koło.
Teraz zakładamy koło zapasowe i przykręcamy każdą z nakrętek do pierwszego wyczuwalnego oporu. Gdy wkręcimy już wszystkie 4 (lub kto ile tam ma, od 3 w górę) dokręcamy je jeszcze raz do momentu dobrego ułożenia koła.
Lewarkiem opuszczamy samochód. Dokręcamy śruby pamiętając, aby robić to na "krzyż" a nie w "kółeczko"
Zakładamy kołpak i chowamy zepsute koło. Możemy być z siebie dumni!
Zwijamy trójkąt i rura do wulkanizatora- przy najbliższym czasie!
Koszt naprawy i wyważenia wynosi około 15 zł.
Powyższa instrukcja dotyczy samochodu Ford Fiesta 1,1 rocznik 1991.
WSZELKE PRAWA ZASTRZEŻONE
SZOPICA®
|
Ostatnio zmieniony przez bidżej 12 Lis 2010, 08:45, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
DŻEJKU [Usunięty]
|
Wysłany: 27 Wrz 2004, 20:58
|
|
|
ale się Szopica wystroiła do zmiany koła
ciekawy bajer. nawet nie wiedziałem że śrubę, która trzyma kosz od zapasówy można odkręcać tym kluczem do kół... dzięxxx |
Ostatnio zmieniony przez DŻEJKU 27 Wrz 2004, 20:58, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Garfield [Usunięty]
|
Wysłany: 27 Wrz 2004, 20:58
|
|
|
naprawde dobrze wymienione kolo 8)
opis z fotorelacja co wiecej dodac! :wink:
brawo!
ale chyba ci troszeczke bylo nie wygodnie dokrecac te kólko nie? w tych bucikach! |
|
|
|
|
muzz [Usunięty]
|
Wysłany: 27 Wrz 2004, 21:08
|
|
|
a ja nie wiedzialem ze tam jest jakies zabezpieczenie!...hmm... |
|
|
|
|
woytekmk3 [Usunięty]
|
Wysłany: 27 Wrz 2004, 21:22
|
|
|
dla koleżanki za instrukcję i SAMODZIELNE wykonanie wymiany! |
|
|
|
|
Fred [Usunięty]
|
Wysłany: 27 Wrz 2004, 21:30
|
|
|
Mój znajomy złapał gumę na egzaminie i mu egzaminator powiedział że jak poprawnie zmieni koło to zda. |
|
|
|
|
Minio
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 15 Sie 2004 Posty: 70 Skąd: z małego pokoju
|
Wysłany: 27 Wrz 2004, 21:37
|
|
|
A w Mk4 nie zauważyłem linki do zabezpieczenia kosza z zapasem |
|
|
|
|
Mad Max [Usunięty]
|
Wysłany: 27 Wrz 2004, 21:38
|
|
|
Wszystko pieknie ładnie ale Szopica zapomniała o bardzo ważnym elemencie o którym mało kto wie :lol:
Cytat:
...Teraz zakładamy koło zapasowe i przykręcamy nakrętki
Lewarkiem opuszczamy samochód. Dokręcamy śruby...
Powinno być:
...Teraz zakładamy koło zapasowe i przykręcamy każdą z nakrętek do pierwszego wyczuwalnego oporu. Gdy wkręcimy już wszystkie 4 (lub kto ile tam ma, od 3 w górę) dokręcamy je jeszcze raz do momentu dobrego ułożenia koła. Lewarkiem opuszczamy samochód. Dokręcamy śruby pamiętając, aby robić to na "krzyż" a nie w "kółeczko"... :wink: |
|
|
|
|
KacpeRS [Usunięty]
|
Wysłany: 27 Wrz 2004, 22:04
|
|
|
chciałbym zauważyć jeszcze że do zdejmowania kołpaka służy plastikowe pomarańczowe cuś przy kluczu do kół. Świetna instrukcja zmiany koła |
Ostatnio zmieniony przez KacpeRS 27 Wrz 2004, 23:22, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Szopica
Członek Honorowy FKP
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 44 Dołączyła: 10 Sie 2004 Posty: 282 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 27 Wrz 2004, 22:42
|
|
|
Cytat: | ale się Szopica wystroiła do zmiany koła |
Nie wystroiła,tylko czasami nie jestem przygotowana do
wymiany koła- nie wożę ze sobą ciuchów
na przebranie, ale pomyślę o tym :wink:
Jest mi bardzo miło, że spodobała się
wam instrukcja. Może będą następne 8) |
|
|
|
|
Szopica
Członek Honorowy FKP
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 44 Dołączyła: 10 Sie 2004 Posty: 282 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 27 Wrz 2004, 22:43
|
|
|
Kasperaz21 napisał/a: | chciałbym zauważyć jeszcze że do dejmowania kołpaka służy plastikowe pomarańczowe cuś przy kluczu do kół. Świtana instrukcja zmiany koła |
Dzięki! nie wiedziałam!!! |
|
|
|
|
Fred [Usunięty]
|
Wysłany: 27 Wrz 2004, 22:48
|
|
|
Szopica napisał/a: | Nie wystroiła,tylko czasami nie jestem przygotowana do
wymiany koła- nie wożę ze sobą ciuchów |
Ale aparacik cyfrowy do robienia zdjątek owszem :lol: |
|
|
|
|
Szopica
Członek Honorowy FKP
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 44 Dołączyła: 10 Sie 2004 Posty: 282 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 27 Wrz 2004, 22:51
|
|
|
Mad Max napisał/a: | ...
Powinno być:
...Teraz zakładamy koło zapasowe i przykręcamy
każdą z nakrętek do ...... |
Czy teraz dobrze? :wink: |
|
|
|
|
Szopica
Członek Honorowy FKP
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 44 Dołączyła: 10 Sie 2004 Posty: 282 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 27 Wrz 2004, 22:53
|
|
|
Fred napisał/a: | Szopica napisał/a: | Nie wystroiła,tylko czasami nie jestem przygotowana do
wymiany koła- nie wożę ze sobą ciuchów |
Ale aparacik cyfrowy do robienia zdjątek owszem :lol: |
Zawsze mam go ze sobą! |
Ostatnio zmieniony przez Szopica 28 Wrz 2004, 19:07, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
bash [Usunięty]
|
Wysłany: 27 Wrz 2004, 23:34
|
|
|
brawo brawo kolezanko widze ze sekcja poradnikow rozrasta się - proponuje dawać w temacie każdego takiego poradnika okraszonego fotorelacją slowo kluczowe poradnik - bedzie latwiej pozniej zebrac wszystkie pozdrawiam serdecznie i śmigam pod prysznic z pięknym powidokiem dwóch ślicznych czarnulek :wink: |
|
|
|
|
Jareczek [Usunięty]
|
Wysłany: 28 Wrz 2004, 09:41
|
|
|
Poradnik jet GIT, ale ja z takimi paznokciami bałbym się zmieniać koła i chyba poszedłbym na pierwszą metodę "Na osła"...
A jeszcze takie małe pytanko do wszystkich(wydaje mi się, że znam na nie odpowiedź ): w jakiej odległości powinno się umieszczać trójkąt za samochodem Nie korzystać z pomocy naukowych Zobaczymy jak bardzo znamy przepisy... |
|
|
|
|
2pet [Usunięty]
|
Wysłany: 28 Wrz 2004, 09:46
|
|
|
U u u la la tylko pogratulowac 8)
Zuch dziewczynka |
|
|
|
|
Fred [Usunięty]
|
Wysłany: 28 Wrz 2004, 10:03
|
|
|
Jareczek napisał/a: | A jeszcze takie małe pytanko do wszystkich(wydaje mi się, że znam na nie odpowiedź ): w jakiej odległości powinno się umieszczać trójkąt za samochodem |
W obszarze zabudowanym mozesz posatwić trójkąt zaraz za samochodem ale na trasie bodajże 20 metrów za furką, a jeśli za zakrętem jesteś to chyba logicznie myśląc przed zakretem postawić trójkąt |
|
|
|
|
Jareczek [Usunięty]
|
Wysłany: 28 Wrz 2004, 10:09
|
|
|
No z tego co się orientuje, to z obszarem zabudowanym trafiłeś, a z trasą to nie do konca :lol: Ale zobaczymy co na to reszta...Pewnie wszsycy szukają teraz po kodeksach i tego typu pomocach :lol: |
|
|
|
|
Fred [Usunięty]
|
Wysłany: 28 Wrz 2004, 10:15
|
|
|
No ja do niczego nie zglądałem, napisałem tak jak uważam. |
|
|
|
|
|