Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś
7 Maj 2006, 21:08
Tarcze hamulcowe , Hamulce , Heble
Autor Wiadomość
GienekWichura 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Turbo
Dołączył: 05 Cze 2004
Posty: 309
Skąd: Puck
Wysłany: 11 Paź 2004, 10:12   

Dzięki za pozytywne opinie. Jeżeli ktoś będzie potrzebował
to wrzucajcie zamówienia. Wszystko jest do obgadania.

Moim poważnym planem jest jednak zwiększenie średnicy czynnej
hamowania z przodu. Na razie szukam tarcz o średnicy około
300-320 mm. Zobaczymy co z tego wyjdzie
 
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 11 Paź 2004, 20:30   

A do tych tarcz nie trza większych zasisków :D :roll:
_________________
 
 
 
GienekWichura 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Turbo
Dołączył: 05 Cze 2004
Posty: 309
Skąd: Puck
Wysłany: 13 Paź 2004, 10:24   

Trzeba je zatoczyć :D
 
 
 
GienekWichura 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Turbo
Dołączył: 05 Cze 2004
Posty: 309
Skąd: Puck
Wysłany: 25 Lis 2004, 09:42   






Ostatnio miałem przyjemność nawiercać tarcze do Astry GSi.
Coś czuję, że mi się to spodobało. Ciekawe średnica tarcz o 20mm
większa od xr2i a szerokość czynna 45 mm czyli o 5 mm szerzej niż
w xr2i. Tył większy niż w fieście 1,1 przód. Bez wątpienia siła hamowania
o wiele większa. A ford jak zwykle ciął po kosztach i tarcze z zaciskami
identyczne do 5 modeli fiesty nie licząc escorta i sierry. No chyba że
porównać astrę GSi do escorta RS 2000 to już jest lepiej.

Przy okazji projektując
otwory do tegoś modelu znalazłem jeden z moich projektów
dla xr2i i RS. W sumie sam miałem sobie takie zrobić ale
akurat w dzień, który jechałem otwory nie miałem dostępu
do frezów i nafrezowania pozostały jedynie w projekcie.
Potem jak zwykle śpieszyłem się z montażem i sprawa poszła
w zapomnienie. Póki co program jest na maszynie numerycznej
frez jest także. Można więc wprowadzić ten pomysł w życie.

Idea nafrezowanych rowków ma dwie strony medalu. Z jednej
strony całkowicie gromadzą i odprowadzają pył powstały w
wyniku tarcia klocków o powierzchnię tarczy. Z drugiej strony
głębokość rowków jest tak rozplanowana, że po przekroczeniu
granicznego wymiaru wytarcia tarczy rowki znikają. Mają bowiem
1 mm głębokości czyli tyle ile z jednej strony wynosi zużycie
dopuszczalne. Rowki znikają ale tarcie pozostaje jeszcze na
pogłębieniach otworów które wynoszą średnio 2mm.



 
 
 
mellow
[Usunięty]

Wysłany: 25 Lis 2004, 10:19   

GienekWichura napisał/a:

Ostatnio miałem przyjemność nawiercać tarcze do Astry GSi.
Coś czuję, że mi się to spodobało. Ciekawe średnica tarcz o 20mm
większa od xr2i a szerokość czynna 45 mm czyli o 5 mm szerzej niż
w xr2i. Tył większy niż w fieście 1,1 przód. Bez wątpienia siła hamowania
o wiele większa. A ford jak zwykle ciął po kosztach i tarcze z zaciskami
identyczne do 5 modeli fiesty nie licząc escorta i sierry. No chyba że
porównać astrę GSi do escorta RS 2000 to już jest lepiej.


Nie zapomnij ze Astra jest jakby nie bylo 1 segment wyzej , ma wieksza mase i moze sie okazac iz mimo wiekszych tarcz droga hamowania jest dluzsza...

Pozdrawiam
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 25 Lis 2004, 19:44   

GienekWichura napisał/a:



Że się zapytam co to jest i czemu takie obspawane?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 25 Lis 2004, 19:49   

Joe to jest tylna tarcza od Astry GSi 2,0 16V - i ja tam żadnych spawów nie widze...
_________________
 
 
 
GienekWichura 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Turbo
Dołączył: 05 Cze 2004
Posty: 309
Skąd: Puck
Wysłany: 27 Lis 2004, 11:51   

One są po prostu na granicy zużycia
i lekko skorodowane
 
 
 
spider
[Usunięty]

Wysłany: 27 Lis 2004, 15:15   

no tak ale taka tarcza to musi byc prawa i lewa tzn obie maja dociskać klocek do przodu lub do tyłu bo inaczej kaszana sam mam ochote na nawiercane tarcze i dlatego sprawdzałem u fachmena
 
 
GienekWichura 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Turbo
Dołączył: 05 Cze 2004
Posty: 309
Skąd: Puck
Wysłany: 28 Lis 2004, 13:28   

Nie za bardzo Cię rozumiem ale wydedukowałem, że chodzi ci
o to że jedna tarcza ma być lustrzanym odbiciem drugiej tarczy.


No to ja tak właśnie robię. Chyba nie posądzacie czynnie pracującego
( z powołania) mechanika o taki niefart. :D

A poza tym to nie tarcza dociska klocek tylko cylinder sterowany
ciśnieniem. Czyż nie tak. A siła oporu tarcia działa zawsze w tym
samym kierunku. Bez względu na to jak te otwory są wywiercone.
Dodatkowe nafrezowania po odpowiednim ukształtowaniu bez
względu na kierunek zawsze siłą odśrodkową kręcenia się tarczy
rozrzucają wiór. I takie mają zadanie. Dzięki temu wiór nie gromadzi
się pod klockiem i nie spawa pod wysoką tempeaturą działając jak
pojedyncze ziarna papieru ściernego grubaziarnistego.

Ostatnio tak dla ciekawostki miałem okazję projektować i kierować całym
procesem technologicznym zamienników tarcz hamulcowych do
Gdańskich tramwajów.
 
 
 
lehu8 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Inna
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Leszek
Wiek: 47
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 329
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 28 Lis 2004, 19:52   

Jesteś niesamowity!!! :shock:
A jak mają się do tego klocki :?:
Szybko się scierają :?:
_________________
-L E H U- ID#49
Fiesta Mk2 1.1-była

http://smg.photobucket.co...ent=Nowy-45.jpg -lehofiesta mk1
http://photobucket.com/albums/v418/lehu8/fiesta2/ -lehofiesta mk2
http://smg.photobucket.co.../lehu8/fiesta3/ -lehofiesta mk3
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Zakładamy nowe tarcze hamulcowe
Żółwik Tuptuś Mechanika ogólna 0 10 Mar 2006, 19:57
Żółwik Tuptuś
Brak nowych postów Tarcze hamulcowe , Hamulce , Heble
GienekWichura Tuning mechaniczny 16 10 Lip 2005, 19:21
PumaRST
Brak nowych postów Tarcze hamulcowe , Hamulce , Heble
Darekmk3 Tuning mechaniczny 1 22 Sie 2005, 11:39
PumaRST
Brak nowych postów Tarcze hamulcowe z tyłu , Hamulce , Heble
Piesek Tuning mechaniczny 9 1 Paź 2005, 19:36
Gość
Brak nowych postów Tarcze hamulcowe , Hamulce , Heble , Cosworth
LOY Tuning mechaniczny 3 25 Maj 2005, 06:37
GienekWichura


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.