Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś
7 Maj 2006, 21:08
Tarcze hamulcowe , Hamulce , Heble
Autor Wiadomość
GienekWichura 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Turbo
Dołączył: 05 Cze 2004
Posty: 309
Skąd: Puck
Wysłany: 27 Wrz 2004, 10:00   Tarcze hamulcowe , Hamulce , Heble

Długo się zastanawiałem nad wyborem tarcz hamulcowych ale w końcu podjąłem decyzję.
Miałem oczywiście do wyboru droższe dwukrotnie tarcze jak to się mówi "tuningowe"
i zwykłe tarcze podróby żeliwne za 180 zeta komplet. Czym się różnią nie wszyscy
oczywiście wiedzą. Te pierwsze są odlewane z droższego, twardszego i odporniejszego
na ścieranie żeliwa oraz są dodatkowo nawiercane. Te otwory lub wyfrezowane kanałki
mają za zadanie odprowadzić nadmiar ścierającego się wióra z klocków.
Niestety wiór potrafi się przylepiać dlatego najlepsze są zafrezowania
na całej szerokości czynnej.
Tarcze są więc
żywotniejsze ale klocki niestety ścierają się na nich dosłownie jak kreda.

Postanowiłem że nie będę się łądował w koszty i kupię zwykłe tarcze dodatkowo je
nawiercając. Zyskam przy tym większą nieco odporność tarczy hamulcowej kosztem
żywotności klocków. No cóż zobaczymy czy było warto.
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 14 Cze 2006, 22:57, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
GienekWichura 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Turbo
Dołączył: 05 Cze 2004
Posty: 309
Skąd: Puck
Wysłany: 27 Wrz 2004, 10:01   

Zwykłe tarcze ATM Mikoda 180 zeta

 
 
 
GienekWichura 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Turbo
Dołączył: 05 Cze 2004
Posty: 309
Skąd: Puck
Wysłany: 27 Wrz 2004, 10:03   

W tym celu tarcze zostały zwymiarowane. Narysowałem sobie rysuneczek
w AutoCad i zebrałem z niego współrzędne otworów które później wrzuciłem
do obrabiarki



 
 
 
Fred
[Usunięty]

Wysłany: 27 Wrz 2004, 10:45   

Dobra ale czy oryginalnie nawiercane tarcze nie są przypadkiem zrobione z lepszego materiału?? Czy przypadkiem ponawiercanie takich tarcz nie spowoduje zmniejszenia wytrzymałości takich tarcz i tego że sie nie rozlecą??
 
 
Garfield
[Usunięty]

Wysłany: 27 Wrz 2004, 10:51   

rozleciec sie nie rozleca ale wydaje mi sie ze straciły na trwałosci... ale moge sie mylic!! 8)
tak jak napisałeś i tak jak napisał Gieniek orginalne tracze sa zrobione z innego materiału.... :cry:
 
 
DŻEJKU
[Usunięty]

Wysłany: 27 Wrz 2004, 11:09   

gdzieś w sieci czytałem ogłoszenie że koleś nawierca tarcze na politechnice wrocławskiej(?) czyli może nie jest to badziewna sprawa.
a ja mm pytanko nie lepiej było kupić tarcze brembo i je nawiercić? ja kupiłem je i dałem 190zł a wydaje mi się że mogą być lepsze od zwykłych...
 
 
.mat.
[Usunięty]

Wysłany: 27 Wrz 2004, 12:19   

zwykłe brembo to szajs max
 
 
DŻEJKU
[Usunięty]

Wysłany: 27 Wrz 2004, 12:24   

miałeś je?
 
 
.mat.
[Usunięty]

Wysłany: 27 Wrz 2004, 13:40   

miałem zwykłe tarcze brembo z przodu i zjechały sie chyba w rok,albo 1.5.a u mnie to jest ok 10-15tys km nie wiem jak to możliwe,teraz mam motocrafty =]
 
 
GienekWichura 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Turbo
Dołączył: 05 Cze 2004
Posty: 309
Skąd: Puck
Wysłany: 27 Wrz 2004, 15:11   

Jeżlei dobrze trafisz na podróbę to może być dobre żeliwo
powyżej 200HB twardości. To nawet nie musiałem sprawdzać w
pracy na twardościomierzu bo juz pilnikiem widać że jest bardzo miękka
i szybkko pójdzie. Ale sprawdzę na twardościomierzu i wam się pochwalę

Ford robi na 100% z żeliw sferoidalnych o dużej wytrzymałości i dlatego
tak długo trzymają. Są to twardości około 200-240HB.

Jeżeli chodzi o to czy te otwory nie osłabiają to posłuchajcie specjalisty
konstruktora. Takie rozwiązania były wielokrotnie testowane na
złożone naprężenia termiczne i naciski i nie wykazywały karbu na
otworach. naprężenia te pięknie się rozkładają. hyba że otwory nie
są pogłębione. Takie rozwiązania są stosowane powszechnie
na bardziej do tego skłonnych materiałach i nie wykazują pęknięć
Mowa o firmach wilwood , brembo, lucas.

Patrząc zgodnie ze sztuką czyli wytrzymałością materiałów żeliwa
miękkie są bardziej ciągliwe od twardych czyli zachowują też większą
odporność na duże grandienty temperatur. Znaczy to że te moje tarcze
nawet lepiej to zniosą od tych o wysokiej twardości. Twardość bowiem
im większa tym bardziej kruchy materiał.

Poza tym te tarcze są tak zaprojektowane że otwory wychodzą dokładnie
pomiędzy żebrami . Nie osłabiają więc materiału. Największe bowiem
naciski pzenoszone są przez żebra.

Dla informacji otwory wykonywane były na frezarce numerycznej
otwory o średnicy 5 mm i pogłebiane na ręcznej wiertarce pionowej
pogłębiaczem 90 stopni około 1,5-2mm wgłab.
 
 
 
GienekWichura 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Turbo
Dołączył: 05 Cze 2004
Posty: 309
Skąd: Puck
Wysłany: 27 Wrz 2004, 15:22   

Żeby nie być gołosłownym

 
 
 
marcel20 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2004
Posty: 215
Skąd: Koszalin
Wysłany: 28 Wrz 2004, 18:04   

Ty to brachol masz łep jak koń.W piatek przetestuje je osobiście.....
Może u mnie tez coś powiercimy:)
 
 
Paulek
[Usunięty]

Wysłany: 28 Wrz 2004, 18:32   

:shock: Tuning że hej...

I nie wpływa to nijak na drogę hamowania ??
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 28 Wrz 2004, 18:37   

Wpływa - teoretycznie powinno skracać drogę hamowania, bo tarcze mniej sie grzeją i są badziej czyste...
_________________
 
 
 
GienekWichura 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Turbo
Dołączył: 05 Cze 2004
Posty: 309
Skąd: Puck
Wysłany: 28 Wrz 2004, 19:19   

Największy wpływ można zauważyć w końcowym etapie gwałtownego hamowania.
Tak raczej nie za specjalnie. W sumie temperatury aż tak mocno się
zbić nie da


No nic jutro zdjęcia z konserwacji i końcowy efekt
 
 
 
medyk72
[Usunięty]

Wysłany: 1 Paź 2004, 22:08   

Nie na darmo sie nazywa Gienek EuGENIUSZ :idea: , teraz jak weszliśmy do unii to całkiem uzasadnione :) Jak zwykle świetna robota z której i nasze umysły mogły jak gąbki nasiąknąć troche wiedzy. Dzięki Gieniu - trzymaj tak dalej.Pozdr
 
 
GienekWichura 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Turbo
Dołączył: 05 Cze 2004
Posty: 309
Skąd: Puck
Wysłany: 7 Paź 2004, 10:16   

Pomalowałem te tarcze takim świństwem do malowania
pieców. W składzie ma aluminium i połysk metaliczny
Najbardziej zależało mi na użebrowaniu. Odporne do 400 stopni.
Odporność na korozje trochę wzrosła po takim zabiegu.Wygląd całkiem
całkiem . W sumie imałem się z cynkowaniem galwanicznym
ale trochę za dużo latania po trójmiejskich stoczniach.



 
 
 
demolek
[Usunięty]

Wysłany: 7 Paź 2004, 15:20   

Gienuś jestem pod wielkim wrażeniem Twojej pracy! BRAWO!!!
Takich ludzi nam trzeba!! :brawo:
 
 
herrkam 


Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: Ghia
Silnik: 1.1/53KM
Wiek: 50
Dołączył: 24 Sie 2004
Posty: 76
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 7 Paź 2004, 16:21   

jeju Gienek teraz tarcze w ramki i na ścianę jedną kupię hehe
może przygotujesz mi jakiś zestaw do rally to wezmę Twoje logo na rajdówkę heh
normalnie sie marnujesz........pozdrawiam
_________________
FIESTA MY FIRST RALLY CAR.....
impreza?? chętnie zwłaszcza WR BLUE
MK1 rulessss
 
 
 
herrkam 


Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: Ghia
Silnik: 1.1/53KM
Wiek: 50
Dołączył: 24 Sie 2004
Posty: 76
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 7 Paź 2004, 16:23   

A tak wogóle może zostaniesz nadwornym tunerem FKP propozyja jest powżna
_________________
FIESTA MY FIRST RALLY CAR.....
impreza?? chętnie zwłaszcza WR BLUE
MK1 rulessss
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Zakładamy nowe tarcze hamulcowe
Żółwik Tuptuś Mechanika ogólna 0 10 Mar 2006, 19:57
Żółwik Tuptuś
Brak nowych postów Tarcze hamulcowe , Hamulce , Heble
GienekWichura Tuning mechaniczny 16 10 Lip 2005, 19:21
PumaRST
Brak nowych postów Tarcze hamulcowe , Hamulce , Heble
Darekmk3 Tuning mechaniczny 1 22 Sie 2005, 11:39
PumaRST
Brak nowych postów Tarcze hamulcowe z tyłu , Hamulce , Heble
Piesek Tuning mechaniczny 9 1 Paź 2005, 19:36
Gość
Brak nowych postów Tarcze hamulcowe , Hamulce , Heble , Cosworth
LOY Tuning mechaniczny 3 25 Maj 2005, 06:37
GienekWichura


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.