[SWAP] 1.3 na 1.6 |
Autor |
Wiadomość |
Leon_SSJ
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2005 Posty: 171 Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: 9 Kwi 2006, 12:21 [SWAP] 1.3 na 1.6
|
|
|
witam
powaznie mysle nad zmiana silnika na 1.6. Jaki 1.6 by sie najlepiej nadal (moze EFI co?) zeby bylo najmniej przerobek? co dokladnie trzeba zmieniac? silnik, skrzynia.... ??
jak kalkulujecie ile moze to wszystko wyniesc PLN? |
_________________
|
|
|
|
|
maerik
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 40 Dołączył: 14 Kwi 2005 Posty: 722 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 9 Kwi 2006, 12:27 Re: [SWAP] 1.3 na 1.6
|
|
|
Jak juz swap na mocniejszy to czemu nie od razu troche nowszej generacji czyli 1.8 16v?
Skrzyni nie bedziesz musial zmieniac (choc dobrze by bylo) ale tak pozatym to wszystko co pod maska i wydech rowniez.
Mysle ze Mafios Ci do(od)radzi |
|
|
|
|
Leon_SSJ
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2005 Posty: 171 Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: 9 Kwi 2006, 12:46
|
|
|
jak chce zeby to bylo jak najmniej kombinacji i nei zaduzo koni bo mi sie buda rozsypie a 1.8 16v to bym musial wszystko opocz blach wymienic ;p |
_________________
|
|
|
|
|
maerik
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 40 Dołączył: 14 Kwi 2005 Posty: 722 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 9 Kwi 2006, 13:00
|
|
|
Leon_SSJ napisał/a: | 1.8 16v to bym musial wszystko opocz blach wymienic ;p |
I tak bedziesz musial Przeskok z 104 na 130 koni nie robi juz takiej kosmicznej roznicy jak przeskok z 60 na 104.
Zapomnialem jeszcze ze dobrze by bylo hamulce zmienic i zawias troche obnizyc/utwardzic jesli masz narazie serie. Moze lepiej by bylo zmienic wozik? Ja to mam za soba w sumie mialem podobny dylemat jak Ty i zdecydowalem sie na zmiane auta.
Raczej napewno swap silnika bedzie Cie kosztowal wiecej niz zmiana auta. Dochodzi jeszcze kwestia kupna niezarznietego silnika.
Fakt - co sie przy tym nauczysz to Twoje
Jak dla mnie podstawa swapu silnika to bardzo zdrowe nadwozie auta. |
|
|
|
|
pablonas [Usunięty]
|
Wysłany: 9 Kwi 2006, 14:30
|
|
|
Leon - wyjmij ze swojej co wartościowsze graty i kupuj xrke. za dużo kombinowania. zawias, hamulce, silnik + skrzynia + wiązka elektryczna + komputer. a po wszystkim samochód będzie nadal warty 3 tysiące złotych. nie warto.
P.S. a jak tam sie dokładeczka z halogenami spisuje? |
|
|
|
|
Leon_SSJ
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2005 Posty: 171 Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: 9 Kwi 2006, 14:36
|
|
|
hmm no nie wiem silnik z osprzetem nie sa takie drogie... hamulcow bym nei zmienial sprezynki mam na przodzie sportowe na tyl tez sie cos wykroi musze sie zastanowic ile by mnie to wynioslo
a co dodokladeczki to widzisz avatar pomalowalem ja w czarny mat, podreperowalem i powzmacnialem zywica i matami i jest spoxik |
_________________
|
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 9 Kwi 2006, 15:34
|
|
|
Jeśli tak podchodzisz do sprawy to przekładka tylko na 1,6 8V - najmniej roboty, wręcz praktycznie żadna. Wszystko pasuje jak ulał nic nie trzeba przerabiać i kombinować w przeciwieństwie do 1,8 16V. |
|
|
|
|
pablonas [Usunięty]
|
Wysłany: 9 Kwi 2006, 16:06
|
|
|
z wyjątkiem elektryki. osobiście to mnie najbardziej przeraża. mechanika przy 1.6 8v to faktycznie mały problem. ale jak starczy samozaparacia to escortów 1.6 cvh stojących w całości na szrotach jest zatrzęsienie więc z wiązkami, kompami, czujnikami itd problemu być nie powinno.
inna sprawa to koszty i opłacalność tego przedsięwzięcia. |
|
|
|
|
Mafios
Junior Admin
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41 Dołączył: 28 Cze 2004 Posty: 2809 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 9 Kwi 2006, 17:59 Re: [SWAP] 1.3 na 1.6
|
|
|
Leon_SSJ napisał/a: | witam
zeby bylo najmniej przerobek? ? |
buhhaha smiac mi sie chce z kazdego waszego takiego pytania oto moja odp :
sprzedaj swoja i kup z mocniejszym motorem co do swapy przeczytaj moj topic
nigdy swap nie kosztuje malo i nigdy nie ma tak ze nie trzeba robic przerobek tym bardziej z 1.3 na wiekszy i przy 91 roku |
_________________ RS TURBO |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 9 Kwi 2006, 20:13
|
|
|
Leon_SSJ napisał/a: | hamulcow bym nei zmienial |
sorry ale straszną głupote napisałeś jesli masz lite tarcze a nie wentylowane, zawieszenie też jest inne ale wynika to popierwsze ze stabilizatora jak i wagi silnika, ale przypuszczam że może sostać zawias na początku. Później i tak by trzeba zmienić.
A co do Hampli to przód obowiąskowo!!!! Chyba że chcesz pożegnać sie z nami i tym światem.
Łokmen napisał/a: | Jeśli tak podchodzisz do sprawy to przekładka tylko na 1,6 8V - najmniej roboty, wręcz praktycznie żadna. Wszystko pasuje jak ulał nic nie trzeba przerabiać i kombinować w przeciwieństwie do 1,8 16V. |
Mafios napisał/a: | Leon_SSJ napisał/a: | witam
zeby bylo najmniej przerobek? ? |
buhhaha smiac mi sie chce z kazdego waszego takiego pytania oto moja odp :
sprzedaj swoja i kup z mocniejszym motorem co do swapy przeczytaj moj topic
nigdy swap nie kosztuje malo i nigdy nie ma tak ze nie trzeba robic przerobek tym bardziej z 1.3 na wiekszy i przy 91 roku |
Jesteś w błedzie bo 1,6 swapujesz bez żadnych przeróbek.
A teraz odpowiem na pytanie:
Potrzebujesz:
1) silnik kompletny z kolektorami,
2) poduszke od fiesty 1,4/1,6
3) wiąske z ECU i wszystkimi czujnikami
4) układ wydechowy od xr2i
Skrzynia zostaje bo pasuje, ma takie samo przełożenie jak ta od xr2i tylko nie jest wzmocniona ale jak nie bedziesz jej bardzo katował to wytrzyma bez problemu. A dalej to już tylko dzień przekładania i jest OK. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
mellow [Usunięty]
|
Wysłany: 9 Kwi 2006, 20:41
|
|
|
PUMA napisał/a: |
Potrzebujesz:
1) silnik kompletny z kolektorami,
2) poduszke od fiesty 1,4/1,6
3) wiąske z ECU i wszystkimi czujnikami
4) układ wydechowy od xr2i
Skrzynia zostaje bo pasuje, ma takie samo przełożenie jak ta od xr2i tylko nie jest wzmocniona ale jak nie bedziesz jej bardzo katował to wytrzyma bez problemu. A dalej to już tylko dzień przekładania i jest OK. |
Witam
Wracam na forum po ponad pol rocznej przerwie i widze ze temat SWAP-ow dalej tutaj kroluje ... niestety
Odp Pumy uzupelnie tylko o caly system wodny (weze + chlodnice), co do skrzynie to pasuje to prawda generalnie wszytskie benzyny maja takie samo mocowanie do silnika (nawet Zetec-ki co mnie na poczatku zaskoczylo) ale jesli chodzi o przelozenia to poszczegolnych biegow sa raczej na 100% inne - kiedys ktos podal stronke chyba niemiecka na ktorej byly podane wszystkie dane skrzyn.
Leon z hamulcami to rzeczywiscie dobry zart napisales ...
Pozdrawiam |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 9 Kwi 2006, 20:57
|
|
|
mellow napisał/a: |
Witam
Wracam na forum po ponad pol rocznej przerwie |
Mamy nadziej że na dłużej zawitasz Wróciłeś do kraju czy nadajesz z UK??
wracając do tematu, fakt zapomniałem o tym układzie wodnym
A co do skrzyni to mam racje są takie same jak w 1,6 xr2i tylko chodzi o ilość śrób które mocują dyferencjał do koła zembatego, jak sie nie myle w xr2i jest ich 8 a w 1,3/1,4 sa 4. (z ilością moge sie mylić) a ich dane są nastepujące:
1: 3,15
2: 1,91
3: 1,28
4: 0,95
5: 0,76
R: 3,62
Przełożenie główne: 4,06.
W xr2i 8v jest tak samo :lol: |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
mellow [Usunięty]
|
Wysłany: 9 Kwi 2006, 22:23
|
|
|
Teraz przeprowadzilem sie do domu gdzie jest stale lacze wiec mam mozliwosc nadrobienia strat na forum
Caly czas UK ... do Polski wracam 16 kwietnia ale tylko na 3 tyg :/
Co do tych przelozen to ja mam podane:
dla 1,3 :
1 - 3,58 glowne 4,06
2 - 2,04
3 - 1,32
4 - 0,95
5 - 0,75
R - 3,62
i dla 1.6Xr tak jak podales u siebie.
Pozdro |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 9 Kwi 2006, 22:35
|
|
|
te przełozenia które podałeś są ze skrzyni do silnika 1,1. a do 1,3 takie jak ja podałem. I ja jeźdizłem kiedyś na skrzyni z 1,3 z 1993 roku i była taka sam jak z xr2i.
Ale nie wazne bo wzasadzie w 1991 (z tego roku jest auto o którym mowa) roku moze być kazda z tych skrzyń.
A co do twojego pobytu w Polsce to załapiesz sie na Zieloną góre wiec może zajżysz?? |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
mellow [Usunięty]
|
Wysłany: 9 Kwi 2006, 22:44
|
|
|
Widocznie moje zrodlo zle podaje i wprowadzilo mnie w blad RESPECT ;-)
Po powrocie do Polski mam zamiar wystawic na sprzedaz siostry Xr2 jesli nie zejdzie do czasu zlotu to niewykluczone ze sie zjawie
Pozdrawiam |
|
|
|
|
KacpeRS [Usunięty]
|
Wysłany: 12 Kwi 2006, 14:49
|
|
|
chcem zrobić swapa z 1.1i na 1.4 (jednopunkt) i tu pytanie czy wystarczy żę podłącze kompa z 1.4 pod kable z 1.1i bo wiem że w 1.4 chyba wszystkie czujniki są takie same, czy łapy będe potzrebował z 1.4 ? bo chłodnice,węże i kolektor wydechowy to na bank musze wymieniać |
|
|
|
|
mellow [Usunięty]
|
Wysłany: 12 Kwi 2006, 21:48
|
|
|
Kasperaz ... zapomnij o tym tak bedzie prosciej, taniej i przyjemniej... |
|
|
|
|
adi08 [Usunięty]
|
Wysłany: 12 Kwi 2006, 21:50
|
|
|
wtrące się do dyskusji o skrzynkach...
w swoim 1,6 ostatnio wymianiałem skrzynke z oryginalnej na skrzynke z 1,1... byo z tym sporo kłopotów i to nie mechanicznych... problem tkwi w tym że w różnych źródłach różnie jest podawane... sprawdzałem w książkach obsługi fiest, escortów, stronkach brytyjskich i niemieckich a nawet z racji też że mam dostęp do materiałó dla rzeczoznawców motoryzacyjnych to tam też grzebałem... okazało się że są różne wersje i z tego powodu Wam się to nie zgadza... jakby tego było mało serwisy Forda nie posiadają danych na temat tych skrzyń... na symbole wybite na skrzyniach tez nie ma co patrzeć (spotkałem się ze skrzynie z RST, diesla oraz 1,1 miały te same symbole)... z tych wlasnie powodów kupując skrzynie niby z 1,1 otrzymałem skrzynie identyczną jak moja "stara"... jakby jeszcze tego było mało ta skrzynia niby z przełożeniami z 1,1 była faktycznie zdemontowana z fiesty 1,1 która przyjechała do nas z zachodu... ogólnie mówiąc ford nieraz robił "przekręty" i motował to co miał na magazynie a jedyny pewny sposób sprawdzenia co w danej skrzyni siedzi to albo jej rozebranie i policzenie zębów (nie polecam) albo kręcenie wałkiem sprzęgłowym i zliczanie obrotów półosi...ale sie rozpisałem |
|
|
|
|
KacpeRS [Usunięty]
|
Wysłany: 13 Kwi 2006, 18:20
|
|
|
mellow napisał/a: | Kasperaz ... zapomnij o tym tak bedzie prosciej, taniej i przyjemniej... |
taki silnik 1.4 z eskorta będe miał za 50 euro z osprzętem poprostu musze powiedzieć komuś co ma być przy tym silniku i będe go miał pod domem a z przyjemnością go sobie wymienie więc prosze o konkrety a nie czy się opłaca czy nie i jak będzie łatwiej |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 13 Kwi 2006, 18:26
|
|
|
Kasperaz21 napisał/a: | chcem zrobić swapa z 1.1i na 1.4 (jednopunkt) i tu pytanie czy wystarczy żę podłącze kompa z 1.4 pod kable z 1.1i bo wiem że w 1.4 chyba wszystkie czujniki są takie same, czy łapy będe potzrebował z 1.4 ? bo chłodnice,węże i kolektor wydechowy to na bank musze wymieniać |
poza chłodnicą, wężami i kolektorem nic nie potrzebujesz - nie jestem pewny ale komp od 1,1 powinien bez problemu uciągnąc silnik... |
|
|
|
|
|