Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Zamknięty przez: PumaRST
9 Kwi 2006, 22:39
[MK3] 1.4 CVH Turbo
Autor Wiadomość
GienekWichura 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Turbo
Dołączył: 05 Cze 2004
Posty: 309
Skąd: Puck
Wysłany: 9 Kwi 2006, 05:42   [MK3] 1.4 CVH Turbo

Cześć ziomale

Kiedyś jakiś gość zadał niedwuznaczne pytanie czy ktoś robił 1,4 CVH turbo
Możliwość jest i są nawet maniacy którzy to wykonali. Nie wiem czy temat
ma rację bytu wogóle u nas. Chyba żeby płacić niższe ubezpieczenie. Duże
doładowanie to nawet moc mogła by sięgnąć koło 150 koni. Zawsze to ciekawy pomysł

fiestaturbo
Ostatnio zmieniony przez trzeci 22 Lut 2010, 20:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 9 Kwi 2006, 08:51   

Fajny projekt ale uważam że T3 jest za duża do takiego silniczka, wedłóg mnie T2 było by leprze. Ale może ten post zainspiruje niekturych do takiego rozwiązania a nie swapów na 1,6 bo napewno bedzie mocniejsze takie auto niż xr2i.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 9 Kwi 2006, 10:09   

1,4 jest dokładnie tą samą jednostą co 1,6 wiec ma te same problemy i bolączki - wałek rorządu i szkalnki sa dokładnie tak samo wytrzymałe co w 1,6....
 
 
 
cinot
[Usunięty]

Wysłany: 9 Kwi 2006, 10:15   

to czym sie one roznia tylko ??

srednica cylindra?/ skokiem tloka?bo fakt z zewnatrz wygladaja identycznie
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 9 Kwi 2006, 10:18   

tak - o lile sie nie mylę to tylko średnicą i skokiem tłoka
 
 
 
KureckiGTT 

Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 32
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 9 Kwi 2006, 10:23   

no i srednicami zaworow
 
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 9 Kwi 2006, 10:36   

fakt - te w 1,6 chyba są od stara albo jelcza ;)
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 9 Kwi 2006, 12:50   

Cytat:
1,4 jest dokładnie tą samą jednostą co 1,6

a właśnie że nie :) sprubuj założyć głowice z 1.6 do 1.4 - nie da się :) a do 1.3 CVH się da więc to jest taki sam silnik a nie 1.4
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
maerik 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 40
Dołączył: 14 Kwi 2005
Posty: 722
Skąd: Kraków
Wysłany: 9 Kwi 2006, 13:04   

Laskosz napisał/a:

a właśnie że nie :) sprubuj założyć głowice z 1.6 do 1.4 - nie da się :) a do 1.3 CVH się da więc to jest taki sam silnik a nie 1.4


A ktos tak robil i jakos sie dalo :P
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 9 Kwi 2006, 13:07   

maerik napisał/a:
A ktos tak robil i jakos sie dalo

Żle mnie zrozumiałeś :) założyć się da ale jaki będzie kształt komory spalania? jeśli głowica od 1.6 jest przystosowana do średnicy cylindrów w 1.6 a w 1.4 są mnięjsze to jaki z tego morał?
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
maerik 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 40
Dołączył: 14 Kwi 2005
Posty: 722
Skąd: Kraków
Wysłany: 9 Kwi 2006, 13:18   

Upalona co jakis czas uszczelka pod glowica? Efekt grzybka?
Swoja droga da rade przeloczyc sprezynki z glowicy 1.6 do 1.4 zeby nie byly tak bezwladne?
 
 
 
KureckiGTT 

Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 32
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 9 Kwi 2006, 14:01   

sprezyny sa te same nie ma potrzeby zakładania innych, odradzam tez kombinacje z twardszymi bo wałek poleci jeszcze sztybciej niz normalnie
 
 
 
pab2002 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.4i/71KM
Imię: Paweł
Wiek: 36
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 51
Skąd: Komorzno
Wysłany: 9 Kwi 2006, 15:50   

Łokmen napisał/a:
1,4 jest dokładnie tą samą jednostą co 1,6 wiec ma te same problemy i bolączki - wałek rorządu i szkalnki sa dokładnie tak samo wytrzymałe co w 1,6....

czyli jak bym chciał do swojej 1,4 wrzucić 1,6 to co bym musiał zmienić???
 
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 9 Kwi 2006, 15:57   

jeśli masz 1,4 na wtrysku wielupunktowym to prócz silnika dojdzie jeszcze komp od 1,4 (chłodnice są chyba takie same).
 
 
 
pab2002 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.4i/71KM
Imię: Paweł
Wiek: 36
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 51
Skąd: Komorzno
Wysłany: 9 Kwi 2006, 16:05   

mam 1.4 na monowtrysku. To też tylko komp czy jeszcze wiązka cała?
 
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 9 Kwi 2006, 21:10   

cała wiązka z kompem
 
 
 
maerik 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 40
Dołączył: 14 Kwi 2005
Posty: 722
Skąd: Kraków
Wysłany: 9 Kwi 2006, 22:02   

pab2002 napisał/a:
mam 1.4 na monowtrysku. To też tylko komp czy jeszcze wiązka cała?


Chcesz kompa? Oddam tanio bo mam 2 i wlasnie chce u siebie zalozyc osprzet z 1.6...
 
 
 
pab2002 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.4i/71KM
Imię: Paweł
Wiek: 36
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 51
Skąd: Komorzno
Wysłany: 9 Kwi 2006, 22:15   

maerik thnx za propozycje, ale dopiero pomysł mi dzisiaj przyszedl, to jeszcze muszę sie zastanowić nad tym troche ;-)

Łokmen dzięki za odpowiedzi, ale mam jeszcze jedno pytanko. Dało by się(tzn czy by to jakoś chodziło) do silnika 1.6 zamontować monowtrysk z 1,4? Wtedy by chyba najmniej roboty było, tylko czy by działało :?: Takie moje teoretyczne rozważania ;) Co wy na to?
 
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 9 Kwi 2006, 22:18   

jeśli miałbyś kolektor ssący z 1,6 na gaźniku to by dało sie
 
 
 
Papa
[Usunięty]

Wysłany: 9 Kwi 2006, 22:31   

Ja jestem trochę zielony z tych wszystkich oznaczeń silników, mam MK4 z silnikiem 1.3 z wałkiem na dole - czy to jest OHV czy CVH ? Mam bardzo fajny kolektor wydechowy (do którego jest przykręcony kat) i chyba łatwo by było do niego zamontować turbinę, ale chyba tylko 0,2 bara można by dmuchnąć bez zmacniania bebechów - czy w ten sposób uzyskało by się ponad 80KM ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - CVH Turbo
seria & modyfikacje
PumaRST Tuning mechaniczny 26 13 Paź 2012, 09:42
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Turbo
Zetec/CVH
PumaRST Tuning mechaniczny 53 12 Lis 2012, 21:59
PumaRST
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - 1.8Diesel / Turbo Diesel
Fordon Tuning mechaniczny 140 30 Lis 2011, 09:21
szczupak
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec N/A & TURBO
podnoszenie mocy!!!!!!!!
Faza Tuning mechaniczny 8 20 Gru 2007, 18:51
PumaRST
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.