Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: chlodzenie, czujnik temperatury silnika, mk3, temperatura silnika, termostat

Przesunięty przez: bidżej
20 Wrz 2010, 11:41
[MK3] Wymiana termostatu i czujnika temperatury wody
Autor Wiadomość
picio_18 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Piotr
Wiek: 40
Dołączył: 28 Sie 2004
Posty: 172
Skąd: Poznań
Wysłany: 5 Kwi 2006, 13:19   [MK3] Wymiana termostatu i czujnika temperatury wody

Troche w tym temacie mechaniki :) troche elektryki ( i dużo wody :D ) ale zdecydowałem że wrzuce do elektryki ponieważ jest tutaj bardzo miły moderator szynszyl który już przekleił pare moich tematów do "Ważnych" i dlatego wiem że tutaj napewno nie zginą!!

WYMIANA TERMOSTATU ORAZ CZUJNIKA TEMPERATURY WODY

Jeszcze trochę info o wymianie termostatu
_________________
MONDEO 2.0 TDCI 115KM GHIA CZARNY

MOJE HOBBY
Ostatnio zmieniony przez bidżej 28 Sty 2011, 19:09, w całości zmieniany 10 razy  
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 5 Kwi 2006, 15:06   

jak widac na zdjęciu nie mam teraz czasu na merytoryczna ocene tego materiału.. zebym nie zapomniał to przykleję.. ale kurcze nie lubie linków z innych serwerów, bo czasem nie ma do nich dostepu.
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
tobik
[Usunięty]

Wysłany: 7 Lut 2008, 13:42   czy to napewno termostat

u mnie od niedawna jest właśnie zupełnie coś innego.
gdy stoję troszkę dłużej niż długość jednych świateł na skrzyżowaniu to dosyć szybko rośnie mi temperatura i to tak ze kiedyś czekałem na kogoś z jakieś 20 min i temperatura urosła mi aż do no 0 w napisie NORM, a jak tylko ruszyłem to zaraz spadła. co to może być?
 
 
sebadelta 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 44
Dołączył: 13 Mar 2008
Posty: 29
Skąd: radom
Wysłany: 14 Mar 2008, 22:14   

to czyli jak sprawdzisz czy termostat jest dobry ? co się będzie działo jak jest zły?u mnie wskazówka nigdy wysoko nie podnosi się no za kwadracik
 
 
 
lpodkanski
[Usunięty]

Wysłany: 15 Mar 2008, 10:11   

sebadelta napisał/a:
to czyli jak sprawdzisz czy termostat jest dobry ? co się będzie działo jak jest zły?u mnie wskazówka nigdy wysoko nie podnosi się no za kwadracik


podłącz fieste pod kompa to ci powie czy termostat jest dobry. albo wykrec go wez do domu i zacznij go gotowac w wodzie to wtedy bedziesz wiedzial czy jest dobry przy niecałych 90 stopniach powiniensie otwierac
 
 
clain
[Usunięty]

Wysłany: 16 Mar 2008, 02:10   

sebadelta napisał/a:
to czyli jak sprawdzisz czy termostat jest dobry ? co się będzie działo jak jest zły?u mnie wskazówka nigdy wysoko nie podnosi się no za kwadracik


U mnie jest własnie podobnie :/ Ostatnio znajomy mi powiedział ze przez zepsuty termostat spalanie jest większe, bo cos tam "duzy obieg" czy cos takiego :9: , a u mnie temperatura tez raczej nie wychodzi poza biały kwadracik, ostatnio jak się zrobilo cieplej to podeszło do M w napisie NORM a w innych autach temperatura zazwyczaj jest w polowie wskaźnika :/ I jestem teraz zagubiony :/
 
 
Greg 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Grzesiek
Wiek: 38
Dołączył: 27 Maj 2007
Posty: 56
Skąd: Rydułtowy
Wysłany: 16 Mar 2008, 07:53   

clain napisał/a:

U mnie jest własnie podobnie :/ Ostatnio znajomy mi powiedział ze przez zepsuty termostat spalanie jest większe, bo cos tam "duzy obieg" czy cos takiego :9: , a u mnie temperatura tez raczej nie wychodzi poza biały kwadracik, ostatnio jak się zrobilo cieplej to podeszło do M w napisie NORM a w innych autach temperatura zazwyczaj jest w polowie wskaźnika :/ I jestem teraz zagubiony :/

No zgadza się. Jest tak, ale też nie ma co liczyć na cuda. Mnie spalanie po wymianie termostatu poprawiło się o tyle, że przy pełnym tankowaniu gazu robię 420 - 450 kilometrów (gaz.. ~32litry). Wcześniej robiłem 380 - 410. Cudów nie ma, ale samopoczucie zawsze lepsze. Wskazówka ciągle w okolicach O-R.

A wentylator się nie kręci. Próbowałem na ktrótko, ale tylko przy wtyczce. Muszę sprawdzić jeszcze czy w ogóle się kręci bezpośrednio od aku, czy może gdzieś na kablach coś mam.
_________________
MK4 1.25 75KM, MK3 1.1i 50KM + LPG
 
 
 
clain
[Usunięty]

Wysłany: 16 Mar 2008, 13:26   

Czyli jednak termostat trafiony ? myslalem ze powinno byc a okolicach tego białego pola :/ No to trza się do sklepu udac :P
 
 
asia1209
[Usunięty]

Wysłany: 5 Kwi 2008, 21:07   

witam mam taki problem ze swoja fiestka od pewnego czasu gdy jezdze dosyc dlugo fiestka zaczynaja mi starsznie spadac obroty silnika i samochod gasnie, zdaza sie to najczescie na swiatlach i zmianie biegu na mniejszy. bylam na diagnostyce i znalaz mi blad ze czujnik temperatury cieczy chlodzacej jest zepsuty a drugi blad jaki wyswietlilo to czujnik polozenia pedalu przyspieszenia A ponizej zakresu ;-| ;-| :| <???> :sad: POMOCY
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 5 Kwi 2008, 21:10   

asia1209, zainteresuj sie glownie tym drugim. poszukaj na forum jako czujnik polozenia przepustnicy lub w skrocie cpp
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
andrzej.p
[Usunięty]

Wysłany: 8 Paź 2009, 22:00   Re: czy to napewno termostat

tobik napisał/a:
u mnie od niedawna jest właśnie zupełnie coś innego.
gdy stoję troszkę dłużej niż długość jednych świateł na skrzyżowaniu to dosyć szybko rośnie mi temperatura i to tak ze kiedyś czekałem na kogoś z jakieś 20 min i temperatura urosła mi aż do no 0 w napisie NORM, a jak tylko ruszyłem to zaraz spadła. co to może być?

Mam podobne objawy, u mnie temp. wchodzi czerwone!!! Tylko gdzie jest tem cholerny termostat??
Też tak myślałem, aż za radą mądrego mechanika wymieniłem chłodnicę. Wszystko cudownie ustąpiło i teraz na zimę będę chyba musiał nieco ją przysłonić ponieważ silnik się nie dogrzewa. Nową chłodnicę kupiłem za 150 pln.
Ostatnio zmieniony przez andrzej.p 13 Lis 2009, 21:09, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 8 Paź 2009, 22:52   

W Twoim silniku tak jak na tym zdjęciu. Dostęp do niego najłatwiejszy poprzez wyjęcie lampy.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
mateusz999 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Inna
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 28 Lip 2009
Posty: 31
Skąd: poznań
Wysłany: 13 Lis 2009, 18:17   

Ja tak tylko w nawiasie dodam co do poradnika że silnik się sam nie odpowietrza tylko ściąga się rurkę z głowicy taka malutka i się samo w 10sec odpowietrza ;) "czekamy aż silnik sam sie odpowietrzy" ?? co to ma być ;)
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 13 Lis 2009, 18:18   

sprawny układ odpowietrza się sam :yyy:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
mateusz999 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Inna
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 28 Lip 2009
Posty: 31
Skąd: poznań
Wysłany: 14 Lis 2009, 16:47   

Niech i tak będzie ;)

Napisze tu jeszcze wymianę termostatu w 1,4 na przykładzie 73konnej wersji.

Co potrzeba:

Klucz 10 płaski jak i nasadkę, niestety jakaś małą bo nie dojdziemy do 1 śruby.
Płaski śrubokręt taki nie za duży nie za mały. :hihihi:
Kawałek papieru ściernego coś w okolicach 100.
Nowy termostat i 2 uszczelki gumowa i papierowa.

Termostat jest po otwarciu maski po prawej stronie. Do obudowy termostatu wchodzi duża gumowa rura oraz 1 mała. Termostat w 1.4 jest wkręcony bokiem do silnika. Obudowę trzymają 3 śruby dziesiątki wystarczy je odkręcić i pociągnąć lekko za obudowę. Naszym oczom ukaże się termostat który trzyma się na metalowej spince, wystarczy ją podważyć i sama wyjdzie. Wyciągamy termostat stara uszczelkę, wkładamy wszystko nowe czyścimy łączenie silnika z obudową termostatu zakładamy nową uszczelkę na to łączenie i skręcamy wszystko do kupy. PS. nie zapomnijcie wcześniej spuścić płynu z chłodnicy ;)
 
 
daro_zory 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Darek
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 117
Skąd: Żory
Wysłany: 16 Lis 2009, 18:42   

Witam! Ja w swojej MK3 1.1 z '93 roku zauważyłem następujący problem: przekaźnik od wentylatora chłodnicy jest cały czas załączony. Cały czas, tzn. od razu po włączeniu zapłonu, niezależnie od temperatury silnika. Sam wentylator jest chyba ok, bo normalnie jest wyłączony, a jedynie parę razy zdarzyło się, że się załączył. Wtedy jednak zauważyłem coś co mnie zdziwiło. Przy pracującym wentylatorze, wyłączyłem silnik i co ? Wentylator również przestał pracować. Moim zdaniem to niepoprawne, bo przecież wentylator powinien chłodzić przegrzany silnik nawet, gdy jest on wyłączony. Dodając do tego fakt, że temperatura silnika zazwyczaj sięga literki M na zegarze, a wentylator załącza się na literce R, obawiam się, że to będzie termostat, czujnik temperatury, albo i to i to. Wolałbym jednak przeczytać porady bardziej doświadczonych użytkowników ode mnie :)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 16 Lis 2009, 21:10   

1. Wentylator nie przekaźnika jak pamiętam
2. Wentylator se pracował po wyłączeniu silnika,,, w polonezie, a nie w Fordzie
3. Dlaczego w polonezie jest głupio - silnik zgaszony, nie pracuje pompa wody, wentylator żre prądu sporo a dmucha w chłodnice która chłodzi w około minuty,,, pracuje 10 kolejnych zupełnie jałowo. Po chwili od zgaszenia (silnik gorący, chłodnica chłodna) zapalasz auto i silnik ma szok termiczny. A tak to sobie wszystko stygnie równo w swoim tempie.
4. Co masz nie tak z tą temperatura? Wchodzi Ci na czerwone czy nie dochodzi do pola NORM czy szukasz dziury w całym?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
daro_zory 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Darek
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 117
Skąd: Żory
Wysłany: 16 Lis 2009, 21:56   

1. Fakt, nie wiem dlaczego coś mi się pokręciło z tym przekaźnikiem :/
3. Słusznie. A jak wytłumaczysz to, że w najnowszych Mercedesach, BMW czy Audi wentylator działa po wyłączeniu silnika ? Producenci sami pogarszają swoje produkty ? Chyba, że dodatkowo jest uruchomiona pompa wody, to rozumiem.
4. Poprostu wydaje mi się, że temperatura jest za niska, bo w innych samochodach osiąga conajmniej połowę skali. Odpowiedź zapewne będzie brzmiała: "To jest Ford", więc dalej nie ingeruję.
Ostatnio zmieniony przez daro_zory 16 Lis 2009, 22:15, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 16 Lis 2009, 22:00   

daro_zory napisał/a:
Odpowiedź zapewne będzie brzmiała: "To jest Ford"
o NIEEEE :krzesłemgo: do wymiany zestaw termostat (możliwie najwyższa temp. otwarcia - 92-95stC) + czujnik na zegary (w obudowie termostatu - zielona oprawka) i zobaczysz że wszystko wróci do normy :)
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 16 Lis 2009, 22:22   

daro_zory, 3. A i owszem, sam się zdziwiłem że coś takiego istnieje - dodatkowa elektryczna pompa układu chłodzenia,,, w dodatku drogie to :( szczęście że u mnie nie ma :P
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Demontaż pompy wody w mk2.
Rancikk1 Mechanika silnika 8 20 Lip 2015, 10:01
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 54 21 Sty 2019, 16:19
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.