Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Słaby hamulec ręczny
Autor Wiadomość
squadak 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42
Dołączył: 29 Kwi 2005
Posty: 383
Skąd: Kraków
Wysłany: 30 Mar 2006, 13:45   [MK3] Słaby hamulec ręczny

Witam

Mam problem z hamulcem recznym. Nie jestem w stanie za jego pomoca zablokowac tylnych kol podczas jazdy oraz jestem w stanie ruszyc z miejsca samochodem z zaciagnietym hamulcem, chociaz sam z gory sie nie stacza ;)

Niedawno wymienialem linke, szczeki i cylinderki po obu stronach, czyli kapitalny remont tylnych hamulcow, bebny byly w super stanie, zuzyte o niecale 0,5 mm i gladziudkie wiec zostaly stare. Cylinderki mialy zapieczone tylne tloczki, natomiast szczeki zostaly zmienione nie dlatego ze sie zuzyly tylko przez zatarta dolna zebatke jednego samoregulatora ktora jest zintegrowana ze szczeka. Linka poszla przy okazji bo miala przerdzewialy pancerz w 3 miejscach.
Poczatkowo po wymianie bylo jeszcze zimno i slisko na drogach wiec z blokowaniem kol nie bylo problemow, ale po odwilzy zauwazylem ze recznym nie jestem w stanie zablokowac kol na przyczepnym asfalcie czy nawet troche mniej przyczepnym mokrym asfalcie.
Myslalem ze moze szczeki musza sie jeszcze dotrzec do bebnow, ale przejechalem na nich juz ponad 1000km i nic sie nie zmienilo.

Oponki mam o szerokosci 155. Dla porownanie brat fiesta 1.1 z mniejszymi bebnami i oponkami o szerokosci 145 bezproblemowo ciagnie za soba zablokowane kola na kazdej nawierzchni. Raczej nie podejrzewam zeby to byla kwestia takiej super przyczepnosci moich opon do nawierzchni.

Macie jakies pomysly co moge sprawdzic? jaki moze byc powod takiego stanu rzeczy?

Aha dodam jeszcze ze bylem na rolkach zbadac hamulce i hamulec roboczy hamuje ponad 2kN z przodu, jakies 1.3kN z tylu, a reczny okolo 1kN na kazde kolo, tylko nie wiem czy te wartosci sa odpowiednie bo nie mam porownania z inna fiesta.
_________________
www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369

była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v
Ostatnio zmieniony przez trzeci 13 Lut 2010, 21:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
domin1
[Usunięty]

Wysłany: 30 Mar 2006, 22:17   

wyczyścic rozpieraki i regulatory w bebnach i podciągnąć linke.u mnie po zaciągnięciu ręcznego na 3 ząbek nic kół nie obróci.jak wszystko dobrze rozpracujesz to też tak bedziesz miał.życze powodzenia
 
 
squadak 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42
Dołączył: 29 Kwi 2005
Posty: 383
Skąd: Kraków
Wysłany: 30 Mar 2006, 22:25   

Wszystko bylo czyszczone, zeby na samoregulatorach(tzn tej czesci co sie montuje do szczek) tez sa w super stanie. Linki nie ma co podciagac bo zaciagam ja na max ile moge a i tak nie blokuje kol.
_________________
www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369

była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 30 Mar 2006, 22:41   

squadak napisał/a:
Wszystko bylo czyszczone, zeby na samoregulatorach(tzn tej czesci co sie montuje do szczek) tez sa w super stanie. Linki nie ma co podciagac bo zaciagam ja na max ile moge a i tak nie blokuje kol.
A bębny masz czyste? Może dostało się tam jakiegoś smaru jak grzebałeś przy tym wszystkim
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
squadak 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42
Dołączył: 29 Kwi 2005
Posty: 383
Skąd: Kraków
Wysłany: 31 Mar 2006, 08:45   

jackrzec napisał/a:
A bębny masz czyste? Może dostało się tam jakiegoś smaru jak grzebałeś przy tym wszystkim

przy montazu byly czyste na pewno i nie ma mozliwosci zeby jakis smar dostal sie na powierzchnie styku ze szczekami
_________________
www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369

była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 1 Kwi 2006, 21:34   

nie bedziesz miał recznego, bo:
1. nie masz nowych spręzyn w bębnie
2. masz stare sprężyny, ale nie założyłeś na ciasno bębna na szczęki.. ( na styk...)
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
squadak 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42
Dołączył: 29 Kwi 2005
Posty: 383
Skąd: Kraków
Wysłany: 1 Kwi 2006, 22:01   

szynszyl napisał/a:
nie bedziesz miał recznego, bo:
1. nie masz nowych spręzyn w bębnie
2. masz stare sprężyny, ale nie założyłeś na ciasno bębna na szczęki.. ( na styk...)

no zaraz, w bebnie mamy 3 sprezyny:
- dolna - trzyma dolne krawedzie szczek w swojej pozycji zeby nie lataly luzno, nic wiecej
- gorna dluzsza - tyma gorne krawedzie szczek zeby nie lataly i nie tarly o beben kiedy nie hamujemy, odpowiada tez czesciowo za cofanie sie szczek po hamowaniu
- gorna krotsza - trzyma w swojej pozycji blache rozporowa szczek, przez to odpowiada za napinanie samoregulatora

Jesli gdzies nie mam racji to prosze o wyprowadzenie mnie z bledu, a teraz do rzeczy. Po pierwsze sprezyny napinajace samoregulatory moim zdaniem spelniaja swoje zadanie, a samoregulatory sa dobrze napiete. Czy sie napinaja sprawdzane bylo przed zalozeniem bebnow, a pozniej po zalozeniu przy pierwszym hamowaniu hamulcem roboczym slychac bylo cykanie zabkow. Po drugie jesli samoregulatory bylyby zle napiete(za malo) to konczylby mi sie skok dzwigni recznego i nadal hamulec bylby luzny, a ja jak ciagne za wajhe to napinam linke na max ile mam sily, jest to mniej wiecej 4 - 5 zabkow.

Na koniec jakby opis sprezyn byl niejasny dolaczam fotke tylnego hamulca u mnie:
_________________
www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369

była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 1 Kwi 2006, 22:06   

squadak napisał/a:
dolna - trzyma dolne krawedzie szczek w swojej pozycji zeby nie lataly luzno, nic wiecej
- gorna dluzsza - tyma gorne krawedzie szczek zeby nie lataly i nie tarly o beben kiedy nie hamujemy, odpowiada tez czesciowo za cofanie sie szczek po hamowaniu
- gorna krotsza - trzyma w swojej pozycji blache rozporowa szczek, przez to odpowiada za napinanie samoregulatora
pewnie masz rację....
squadak napisał/a:
Po drugie jesli samoregulatory bylyby zle napiete(za malo) to konczylby mi sie skok dzwigni recznego i nadal hamulec bylby luzny, a ja jak ciagne za wajhe to napinam linke na max ile mam sily, jest to mniej wiecej 4 - 5 zabkow
zgadza się, ale jak nie ustawiłem na styk bebnów ze3 szczękami przy zakładaniu to żadne teoria nie pomogła. no może jeszcze masz zjechane ząbki od samoregulatorów...
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
Bartek
[Usunięty]

Wysłany: 4 Kwi 2006, 08:46   

i co, udalo sie rozwiazac problem?
ja mam najprawdopodobniej samoregulatory do wymiany, i chce wiedziec czy cos jescze moze powodowac slabsze hamowanie tylu.
samoregulatory tez maja wplyw jesli sa zuzyte na ham. normalnym zasadniczym hamulcem, tak?

i przy okazji chociazjescze szukam na forum - czy ktos mog by napisac czy jestem sam w stanie dobrze wymienic samoregulatory? w domu, tzn na parkingu bez uzywania garazu i niesamowitych urzadzen? czy to trodna robota i robic to samemu czy dac mechanikowi 550 zl?
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 5 Kwi 2006, 07:06   

Bartek napisał/a:
dac mechanikowi 550 zl

:?: :!: :?: :!: :?: :!:
Chyba o chu..ał z radości! Chyba policzył razem z wyciągnięciem silnika i rozebraniem go na części!
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
squadak 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42
Dołączył: 29 Kwi 2005
Posty: 383
Skąd: Kraków
Wysłany: 5 Kwi 2006, 09:19   

Bartek napisał/a:
i co, udalo sie rozwiazac problem?

niestety jeszcze nie, w weekend nie mialem czasu, wiec dopiero w przyszly sie bede bawil
Bartek napisał/a:

ja mam najprawdopodobniej samoregulatory do wymiany, i chce wiedziec czy cos jescze moze powodowac slabsze hamowanie tylu.
samoregulatory tez maja wplyw jesli sa zuzyte na ham. normalnym zasadniczym hamulcem, tak?

slabszego hamowania raczej nie moze powodowac, najwyzej pedal hamulca bedzie glebiej wpadal jesli samoregulator nie rozepchal odpowiednio szczek

Bartek napisał/a:

i przy okazji chociazjescze szukam na forum - czy ktos mog by napisac czy jestem sam w stanie dobrze wymienic samoregulatory? w domu, tzn na parkingu bez uzywania garazu i niesamowitych urzadzen? czy to trodna robota i robic to samemu czy dac mechanikowi 550 zl?

jestes w stanie sam wymienic, a ta cene to nie wiem za co policzyl, aha zeby zdjac beben polecam odkrecic 4 sruby czopa piasty od tylu kola, zamiast odkrecac nakretke centralna tak jak to robilem ja niepotrzebnie ;)
_________________
www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369

była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 5 Kwi 2006, 11:43   

squadak napisał/a:
slabszego hamowania raczej nie moze powodowac, najwyzej pedal hamulca bedzie glebiej wpadal jesli samoregulator nie rozepchal odpowiednio szczek
a zakład że nie będzie go wcale? o flaszkę wódki.. raczej wiem co pisze.
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
Bartek
[Usunięty]

Wysłany: 5 Kwi 2006, 13:30   

cena to pomylaka oczywiscie chodzilo o 50 zl;)
do ostatniego przedpiszcy - czego nie będzie w cale?[) słabszego hamowania, czy wpadania hamulca, czy czego jescze?

w takim razie samoregulator ma wpływ tylko na działanie ręcznego?:-)
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 5 Kwi 2006, 13:58   

Bartek napisał/a:
do ostatniego przedpiszcy
nieprecyzyjnie sie wyraziłem, jak bedziesz miał zjechane ząbki, albo nowe samoregulatory, za luźno nałozone bębny i stare spręzyny - to bedziesz sobie kręcił kołem choć pedał hamulca bedzie już w podłodze..
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
Bartek
[Usunięty]

Wysłany: 5 Kwi 2006, 14:07   

czyli krodko mowiac samoregulatory jak nie patrzec maja znaczenie i koniec. czyli flaszke wodki mozemy wypic razem./ albo dwie lepiej.
tez mi sie tak wydawalo, ale moja wiedza mechaniczna zakonczyla sie na kompleksowej opbsludze malucha;)
no to jescze niewiem czy sam sie za to zabiore czy oddam do mechaniora ale samoregulatory beda na tapecie za jakies 2-3 tygfodnie.
 
 
squadak 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42
Dołączył: 29 Kwi 2005
Posty: 383
Skąd: Kraków
Wysłany: 14 Kwi 2006, 21:12   

szynszyl napisał/a:
jak nie ustawiłem na styk bebnów ze3 szczękami przy zakładaniu to żadne teoria nie pomogła. no może jeszcze masz zjechane ząbki od samoregulatorów...

problem w koncu rozwiazany, okazalo sie ze kupilem badziewna linke i po zalozeniu blokowala sie w miejscu wygiecia gdzie rochodzi sie na 2 strony omijajac bak, po wymianie reczny jest jak brzytwa :D a szczek nie musze ustawiac na styk z bebnami bo samoregulatory dzialaja tak jak opisalem i ladnie je ustawiaja :ok:
_________________
www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369

była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 15 Kwi 2006, 11:22   

wzruszyłem się .. :V: brawo :brawo:
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 15 Kwi 2006, 15:31   

Bartek napisał/a:
czy to trodna robota i robic to samemu czy dac mechanikowi 550 zl?


yyyy lol? to zaoszczedzilem tylko na tylnych ok 1100 zl... niezle ;]

a tak szczerze -> to podstawowe klucze troszke checi i z 3 piwka i masz zrobione!
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
Bartek
[Usunięty]

Wysłany: 15 Kwi 2006, 17:11   

odyniec: twoja odpiwiedz jest baaardzo profesjonalna. napewno mi niesamowicie pomoze w pracy:) dzięki wielkie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 16:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 13:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.