Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: szynszyl
1 Lis 2008, 20:15
problem z ogrzewaniem MK4 98 r
Autor Wiadomość
salpa
[Usunięty]

Wysłany: 27 Mar 2006, 20:23   problem z ogrzewaniem MK4 98 r

Koledzy pytanie za 100 punktów Tylko mam gorąco nie mam zimno już kiedyś mi się to stało i wymieniłem ten cały układ na nowy miesiąc temu było okey ale od pewnego czasu znów to samo i teraz wygląda to tak zmierzyłem napięcie na wtyczce dochodzi jest 11,4 V na włączonym silniku gdy ustawie na ciepło spada na 6, 4 V u mojego brata w fieście takiej samej jest 12,3 V na zimno a po ustawieniu na ciepło ma 0,0 V tyle że on ma fieste z 2001 i nie wiem czy mają być takie różnice chodz wydaje mi się że nie , ukłąd jest nowy potencjometr reaguje bo zmienia napięcie ale wydaje mi się że jest coś nie tak z V ponieważ spada o 6V a powinno wyłączyć na 0 V czy ktoś z Was wie gdzie może być przyczyna co jeszcze sprawdzić może to jakiś przekaźnik coś pieprzy z napięciem nie wyłącz wogóle silnika jest cały czas pod napięciem 11,4 lub 6 V to też dziwne 11,4 u brata jets prawidłowo 12,3-12,6 V to rozumiem a 11,4 ? proszę o pomoc jeśli ktoś z Was wie co sprawdzić jeszcze i jak dzięks .
 
 
szyss 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 22
Wysłany: 27 Mar 2006, 22:07   

witam. oddaj najlepiej modul do jakiegos dobrego elektronika, niech posprawdza i zobaczy czy tranzystor mocy jest sprawny i poprawnie wysterowany, tak zeby przy zimnym nie podawal napiecia. A jakie masz napiecie na klemach
 
 
Rafal1504
[Usunięty]

Wysłany: 28 Mar 2006, 08:57   

Może pomoże schemacik
 
 
salpa
[Usunięty]

Wysłany: 29 Mar 2006, 11:49   

dzięki za schemacik może pomoże hi co do napięcia to jest 12,6 V a na załączonym 14,7 V , mam pytanko gdzie znajduje się ten moduł żeby go sprawdzić ?
 
 
Rafal1504
[Usunięty]

Wysłany: 29 Mar 2006, 14:36   

Cały moduł wygląda na to że się znajduje w panelu z regulają temperatury

 
 
salpa
[Usunięty]

Wysłany: 30 Mar 2006, 09:54   

dzięki postaram się dojśc do tego
 
 
Bartek
[Usunięty]

Wysłany: 6 Kwi 2006, 22:19   

witajcie.
moze ktos mi wyjasni, jak to dziala bo po przeszukaniu forum nie bardzo moge załapać.

poniewaz poprzedni wlasciciel przy zabawach polama rurki wychodzace z zaworu nagrzewnicy kupilem nowy. jescze go coprawda nie podpinalem, ale...


zmierzylem napiecie, i caly czas, niezaleznie od tego czy przekrecilem potencjometr na maxa czy na minimum napiecie wynoisilo ponad 12 v. niewielkie roznice przy kreceniu.

teraz niewiem czy tak to ma byc [silnik zimny, auto zimne] czy powinno sie cos zmieniac?
czy to jest sterowane z potencjometru - na stale - czy zalezne od temperatury w aucie?




jesli okaze sie ze powinno sie cos zmieniac podczas krecenia, to co moze byc nie tak?
rozumiem ze nawala uklad na panelu regulacyjnym, mam kolege ktory jest dobry w te klocki, cio tam sprawdzac? napiszcie, zuccie moze jakis schemacik itp...
dzieki.

sprawa dosc pilna.

Dodano: Pią Kwi 07, 2006 12:19
i jescze jedno - kiedy woda plynie przez nagrzewnice - gdy jest podawane 12 v - wtedy zawor otwarty, grzeje - czy jesli jest 0 czy cos w okolicy - zawor zamkniety leci zimne powietrze plyn nie plynie przez nagrzewnice. dosc istotne, bo jutro wymieniam zawor i plyn i niewiem czy poidpinac ten kabelek ktory podaje ciagle 12 v czy zostawiic odpiete - tak co by nie zapowietrzyc nagrzenwnicy.

Dodano: Pią Kwi 07, 2006 12:48
i jescze jedno - rozumiem że pada tranzystor -czy wiecie ktory, albo jaki kupic i w montowac, moze ktos to robil i ma jakies pojecie?
jesli nie rozumiem metoda prob i bledow i tez aktora znalazlem w archiwum jest sluszna;:

"Garfield ma rację, [prawdopodobnie padł ci tranzystor w płytce która znajduje się za pokrętłami (miałe to samu u siebie) Tranzystorek kosztuje jakieś 3
- 5 zł + robota 30 zł. musisz tylko znalezc jakiegos elektryka ktory zrobi to metodą prób i błędów (tranzystorka nie można dobrać wg nr z niego odczytanych).
Najlepiej wlutowywac po kolei różne aż będzi ok. Jeszcz jedna ważna rzecz Te układ działa w trochę dziwny sposób tzn. po przekręceniu pokrętła do oporu
w prawo (na ciepło) nie daje praktycznie prądu do zaworka, im bardziej przekręcasz w lewo (na zimne) tym częściej zaworek dostaje prąd (dostaje go pulsacyjnie
- stąd jest słyszalne pukanie pod szybą- to właśnie zaworek się otwiera i samoczynnie zamyka)"

z tego wynika ze:
1: zaworek w pozycji zimno ma caly czas napiecie, i caly czas pracuje elektromagnes. - woda nie plnie przez nagrzewnice.

2: w pozycji na maxa zaworek diostaje 0 v czyli sprezyna wciaga trzpien i woda plynie przez nagrzewnice -> leci ciepło.

3: w przedziale od maks temp do min. temp zmienia sie czestotliwosc podawania pradu na zaworek - maks około zera, im chłodniej tym czesciej idą impulsy na zaworek, az do zimnego gdzie ciagle jest napiecie na zaworze.

jesli ktos cos doda bede zobowiazany.
chcial bym to wymontowac, obfocic zawor rozebrany,, obfocic płytke z tranzystorami i moze cos napisac o tym wiecej w postaci faq czy kompentium.
 
 
salpa
[Usunięty]

Wysłany: 7 Kwi 2006, 18:14   

Witaj kolefo u mnie dzieje się to samo identycznie mam cały czas Gorąco w aucie , byłem u elektryka i powiedział mi że ten ukłąd z elektrozaworem jest walnięty bo cały cza zwiera i ponoć tak nie może być --- szczeże nie kumam ,zareklamowałem i wymieniam na nowy ale zanim podepnę i spalę oddam do elektryka żeby przejżał czy czasem tranzystor nie jest zwalony i on nie robi zwarcia bo cały czas podaje napięcie a leci gorące powietrze jak coś odkryjesz daj zanć
 
 
Bartek
[Usunięty]

Wysłany: 9 Kwi 2006, 14:51   

panowie posiadacze mk4. mogl by kltos sprawdzic jak to dziala? wystarczy miernik i sprawdzic jak to jest z tym napieciem. czy na maxa jest tak jak napisalem 0 v a na minim ciagle 12, czy inaczej - to dla mnie bardzo wazne.
i jescze czy przerywane jest 12 v czy nmasa? chodzi o to czym jest sterowany i co odcina panel czy 12v czy mase. bardzo wazne, niech ktos z multimetrm skoczy do auta i zerknie czy to twierdzenie powyzsze jest prawidlowe...
 
 
salpa
[Usunięty]

Wysłany: 9 Kwi 2006, 18:47   

Witaj kolego wiec jest tak na Full Ciepło jest 0 volt , na Full zimno jest ciągle 12Volt nie przerwanie , pośrodku (letnio) jest napięcie podawane impulsem 0V i 12 V i tak cały czas impulsy zależą od tempetarury wody w wężu , wszystko jest sterowane niewielkim modułem znajdującym się za pokrętłem ciepło zimno w samochodzie dostęp łątwy jest tam scalak tranzystor pare diod u mnie chyba padł tranzystor włąśnie nie wiem jak go zmierzyć bo mi podaje 6 Volt zamiast 12 V , także pozdarwiam mam nadzieję że pomogłęm
 
 
Bartek
[Usunięty]

Wysłany: 10 Kwi 2006, 10:02   

salpa: - serdeczne dzięki. wlasnie o takie potwierdzenie mi chodziło, w srode jade to robić, tzn podpinam elektrozaworek, mam nadzieje ze weze podpina sie normalnie, nie ma tam jakiegos fordowskiego patentu. jak wyciagne ten uklad z tylu pokretla i zamontuje elektrozawor postaram sie napisac co i jak;) jescze raz 100 krotne dzieki za powierdzenie i pomoc.
 
 
Rafal1504
[Usunięty]

Wysłany: 10 Kwi 2006, 11:34   

Cały układ o którym piszecie podałem na drugim schemacie tam są elementy które sterują tym Y100 to elektrozawór A 128 to panel za pokrętłem e panelu są dwa tranzystory
 
 
salpa
[Usunięty]

Wysłany: 10 Kwi 2006, 11:38   

Hej Rafale a znasz może symbole tego tranzystora /ów ?
 
 
Rafal1504
[Usunięty]

Wysłany: 10 Kwi 2006, 11:46   

Niestety nie schemat mam z TIS-a i nic tu nie piszą spróbuję trochę poszperać może się uda coś odszukać ale wątpie

[ Dodano: Pon Kwi 10, 2006 11:25 ]
dowiedziałem sie ciekawej rzeczy, mianowicie jeśli moduł ogrzewania nie będzie otrzymywał sygnału z komputera o obrotach silnika nagrzewnica będzie stale zimna

[ Dodano: Pon Kwi 10, 2006 11:27 ]
A16: SPRAWDź SYGNAł Z OBROTOMIERZA
WSKAZÓWKA: Jeśli moduł sterowania nagrzewnicą nie otrzymuje sygnału z obrotomierza, nagrzewnica będzie stale zimna.

1
Kluczyk w położeniu START.

2
Uruchom silnik.





3
Zmierz napięcie pomiędzy modułem sterowania nagrzewnicą, złącze C41, styk 1, obwód 8-GB10A (WH/BK), po stronie wiązki przewodów a masą.



Czy wartość napięcia wynosi 7 V?

Tak

SPRAWDŹ i w razie potrzeby WYMIEŃ moduł sterowania nagrzewnicą. SPRAWDŹ działanie układu.


Nie

PRZEJDŹ do A17.

A17: SPRAWDź PRZEWóD SYGNAłU POMIęDZY MODUłEM STEROWANIA NAGRZEWNICą A ZESTAWEM WSKAźNIKóW
1
Kluczyk w położeniu wyłączonym OFF.

2
Odłącz Zestaw wskaźników C44.
Zestaw wskaźników C44




3
Zmierz rezystancję pomiędzy modułem sterowania nagrzewnicą, złącze C41, styk 1, obwód 8-GB10A (WH/BK), po stronie wiązki przewodów a zestawem wskaźników, złącze C44, styk 20, obwód 8-GB10A (WH/BK), po stronie wiązki przewodów.



Czy wyświetlono wynik o wartości poniżej 2 omów?

Tak

SPRAWDŹ i w razie potrzeby WYMIEŃ zestaw wskaźników. SPRAWDŹ działanie układu.


Nie

ZNAJDŹ i NAPRAW przerwę w obwodzie 8-GB10A (WH/BK) pomiędzy modułem sterowania nagrzewnicą a zestawem wskaźników korzystając ze Schematów instalacji elektrycznej. SPRAWDŹ działanie układu.

[ Dodano: Pon Kwi 10, 2006 11:29 ]
oto całośc procedury bez rysunków:

test styków A : USTERKA NAGRZEWNICY

WARUNKI SZCZEGÓŁY/WYNIKI/CZYNNOŚCI
A1: USTAL W JAKICH WARUNKACH WYSTęPUJE USTERKA
1
Sprawdź działanie nagrzewnicy.



Czy nagrzewnica jest stale zimna?

Tak

Nagrzewnica jest stale zimna: PRZEJDŹ do A14.


Nie

Nagrzewnica jest stale gorąca: PRZEJDŹ do A2.

A2: SPRAWDź ZAWóR ELEKTROMAGNETYCZNY STEROWANIA NAGRZEWNICą
OSTRZEŻENIE: Zawór elektromagnetyczny sterowania nagrzewnicą może być bardzo gorący.

WSKAZÓWKA: Zawór elektromagnetyczny sterowania nagrzewnicą z opóźnieniem reaguje na zmiany w wyborze temperatury.

1
Kluczyk w położeniu START.

2
Uruchom silnik.


3
Ustaw przełącznik regulacji temperatury w położeniu środkowym.


4
Przy włączonym silniku sprawdź, czy zawór elektromagnetyczny sterowania nagrzewnicą pulsuje.



Czy zawór pulsuje?

Tak

WYMONTUJ zawór elektromagnetyczny sterowania nagrzewnicą, SPRAWDŹ, czy nie jest zatkany i WYMIEŃ w razie potrzeby. SPRAWDŹ działanie układu.


Nie

PRZEJDŹ do A3.

A3: SPRAWDź BEZPIECZNIK F13
1
Kluczyk w położeniu wyłączonym OFF.

2
SPRAWDŹ Bezpiecznik F13 (centralna skrzynka połączeniowa).
Bezpiecznik F13 (centralna skrzynka połączeniowa)
3
Sprawdź bezpiecznik F13 (15 A).



Czy bezpiecznik jest w porządku?

Tak

PRZEJDŹ do A4.


Nie

WYMIEŃ bezpiecznik F13. SPRAWDŹ działanie układu. Jeżeli bezpiecznik przepali się ponownie natychmiast po założeniu, ZNAJDŹ i NAPRAW zwarcie do masy korzystając ze Schematów instalacji elektrycznej.

A4: SPRAWDź ZASILANIE BEZPIECZNIKA F13
1
Podłącz Bezpiecznik F13 (centralna skrzynka połączeniowa).
Bezpiecznik F13 (centralna skrzynka połączeniowa)
2
Kluczyk w położeniu WŁĄCZONYM

3
Zmierz napięcie pomiędzy bezpiecznikiem F13 (15 A) a masą.



Czy wyświetlone jest napięcie akumulatora?

Tak

PRZEJDŹ do A5.


Nie

NAPRAW obwód zasilania bezpiecznika F13 korzystając ze Schematów instalacji elektrycznej. SPRAWDŹ działanie układu.

A5: SPRAWDź BEZPIECZNIK F2
1
Kluczyk w położeniu wyłączonym OFF.

2
SPRAWDŹ Bezpiecznik F2 (centralna skrzynka połączeniowa).
Bezpiecznik F2 (centralna skrzynka połączeniowa)
3
Sprawdź bezpiecznik F2 (7,5 A).



Czy bezpiecznik jest w porządku?

Tak

PRZEJDŹ do A6.


Nie

WYMIEŃ bezpiecznik F2. SPRAWDŹ działanie układu. Jeżeli bezpiecznik przepali się ponownie natychmiast po założeniu, ZNAJDŹ i NAPRAW zwarcie do masy korzystając ze Schematów instalacji elektrycznej.

A6: SPRAWDź ZASILANIE BEZPIECZNIKA F2
1
Podłącz Bezpiecznik F2 (centralna skrzynka połączeniowa).
Bezpiecznik F2 (centralna skrzynka połączeniowa)
2
Zmierz napięcie pomiędzy bezpiecznikiem F2 (7,5 A) a masą.



Czy wyświetlone jest napięcie akumulatora?

Tak

PRZEJDŹ do A7.


Nie

NAPRAW obwód zasilania bezpiecznika F2 korzystając ze Schematów instalacji elektrycznej. SPRAWDŹ działanie układu.

A7: SPRAWDź NAPIęCIE ZAWORU ELEKTROMAGNETYCZNEGO STEROWANIA NAGRZEWNICą
1
Odłącz Zawór elektromagnetyczny sterowania nagrzewnicą C42.
Zawór elektromagnetyczny sterowania nagrzewnicą C42
2
Kluczyk w położeniu WŁĄCZONYM




3
Zmierz napięcie pomiędzy zaworem elektromagnetycznym sterowania nagrzewnicą, złącze C42, styk 1, obwód 14-CA82 (VT/BK), po stronie wiązki przewodów a masą.



Czy wyświetlone jest napięcie akumulatora?

Tak

PRZEJDŹ do A8.


Nie

ZNAJDŹ i NAPRAW przerwę w obwodzie 14-CA82 (VT/BK) lub 14-DA6 (VT/WH) pomiędzy zaworem sterowania nagrzewnicą a bezpiecznikiem F13 korzystając ze Schematów instalacji elektrycznej. SPRAWDŹ działanie układu.

A8: SPRAWDź ZAWóR ELEKTROMAGNETYCZNY STEROWANIA NAGRZEWNICą
1
Kluczyk w położeniu wyłączonym OFF.




2
Zmierz rezystancję pomiędzy stykiem 1 a stykiem 2 złącza C42 zaworu elektromagnetycznego sterowania nagrzewnicą, po stronie elementu.



Czy wynik pomiaru rezystancji wynosi pomiędzy 10 a 25 omów?

Tak

PRZEJDŹ do A9.


Nie

WYMIEŃ zawór elektromagnetyczny sterowania nagrzewnicą. SPRAWDŹ działanie układu.

A9: SPRAWDź ZAWóR ELEKTROMAGNETYCZNY STEROWANIA NAGRZEWNICą
1
Kluczyk w położeniu START.

2
Uruchom silnik.


3
Ustaw przełącznik regulacji temperatury w położeniu środkowym.





4
Zmierz napięcie pomiędzy stykiem 1 złącza C42 zaworu elektromagnetycznego sterowania nagrzewnicą, obwód 14-CA82 (VT/BK) a stykiem 2, obwód 31S-CA82 (BK/GN), po stronie wiązki przewodów.



Czy wynik pomiaru okresowo waha się pomiędzy wartością 0 V a napięciem akumulatora?

Tak

WYMONTUJ zawór elektromagnetyczny sterowania nagrzewnicą, SPRAWDŹ, czy nie jest zatkany i WYMIEŃ w razie potrzeby. SPRAWDŹ działanie układu.


Nie

PRZEJDŹ do A10.

A10: SPRAWDź ZASILANIE MODUłU STEROWANIA NAGRZEWNICą
1
Kluczyk w położeniu wyłączonym OFF.

2
Odłącz Moduł sterowania nagrzewnicą C41.
Moduł sterowania nagrzewnicą C41
3
Kluczyk w położeniu WŁĄCZONYM




4
Zmierz napięcie pomiędzy modułem sterowania nagrzewnicą, złącze C41, styk 12, obwód 14-CA83 (VT/OG), po stronie wiązki przewodów a masą.



Czy wyświetlone jest napięcie akumulatora?

Tak

PRZEJDŹ do A11.


Nie

ZNAJDŹ i NAPRAW przerwę w obwodzie 14-CA83 (VT/OG) pomiędzy modułem sterowania nagrzewnicą a bezpiecznikiem F13 korzystając ze Schematów instalacji elektrycznej. SPRAWDŹ działanie układu.

A11: SPRAWDź ZASILANIE MODUłU STEROWANIA NAGRZEWNICą
1
Kluczyk w położeniu wyłączonym OFF.




2
Zmierz napięcie pomiędzy modułem sterowania nagrzewnicą, złącze C41, styk 2, obwód 29-CA83 (OG/GN), po stronie wiązki przewodów a masą.



Czy wyświetlone jest napięcie akumulatora?

Tak

PRZEJDŹ do A12.


Nie

ZNAJDŹ i NAPRAW przerwę w obwodzie 29-CA83 (OG/GN) pomiędzy modułem sterowania nagrzewnicą a bezpiecznikiem F2 korzystając ze Schematów instalacji elektrycznej. SPRAWDŹ działanie układu.

A12: SPRAWDź POłąCZENIE DO MASY MODUłU STEROWANIA NAGRZEWNICą



1
Zmierz rezystancję pomiędzy modułem sterowania nagrzewnicą, złącze C41, styk 6, obwód 91-CA83 (BK/RD), po stronie wiązki przewodów a masą.



Czy wyświetlono wynik o wartości poniżej 2 omów?

Tak

PRZEJDŹ do A13.


Nie

ZNAJDŹ i NAPRAW przerwę w obwodzie 91-CA83 (BK/RD) pomiędzy modułem sterowania nagrzewnicą a połączeniem do masy G4 korzystając ze Schematów instalacji elektrycznej. SPRAWDŹ działanie układu.

A13: SPRAWDź PRZEWóD STERUJąCY POMIęDZY MODUłEM STEROWANIA NAGRZEWNICą A ZAWOREM ELEKTROMAGNETYCZNYM STEROWANIA NAGRZEWNICą



1
Zmierz rezystancję pomiędzy modułem sterowania nagrzewnicą, złącze C41, styk 5, obwód 31S-CA82 (BK/GN), po stronie wiązki przewodów a zaworem elektromagnetycznym sterowania nagrzewnicą, złącze C42, styk 2, obwód 31S-CA82 (BK/GN), po stronie wiązki przewodów.



Czy wyświetlono wynik o wartości poniżej 2 omów?

Tak

SPRAWDŹ i w razie potrzeby WYMIEŃ moduł sterowania nagrzewnicą. SPRAWDŹ działanie układu.


Nie

ZNAJDŹ i NAPRAW przerwę w obwodzie 31S-CA82 (BK/GN) pomiędzy modułem sterowania nagrzewnicą a zaworem elektromagnetycznym sterowania nagrzewnicą korzystając ze Schematów instalacji elektrycznej. SPRAWDŹ działanie układu.

A14: SPRAWDź ZAWóR ELEKTROMAGNETYCZNY STEROWANIA NAGRZEWNICą
1
Kluczyk w położeniu wyłączonym OFF.

2
Odłącz Zawór elektromagnetyczny sterowania nagrzewnicą C42.
Zawór elektromagnetyczny sterowania nagrzewnicą C42
3
Kluczyk w położeniu START.

4
Uruchom silnik.


5
Sprawdź działanie nagrzewnicy.



Czy nagrzewnica rozgrzewa się?

Tak

PRZEJDŹ do A15.


Nie

SPRAWDŹ, czy przewody płynu chłodzącego są poprowadzone prawidłowo. W razie potrzeby odpowietrz układ chłodzący. Jeżeli układ chłodzący jest w porządku, WYMIEŃ zawór elektromagnetyczny sterowania nagrzewnicą. SPRAWDŹ działanie układu.

A15: SPRAWDź MODUł STEROWANIA NAGRZEWNICą
1
Kluczyk w położeniu wyłączonym OFF.

2
Podłącz Zawór elektromagnetyczny sterowania nagrzewnicą C42.
Zawór elektromagnetyczny sterowania nagrzewnicą C42
3
Odłącz Moduł sterowania nagrzewnicą C41.
Moduł sterowania nagrzewnicą C41
4
Kluczyk w położeniu START.

5
Uruchom silnik.


6
Sprawdź działanie nagrzewnicy.



Czy nagrzewnica rozgrzewa się?

Tak

PRZEJDŹ do A16.


Nie

ZNAJDŹ i NAPRAW zwarcie do masy w obwodzie 31-CA82 (BK/GN) pomiędzy zaworem elektromagnetycznym sterowania nagrzewnicą a modułem sterowania nagrzewnicą korzystając ze Schematów instalacji elektrycznej. SPRAWDŹ działanie układu.

A16: SPRAWDź SYGNAł Z OBROTOMIERZA
WSKAZÓWKA: Jeśli moduł sterowania nagrzewnicą nie otrzymuje sygnału z obrotomierza, nagrzewnica będzie stale zimna.

1
Kluczyk w położeniu START.

2
Uruchom silnik.





3
Zmierz napięcie pomiędzy modułem sterowania nagrzewnicą, złącze C41, styk 1, obwód 8-GB10A (WH/BK), po stronie wiązki przewodów a masą.



Czy wartość napięcia wynosi 7 V?

Tak

SPRAWDŹ i w razie potrzeby WYMIEŃ moduł sterowania nagrzewnicą. SPRAWDŹ działanie układu.


Nie

PRZEJDŹ do A17.

A17: SPRAWDź PRZEWóD SYGNAłU POMIęDZY MODUłEM STEROWANIA NAGRZEWNICą A ZESTAWEM WSKAźNIKóW
1
Kluczyk w położeniu wyłączonym OFF.

2
Odłącz Zestaw wskaźników C44.
Zestaw wskaźników C44




3
Zmierz rezystancję pomiędzy modułem sterowania nagrzewnicą, złącze C41, styk 1, obwód 8-GB10A (WH/BK), po stronie wiązki przewodów a zestawem wskaźników, złącze C44, styk 20, obwód 8-GB10A (WH/BK), po stronie wiązki przewodów.



Czy wyświetlono wynik o wartości poniżej 2 omów?

Tak

SPRAWDŹ i w razie potrzeby WYMIEŃ zestaw wskaźników. SPRAWDŹ działanie układu.


Nie

ZNAJDŹ i NAPRAW przerwę w obwodzie 8-GB10A (WH/BK) pomiędzy modułem sterowania nagrzewnicą a zestawem wskaźników korzystając ze Schematów instalacji elektrycznej. SPRAWDŹ działanie układu.

[ Dodano: Pon Kwi 10, 2006 11:32 ]
niestety o tranzystorach ani słowa, w serwisie tego nie naprawiają po prostu nie dział moduł wymieniaja a klient płaci.

Pozdrawiam i powodzenia w działaniach

[ Dodano: Pon Kwi 10, 2006 11:37 ]
ps. złacze C41 to jest chyba kostka podłączona do modułu, a sygnał z obrotomierza C44 przy wskażnikach ale ten sam przewód można znaleźć w zielonej kosce w bezpiecznikach w komorze silnika przewód biało-czarny bodajże drugi przewód od środka auta w rzędzie od od przedniej szyby (to dla tych którzy nie maja obrotomierza)
 
 
Bartek
[Usunięty]

Wysłany: 10 Kwi 2006, 14:40   

oo! super. dzieki serdeczne. z glosilem sie na gg do ciebie, jesli mozesz odpisz;) dzięki serdeczne. a weze do zaworu wchodzą normalnie tam niema jakiejscudownej zamiany ze ten gorny wchodzi jakos z prawej czy inaczej niz to wyglada na pierwszy ogląd? [niemam auta teraz i niemoge sprawdzic czy gorny idzie do lewego wejscia czy do prawego]

Dodano: Pon Kwi 10, 2006 14:43
to u mnie w takim razie pewnie cos jest z sygnalem z obrotomierza, chociaz... niewiem nie przypuszczalem ze to jest od obrotow silnika uzaleznione;-)... fordy to auta pelne niespodzianek;)
 
 
porro
[Usunięty]

Wysłany: 9 Lip 2006, 18:47   

Panowie! Jak wymontować ten piekielny zawór? Czy jak odczepię od niego te 4 wężyki to nic się nie wyleje? Nie chciałbym przez głupotę stracić całego płynu. No i kolejna sprawa jak pokonać te cybanty co siedzą na wężykach. Mam je obcęgami chwycić i ścisnąć czy też istnieje jakiś inny mniej siłowy sposób? Proszę o wsparcie,
Pozdrawiam
 
 
piterak
[Usunięty]

Wysłany: 9 Lip 2006, 19:22   

porro napisał/a:
Panowie! Jak wymontować ten piekielny zawór? Czy jak odczepię od niego te 4 wężyki to nic się nie wyleje? Nie chciałbym przez głupotę stracić całego płynu. No i kolejna sprawa jak pokonać te cybanty co siedzą na wężykach. Mam je obcęgami chwycić i ścisnąć czy też istnieje jakiś inny mniej siłowy sposób? Proszę o wsparcie,
Pozdrawiam


Rozumiem, że chodzi Ci o zawor nagrzewnicy, który znajduje sie przy grodzi silnika
Więc chyab dochodzą do niego 2 wężyki a nie 4 ;)
To jest wyżej niż cały układ wodny więc jeśli sie wyleje to bardzo mało (100ml)
Te "cybanty" ściśnij kombinerkami za wystające uszy i przesuń głebiej na węże (nie wiem jak w twojej fieście ale w mojej musiałem sie do tego przyłożyć 2 rękami :-P mocno trzyma).
i nie jest to niczym przykręcone tylko nasunięte, musisz tylko zdjąć węże, wypiąć kostke i zsunąć część.

Nie pisałem tego ot tak sobie, bo zmieniałem w MK4 ojca ten elektrozawór (cały czas leciało gorące powietrze) :ok:
 
 
RobertStasiu
[Usunięty]

Wysłany: 11 Lip 2006, 16:31   

Witam
chcialbym podzielić sie moimi doświadczeniami-mialem ten problem ze zawór grazl caly czas-sprawdzilem napięcia przy odłaczonym zaworze, było ok wiec go wymienilem - jaki bylo moje zdziwienie kiedy dalej calosć nie dziłala - okazalo sie ze "slynny" tranzystor sterujacy padl w ten sposób ze sterowal na stanie jałowym a ni pod obciazenim. Mój znajomy lelktronik obejrzał to po czym wziol z szuflady jakis tranzystor polowy MosFet typu "n" w podobnej obudowie przylutowal i dziala jak marzenie. Teretycznie kazdy mosfet tego typu o odpowiedniej mocy (patrz obudowa) powinien dzialac bez zarzutu
 
 
PINISLAV 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 42
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 93
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 13 Lip 2006, 11:11   

Ja też mam podobny problem tylko z fiestą MK3 ,w środku mam straszną gorączkę nie pomaga ustawienie na skrajne położenie (nasmuch zimnego powietrza).Co to może być jak sie zabrać do zdiagnozowania usterki ,czy moze podobnie jak w mk4.Jest to starsznie irytujące gdy wsiada sie do samochodu włacza nadmuch zimnego powietrza a pompuje starasznie parne, po 10 minutach człowiek jest zlany potem niepomaga nawet otworzenie okien.Prosze o pomoc!!!!!!!!!
 
 
bash
[Usunięty]

Wysłany: 13 Lip 2006, 11:25   

w mk3 jest sterowanie linkowe kierownic - problem mechaniczny, rozebrac konsole centralna, głowa pod deske rozdzielcza i szukac niestety gdzie linka nie dziala lub sie wyczepila z kierownic powietrza
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK4] Problem z ogrzewaniem - 1.3
Gość Elektryka 2 1 Sty 2010, 21:55
ramses123
Brak nowych postów [MK4] Problem z ogrzewaniem
Gość Mechanika 22 2 Lis 2012, 15:42
kowalik


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.