| 
		[MK3] Rozregulowujący się luz zaworowy | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Bonus  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Dołączył: 11 Lip 2005 Posty: 64 Skąd: Lublin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Mar 2006,  12:08   [MK3] Rozregulowujący się luz zaworowy
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Po regulacji luzów, zimny silnik chodzi ładnie na jałowych obrotach, jak przejedzie trochę i się nagrzeje nie chodzi już tak ładnie również jak ostygnie. Wydaje mi się że zużyły się śrubki do regulacji luzu i same się rozkręcają, na wlotowych poluzowują na wylotowych zaciskają, kręci się je z niezbyt dużym oporem. Co można zrobić, kupić nowe śrubki no chyba że gwinty w dźwigienkach też mają w tym swoją role. Ile będzie kosztować naprawa? | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 13 Lut 2010,  18:27, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Darekmk3  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Futura 
                  Silnik: 1.6i16V/90KM 
                  Imię: Darek 
                  Wiek: 41  Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 917 Skąd: Żory 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Mar 2006,  19:08   Re: Rozregulowujący się luz zaworowy
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Bonus napisał/a: | 	 		  | Po regulacji luzów, zimny silnik chodzi ładnie na jałowych obrotach, jak przejedzie trochę i się nagrzeje nie chodzi już tak ładnie również jak ostygnie. Wydaje mi się że zużyły się śrubki do regulacji luzu i same się rozkręcają, na wlotowych poluzowują na wylotowych zaciskają, kręci się je z niezbyt dużym oporem. Co można zrobić, kupić nowe śrubki no chyba że gwinty w dźwigienkach też mają w tym swoją role. Ile będzie kosztować naprawa? | 	  
 
a mi sie wydaje ze masz nie tak ustawione zaworki i dlatego - no niewiem ale mi to faktycznie na źle ustawione zawory wyglada ;-) | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Mar 2006,  01:22   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | hm raczej taniej i prościej wymienić cała klawiature zaworowa . Zdaje sie że 8 srubek i wyjmujesz i wstawiasz inna . Tak jest najprościej i najtaniej . Ale co do luzu to możliwosci sa dwie albo nie umiesz go ustawic albo pada ci głowica i zawory maja luzy na prowadnicach i zwory nie trafiaja w gniazda . ewentualnie mogły sie szklanki pozacierać czego osobiście w fiescie nie widziałem . Tzn widziałem jak sie jedna na osiem wieszała i tyle . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kazi  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Rafał 
                  Wiek: 41  Dołączył: 13 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Mar 2006,  23:25   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jak poznac kiedy te luzy trzeba wyregulować i czy ma to wpływ na spalanie albo podjazd pod górkę? | 
             
						
				_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
 
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jackrzec  		  
		 
         Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`12 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.25Duratec/82KM 
                  Imię: Jacek 
                  Wiek: 51  Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Mar 2006,  23:30   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Cytat: | 	 		  | Jak poznac kiedy te luzy trzeba wyregulować i czy ma to wpływ na spalanie albo podjazd pod górkę? | 	   Fiesty 1,1 i 1,3 klekoczą wogole, ale zawory się reguluje, gdy to klekotanie jest podejrzanie głośne,lub gdy auto się zamula lub... niewiem. To wszystko trzeba słuchem ocenić | 
             
						
				_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,--> 
 
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 dday  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`96 
                  Wersja: Classic 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Wiek: 44  Dołączył: 29 Gru 2004 Posty: 390 Skąd: wawa-anin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Mar 2006,  23:30   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | kazi napisał/a: | 	 		  | Jak poznac kiedy te luzy trzeba wyregulować i czy ma to wpływ na spalanie albo podjazd pod górkę? | 	  
 
oczywiście ze ma wpływ - jak już są maksymalnie rozregulowane to i po płaskim jechać nie chce     
 
chyba tak co 10-15 tysiaków trzeba przeregulować; przy gazie częściej...... | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Darekmk3  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Futura 
                  Silnik: 1.6i16V/90KM 
                  Imię: Darek 
                  Wiek: 41  Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 917 Skąd: Żory 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Mar 2006,  23:54   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | dday napisał/a: | 	 		   	  | kazi napisał/a: | 	 		  | Jak poznac kiedy te luzy trzeba wyregulować i czy ma to wpływ na spalanie albo podjazd pod górkę? | 	  
 
oczywiście ze ma wpływ - jak już są maksymalnie rozregulowane to i po płaskim jechać nie chce     
 
chyba tak co 10-15 tysiaków trzeba przeregulować; przy gazie częściej...... | 	  
 
ja jak śmigalem na benie to co 10tyskm regulacja razem z wymian olejow i filtrow,teraz na smigam na gazie i tez co 10tyskm reguluje i jest spox,chodzi o wiele ciszej  ;-)     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Andreoz [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Mar 2006,  18:13   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam 
 
hmmm mam pytanie: jeżeli regulujecie zawory okresowo co 10-15 tys to one naprawde wymagaja regulacji???. Bo u mnie sprawa wygląda tak że miesiąc temu robiłem regulację (robię to co 10 tys km -jeżdżę na LPG) ta regulacja była już moją szósta regulacją w tym autku i luz korygowałem TYLKO podczas pierwszego zabiegu (widocznie ktoś odpuścił sobie ten zabieg serwisowy). Podczas pięciu kolejnych operacji nie było potrzeby dokonywać żadnej korekty- poprostu luzy zawsze się mieszczą w wartościach kontrolnych. A jak jest u Was??? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Mar 2006,  19:11   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               To sie ciesz    U mnie zawsze któryś sie kasuje . Zazwyczajna wydechowych zawsze jest za mały luz . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 dday  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`96 
                  Wersja: Classic 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Wiek: 44  Dołączył: 29 Gru 2004 Posty: 390 Skąd: wawa-anin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21 Mar 2006,  03:05   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Andreoz napisał/a: | 	 		  | hmmm mam pytanie: jeżeli regulujecie zawory okresowo co 10-15 tys to one naprawde wymagaja regulacji??? | 	  
 
u mnie wymagają  :? | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Darekmk3  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Futura 
                  Silnik: 1.6i16V/90KM 
                  Imię: Darek 
                  Wiek: 41  Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 917 Skąd: Żory 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21 Mar 2006,  14:58   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | diodalodz napisał/a: | 	 		  To sie ciesz    U mnie zawsze któryś sie kasuje . Zazwyczajna wydechowych zawsze jest za mały luz . | 	  
 
nom u mnie tez zawsze ktorys wymaga reulacjo po 10tyskm a jak wszystko fajnie sie wyreguluje to autko wtedy fajjnie oddycha ;-) | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Przepol  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Classic 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Wiek: 42  Dołączył: 21 Wrz 2005 Posty: 170 Skąd: Anglia-Exeter 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Mar 2006,  11:04   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Fiesty 1,1 i 1,3 klekoczą wogole, ale zawory się reguluje, gdy to klekotanie jest podejrzanie głośne,lub gdy auto się zamula lub... niewiem. To wszystko trzeba słuchem ocenić
 
 
Niezgodze sie z toba!!! W mojej fiescie 1,1 po remoncie nic nie klokota, ustawilem minimalnie ciasniej luzy niz w ksiazce i nic sie dzieje - ładnie i cicho procuje | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Piter  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: RS2000/150KM 
                  Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Mar 2006,  15:03   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ja ustawiałem zawory wczoraj. Sam zrobić nie umiem. Jastem lżejszy o 30zł........i dalej stuka  :? 
 
Na wolnych niby Ok. ale jak jadę słychać wyraznie trtrtrtrtrtrtrtr..........    | 
             
						
				_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA     
 
MK4 1.25 ZETEC Ghia
 
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bongo  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.1/55KM 
                  Imię: Mateusz 
                  Wiek: 39  Dołączył: 18 Maj 2005 Posty: 467 Skąd: Lubin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Mar 2006,  15:16   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               a ja usiebie reguluje i dalej klepie...przebieg ponad 200 kkm tez chyba juz swoje robi...najlepiej zeby nie klekotało kupic nowa klawiature...te  typy tak maja...tylko gdy sa nowe to nie klepią    | 
             
						
				_________________ Silnik 1.1 gaźnik 35kkm przebiegu - 200 pln
 
FULL CZESCI MK3 
 
Jest: Fiesta mk3 1.1 CTX
 
Fiesta mk3 2.0 Zetec +
 
C-Max mk1 2.0 TDCI + | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Andreoz [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Mar 2006,  22:27   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam 
 
No ale jak Ci nie bedzie klapało jak tam są luzy prawie 0,6 (na wydechowym na zimnym!!!) Z tego co pamiętam to polonez chyba ma 0,2mm???Mylę sie ??? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Mar 2006,  00:06   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               jakie 0,6 to tylko w mk1 i pocztku mk2 . w mk2 po 86 zmienili głowice i zawory sie ustawia 0,2 ssący i 0,3 wydechowy mniej wiecej tak pamiętam . Hm a w poldzie po 0,2    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 berni [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Mar 2006,  16:27   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Przepol napisał/a: | 	 		  Fiesty 1,1 i 1,3 klekoczą wogole, ale zawory się reguluje, gdy to klekotanie jest podejrzanie głośne,lub gdy auto się zamula lub... niewiem. To wszystko trzeba słuchem ocenić
 
 
Niezgodze sie z toba!!! W mojej fiescie 1,1 po remoncie nic nie klokota, ustawilem minimalnie ciasniej luzy niz w ksiazce i nic sie dzieje - ładnie i cicho procuje | 	  
 
Minimalnie u Ciebie to znaczy ile? Bo ja znam gościa, który też zawsze tak tylko minimalnie ciasniej ustawiał i jak silnik się zagrzał to mu się nie do końca domykały się zawory auto trochę muliło a facet nie mógł dojść czemu mu tak szybko się zawory wypalają. 
 
Ja uważam, że jeśli fabryka podaje ile ma wynosić luz to ma być tyle i koniec. Ewentualnie dopuszcza się minimalnie mniejszy luz gdy ma się już dość spore luzy na innych elementach (np.: powierzchnia styku krzywki z popychaczami jest już „okrągła” a nie prosta i tam już występuje jakiś luz) choć to rozwiązanie tylko na chwile bo należało by zużyte elementy wymienić a luz ustawić taki jak podaje fabryka.
 
A najlepiej kupić dobre radio + głośniczki i klekot już nie będzie przeszkadzał :-D | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 AiK [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Mar 2006,  17:17   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               można wiedzieć, gdzie są te zawory i jak (czym) się je reguluje?
 
dzisiaj zauważyłem że oprócz większego szarpania kierownicą (chyba koła źle wyważone)
 
zaczęło mi coś klekotać pod maską.
 
więc chętnie wziąłbym się "za wory" ;-) | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Piter  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: RS2000/150KM 
                  Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Mar 2006,  17:35   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Kto pierwszy....? | 
             
						
				_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA     
 
MK4 1.25 ZETEC Ghia
 
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 AiK [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Mar 2006,  17:54   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               raczej kto drugi.
 
bo o ile umiem liczyć to Ty z postem pytającym byłeś pierwszy. 
 
 
[ Dodano: Sob Mar 25, 2006 17:27 ]
 
ok. trochę poczytałem i raczej sobie daruję ;-)
 
jaki orientacyjnie jest koszt regulacji u mechanika? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |