Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: Freeman
25 Wrz 2013, 16:55
Maerik's misteriöse Arbeit
Autor Wiadomość
maerik 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 40
Dołączył: 14 Kwi 2005
Posty: 722
Skąd: Kraków
Wysłany: 13 Mar 2006, 12:19   Maerik's misteriöse Arbeit

Maerik's misteriöse Arbeit (Misterna robota Maerik'a)

Witam wszystkich!
Postanowiłem rozpocząć topic, który tak naprawdę zaczął się kilka miesięcy temu - od momentu kupna mojej drugiej już fiesty. :ok:

Tak wyglądała przy zakupie:



Będę w tym topicu przedstawiał w miarę chronologicznie przeróbki dokonywane na przestrzeni czasu w celu doprowadzenia auta ze stanu średniego do stanu bardzo dobrego, zarówno mechanicznie jak i stylistycznie. 8)
Mam ciężką nadzieję :V: , że będzie mi dane gromadzić stopniowo fundusze i zapał do osiągnięcia celu!
Miłej lektury!

Oto moja mała w chwili założenia tematu:
Ostatnio zmieniony przez maerik 18 Gru 2006, 13:50, w całości zmieniany 14 razy  
 
 
 
maerik 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 40
Dołączył: 14 Kwi 2005
Posty: 722
Skąd: Kraków
Wysłany: 14 Mar 2006, 09:10   

Die wałken rozrząden

Do wszystkiego dojdziemy w swoim czasie :P

Będę musiał wrócić trochę pamięcią wstecz i opisać historię kilku kuni, które przygarnąłem :]

Więc tak... po kupnie strasznie klekotalo spod maski (kupilem na tzw. ryzyko :) ) ale okazalo się, że miałem racje i to "tylko" wałek z popychaczami... więc najpierw zakupy:



To jest wałeczek od XR2i :P Pewien sławny mechanik (aka 1.8 turbo) twierdził, że auto nie zagada, sprawdziłem to w 3 katalogach różnych firm. Był problem z czujnikiem wałka rozrządu, który ponoć miał być montowany po 94 roku. Postawiłem na swoim i auto zagadało, nawet całkiem przyjemnie - powiedziało, że mnie kocha :hahaha:

A dało to taki efekt końcowy -> Tadaaaaaaaaaa!



Dzięki GienekWichura! Słowo "misterna" pasi idealnie 8),
PUMA, kółkami się nie będę chwalił bo jeszcze nie wiem czy są proste :hihihi:
Ostatnio zmieniony przez maerik 27 Cze 2006, 15:33, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 
maerik 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 40
Dołączył: 14 Kwi 2005
Posty: 722
Skąd: Kraków
Wysłany: 16 Mar 2006, 15:36   

hans666 napisał/a:
male ot, krotkie pytanko jak wyglada taki tescik na hamowni (jeszcze nie bylem a ciekawy jestem jak to wyglada w praktyce)
ile jest prob? u Ciebie widze 2...slyszalem ze zazwyczaj jest wiecej
uruchamia sie jakis wiatrakos-gigantos w celu odprowadzenia ciepla z silnika?


Jest kilka prob, u mnie byly 3 - najpierw strojenie aparatury pomiarowej i potem juz wlasciwe pomiary. Drugi byl ze zmodyfikowanym dolotem. Zazwyczaj prob jest tyle za ile zaplacisz - ja mialem pakiet 3 prob ;P

W tej akurat hamowni w ktorej bylem nie bylo nawiewu na silnik ale spotyka sie tez i takie.

Troche o hamowniach mozna przeczytac tutaj: http://hamownia.win.pl/h/o_firmie.htm
 
 
 
maerik 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 40
Dołączył: 14 Kwi 2005
Posty: 722
Skąd: Kraków
Wysłany: 16 Mar 2006, 21:16   

Pojawiło się kilka pytań czemu nie kupiłem ZETECa skoro chce mieć szybkie auto.
Otóż specjalnie chcialem 8v bo sa po prostu tansze w naprawie/modyfikowaniu :)
Co do dalszego osprzętu to kompa od XR2i już mam tylko wiazki nie moge dodstac ale pracuje nad tym...
Ostatnio zmieniony przez maerik 27 Cze 2006, 15:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
maerik 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 40
Dołączył: 14 Kwi 2005
Posty: 722
Skąd: Kraków
Wysłany: 20 Mar 2006, 01:36   

Ein dolot und ein wylot

Gebal napisał/a:
musze powiedzieć ze ja mam dziurawy tłumik ale jego było slychać u mnie w aucie bardziej niz mow :D
a co do osiagow to dobrze goni :) te modyfikacje naprawde daja duzo ;]


To przez stożek, który dziś wmontowałem jest taki hałas.


Mogliśmy sprawdzić przed i po bo coś mi się wydaje, że nie jest to jednak najlepsze miejsce (za prawym reflektorem) na nieosłonięty stożek (strasznie się grzeje).
W planach mam swap osprzetu od XRki, czyli wywalenie przepływomierza, założenie porządnej przepustnicy, wtrysków i kolektora co wiąże się tez z wymianą całej wiązki i czujek ;/ Pewnie dopiero wtedy auto zacznie oddychać na miarę możliwości tego silnika :]

Ostatnio też wziąłem się za układ wydechowy bo ktoś mi na parkingu wyp*****lił i zagiął do góry końcowy tłumik powodując korozję w kilku miejscach... :?

Poprawiony spawalniczo został Pan tłumik końcowy, Pani rura została poddana ekstremalnej metamorfozie oraz Pan katalizator odszedł na emeryturę :rotfl:
Tak, wiem - rura jest trochę poskręcana ale czas na kapitalną zmianę wydechu jeszcze nie nadszedł :D



Ciekawostka, dziś objechałem 525 TDS (udokumentowane na hamowni 141km) - do 120kmh była najdalej przy moich drzwiach, a potem się skończyły możliwości i trzeba było hamować ale pewnie w połowie 4ki bym się już tak nie cieszył :evil:

Nie jestem znów jakimś hardcore'owym ścigantem ale czasem lubie sprawdzić jak mi auto jeździ :fox:
Hehe jaki morał? Zaczynam wierzyć Wooyownikowi :ok:

[ Dodano: Pon Mar 27, 2006 08:01 ]
Verdammte Scheisse

Był moment w którym się załamałem jak przypadkowo popatrzyłem pod uszczelki... i na progi... znalazłem tam rdzę...

O kielichach wiedziałem (drugi jest w dobrym stanie) ale o progach nie wiedziałem... pod spodem próg ma dziurę, jedna jest zespawana ale średnio... nadkola teżposypały się szybciej niż wyrosną kwiatki spod śniegu... wszystko wyszło po 2000km i 2 miesiacach od kupna bryczki...
Niestety sam tego nie zrobie tak jak np. Gienek bo nie mam gdzie i nie mam czasu. Za to mam koncepcje na konserwacje + blacharza i spawanie "chorych" miejsc (a wogole to przydaloby sie bude zespawac), a nastepnie lakiernik... niestety w ZG nie bede swiecil przykladem zadbanej fiesty... co najwyżej rantem felg ;/
Postaram się być twardy i nie dać się korozji... :2xf:
Ostatnio zmieniony przez maerik 19 Wrz 2006, 12:12, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
 
maerik 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 40
Dołączył: 14 Kwi 2005
Posty: 722
Skąd: Kraków
Wysłany: 30 Mar 2006, 09:51   Re: hehehe

Die Felgen

Ciepło się zrobiło, trzeba było zmienić butki.
Na dystansach na stronę odpowiednio: 10mm - przód i 15mm - tył przy felgach odpowiednio 7 i 8 cali :cojest:
Jestem z nich naprawdę dumny :fox:




Trakcja na suchym kapitalna, a na mokrym też nie jest źle - myślałem, że będzie gorzej. Opony Maragoni 185/55/14 - przód, Toyo - tył 195/45/14. Wiem, przednie koło jest o 25mm większe na średnicy ale narazie nie miałem lepszej opony pod ręką i powiem, że wcale nie jest źle...
Sorki za fotki - nie sa dobre i auto też jest brudne choć myte 2 dni przed sesją ale narazie mam inne rzeczy na głowie ;) .
Zakupiłem już wiązkę od XRki, komputery teraz mam 2 :rotfl: , cały osprzęt też już jest, brak mi tylko jednego czujnika (położenia przepustnicy) ale też jest w drodze. Za jakiś czas powinna się mała troche lepiej odpychać...

Możecie spokojnie komentować :ok:
 
 
 
maerik 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 40
Dołączył: 14 Kwi 2005
Posty: 722
Skąd: Kraków
Wysłany: 30 Mar 2006, 15:58   

ktośtam napisał/a:
Fajne, jakie ET?


Hih :ups: dzieki, ET35 :-D
Ostatnio zmieniony przez maerik 24 Cze 2006, 10:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
maerik 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 40
Dołączył: 14 Kwi 2005
Posty: 722
Skąd: Kraków
Wysłany: 30 Mar 2006, 22:15   

Fordon napisał/a:
Ladne buty jej zalozyles... ;) godnie sie prezentuje... czekam na dalesze modyfikacje... :)


Dziś rano mi się laczki same "zmodyfikowały" - wbił się do nich 4cm, stary gwóźdź. Ja to mam szczęście :zly:
Zeszło powietrze ale doturlałem się na stacje spod pracy, podpompowałem i do wulkanizatora. Po 30 minutach już było po wszystkim. Mam nadzieje, że już więcej niespodzianek nie będzie :ok:

marcus_87 napisał/a:
napisz jeszcze jakie masz zarowki wsadzone bo bardzo ladnie swieca


Heh, niestety to tylko złudzenie - ciężko tanim kompaktem zrobić dobre zdjęcie w nocy. Tu akurat przekłamanie wyszło na korzyść światełka i wygląda ono na niebieskie, w rzeczywistości jest raczej takie... hm... zwykłe :-P
 
 
 
maerik 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 40
Dołączył: 14 Kwi 2005
Posty: 722
Skąd: Kraków
Wysłany: 24 Kwi 2006, 08:33   

Die Gałken?!
Dziś tylko jeden maciupki element stylistyczny :V: Mam go już od jakiegoś czasu ale dopiero teraz się chwalę :-P Skóra weszła zamiast gumy bez problemów, natomiast gałkę trzeba było odrobinę "nagwintować" siłą rąk bo standardowo była w złym położeniu - polecam! :ok:

Prawda, że słodki?

czarny napisał/a:
Witaj maerik! jak tam twoja slicznotka?? wyglada zajefajnie. laczki masz super i niezle obnizona to i drogi musi trzymać sie niezle. moje uznanie :brawo: . moja pierdziawka tak ładnie nie wygląda chociaz jezdzi niezle hihihi :D .z ta moją blacharką to nie tak szybko teraz bedzie bo budowa domu sie zaczeła ale moze w przyszłym roku się uda.


A dziękować, dziękować. Jeszcze dużo pracy przed nami. Najgorsza jest ruda! Ale jeszcze trochę i będą zdjęcia bez niej :devil:
 
 
 
maerik 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 40
Dołączył: 14 Kwi 2005
Posty: 722
Skąd: Kraków
Wysłany: 27 Kwi 2006, 23:11   

Clear look, keine listwen und schwarze kierunkowskazen

Chciałem to zrobić przed zlotem i udało się, choć powiem wam że nie jest łatwo wracać po 8h pracy, zapieprzać pod blok i grzebać przez nastepne kilka godzin w aucie... ale jakę mam teraz satysfakcję... nie opiszę tego słowami :ok:
Fotki pewnie z ZG bedą bo nie wziąłem sobie aparatu w nawale pracy...

Proszę, oto efekt:
Ostatnio zmieniony przez maerik 24 Cze 2006, 10:08, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
maerik 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 40
Dołączył: 14 Kwi 2005
Posty: 722
Skąd: Kraków
Wysłany: 28 Kwi 2006, 08:08   

Daras84 napisał/a:
Clear look :> to te lampki o ktorych mysle :>


Nie, niestety tylko tak nazwałem fiestę bez stringow (pasków, listw bocznych). Narazie lampy imitują całkiem nieźle te z czarnym kierunkiem z modelu Chianti, tylko są ciemniejsze. Coś takiego:

Musiałem pojechać po kosztach bo nie mam zbędnych $ na inne lampki. Byłoby to całkowicie nierozsądne posunięcie zwłaszcza, że do roboty mam tyle rdzy! :ok: Folia kosztowała mnie 13zł, a pracy włożyłem może godzinę :ok:
Ale clear looki miażdżą system i kiedyś będą.
Aha - jeszcze coś zrobiłem - zlikwidowałem radosną twórczość airbrushem poprzedniego właściciela na wlewie. Pasta tempo i diabeł znika :devil:
 
 
 
maerik 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 40
Dołączył: 14 Kwi 2005
Posty: 722
Skąd: Kraków
Wysłany: 6 Maj 2006, 01:17   

Ciekawym rozwiązaniem są całe tylnie lampy w kolorze czerwonym, jak w linku: http://cgi.ebay.de/Rote-R...1QQcmdZViewItem

A co do mojego projektu to niedlugo nowe zdjęcia z zabudowy audio i podświetlania notw
Ostatnio zmieniony przez maerik 27 Cze 2006, 15:29, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
maerik 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 40
Dołączył: 14 Kwi 2005
Posty: 722
Skąd: Kraków
Wysłany: 15 Maj 2006, 12:41   

pab2002 napisał/a:
A ja mam pytanko co do tego wałka z xrki. Z jakiego to jest konkretnie silnika, tak kumam że z 1.6 CVH ale upewnić się chciałem ;) I czy po jego zmianie trzeba coś korygować, np kompa dostrajać czy coś w tym stylu?


Dokładnie z takiego. Hm, co do samego wałka to jeśli nie lubisz jak auto pracuje niestabilnie to nie polecam, chyba że w grę wchodzi zmiana kompletnego osprzetu wraz z komputerem od XR ale na ten temat będę mógł coś powiedzieć gdy moja fofka opuści garaż OBRu :]

Teoretycznie po zmianie wałka powinno się zmienić ustawienia kompa ale wiadomo - kto ma na to pieniądze? Myślę, że te kilka koni mechanicznych jakie pokazała hamownia jest tego wart zwłaszcza, że wałek jaki założyłem nie był juz pierwszej świerzości.
Pozdrawiam!
 
 
 
maerik 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 40
Dołączył: 14 Kwi 2005
Posty: 722
Skąd: Kraków
Wysłany: 15 Maj 2006, 13:51   

pab2002 napisał/a:
I jeszcze jedno, ten wałek zmienia czasy otwarcia zaworów, czy tylko zwiększa ich otwarcie w porównaniu z seryjnym?


Krzywki są o większym wzniosie i raczej dłuższych czasach otwarcia zaworów.
Czy prędkość otwierania i zamykania zaworów jest większa - tego nie wiem ale pewnie tak. Ja mechanikiem nie jestem, tu m. in. Pani PUMA powinna wiedzieć dużo lepiej, a nie wyzywać moją lalunie od prykających starych k**ew :rotfl: :ok:
Ostatnio zmieniony przez maerik 27 Cze 2006, 15:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
maerik 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 40
Dołączył: 14 Kwi 2005
Posty: 722
Skąd: Kraków
Wysłany: 16 Maj 2006, 13:37   

Plan jest taki zeby zrobic z tego co juz mam (a mam prawie wszystko) 1.4 8v ktore bedzie mialo ponad 90 KM na ZG 2007, pozniej bedzie ZETEC, jaki? Nie wiem ale napewno nie słaby bo nie miałoby to sensu :)
Ale narazie zajme się stylistyką. Może ten mój temat nie pasuje w całości do tuningu mechanicznego ale chce obiecuje, że kiedyś zacznie :ok:

zefir napisał/a:
a przede wszytskim wielkie dla Maerika za jego 1.4. przyznaje bez bicia ze jest pierwszym autem z pojemnoscia ponizej 1.6 (oprocz hond) z ktorym mialem ogromne problemy.
i gratuluje swietnej trakcji.
pozdrawiam i zycze owocnych w koniki pracy


:ups: A ja jestem ass ze Cie zlekcewazylem - przyznaje ;)
 
 
 
maerik 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 40
Dołączył: 14 Kwi 2005
Posty: 722
Skąd: Kraków
Wysłany: 14 Cze 2006, 10:26   

Das XR1400 Projekt

Fiestka i wszystkie graty do niej stoją w OBR Niestachów od niedzieli. Trzymamy kciuki za przyrost mocy i żegnamy efekt ostrych wałków :fox:
Niedługo więcej w tym temacie ziom
Ostatnio zmieniony przez maerik 24 Cze 2006, 09:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 24 Cze 2006, 02:48   Modyfikacje w OBR Niestachów

Kolega Maerik zwrócił sie z proźbą o pomodzenie przy jego silniku. Niesty z braku możliwości finansowych nie wchodziła w gre obróbka głowicy na dzień dzisiejszy. Auto Maerika zostało wyposarzone w wałek z 1,6 8v xr2i i pokazął moc około 80KM na hamowni.

Zewzględów finansowych projekt został podzielony na dwa etapy:
1) zmiana elektroniki na tą z xr2i z sądą (komputer, Mapsensor - usunięcie przepływki, wydajniesze wtryski, wieksza przepustnica od xr2i)
2) obróbka mechaniczna silnika w przysżłości.

Dzień I

jeszcze kolektor i wiąska z 1,4


Dwie wąski wyjęte, upchanie tej od xr2i wiązało sie z zmiankostki łączącej ją z główną instalacja elektryczną:


Nowa wiąska i czujniki:


Wtryski i kompletny kolektor ssący:



C.D.N.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 24 Cze 2006, 02:54   Re: Modyfikacje w OBR Niestachów

PUMA napisał/a:
Kolega Maerik zwrócił sie z proźbą o pomodzenie przy jego silniku. Niesty z braku możliwości finansowych nie wchodziła w gre obróbka głowicy na dzień dzisiejszy. Auto Maerika zostało wyposarzone w wałek z 1,6 8v xr2i i pokazął moc około 80KM na hamowni.



Ciekawe która ikserka ma tyle koni ( wiem wiem wszyscy mają te 110 konne i to w stanie nominał :cojest: )
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
maerik 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 40
Dołączył: 14 Kwi 2005
Posty: 722
Skąd: Kraków
Wysłany: 24 Cze 2006, 09:26   Re: Modyfikacje w OBR Niestachów

PUMA napisał/a:
Kolega Maerik zwrócił sie z proźbą o pomodzenie przy jego silniku.


Nie dość, że zapracowany hammer to jeszcze ma czas, żeby wszystko zrelacjonować na forum fajka

Jeszcze jedna sprawa w temacie XR1400 - przed zawiezieniem klamotów do OBRu (kolegi PUMY), wiązka kabli została zregenerowana, gdyż zakupiona na Allegro miała pewne ubytki (pourywane wtyczki i izolacje) - to tak, żeby się pochwalić, że ja też coś robiłem :P
Czarny napis EFI to też moja zasługa.
Sorki tylko za brud w komorze - życie kręci się tak szybko :P
Ostatnio zmieniony przez maerik 1 Lip 2006, 01:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 24 Cze 2006, 09:55   Re: Modyfikacje w OBR Niestachów

maerik napisał/a:
...... (kolegi PUMY)......


Cholera jasna Koleżanki Pumy :D Prosze dokładnie oglądać profil :D
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.