Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
22 Cze 2014, 14:14
Jaki silnik do MK1
Autor Wiadomość
herrkam 


Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: Ghia
Silnik: 1.1/53KM
Wiek: 50
Dołączył: 24 Sie 2004
Posty: 76
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 8 Mar 2006, 22:57   Jaki silnik do MK1

Hmm chodzi mi po głowie zetec z weberami wiem że sie da mamy jakieś doświadczenia w klubie? może cvh będzie taniej jakos co proponujecie??
pozdr
_________________
FIESTA MY FIRST RALLY CAR.....
impreza?? chętnie zwłaszcza WR BLUE
MK1 rulessss
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 8 Mar 2006, 23:17   

Co do zeteca to w polsce raczej nikt nie ma w mk1. CVH jeździ chyba 2 :) albo 3 ? CVH napewno taniej wyjdzie niż zetec.
To co chcesz w tym autku zależy jak pewnie sam wiesz od kasy :(
Pozdro
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
herrkam 


Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: Ghia
Silnik: 1.1/53KM
Wiek: 50
Dołączył: 24 Sie 2004
Posty: 76
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 8 Mar 2006, 23:30   

OHV to xr2?? hmm i co z tym można zrobic generalnie
_________________
FIESTA MY FIRST RALLY CAR.....
impreza?? chętnie zwłaszcza WR BLUE
MK1 rulessss
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 8 Mar 2006, 23:40   

herrkam napisał/a:
OHV to xr2?? hmm i co z tym można zrobic generalnie

Tak to z mk1 xr2 standardowo około 84KM, niestety ludziska nie chcą się chwalic co i jak :( można w głowicy kanały rozwiercić, spasować z kolektorami i je przy okazji też rozwiercić, na weberach czy też dellorto paliło by to troszke ale kop niezły, a przy tym silnik z gatunku wytrzymałych i twardych.
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 9 Mar 2006, 00:24   

Ja mam w planach zeteca ale dopiero jak sie skonczy 1.1 . Z tego co widze jeszcze to troche potrwa . Bo 75 tyś nie zrobiło na nim większego wrażenia a spodziewałem sie kapitalki po takim przebiegu . Hm jeśli zetec to 1.25. problemem jest elektronika jest jej dość duzo w zetecu a jak przekładać to w orginale . Hm pozatym skrzynia i sprzęgło jest inne . I nikt nie wie czy skrzynia od zwykłej podejdzie do zeteca . Tam jest sprzęgło hydrauliczne u nas na linke . Moga być generalnie problemy z tego tytułu.
 
 
 
MikeB4 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Dołączył: 22 Sie 2004
Posty: 226
Skąd: Katowice
Wysłany: 9 Mar 2006, 02:19   

herrkam napisał/a:
OHV to xr2?? hmm i co z tym można zrobic generalnie


Zgadza sie.
Xr2 Mk1 miały silnik OHV - tzw. kent, crossflow ;-)

Co można z nim zrobić ??

http://www.capri.pl/forum/25464

Jak widać całkiem ciekawe rzeczy :P
_________________
old Ford never die, they just get harder to find.

 
 
 
MikeB4 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Dołączył: 22 Sie 2004
Posty: 226
Skąd: Katowice
Wysłany: 12 Mar 2006, 11:13   

Niestety taka przeróbka kenta to ciężkie kilkanaście tysiecy złotych ;-)

A auto dalej bedzie przednionapędowe - przeguby prawdopodobnie nie wytrzymają zbyt dużej mocy a trakcja - cóż .....

Ale dobrze wiedzieć , że dół kenta spokojnie zniesie ponad 200 KM :-) Może coś sie dłubnie przy okazji remontu naszych dwóch ; :devil: z podwójnymi weberami można dojść w okolice 150 - 160 KM - ale kto by tankował te 16l/100km :rotfl:
Dlatego raczej wariant ekonomiczny bedzie 8)
_________________
old Ford never die, they just get harder to find.

 
 
 
herrkam 


Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: Ghia
Silnik: 1.1/53KM
Wiek: 50
Dołączył: 24 Sie 2004
Posty: 76
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 27 Mar 2006, 19:55   

a powiedzcie czy do 1,1 możnaby wrzucić webery albo solexy trochę by to podnisło moc a i koszt relatywnie niewielki by był (szacuje jakieś 2000 pln na gotowo ??)
_________________
FIESTA MY FIRST RALLY CAR.....
impreza?? chętnie zwłaszcza WR BLUE
MK1 rulessss
 
 
 
MikeB4 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Dołączył: 22 Sie 2004
Posty: 226
Skąd: Katowice
Wysłany: 27 Mar 2006, 20:02   

Taniej wrzucić 1.6 ;-) a i spalanie będzie na normalniejszym poziomie

ale jasne, że sie da. Nie wiem czy Seba to czyta ale jego 1.1 paliło na 2x 2gardzielowych weberach 16l/100km :devil: Za to jechało jak oszalałe jak na 1.1 ;-P

Kiedyś jak Mk1 jeszcze były nowe można było coś takiego sobie dokupić
http://www.netz-kasten.de...an=de&ID=4x2x26
_________________
old Ford never die, they just get harder to find.

 
 
 
herrkam 


Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: Ghia
Silnik: 1.1/53KM
Wiek: 50
Dołączył: 24 Sie 2004
Posty: 76
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 27 Mar 2006, 20:13   

http://www.fiesta-mk1-register.de/verkauf.htm

tu też jakiś magiczny zestaw do 1,1 jest
_________________
FIESTA MY FIRST RALLY CAR.....
impreza?? chętnie zwłaszcza WR BLUE
MK1 rulessss
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 27 Mar 2006, 20:15   

MikeB4 napisał/a:
Kiedyś jak Mk1 jeszcze były nowe można było coś takiego sobie dokupić
http://www.netz-kasten.de...an=de&ID=4x2x26


Czyżby to był X-pack ??
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
MikeB4 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Dołączył: 22 Sie 2004
Posty: 226
Skąd: Katowice
Wysłany: 27 Mar 2006, 20:23   

http://www.capri.pl/garage/ford-x-pack.php

:rotfl:
_________________
old Ford never die, they just get harder to find.

 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 27 Mar 2006, 20:41   

cześć
ja widziałem 1,6T cvh upchane w MK1 ale to w angielskiej gazecie ;)

ja myśle ze rozsądnym rozwiązaniem by było 1,6 na gaźniku z mk2 xr2i lub z escorta, a potem kombinowanie z podwójnymi gaźnikami. (xr2Fun sie zdziwi moją wypowiedzią na temat tych gaźników). Ale myśle ze to będzie całkiem dobre rozwiązanie i najprostsze w składaniu (brak elektroniki) oczywiście musisz sie dowiedzieć co trzeba zrobić żeby upchnąć CVH w MK1. I jaką skrzynie zastosować żeby to wszystko chodziło sprawnie. i żebyś mógł wykorzystywać całą moc.

Co do samego silnika to obróbka głowicy i dobry remont dołu oraz jakiś lepszy wałeczek i myśle ze spokojnie można zrobić z 110KM na 1 gaźniku. A z podwójnymi to pewnie około 150.

Ale wszystko zależy od tego ile chcesz kasy wpakować w to auto i o jakiej mocy mówimy??

Osobiście bym sie w zeteca nie pchał. jest z nim trochę zabawy w starszych MK3 do '92 roku wiec w MK1 musi być bardzo dużo zabawy.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
xr2fun 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005
Posty: 625
Wysłany: 27 Mar 2006, 21:32   

Żadna odpowiedź mnie nie dziwi - to tak na wejściu. Mój projekt zbliża się powoli do końca. Jak najbardziej podwójne gaźniki ( ja zapodałem jeszcze skrzynię z Escorta Xr3 turbo ze szperą )
na początku kwietnia będę miał części z Gb. Fotorelacja prawdopodobnie w maju.
Dotarcie silnika myślę, że zakończę w czerwcu wjazd na hamownię i cała prawda wyjdzie na jaw. Jestem dobrej myśli czyli ok. 100km - na kołach
 
 
herrkam 


Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: Ghia
Silnik: 1.1/53KM
Wiek: 50
Dołączył: 24 Sie 2004
Posty: 76
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 28 Mar 2006, 10:04   

dostalem cenę tego xpacka do ktorego podałem linka tam są webery 36dcnf dolot kolektor 4>2>1 kolektor ssący do gaźników daje to z 1,1 coś około 70 PS hmm z jakimiś Kipphebeln (nie czaje co to) daje 80 PS a z dobrym wałkiem można wyciagnąc 90 PS ponoć
chcą za to 1200 Ero do handlowania

CO WY NA TO??
_________________
FIESTA MY FIRST RALLY CAR.....
impreza?? chętnie zwłaszcza WR BLUE
MK1 rulessss
 
 
 
xr2fun 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005
Posty: 625
Wysłany: 28 Mar 2006, 10:32   

herrkam napisał/a:
hmm z jakimiś Kipphebeln (nie czaje co to) daje 80 PS a z dobrym wałkiem można wyciagnąc 90 PS ponoć
chcą za to 1200 Ero do handlowania
CO WY NA TO??

Prawdopododnie (Kipphebeln- dzwigienki zaworów) mają inne przełożenie na tulejkach i będą więcej otwierać zawory. Kwota niemała za ten zestaw i dalej zostaje OHV o małej pojemności ale jak silnik, który chcesz tuningować jest prawie nowy to dlaczego nie. Jeżeli jest zużyty to trzeba robić remont a to podnosi koszty.
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 28 Mar 2006, 20:22   

Herrkam - nawet jakbyśteraz miał GLA pod maską ( zdrowe GLA ) i jakimścudem trzyamł bo ono standardowe 55KM to wsadzenie w ten silnik 1200 ojro powoduje że masz 80 KM i koniec możliwości ( realnych ) modów . cenma około 4 tyśzł

Gdy zdecydujesz siena CVH - koszt silnika to 300 - 500 zł , NOWY wałek 1500 zł , remont CVH - 2 tyś - i masz 96 KM ale jest to zdecydowanie początek zabawy . ( można mu zawze poprawićgłowicę, pokombinowaćz wyważaniem bebechów , załlożyć dwa gaźniki lub wtrysk i to najlepiej niefordowski ) . Zresztąna początek zdrowe CVH dostarcza naprawdę sporo radości .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
xr2fun 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005
Posty: 625
Wysłany: 28 Mar 2006, 20:54   

Dopisz jeszcze parę innych "dupereli" i jest komplet za 4ysiące a moc powyżej 100koni na kołach.
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 28 Mar 2006, 21:01   

dla uproszczenia wymieniłem rzeczy większe niz ludzka głowa . Ale zgodzni jesteśmy 1200 ojro i 80 KM w wersji The End przegrywa z 4 tyś zł i 100 KM
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
MikeB4 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Dołączył: 22 Sie 2004
Posty: 226
Skąd: Katowice
Wysłany: 28 Mar 2006, 21:08   

Ja bym tam CVH nie wsadzał :-P lepszy kent ohv z mk1 i jaki sound daje, niewiele trzeba i też będzie mieć tyle koników co 1,6 cvh a moment obrotowy znacznie niżej jest :rotfl: A rozrząd ma bez hydraulicznych popychaczy które lubią sie psuć.
_________________
old Ford never die, they just get harder to find.

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK1] Fiesta MK1
Fordy Fiesta I generacji (1976-1983)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:38
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK1] Fordopedia
encyklopedia elementów z jakich składa się MK1
van Mechanika ogólna 1 25 Cze 2013, 12:00
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Wszystko o mk1/2
dane, opisy, porady
Laskosz Mechanika ogólna 2 7 Kwi 2010, 20:54
markos2101
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz
Brak nowych postów Przyklejony: Dane techniczne silników mk1/2 - benzynowych i diesla
Laskosz Mechanika silnika 1 5 Sty 2007, 11:04
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.