Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

MK 4 - 1.3 - Endura - E ... Podnosimy moc ...
Autor Wiadomość
west 


Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Wiek: 37
Dołączył: 06 Gru 2004
Posty: 96
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 15 Lut 2006, 16:39   MK 4 - 1.3 - Endura - E ... Podnosimy moc ...

Kiedy moja rodzinka wzbogaciła się o nowy zakup w postaci Fiestki MK 4 z `97 roczku z silnikiem 1.3 Endura - E o mocy 50 KM troszkę się zdziwiłem... 50KM w silniku 1.3? hmm... mało... toć 1.1 mają tyle... zacząłem kombinować...

... i wykombinowałem... zauważyłem pewnego razu ,że przepustnica nie otwiera się do końca...
Zamówiłem więc nową od Fiesty z silnikiem 1.3 o mocy 60KM... Gdy ją zamontowałem okazało się ,że wina nie leży w samej przepustnicy a w części która łączy się z linką gazu.
Jest tam taki kawał plastiku który 'ogranicza' pełne otwarcie przepustnicy... nie wiem dlaczego ktoś tak zrobił? :he:

Cały zabieg 'podniesienia mocy' w Fiestce MK4 z silnikiem Endura - E polega na wyłamaniu tego ogranicznika i poprawieniu linki gazu aby otwierała się cała przepustnica... Roboty na 10 minut... :-)
Odkryłem to już jakiś czas temu ale piszę dopiero teraz ponieważ zbierałem kaskę na hamownię aby upewnić się czy przybyło koników... i ........ przybyło :) z 51KM przy przepustnicy otwierającej się do 3/4 do 62KM przy przepustnicy otwierającej się do końca :-)
Hamownia była w zasadzie tylko formalnością potwierdzenia tego eksperymentu bo już na pierwszej jeździe można było odczuć ,że autko szybciej pomyka :-) Spalanie nieznacznie się zwiększyło...

Jeśli ktoś z Was jest użytkownikiem Fiestki z silnikiem 1.3 Endura - E i chce podnieść moc to polecam ten szybki, miły i darmowy zabieg :-)

Pozdrawiam :-)
_________________
Mk3, `91 - 1,1 8V
Mk3, `95 - 1,1 8V
Mk4, Flair `97 - 1,3 Endura - E
Mk4, GT `99 - 1,4 16V Zetec-S
Mk6, Trend `03 - 1,25 16V Duratec
Mk7, Ghia `08 - 1,25 16V Duratec
Mk7, ST-Line '17 - 1.0 Ecoboost
Mk8, ST-Line '19 - 1.0 Ecoboost
 
 
pvzon 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 43
Dołączył: 06 Sie 2004
Posty: 311
Skąd: szczecin
Wysłany: 15 Lut 2006, 17:22   

sprzedaj ten patent na allegro za 100zika :)
_________________
1.1 clx rally
www.flmg.pl
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 15 Lut 2006, 18:22   

albo za 200zł :D

bardzo dobry patent. I bardzo cenna informacja dla pozostałych klubowiczów.

Dziekujemy za badania nad tym.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
LOY 
Członek Honorowy FKP


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 45
Dołączył: 16 Mar 2005
Posty: 1367
Skąd: Zamość/Łódź
Wysłany: 15 Lut 2006, 19:27   

dodam jeszcze swoje 3 grosze ten patent to zdławienie silnika i masowo stosowane w ..niemczech.
Sensu tego nalezy upatrywac w opłatach podatkowych które w niemczech naliczane sa nie od pojemności ale od mocy auta. poprzez obnizenie mocy z 60 do 50 koni ford pozycjonował fiestę w najnizszej klasie podatkowej ...co dla wielu było zabiegiem bardzo opłacajacym się . dodam jeszce jako ciekawostkę ze w mojej "niemieckiej" hondzie civic ej9 silnik został zdławiony z fabrycznych 90 na 75. Uzyskano to zakładając pod przepustnicę uszczelke z mniejszym otworem ...zabawne patenty . oddławienie to 11pln za fabryczna uszcelke do wersji 90-cio konnej i 15 minut roboty i całe 2 sek do setki szybciej:)
_________________
dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie :)
 
 
 
west 


Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Wiek: 37
Dołączył: 06 Gru 2004
Posty: 96
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 15 Lut 2006, 23:09   

Niby takie 10KM ale powiem Wam ,że radocha większa z jazdy :) Autko naprawdę lepiej się wkręca na obroty i jest zdecydowana poprawa w dolnym zakresie obrotów. Autko żwawo reaguje na gaz... oczywiście na tyle na ile pozwala mu ten 60 konny 1.3 litrowy silniczek co by zaraz ktoś nie napisał ,że robie z Fiesty rakietę :fox:

Tak czy siak zdecydowanie polecam...

A ja sam co do tego autka mam jeszcze jeden pomysł... ale trochę drogi... nowy program do kompa...
Jako że tata pracuje w Centrum Rozwojowym Forda w Koln to mam trochę wiadomości co tam mechanicy wyprawiają... :) nowy programik dodał by około 7-8 KM. Do tego można by jeszcze kupić od Angoli AirBoxa ( niestety to już zbyt droga sprawa dla mnie jak narazie ) gdzieś czytałem ,że dzieki niemu można też uzyskać parę KM ( od 3 do nawet 15 w dużych mocnych silnikach) . Oczywiście mówimy o AirBoxie dedykowanym do MK4 a nie o jakimś 'magicznym tuning stożku' :-)

Ale ogólnie trzeba na takie sprawy trochę kaski. Narazie cieszę się tymi dodatkowymi 10KM bo mimo ,że trochę nad tym pomyślałem ale się udało... za free... a dalej to już się schody zaczynają... i tu rodzi się pytanie czy warto robić z 1.3 silnik powiedzmy 80 konny przy nakładzie około 2-3 tyś złotych skoro za taką sumkę można upolować albo nowy silnik np. 1.4 16v 90KM albo kupić Xr2i na które choruje od dawna :-)

Najgorsze jednak jest to ,że u Niemców zostało mało zadbanych Xr`ek a zostały w większości dobite toczydeł-ka... pewnie zdrowe poszły gdzieś na Polską wieś gdzie są zarzynane po remizami w konkursach palenia kapci na oleju :cry: :-(
Pozostaje więc kupić Xrkę w stanie agonalnym, wstawić do garażu i... przeprowadzić remont... kapitalny... długoletni... kosztowny... bo.... warto :-) Miłość nie wybiera ;-)
_________________
Mk3, `91 - 1,1 8V
Mk3, `95 - 1,1 8V
Mk4, Flair `97 - 1,3 Endura - E
Mk4, GT `99 - 1,4 16V Zetec-S
Mk6, Trend `03 - 1,25 16V Duratec
Mk7, Ghia `08 - 1,25 16V Duratec
Mk7, ST-Line '17 - 1.0 Ecoboost
Mk8, ST-Line '19 - 1.0 Ecoboost
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 16 Lut 2006, 06:57   

E tam Air box... bardziej wydajna sprawa byla by instalacja NOS (podtlenku azotu) a bezpieczna granica to +50% mocy... U nas w Bydgoszczy jest taki gosc ktory kiedys posiadal Corrado VR6 i na Nitro podkrecal o 110% :evil: fak na butli zamykal licznik ale silniki padaly jak muchy...
_________________

 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 16 Lut 2006, 10:59   

Ja osobiście myśle że nie ma sensu wkładać w silnik 1,3 ohv i lepiej Swapa zrobić. Ale to zależy od pieniędzy i checi właściciela.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 16 Lut 2006, 15:51   

west pkombinuj jeszcze z rozinicami w mk6 bodajze bo tam jest 1.3 i ma 70 koni moze znow jakas błachostka :)
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 16 Lut 2006, 17:47   

Daras84 napisał/a:
west pkombinuj jeszcze z rozinicami w mk6 bodajze bo tam jest 1.3 i ma 70 koni moze znow jakas błachostka :)

dokładnie 78KM - ale to już jest sprawa elektroniki i wtrysku wielopunktowego...
_________________
 
 
 
marcus_87 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 464
Skąd: Lublin
Wysłany: 17 Lut 2006, 16:58   

a do mk3 1.3 nie masz jakiegos patentu na pare konikow wiecej? :D pozdro i gratuluje odkrycia, napewno wiele osob skorzysta i bedzie zadowolonych
 
 
 
Papa
[Usunięty]

Wysłany: 17 Lut 2006, 18:26   

W moim MK4 1.3i było ciś innego, mianowicie zaraz za rzepustnicą jest zwężająca rurka o długości około 6cm a średnica zwęża się o kilka mm. Wykręciłem 4 śrubki by uwonić przepustnicę i wyjąłem tą zwężkę - niestety nie stwierdziłem specjalnej różnicy w przyspieszaniu. Jednak jak zrobiłem z PCV rurkę podebnej długiści ale już nie zwężającą to wydaje mi się że się poleprzyło - wydaje mi się bo nigdy nie byłem na hamowni.
Obecnie zastanawiam się czy nie dało by się zmienić kolektora wylotowego na jakiegoś baranka i wywalić tą cholerną puszkę po kat-cie - co o tym sądzicie ?
 
 
doogi
[Usunięty]

Wysłany: 17 Lut 2006, 19:08   

rzeczywiscie w niemczech liczy sie koszty podatkowe w zaleznosci od mocy silnika.
a ten patent z kawałkiem plastiku naprawde zwalil mnie z nog :)
nie trzeba milionow by zwiekszyc moc o 10km :)

podziwiam ;]
 
 
Papa
[Usunięty]

Wysłany: 18 Lut 2006, 02:54   

Jestem nowy na tym forum i zupełnie nie rozumiem dlaczego tu forumowicze zamiast się szanować często się krytykują. Ja nie widzę błędu w napisaniu, że używanie podtlenku przez 10s jest bezpieczne bo to się mieści i w 20-tu sekundach i w 30-tu, więc p oco tak atakować drugiego miłośnika Fiest (pytanie retoryczne).
Osobiście uważam, że podtlenek na dłuższą metę jeżdżenia na codzień jest droższy od dołożenia turbiny z małym doładowaniem. Jeśli miałbym w moim robić coś mocnieszego to włąśnie turbinkę na jaieś 0,2 bara.
Pamietajmy - nie wiemy dokładnie co piszący posta ma na myśli więc nagłe krytykowanie bez poznania podstaw teoretycznych piszącego nie jest moim zdaniem słuszne. Jeśli ktoś chce ze mną podjąć merytoryczną polemikę w temacie technicznym w tym wątku, to serdecznie zapraszam.
 
 
Papa
[Usunięty]

Wysłany: 18 Lut 2006, 22:23   

Więc co jeszcze można zrobić nedużym kosztem w MK4 1.3i ? Np. skąd wziąć rurowy kolektor wydechowy i czy warto go zakładać ?
Przypomnę tylko że mam przerobiony wałek i powiększone zawory ssące.
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 18 Lut 2006, 23:00   

Papa napisał/a:
Więc co jeszcze można zrobić nedużym kosztem w MK4 1.3i ? Np. skąd wziąć rurowy kolektor wydechowy i czy warto go zakładać ?
Przypomnę tylko że mam przerobiony wałek i powiększone zawory ssące.


Warto ale to jest dość droga impreza. Chyba że znajdziesz na EBAy.COM
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
firefighter1
[Usunięty]

Wysłany: 23 Lut 2006, 08:31   

west, ja lece zobaczyc pod maske jak to wyglada bo mam taki silnik, "a Ty siedź .....i knuj" ("Kingsajz")



ech...byłem...widziałem....nie otwiera się...fakt...później tam grzebnę....!
 
 
Papa
[Usunięty]

Wysłany: 24 Lut 2006, 19:03   

Sprawdź też za przepustnicą tak jak napisałem.
Zdjęcie przepustnicy to tylko 3 śróby, tylko że trzeba mieć gwiazdkową końcówkę.
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 26 Lut 2006, 00:14   

tak z innej beczki ;/ w mkV sa takie same silniczki jak mkIV czy sie roznia jakimis detalami :?:

pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 26 Lut 2006, 08:21   

Sa te same, roznia sie tylko zastosowane plyny, no i kilka drobiazgow np inny ksztalt miski olejowej czy monent dokrecania niektorych elementow.
Sama moc i konstrukcja jest ta sama 8)
 
 
Papa
[Usunięty]

Wysłany: 1 Mar 2006, 18:21   

To po co nazywają je Duratec - nadal są żeliwne czy może jednak aluminiowe ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi WIEKSZA MOC?
Gość Tuning mechaniczny 19 4 Mar 2010, 18:57
Żółwik Tuptuś
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Zwiększyć moc w 1,4
Gość Tuning mechaniczny 2 5 Lis 2008, 22:08
Żółwik Tuptuś
Brak nowych postów [MK3] traci moc
Gość Mechanika 19 26 Mar 2009, 08:24
jackrzec
Brak nowych postów Zamała moc radia ? ;>
ZonExE Car Audio i CB 21 28 Kwi 2009, 00:01
Gość
Brak nowych postów [MK3] Słaba moc - 1.1
Nie można rozwinąć 100 km/h
Kusiu Mechanika ogólna 8 1 Kwi 2010, 08:17
Miner


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.