Przesunięty przez: szynszyl 1 Lis 2008, 20:16 |
Tylna klapa na guzik |
Autor |
Wiadomość |
Moby
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 30 Wrz 2005 Posty: 129 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 29 Sty 2006, 22:31 Tylna klapa na guzik
|
|
|
siemka gdzies tu kiedys widzialem instrukcje do zrobienia tylnej klapy na guzik . ale kurde szukam juz 2 godziny i gdzies sie zpaodzialo jak macie to poslijcie na forum. dziekuje |
_________________ Na ile moge, na tyle pomoge
CB <<Moby>> |
|
|
|
|
rabies [Usunięty]
|
|
|
|
|
p0nk1 [Usunięty]
|
Wysłany: 29 Sty 2006, 23:05
|
|
|
na stronie gornoslaskiego okregu FKP jest instrukcja ... dzzzz
www.go-fkp.libiaz.pl |
|
|
|
|
Marcinus
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Marcin
Wiek: 42 Dołączył: 24 Wrz 2005 Posty: 176 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 30 Sty 2006, 16:18
|
|
|
Jak podłączyć te kabelki jak wychodzą dwa z siłownika niebieski i zielony który do masa a który plus i skąd wziąść 3 kabel do podłączenia to przycisku i plus podłączyc z przycisku do bezpieczników czy z siłownika bezposierednio niech ktoś mi to wytłumaczy pomocy !! |
|
|
|
|
Moby
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 30 Wrz 2005 Posty: 129 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 31 Sty 2006, 00:54 )
|
|
|
jol no klapa juz zrobiona no a porada dla kolegi patrzysz jak sie chowa silownik a jak wyskakuje i podlancza odpowiednio bieguny ma byc wysuniety i sie chować. a ja ma guzik na kablu z lusem i git |
_________________ Na ile moge, na tyle pomoge
CB <<Moby>> |
|
|
|
|
Frycek [Usunięty]
|
Wysłany: 31 Sty 2006, 04:54
|
|
|
A ja sobie tak pomyslalem ze nie bede sie bawic w guziczki
tylko sobie zrobie na pilota
podlacze centralny z kompem , zrobie pstryk i sie otworzy poniewaz klapa wyskakuje do gory w momencie otwierania
powinno sie udac |
|
|
|
|
Moby
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 30 Wrz 2005 Posty: 129 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 31 Sty 2006, 11:32 ;)
|
|
|
ano mozesz zrobic na pilota ostanio takei cos robilem ale to musi bc taka funckja w centralce i dodatkowy guzik na pilota. ze mozesz se otwierac albo drzwi albo bagaznik i drzwi ,albo sam bagaznik. ale to jest wiecej roboty , trzeba wlutować przekaznik i troche go zmodyfikowac dodaja diode. takie tam.... |
_________________ Na ile moge, na tyle pomoge
CB <<Moby>> |
|
|
|
|
Frycek [Usunięty]
|
Wysłany: 31 Sty 2006, 12:05
|
|
|
wlasnie nie,raczej zamontowac poprostu nowy zestaw centralnego ,jedyny minut to to ze bedzie osobny pilot do bagaznika... |
|
|
|
|
Moby
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 30 Wrz 2005 Posty: 129 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 31 Sty 2006, 12:13 ;)
|
|
|
to lipa 30 pilotow potem lepiej zmienic centralke |
_________________ Na ile moge, na tyle pomoge
CB <<Moby>> |
|
|
|
|
macziom
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 40 Dołączył: 25 Lip 2005 Posty: 97 Skąd: północ
|
Wysłany: 31 Sty 2006, 21:21 Re: ;)
|
|
|
Moby napisał/a: | ...trzeba wlutować przekaznik i troche go zmodyfikowac dodaja diode. takie tam.... |
Przekaźnik nie zawsze jest potrzebny, zależy czym steruje centralka. U mnie centralka sterowala minusem mam przekaznik, ale diody nie mam i wszystko śmiga OK. Zostawiłem guzik w środku + sterowanie pilotem od autoalarmu . |
|
|
|
|
Moby
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 30 Wrz 2005 Posty: 129 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 31 Sty 2006, 22:12 ;)
|
|
|
no to zalezy od centralki i od tego skad bierze się prąd do silownika. sa rozne rozwiazania. |
_________________ Na ile moge, na tyle pomoge
CB <<Moby>> |
|
|
|
|
Kacper [Usunięty]
|
Wysłany: 4 Lut 2006, 19:01
|
|
|
a po co ta dioda Moby? z ciekawosci pytam... bo przekaźnik tak, ale dioda wydaje mi się zbędna ;-) |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 4 Lut 2006, 19:03
|
|
|
dioda z reguły stanowi zabezpieczenie przed zmianą napięcia (tudzież prądu) |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
Kacper [Usunięty]
|
Wysłany: 4 Lut 2006, 19:05
|
|
|
szynszyl napisał/a: | dioda z reguły stanowi zabezpieczenie przed zmianą napięcia (tudzież prądu) |
ale w którym miejscu? przed przekaźnikiem, za przekaźnikiem...i nie bardzo wiem co sie tam moze stać ... ja u siebie dalem 2 bezpieczniki, przed przekaźnikiem i za - ale dioda... hm
co innego dioda jezeli robi się maske i bagażnik na jednym kablu do centralki od alarmu, zeby przy otwieraniu maski nie zapalała się lampka w bagażniku |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 4 Lut 2006, 19:37
|
|
|
Kacper napisał/a: | zeby przy otwieraniu maski nie zapalała się lampka w bagażniku | właśnie... |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
Kacper [Usunięty]
|
Wysłany: 4 Lut 2006, 19:42
|
|
|
szynszyl napisał/a: | Kacper napisał/a: | zeby przy otwieraniu maski nie zapalała się lampka w bagażniku | właśnie... |
Noo, ale z bagaznikiem na przycisk oraz podlaczeniem klapy pod alarm to NIC wspólnego nie ma.
Tylko jezeli ktos sobie chce zabezpieczyc klape przed włamaniem, i podpina ją razem z maską... |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 4 Lut 2006, 23:05
|
|
|
Kacper napisał/a: | szynszyl napisał/a: | dioda z reguły stanowi zabezpieczenie przed zmianą napięcia (tudzież prądu) |
ale w którym miejscu? przed przekaźnikiem, za przekaźnikiem...i nie bardzo wiem co sie tam moze stać ... ja u siebie dalem 2 bezpieczniki, przed przekaźnikiem i za - ale dioda... hm
co innego dioda jezeli robi się maske i bagażnik na jednym kablu do centralki od alarmu, zeby przy otwieraniu maski nie zapalała się lampka w bagażniku |
Nie wiem o jaką diodę chodzi ale jesli przekaźnikiem ma sterowac centrlako to diode trzeba równolegle do przekaxnika podłaczyć aby nie spalić centralki, gdyż w przekacniku 12V w chwili właczenia pojawia się pole magnetyczne którze go przełacza, w chwili wyłączenia znikające pole magnetyczne powoduje się indukowanie prądu nawet rzedu setek voltów, i to bierze na siebie włąśnie dioda - zaniespieczając reszte elektroniki... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 5 Lut 2006, 09:34
|
|
|
JoeMix napisał/a: |
Nie wiem o jaką diodę chodzi ale jesli przekaźnikiem ma sterowac centrlako to diode trzeba równolegle do przekaxnika podłaczyć aby nie spalić centralki, gdyż w przekacniku 12V w chwili właczenia pojawia się pole magnetyczne którze go przełacza, w chwili wyłączenia znikające pole magnetyczne powoduje się indukowanie napięcia nawet rzedu setek voltów, i to bierze na siebie włąśnie dioda - zaniespieczając reszte elektroniki... |
powtarzam nie bawiłem się alarmami, ale szynszyl napisał/a: | dioda z reguły stanowi zabezpieczenie przed zmianą napięcia (tudzież prądu) | zatem wpinamy na zasilaniu centralkizgodnie z polaryzacją zasilania
zanik pola jest równoznaczny z powstaniem sem samoindukcji, ale w takim razie sie musze poidszkolic i jaki sschemacik znaleźć, bo to dziwne. znane mi przekaźniki mają 2 obwody: sterowania i główny prądowy. sterowanie idzie z centralki na mój chłopski rozum a prądowy musuiłąby mieć wbudowana diodę rozłądowczą odwrotnie równolegle i ona nie jest dobierana metoda na oko. ale krytyczna stromość narastania prądu , prąd max szczytowy, napięcie wsteczne, max nap. szczytowe powtarzalne...przy sterowwniu z centalki to nic nie trzeba montować, bo to małee sygnły a w prądowym jest to z góry założone.
musze sobie jakiś schemacik z elektroda .pl sciągnąc |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 5 Lut 2006, 09:55
|
|
|
Kod: | Najpierw załóżmy, że tranzystor przewodzi i przez cewkę przekaźnika płynie prąd. W cewce tej zostaje więc zgromadzona pewna ilość energii. Co dzieje się po zatkaniu tranzystora, czyli przerwaniu obwodu? Jak wiemy, cewka przeciwstawia się zmianom prądu. Cewka “chciałaby”, żeby dalej płynął przez nią prąd, dlatego indukuje się na niej napięcie. Ponieważ prąd “nie może sobie znaleźć” nowej drogi przepływu, na cewce pojawia się napięcie o bardzo dużej wartości, które “usiłuje” znaleźć jakąkolwiek drogę przepływu prądu. Napięcie to może mieć wartość rzędu setek woltów i oczywiście może uszko dzić tranzystor. |
Szynszyl, Tutaj czytaj (PDF) dlaczego i jak się włacza diodę w obwód przekaźnika... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 5 Lut 2006, 10:07
|
|
|
ja kuźwa myślałem że to bóg wie jaki przekaźnik.. jak taki jak w tym pdf to soorrry ale jest tak ja napisałem. to dioda rozładowcza. zadne amba...
ps. z takimi schemacikami to sie meczą 2-go klasiści w 1-szym semestrze 2 klasy na energolelektronice tech. elektrycznego lub 1-szo klasiści w 2-gim semestrze 1-szej klasy tech. elektronicznego[/i] |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
|